quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:20 schreef Henk-ten-Goede het volgende:
kijk even op www.pctopper.nl stuur ze een mail en je krijgt een goede prijs.
ook bij www.computergalaxy.nl geven ze goede prijzen.
Aha. Echter heb ik niet veel intresse in een goede videokaart, wel in een goede processor en een moederbord wat ervoor gemaakt is. 8 gig geheugen en een HD, ohja, ook een monitor... Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een plaatje met een tijdslijn van de cpu's, zodat ik een beetje kan inschatten waar ik naar moet zoeken.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:09 schreef PattyBrard het volgende:
Ik zou gaan voor de nieuwe Intel processors, de videochp komt overal goed uit de tests, als alles compleet moet zijn voor 500/600 euro dan is dit misschien een goede keus:
http://www.compustunt.nl/(...)70&products_id=20042
Als je windows bijvoorbeeld al hebt kan je voor een i5 2300 gaan.
Dik relaxed, daar was ik juist naar op zoek.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:25 schreef PattyBrard het volgende:
http://nl.hardware.info/r(...)view-prestatiescores
Op deze pagina de prestatiescores van de processoren, zoals je kan lezen zijn de nieuwe i5 2300 en i7 2600 erg goed (i3 2100 staat er nog niet tussen omdat deze pas op de markt is)
onderaan de pagina kan je info vinden over de vdeochip (die zit namelijk in de processor)
Donder op met je spam, mark.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:20 schreef Henk-ten-Goede het volgende:
Ik zal het zelf ook wel kunnen. In elkaar laten zetten kost toch meer dan alleen de apparatuur.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:53 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Wil je eventueel een PC in elkaar laten zetten?
Ik denk dat ik uiteindelijk voor 2 schermen ga, eentje voor de edit en eentje voor de preview. Maargoed, eerst een basis setje bij elkaar zien te schrapen. Volgens mij zit ik ook nog met de kwaliteit/snelheid van het moederbord, of is dat niet een grote bottleneck?quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:53 schreef Adames het volgende:
Voor beeldbewerking is eigenlijk alleen een degelijke processor nodig. Videokaart hoeft dus niks te kosten. 4-6 Geheugen is voldoende in verband met het budget. Denk er wel aan dat een goed scherm wel erg handig is bij videobewerken, dus ga daar liever niet voor het goedkoopste schermpje.
Nee moederbord heeft weinig met snelheid te maken. Wel met de aansluitingen die je wilt gebruiken, maar standaard is een moederbord al goed uitgerust, dus ik zou gewoon voor een goedkoop moederbord gaan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:25 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik zal het zelf ook wel kunnen. In elkaar laten zetten kost toch meer dan alleen de apparatuur.
[..]
Ik denk dat ik uiteindelijk voor 2 schermen ga, eentje voor de edit en eentje voor de preview. Maargoed, eerst een basis setje bij elkaar zien te schrapen. Volgens mij zit ik ook nog met de kwaliteit/snelheid van het moederbord, of is dat niet een grote bottleneck?
64 bits was ook mijn gedachte ja. Een OEM versie kost volgens mij maar iets van 90 euro?quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
het is wel verstandig om 64bits windows 7 te nemen
ander kun je maar maximaal 3,5 GB geheugen gebruiken ook al heb je er 8GB in.
en bij 2 schermen zou ik sowieso een goede videokaart kopen ook voor beeld bewerken is een goede videokaart ook wel handig.
Mooi! Ik zit te kijken naar een I5 dingetje, maar hoe weet ik welke socket het heeft/welk moederbord erbij past? Of is alles inmiddels universeel gemaakt?quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:27 schreef Adames het volgende:
[..]
Nee moederbord heeft weinig met snelheid te maken. Wel met de aansluitingen die je wilt gebruiken, maar standaard is een moederbord al goed uitgerust, dus ik zou gewoon voor een goedkoop moederbord gaan.
De wereld is hard.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:41 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nee was het maar waar, je hebt een specifieke socket nodig
Aha, bedankt. Ik denk dat het vestandig is om alle belangrijke software niet via de illegale weg te regelen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
een oem licentie kun je niet zo los kopen en word alleen geleverd bij standaard computers zoals een medium computer of standaard pc van een computerboer.
zie ook uitleg oem-licentie hier onder.![]()
OEM-licentie
Original Equipment Manufactorer licentie, een licentie die aan een bepaalde computer gebonden is. Het betreffende product kan alleen op die computer gebruikt worden, en is daardoor meestal goedkoper. Deze versie mag alleen worden verkocht aan OEM's Zie ook: OEM
Gevonden op
en anders lees het volgende artikel eens:
http://www.computeridee.n(...)nties-wat-u-mag-doen
Tis wel een aardig ding, maar natuurlijk lang niet zo goed als een desktop.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:03 schreef blessed19 het volgende:
Is die Ibood laptop niet wat? Daar heb ik voor een laag bedrag ook een scherm erbij. Of is het echt flutspul?
Wat zou ik dan kunnen krijgen als ik hetzelfde geld in een desktop met monitor steek?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:14 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Tis wel een aardig ding, maar natuurlijk lang niet zo goed als een desktop.
Hp is wel een goed merk verder
http://www.pctopper.nl stuurde mij 1000 liter zand, dat was echt geweldig.... maar wel oplichtingquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:20 schreef Henk-ten-Goede het volgende:
Als je met videobewerken je vakantiefilmpjes bedoelt, dan kan die laptop prima. Enigzins serieus niet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:03 schreef blessed19 het volgende:
Is die Ibood laptop niet wat? Daar heb ik voor een laag bedrag ook een scherm erbij. Of is het echt flutspul?
Wel Godver, dat is jammer. Ik was vandaag bij een computerwinkel en ze had het erover dat de videokaart nu ook een gedeelte van het proces op zich neemt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:05 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je met videobewerken je vakantiefilmpjes bedoelt, dan kan die laptop prima. Enigzins serieus niet.
Juist en als jij dus zelf je pc in elkaar zet dan ben je in principe een OEM. Dus mag je hem gewoon installeren. Wat niet mag maar wel werkt is de licentie op een andere pc zetten als je de andere verkoopt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
een oem licentie kun je niet zo los kopen en word alleen geleverd bij standaard computers zoals een medium computer of standaard pc van een computerboer.
zie ook uitleg oem-licentie hier onder.![]()
OEM-licentie
Original Equipment Manufactorer licentie, een licentie die aan een bepaalde computer gebonden is. Het betreffende product kan alleen op die computer gebruikt worden, en is daardoor meestal goedkoper. Deze versie mag alleen worden verkocht aan OEM's Zie ook: OEM
Gevonden op
en anders lees het volgende artikel eens:
http://www.computeridee.n(...)nties-wat-u-mag-doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |