abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96644844
Hoi allemaal,

ik heb een vraag aan jullie. Ik hoop dat iemand mij kan helpen....
Op dit moment ben ik met mijn scriptie bezig, grotere naamsbekendheid creëren voor een sieraden merk. Om precies te zijn met mijn scriptie voorstel.
Nu wil mijn docent een aantal antwoorden op zijn vragen.
Maar uit 1-tje kom ik niet uit. Misschien kunnen jullie mij daarmee helpen.

Mijn docent wil weten, door middel van een onderzoek, waarom grotere naamsbekendheid zal leiden tot grotere verkoop.
Het antwoord op deze vraag is gemakkelijk, echter vindt hij dat een aanname vooraf, dus ik zal het moeten onderzoeken. Maar hoe??
Wie kan mij helpen?

Groetjes,
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:08:41 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96645542
Je bent 27/28 jaar oud en nog te dom om literatuur op te zoeken over dit onderwerp?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_96645855
Bedenk een online enquete, vraag aan FOK! of je deze in het kader van een marktonderzoek naar naamsbekendheid mag plaatsen en wacht reacties af bijv?
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:23:54 #4
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_96646162
Zoek ook maar eens iets op over memen (enkelvoud meme) Erg interessant in deze context.

edit: voor de gemiddelde fokker zou ik zeggen: Zoek maar eens iets op over memmen... ^O^
Real men don`t play with fire, they play in it!
pi_96648293
Naamsbekendheid werpt alleen vruchten af als de consument ook positief over het product denkt. Het product moet dus iets unieks of aantrekkelijks hebben, waardoor consumenten het willen aanschaffen. Bijvoorbeeld: exclusiviteit, prijs, duurzaamheid, etc. Als dat het geval is, zorgt meer naamsbekendheid ervoor dat meer consumenten het merk kennen en in hun overweging meenemen. Hoe meer mensen een bepaald merk kennen en overwegen, des te hoger is de potentiële verkoop.

Ik raad je trouwens aan om je scriptie goed op spatiefouten te controleren. Woorden als sieradenmerk en scriptievoorstel schrijf je aan elkaar. Zie www.spatiegebruik.nl
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:13:42 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96648304
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:08 schreef Falco het volgende:
Je bent 27/28 jaar oud en nog te dom om literatuur op te zoeken over dit onderwerp?
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:27:55 #7
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_96655524
Iets in de richting van:
Brand awareness -> brand loyalty (wat in principe dus al meer sales betekent)
Gewoon in die richting zoeken, er is zat onderzoek naar gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')