Wordt ook wel eens tijd dat de Stanley Cup weer naar Canada gaat.quote:Op maandag 23 mei 2011 00:28 schreef Leatherface het volgende:
Op basis van het hele seizoen verdient Vancouver die Stanley Cup eigenlijk wel.
Ze wonnen met ruim verschil de Presidents' Trophy. Tegen Chicago dreigde het even mis te gaan, maar voor de rest een erg sterk seizoen van de Canadese formatie.
Tegen Tampa of Boston is het nog geen gelopen zaak. Maar ik heb er vrede mee indien de Canucks de Cup pakken.
Je kan helaas niet zeggen dat ze geen kans hebben gehad.quote:
Cups verdien je niet die win je.quote:Op woensdag 25 mei 2011 07:52 schreef Leatherface het volgende:
Deze serie hebben de Canucks overtuigend gewonnen.
Ze verdienen de Cup.
Ferriero verwacht ik weinig van en ook Setoguchi vind ik veel te wisselvallig. Pavelski en Couture zijn goede jonge spelers, maar Thornton en Marleau zijn ook nog lang geen 35. En kijk wat St. Louis flikt op zn 35ste! Heatley is ook nog maar 30 en kan nog wel een paar jaartjes mee. Ik vind alleen de verdediging wat oud, maar die vind ik al een tijdje aan een revamp toe.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:08 schreef Leatherface het volgende:
Ze mogen inderdaad wel eens verjongen.
De organisatie bestaat natuurlijk nog niet zo lang. Maar dit team raakt ondertussen redelijk op leeftijd. Daar waar bijvoorbeeld Tampa wel iets van een verjongingsslag heeft gemaakt.
Aan de andere kant: gasten als Couture, Setoguchi, Ferriero en Pavelski zijn nog jong.
Ik pest mijn Canadese familie er altijd maar weer mee.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:03 schreef Leatherface het volgende:
In 1993 voor het laatst, destijds Montreal.
De Coyotes doen het al jaren slecht, financieel gezien dan. Ik weet zo even niet welke andere teams het slecht doen, maar na Winnipeg zijn er niet zoveel kandidaat-steden in Canada die genoeg supporters kunnen trekken voor een NHL team. Hamilton wordt wel eens genoemd, wat eigenlijk Toronto-West een tweede team geeft, want je zit een half uur van downtown Toronto daar. En het is tevens ook HEEL dicht bij Buffalo voor de Sabres.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:30 schreef Wackyduck het volgende:
Het is nu afwachten totdat de terugkeer van de NHL naar Winnipeg bekend wordt gemaakt. En wie weet gaan er in 5-10 jaar nog 1-2 teams terug naar Canada.
Als in inwoners misschien.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:14 schreef Leatherface het volgende:
Ik zag eens een lijstje, Winnipeg zou verreweg de kleinste NHL-markt zijn. Quebec City, Halifax of Hamilton zijn nog kleiner.
Seattle, Portland, Milwaukee zijn grotere markten.
Nou, ook qua bruto product. De (potentiele) kapitaalinjecties zijn in die Canadese steden stukken kleiner dan in de meeste Amerikaanse grote steden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Als in inwoners misschien.In Canada is het sport nummer 1, in de VS zeer zeker niet. De NHL zal blij zijn als het een 'top 5' sport is.
Je moet bij dat soort verhalen ook meerekenen dat het kapitaal maar 1 keer kan worden uitgegeven. Daarom zijn de mogelijkheden, zeker in het zuiden, niet zo goed als je zou verwachten op basis van het aantal inwoners.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou, ook qua bruto product. De (potentiele) kapitaalinjecties zijn in die Canadese steden stukken kleiner dan in de meeste Amerikaanse grote steden.
Phoenix is natuurlijk een geval apart van dramatische financiële ontwikkeling. Maar er zijn wel een paar andere steden, Atlanta, Miami en dergelijke waar het bestaan op de middellange termijn zeker niet vanzelfsprekend is. Behalve Winnipeg worden ook Quebec City en Toronto/Hamilton genoemd. Die 2 zouden pas over een paar jaar realistisch zijn, onder andere door het ontbreken van een arena. Ook zouden er binnen de VS wel wat geschoven kunnen worden met teams, wat dat betreft zijn van de Canadeze steden zeker niet verzekerd van meer teams. Ik verwacht niet dat de GTA (greater Toronto area) binnen afzienbare tijd een tweede team krijgt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:58 schreef maartena het volgende:
[..]
De Coyotes doen het al jaren slecht, financieel gezien dan. Ik weet zo even niet welke andere teams het slecht doen, maar na Winnipeg zijn er niet zoveel kandidaat-steden in Canada die genoeg supporters kunnen trekken voor een NHL team. Hamilton wordt wel eens genoemd, wat eigenlijk Toronto-West een tweede team geeft, want je zit een half uur van downtown Toronto daar. En het is tevens ook HEEL dicht bij Buffalo voor de Sabres.
Ik geef een aantal Amerikaanse steden eigenlijk een veel grotere kans om een team op te slokken. Seattle bijvoorbeeld, maar ook Milwaukee, Indianapolis, en misschien zelfs Cleveland of Salt Lake City.
Ik kan zo 1-2-3 geen steden bedenken in Canada die een NHL team kunnen opnemen.... Quebeq City misschien, dan krijgen we een 2e team in Franstalig gebied. Maar ik denk dat qua economie de bovengenoemde Amerikaanse steden een veel grotere kans maken,
Dat hangt ervan af. Zou geweldig zijn voor met name de fans.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:51 schreef Wackyduck het volgende:
Een ander punt is dat de divisies helemaal omgegooid kunnen worden. Er zijn mensen die beweren dat Detroit in de Eastern Conference zal gaan spelen, maar dat is nog puur speculatie.
Die JIJ gesloten hebtquote:Op donderdag 26 mei 2011 15:00 schreef nyny83 het volgende:
Spannond Saviola! Misschien kan jouw team zich wel aan de finale-deal die we voor de playoffs hadden gesloten houden
Komend seizoen zeker. Of het nu de Thrashers worden of de Jets, dat team speelt zowiezo 100% zeker in de Southeast Division. Pas seizoen daarna kan er geschoven worden (Detroit naar de East? Jets naar de Northwest?)quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:53 schreef Wackyduck het volgende:
Ja inderdaad, lukraak wat teams in de woestijn smijten werkt niet zo goed.
Maar een eventuele wisseltruc met de divisies zou wel nodig zijn als Atlanta naar Winnipeg verhuist. Of dat komen seizoen, of het seizoen er na zou gebeuren is dan ook nog eens de vraag.
Het hangt er dan een beetje van af hoe veel ze willen schuiven, ook met het oog op wat er op de achtergrond zou spelen qua andere teams. Op zich zou het het eenvoudigst zijn om de Jets naar de Northwest te gooien, en dan de Wild naar central door te schuiven en dan Detroit (of Nashville) naar het westen door te schuiven.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:16 schreef Saviola het volgende:
[..]
Komend seizoen zeker. Of het nu de Thrashers worden of de Jets, dat team speelt zowiezo 100% zeker in de Southeast Division. Pas seizoen daarna kan er geschoven worden (Detroit naar de East? Jets naar de Northwest?)
Ik neem aan dat ze die mogelijkheid bekeken hebben en besloten hebben dat er geen markt is voor ijshockey in San Francisco.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:58 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb het ook al altijd bijzonder gevonden dat de Sharks in San Jose spelen en niet in San Francisco.
In de begindagen (begin jaren '90) speelden ze hun wedstrijden in het Cow Palace in SF. Maar ook toen heetten ze gewoon de San Jose Sharks. San Francisco heeft als naam meer allure, lijkt me.
Dus vind ik het bijzonder dat er nooit een relocatie naar San Francisco is gekomen (afgezien van die paar wedstrijden die ze speelden omdat ze nog geen arena in San Jose hadden) of dat er nooit een naamswijziging is doorgevoerd als bij de Anaheim Angels.
Mee eens, ik hoop nog op een spannende finale. Denk dat dat wel goed moet komen. Vancouver wint in 6 denk ik.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:36 schreef Leatherface het volgende:
Wie van de twee ook wint, het zijn sowieso mooie play-offs geweest.
De laatste twee kampioenen gingen er al in de eerste ronde uit. De kampioen van drie jaar geleden, de finalist van vorig jaar en de nummer 1 van het Oosten in de tweede ronde.
Verder waren er aardig wat seven game series. Ook wel een aantal sweeps, maar dat heb je toch wel. Al met al waren het leuke en vrij onvoorspelbare play-offs.
Ik gun het Bergeron wel heel erg, dat vind ik echt een zwaar onderschatte speler.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:45 schreef Leatherface het volgende:
Nog een wetenswaardigheidje. De Triple Gold Club krijgt een nieuw lid: Patrice Bergeron of Roberto Luongo.
Hoezo?quote:Op maandag 30 mei 2011 00:10 schreef UnitedStates het volgende:
[..]
Snap echt niet hoe iemand fan kijken zijn van Boston sport teams.
Zelfs niet als ze in Boston wonen?quote:Op maandag 30 mei 2011 00:10 schreef UnitedStates het volgende:
[..]
Snap echt niet hoe iemand fan kijken zijn van Boston sport teams.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |