Wees gerust de oogkleppen zijn nog lang niet op.quote:
Als je nou ff begint met een samenhangende OP te typen dan kijken we morgen even verder.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:42 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wees gerust de oogkleppen zijn nog lang niet op.
Of over een paar jaar, dan heb je misschien meer kennis en dus begrip.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:44 schreef DaFan het volgende:
[..]
Als je nou ff begint met een samenhangende OP te typen dan kijken we morgen even verder.
Appels en peren.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:46 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zie wel een paar gevaren hier en daar, maar het boeit me geen fuck eerlijk gezegd. Net als met autorijden, het is eigenlijk levensgevaarlijk, maar toch doe ik het.
WIFI heb je dan aanstaan? probeer dat is als deze uit is. Sowieso werkt gps zelden in een redelijk huis.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat ik erg opvallend vind, is dat Apple precies weet waar mijn ipad is. Terwijl ik het model zonder gps heb. Maar als ik het ding opspoor via een computer, zit de locatie er maar 10 meter naast.
Locatiebepaling door WiFi netwerken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat ik erg opvallend vind, is dat Apple precies weet waar mijn ipad is. Terwijl ik het model zonder gps heb. Maar als ik het ding opspoor via een computer, zit de locatie er maar 10 meter naast.
Heeft apple net als google ook e.e.a. met auto's in kaart gebracht aangaande wifi?quote:
Blij dat je dat in android met twee vinkjes naar het schijnt uit kan zettenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:51 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Locatiebepaling door WiFi netwerken.
iOS ook hoor, kan je zelfs per app instellen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Blij dat je dat in android met twee vinkjes naar het schijnt uit kan zetten
"Locatiebepaling [ ] "
Dat het kan, werkt en soms handig is trek ik niet in twijfel. Wat ik wel vies vindt smaken is dat bedrijven allerlei niet relevante info van je willen en dat die overal een courante copy van willen krijgen, je daar ook (gaat u akkoord button-) toestemming voor vragen e.d.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:56 schreef Renesite het volgende:
Blij dat je dat in android met twee vinkjes naar het schijnt uit kan zetten
"Locatiebepaling [ ] "
Dat is dan een dagtaak in het huis/werk/vrije tijd/onderweg van de toekomst...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:57 schreef retorbrapi het volgende:
iOS ook hoor, kan je zelfs per app instellen.
Daarom is het eigenlijk ook wel zo slim om een wachtwoord op je telefoon te hebben. Apple is daar net zo gevoelig voor, de meeste informatie staat gewoon op de telefoon zelf opgeslagen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:13 schreef Visitor.Q het volgende:
Interessant topic. Op Ars zag ik laatst een artikel met een app die hierop inspeelt. Los van wat de 'grote bedrijven' met je informatie doen, ben ik het meest bang voor het kwijtraken of gestolen worden van mijn smartphone.
Ik meen dat de nieuwe Sense van HTC je mobieltje inderdaad via internet opzoekbaar maakt, mocht deze gejat worden of kwijtraken. Mijn grootste zorg is echter niet dat de telefoon zelf weg is, maar dat een hele rits data ook plotseling in vreemde handen is. Nu zal een random jatmoos daar schijt aan hebben en de boel (formatteren en) doorverkopen, maar een prettige gedachte is het niet dat je email, opgeslagen wachtwoorden, foto's, video's, notities en dergelijke binnen handbereik van een onbekende liggen. Ik heb weleens gehoord van apps die de boel locken als je via internet een signaaltje geeft, maar dan moet je telefoon wel op het internet zitten, en een SD kaartje haal je er zo uit. Wat dat betreft is een Apple er minder gevoelig voor, denk ik.
Oh vast wel, mijn samsung qwerty (b7xxxnog wat) kon dat 10-2009 al.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:13 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik meen dat de nieuwe Sense van HTC je mobieltje inderdaad via internet opzoekbaar maakt,
Precies, idem voor opsporing met een gps dienst, de gps module. Uit? geen info.quote:Ik heb weleens gehoord van apps die de boel locken als je via internet een signaaltje geeft, maar dan moet je telefoon wel op het internet zitten,
Dat kan makkelijker met wat software. Je stuurt gewoon een sms killpill en de gsm is helemaal gewist.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:13 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb weleens gehoord van apps die de boel locken als je via internet een signaaltje geeft, maar dan moet je telefoon wel op het internet zitten, en een SD kaartje haal je er zo uit. Wat dat betreft is een Apple er minder gevoelig voor, denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |