Zilver > Goudquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:31 schreef EngineerA het volgende:
Ik heb wat spaargeld die ik wil investeren en ik denk eraan om dit te doen in edelmetalen.
Zowel goud als zilver lijken me goede opties.
Ik denk dat zilver zelfs en stuk beter is dan goud in de toekomst. Een stuk goedkoper om te kopen en een stuk meer kans om te groeien.
Wat denken jullie?
Als je met goedkoop een lage prijs/kg bedoelt is er nog genoeg te vinden dat goedkoper dan zilver is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:31 schreef EngineerA het volgende:
Ik heb wat spaargeld die ik wil investeren en ik denk eraan om dit te doen in edelmetalen.
Zowel goud als zilver lijken me goede opties.
Ik denk dat zilver zelfs en stuk beter is dan goud in de toekomst. Een stuk goedkoper om te kopen en een stuk meer kans om te groeien.
Wat denken jullie?
De extractie van zilver een goud uit de grond is 12:1 gram. Voor elke gram goud komt er 12 gram zilver uit de grond. Dan moet de prijs verhouding tussen zilver een goud 1/12 zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als je met goedkoop een lage prijs/kg bedoelt is er nog genoeg te vinden dat goedkoper dan zilver is.
Als je potentie belangrijk vind moet je proberen de markt van het betreffende spul te begrijpen. Zilver is een grondstof, goud een monetair metaal.
Twee verschillende zaken dus.
Nee onzin.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:50 schreef EngineerA het volgende:
[..]
De extractie van zilver een goud uit de grond is 12:1 gram. Voor elke gram goud komt er 12 gram zilver uit de grond. Dan moet de prijs verhouding tussen zilver een goud 1/12 zijn.
Blijkbaar vindt men goud zo belangrijk dat men het liever bewaart dan het in de industrie gebruiktquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:50 schreef EngineerA het volgende:
Maar het is nu 1/41 voor goud. En daarbij wordt bij alle zilver gebruikt in de industrie.
En goud wordt bewaard.
Waarom online kopen riskant? Bij een erkende dealer vertrouw ik het wel.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:59 schreef Kadooosh het volgende:
Ik wil ook met oog op de onzekere toekomst wat spaargeld naar zilvermunten om zetten.
Maar waar kan ik dit het beste kopen.
Begin denk ik met zon ¤500 aan munten.
Online bestellen lijkt mij zo riskant?
Kent iemand anders een goeie winkel in Amsterdam die ze verkoopt voor een goeie prijs?
Wil sowieso nog even de koers in de gaten houden kijken of ik een goed moment kan vinden.
Ja is opzich wel waar maar lijkt mij toch riskant om het te laten versturen ofzo, straks jat de postbode het :p.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:08 schreef minimaal_kabaal het volgende:
[..]
Waarom online kopen riskant? Bij een erkende dealer vertrouw ik het wel.
Goud is gewoon een glimmend metaal, wat ook nog een paar industriele toepassingen heeft. De uitspraak: "het is een monetair metaal" zegt mij helemaal niets, anders dan dat er mannetjes en vrouwtjes zijn die speculeren met de waarde van het spulquote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:22 schreef GoudIsEcht het volgende:
Als je potentie belangrijk vind moet je proberen de markt van het betreffende spul te begrijpen. Zilver is een grondstof, goud een monetair metaal.
Twee verschillende zaken dus.
Nee..... goud is gewoon veel minder veelzijdig in gebruik. Zilver heeft enorm veel toepassingen terwijl goud meestal enkel als coating gebruikt wordt. Ja.... goud ziet er mooi uit en het corrodeert niet.... maar dan hebben we het wel weer gehad. Ik snap echt niet dat 'we' zoveel waarde hechten aan dit gele zachte metaal.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Blijkbaar vindt men goud zo belangrijk dat men het liever bewaart dan het in de industrie gebruikt
Op goud zit geen btw bij aanschaf. Dat is het grote voordeel t.o.v. zilver.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Goud is gewoon een glimmend metaal, wat ook nog een paar industriele toepassingen heeft. De uitspraak: "het is een monetair metaal" zegt mij helemaal niets, anders dan dat er mannetjes en vrouwtjes zijn die speculeren met de waarde van het spul
Vroeg of laat moet je toch weer je goud of zilver verkopen, ondanks de bewering van GIE kan je nog steeds niets in de winkel afrekenen met een goudklompje of munt. Ik begrijp dus eigenlijk niet zo heel erg goed wat er monetair aan isquote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:28 schreef BadtripBarry het volgende:
Hoe denken mensen hier op het moment over zilver?
Ikzelf denk dat we na wat flinke schommelingen de afgelopen weken wel even in wat rustiger vaarwater zijn beland door o.a. het afschrijven van griekse schulden waardoor de rust op de markten (voorlopig) terugkeert en de vraag naar zilver als beleggingsproduct zal afnemen.
Ikzelf wacht nog even op verdere prijsdalingen tot we rond de 31/32 dollar zitten en ga dan weer wat inslaan, dat lijkt mij op dit moment de stabiele prijs waar zilver wel rond zal blijven hangen.
BadtripBarry
Op zilveren munten met een betaalfunctie zit ook geen BTW. Vandaar dat je tegenwoordig zelfs muntbaren kan kopen van een kilo, die dingen hebben dan bijvoorbeeld een waarde van 50 euro of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:41 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Op goud zit geen btw bij aanschaf. Dat is het grote voordeel t.o.v. zilver.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op zilveren munten met een betaalfunctie zit ook geen BTW. Vandaar dat je tegenwoordig muntbaren kan kopen.
Een muntbaar van 5kg heeft een waarde van slechts 150 Andorran diner, dat is nog geen 100 euroquote:
dan wil ik mijn euro's wel omwissel voor deze leuke muntjesquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
5 of 15kg? In Andorra maakt dat helemaal geen verschil. 150 diner is 150 diner![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op zilveren munten met een betaalfunctie zit ook geen BTW. Vandaar dat je tegenwoordig zelfs muntbaren kan kopen van een kilo, die dingen hebben dan bijvoorbeeld een waarde van 50 euro of iets dergelijks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |