abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96612463
Hoi allemaal!

Eindelijk is het zover! Vanaf September ga ik, samen met mijn vriend, 6 maanden op wereldreis. Maar niet zomaar: we gaan met de auto van Nederland naar Singapore! Een overland expeditie!

De auto, een Landrover Defender 110. Deze zijn we nu "expeditie-klaar" aan het maken:


De gegevens voor de verschillende visa zijn bekend, Carnet de Passage staat op de lijst, maar nu het belangrijkste ... De route! Het aantal dagen wat is aangegeven staat vast (niet per land, maar in totaal, (de route kan niet langer worden in dagen, dus er moet dan ergens anders iets geschapt :) )

Nu heb ik inmiddels de route al min of meer uitgezet, maar mijn vraag aan jullie is: is deze route te doen (we moeten alles rijden dus stukken overslaan met het vliegtuig is niet mogelijk ;) ), wat missen we wat we wel zouden moeten doen, of wat staat er in de planning wat weinig aan is en we beter iets anders kunnen doen? We gaan 2 stukken met de boot: van India / Bangladesh naar Thailand (we kunnen niet door Myanmar en via China is ontzettend duur) en van Singapore naar huis. Als er grensovergangen zijn waar we een rivier over moeten dan moeten we dus een brug hebben of de mogelijkheid van een ferry.

Alle commentaar op de route is erg welkom (behalve dat we zo gek zijn om door Iran en Pakistan en andere "rare" landen te rijden ;) ) en andere dingen waar we aan moeten denken.

De voorlopige route vanaf Turkije (het eerste stuk gaan we in redelijk snel tempo door Europa). Ieder land is opgebouwd volgens: Dag, Van, Naar (Activiteiten). Als er ??? staat weet ik niet goed waar we moeten overnachten, wat dus het gunstigste ligt ten opzichte van de plaatsen ervoor en erna (dus graag hulp als iemand suggesties heeft!) en waar eventueel toch nog iets te doen is :)

Turkije:
1-Border Bulgarije-Istanbul
2-Istanbul
3-Istanbul
4-Istanbul-Near Ankara??
5-Near Ankara-Boğazkale / Hattusa
6-Hattusa
7-Boğazkale-Ürgüp (Avanos, Paşabağ (Monks Valley)- “Pasabag“)
8-Ürgüp (Goreme)
9-Ürgüp (Derinkuyu-Kaymakli)
10-Derinkuyu-Before Urfa?? (Pozanti, Ihlara valley)
11-Before Urfa-Diyarbakir
12-Diyarbakir-Near Van??
13-Near Van- Orumiyeh

Iran:
1-Orumiyeh-???
2-???-???
3-Kermānshāh-Kashan (Ghom (Qom))
4-Kashan -Esfahān (Isfahan) (Abyaneh)
5-Esfahān
6-Esfahān
7-Esfahān-Shiraz
8-Shiraz (Persepolis, Necropolis & Naqsh-e-Rostam)
9-Shiraz
10-Shiraz
11-Shiraz-??? (Pasargad)
12-???-Kermān (Mahan)
13-Kermān-Bam
14-Bam-Zahedan (Escorte)

Pakistan (ik ben er nog niet uit of ik hier wel heel lang wil blijven. Wel zal hier veel met verplichte escorte gaan):
1- Zahedan /Mirjaveh (Iran)-Taftan
2-Taftan-Quetta
3-Quetta-Khairpur
4-Khairpur-Multan/Okara
5-Multan/Okara-Lahore
6-???-???-
7-???-???-

India:
1-Lahore – Attari (border crossing)
2-Attari-Amritsar
3-Amritsar (the Golden Temple)
4-Amritsar-Anandpur sahib
5-Anandpur sahib -Chandigahr
6-Chandigahr -Dehra Dun
7-Dehra Dun
8-Dehra Dun-Rishikesh
9-Rishikesh -Corbett Tiger Reserve (Ramnagar-Haridwar)
10-Corbett Tiger Reserve
11-Corbett Tiger Reserve/Ramnagar-Delhi
12-Delhi
13-Delhi
14-Delhi-Agra (Taj Mahal, Agra fort, Itmad-Ud-Daulah's Tomb)
15-Agra
16-Agra-Jaipur (Fatehpur Sikri, Bharatpur Bird Sanctuary)
17-Jaipur (Amber fort , City Palace and Jantar Mantar)
18-Jaipur-Ranthambore National Park
19-Ranthambore National Park
20-Ranthambore National Park-Ohrchha
21-Ohrchha-Jhansi
22-Jhansi-Khajuraho
23-Khajuraho-Varanasi (ghats)
24-Varanasi – Sunauli (towards Nepal )

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 10-05-2011 19:55:54 ]
pi_96612603
Nepal:
1-Sunauli (India) – Belahiya/ Bhairahawa – Lumbini (Lumbini Development Zone)
2-Lumbini - Royal Chitwan NP
3-Royal Chitwan NP
4-Royal Chitwan NP - Kathmandu (Pharping)
5-Kathmandu & Kathmandu valley (Walking tour, Swayambhinath, Bodhnath, Pasupatinath, Patan, mountain flight)
6-Kathmandu valley
7-Trek-http://www.nepalindepende(...)agarkot_trekking.php
8-Trek-Take breakfast and Trek to Nagarkot(1920 mtr. 6/7 hours walking) stay over night at lodge.
9-Trek-Take breakfast and Trek to changunarayan (3/4 hours walking) and drive back to Kathmandu by local bus (1 hour driving)
10-Kathmandu -??? (Bhaktapur + Changu naryan temple)
11-???-???
12-To border Sanisare (Darjeeling)

Thailand (wachten op de auto, kunnen dus niet ver van Bangkok vandaan):
1-Bangkok
2-Bangkok
3-Bangkok
4-??? (Grote Boeddha, Phra Phutthabat, Apentempel, Prang Sam Yot)
5-???

Cambodja:
1-Aranyaprathet, Thailand-Poipet, Cambodia - Siem Reap ( Angkor Wat)
2-Siem Reap (Temples of Angkor)
3-Siem Reap (Temples of Angkor / Prek Toal Bird Sanctuary)
4-Siem Reap - Prasat Preah Vihear (Anlong Veng)
5-Prasat Preah Vihear
6-Prasat Preah Vihear-Koh Ker / Beng Mealea- Bestaat deze weg zonder terug te gaan naar Siem Riep?
7-Koh Ker-Preah Khan / Sambor Prei Kuk
8-Sambor Prei Kuk-Kratie
9-Kratie
10-Kratie
11-Kratie-Sen Monorom (Bou Sraa Waterfall)
12-Sen Monorom-Kompong Cham (Wat Nokor Pagoda)
13-Kompong Cham-Phnom Penh
14-Phnom Penh-Bavet Checkpoint: Moc Bai, Vietnam/Bavet, Svay Rieng, Cambodia

Vietnam:
1-Bavet, Svay Rieng, Cambodia-Moc Bai, Vietnam – Ho Chi Minh City ( Cao Dai tempel - Tay Ninh)
2-Ho Chi Minh City (Cu Chi Tunnels, Tay Ninh )
3-Ho Chi Minh City - Mui Ne Beach
4-Mui Ne Beach
5-Mui Ne Beach
6-Mui Ne Beach - Towards Hoi An
7-Towards Hoi An-Hoi An
8-Hoi An-Hué
9-Hué (over (or under) the mighty Hai Van Pass to Danang, Khe Sanh Combat Base and the Vinh Moc Tunnels, Cidatel of Hue)
10-Hué-Towards Ha long (Tam Coc and Hoa Lu, Cuc Phuong National Park)
11-Towards Ha long-Ha long / Cat Ba
12-Ha long / Cat Ba
13-Ha long / Cat Ba-Hanoi
14-Hanoi
15-Hanoi - Na Maew-Nam Xoi, Laos

Laos:
1-Nam Xoi, Laos-Phonsavan
2-Phonsavan (The Plain of Jars)
3-Phonsavan-Luang Prabang
4-Luang Prabang (Kuang Si Falls - PAK OU CAVES)
5-Luang Prabang-Huay Xai
6-Gibbon Experience, Huay Xai
7-Gibbon Experience, Huay Xai
8-Gibbon Experience, Huay Xai
9-Border: Huay Xai-Chiang Khong-DEZE CROSSING MOGELIJK MET DE AUTO???

Thailand:
1-Chiang Khong-Chiang Mai (Padaung)
2-Chiang Mai
3-Chiang Mai-Sukothai
4-Sukothai-Khao Yai Nationaal Park
5-Khao Yai Nationaal Park
6-Khao Yai Nationaal Park-Kanchanaburi (Ayutthaya, Wat Panam Chern tempel en de Wat Sri Samphet, 'Bridge on the River Kwai, chedi (stoepa) van Nakhon Pathom, Damnoen Saduak, river kwai jungle rafts)
7-Kanchanaburi (Watervallen, Sai Yok)
8-Kanchanaburi-Sam Roi Yot N.P.
9-Sam Roi Yot N.P.
10-Sam Roi Yot N.P.-???
11-???-???
12-???-Khao Sok Nationaal Park
13-Khao Sok Nationaal Park
14-Khao Sok Nationaal Park-Krabi???
15-Krabi???-Pedang Besar (aka Pekan Siam)

Maleisie (wilde graag naar Borneo maar de tijd laat dat niet toe :( ):
1-Padang Besar, Perlis, Maleisië / LANGKAWI (Seven Wells)
2-LANGKAWI (Pulau Payar)
3-LANGKAWI - Cameron Highlands (Tanah Rata)
4-Cameron Highlands
5-Cameron Highlands-Taman Negara National Park
6-Taman Negara National Park
7-Taman Negara National Park
8-Taman Negara National Park-Kuala Lumpur
9-Kuala Lumpur
10-Kuala Lumpur-Melaka
11-Melaka-Border Singapore

Singapore: de auto op de boot zetten en terug naar huis ... het half jaar is dan voorbij :(
pi_96612899
Ehrm, Nepal of India grenst niet aan Thailand.
pi_96612917
Nee zie de toelichting ... Dat overbruggen we met de boot :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:01:56 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96613248
Geinig plannetje ;)

Ken je http://www.advrider.com/forums/forumdisplay.php?f=1 al? Zijn motormuizen; maar denk dat je met de zoekfunctie daaro een heleboel info over routes en afgelegen plaatsen kunt vinden.

Brommer in Iran:
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 mei 2011 @ 20:02:03 #6
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96613253
Mag ik mee? O+
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:02:20 #7
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_96613279
Ik kan je geen advies geven, behalve dat ik weet dat de snelwegen in Thailand prima zijn.
Verder wens ik je veel plezier. Bijzondere reis zal dit worden ;)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_96613471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:57 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nee zie de toelichting ... Dat overbruggen we met de boot :)
Oh :@
pi_96613892
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:01 schreef Hyperdude het volgende:
Geinig plannetje ;)

Ken je http://www.advrider.com/forums/forumdisplay.php?f=1 al? Zijn motormuizen; maar denk dat je met de zoekfunctie daaro een heleboel info over routes en afgelegen plaatsen kunt vinden.

Brommer in Iran:
[ afbeelding ]
Dank je, deze kende ik nog niet, dus die ga ik nog eens even bekijken! Wel al heel veel verhalen van overlanders met de auto (en 1 motor) gelezen, forums bezocht en reisgidsen doorgelezen, er staat echt heel veel op internet ben ik inmiddels achter (eigenlijk een beetje te veel ;) )

[ Bericht 4% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 10-05-2011 20:17:27 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:24:32 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96614822
quote:
(eigenlijk een beetje te veel ;) )
Dat geloof ik graag. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 11 mei 2011 @ 06:29:07 #11
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_96635358
Zijn jullie een beetje technisch trouwens voor als er iets aan de auto mankeert?
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_96635451
Erg gave onderneming zeg! Heb een poosje terug het blog gevolgd van een ander forumlid die naar india ging, hoop dat jij dit ook gaat doen. Dan heb je iig al 1 lezer, ik vind dit soort ondernemingen altijd fascinerend :)

In hoerveel dagen ga je NL--> turkije doen? En hoe ga je terug?Gaat alleen je auto met de boot terug vanaf singapore, en jullie met het vliegtuig? of ga je ook met de boot terug?

Ik begrijp dat jullie alles al vast willen leggen? Dan zou ik iig aanraden: ga niet blind af op de rijtijden die google maps aangeeft (als je dat doet...). Lijkt me lullig dat je verwacht een afstand van pakweg 250 km in krap 4 uur af te kunnen leggen, en dat dan blijkt dat het alleen maar over offroad wegen is en dat je er 2 dagen voor nodig hebt :P

Het lijkt mij trouwens reuzezonde dat je China links laat liggen... Wat maakt dat zo duur dan? Visa ofzo?

* polariteit wil nog ooit eens naar Japan rijden...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_96636856
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 06:29 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Zijn jullie een beetje technisch trouwens voor als er iets aan de auto mankeert?
Mijn vriend is technisch dus hij is van de auto :)
pi_96636995
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2011 06:59 schreef polariteit het volgende:
Erg gave onderneming zeg! Heb een poosje terug het blog gevolgd van een ander forumlid die naar india ging, hoop dat jij dit ook gaat doen. Dan heb je iig al 1 lezer, ik vind dit soort ondernemingen altijd fascinerend :)

In hoerveel dagen ga je NL--> turkije doen? En hoe ga je terug?Gaat alleen je auto met de boot terug vanaf singapore, en jullie met het vliegtuig? of ga je ook met de boot terug?

Ik begrijp dat jullie alles al vast willen leggen? Dan zou ik iig aanraden: ga niet blind af op de rijtijden die google maps aangeeft (als je dat doet...). Lijkt me lullig dat je verwacht een afstand van pakweg 250 km in krap 4 uur af te kunnen leggen, en dat dan blijkt dat het alleen maar over offroad wegen is en dat je er 2 dagen voor nodig hebt :P

Het lijkt mij trouwens reuzezonde dat je China links laat liggen... Wat maakt dat zo duur dan? Visa ofzo?

* polariteit wil nog ooit eens naar Japan rijden...
Naar Turkije willen we in 1 to 2 weken doen. De auto gaat vanuit Singapore met de boot terug, wij met het vliegtuig.

Een site komt nog, daar wil ik een dezer dagen aan beginnen :) ben al op zoek naar een goede hosting site die ook Wordpress / Joomla heeft (weet nog niet welke in ga gebruiken).

Ik wil niet persé alles vastleggen, maar wil iig weten of de afstanden reeel zijn. Als dat nu al niet blijkt de zijn kan ik iig de geplande route aanpassen, want Google lijkt idd soms erg optimistisch! Vandaar hoop ik dat iemand hier iets kan roepen over de route en de afstanden (en dus de conditie van de wegen ed).

We gaan dus ook niks boeken, ga alleen in India een aantal hotels zoeken (die we dan ter plekke bellen) omdat mijn vriend wel opziet tegen de drukte daar. Verder een paar leuke hotels onderweg zoals de Gibon Experience.

China is zo duur omdat je de auto eigenlijk invoert. Je moet een rijexamen doen (heel kort maar toch) en je krijgt een Chinees rijbewijs, kentekenplaten voor de auto, een gids mee ... Voor ons zou het, voor 30 dagen visum, ongeveer 4000 euro worden voor 2 personen ... Daar kan ik een heleboel andere dingen van doen gezien de overtocht India - Thailand waarschijnlijk ongeveer 1000 euro kost ...
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:42:43 #15
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_96639715
Ohja een handige tip, vooral omdat je op plaatsen komt waar ze misschien nog nooit een westerling hebben gezien en geen woord engels spreken: koop een plaatjesboek (van dale volgens mij). superhandig :)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_96640872
Dat ga ik iig even doen! Dank je!
pi_96640915
Ik ga dit topic volgen!

Gaaf!
pi_96645416
Fantastisch plan, over een jaar of twee hoop ik zelf ook iets dergelijks te gaan doen.

Nepal:
1-2: Lumbini is wel aardig, aangezien je er toch langs komt zou ik er wel heen gaan, ik vond het wel wat tegenvallen. Leuk hier is om in de Korean Monastery te overnachten. Voor anderhalve euro krijg je een bed in een dorm (man/vrouw gescheiden) en mag je met de monniken eten en evt meedoen in gebed. Leuk, als je er van houdt.
5-6: Kathmandu: je gaat tenminste twee dagen nodig hebben om die attracties te kunnen doen. Er zijn drie 'durbar squares', zeg maar pleinen waarop de verschillende oude koninkrijken elkaar probeerden te overtreffen met fancy tempels. Die wil je sowieso zien. Bouddha, Swayambunath en Pashupatinath ook niet overslaan. Winkelen in Thamel erbij? Reken dan toch op een drie drukke dagen...Mountain flight is indrukwekkend, maar link. Vliegtuigen vallen met bosjes uit de lucht.
7-9: Nagarkot trek: aanrader. Erg mooi. Als je krap in de tijd zit, dan is Dhulikhel een alternatief. Vergelijkbaar uitzicht op de Himalaya, maar makkelijker te bereiken. Iets toeristischer ook wel.
10: Bhaktapur zeker doen. Hoge entreeprijs (11 euro t.o.v. 50 cent voor locals, oid), maar het zeer waard.
11: The Last Resort aan de grens met Tibet? Vanuit Kathmandu makkelijk te boeken als dagtrip. 's Ochtends vroeg weg, twee uurtjes met een busje, daar eten, bungeejumpen (!!) en 's avonds weer terug.

Let wel even op: ik hoor van veel mensen problemen mbt tot India-Nepal-India visa. India-Nepal geen probleem, visum aan de grens te scoren, maar terug India in schijnt soms problematisch te zijn....

Qua afstanden is het allemaal wel te doen (als wens ik je veel succes, ik durf niet te rijden in Nepal). Echter, ik zou her en der wat ruimte voor onvoorziene zaken inplannen. Een half jaar zo'n strak schema is erg optimistisch, denk ik.
Veel plezier!
pi_96645816
Dank je wel!

We moeten idd een double entry visum voor India hebben, anders kom je idd niet terug India in :)

Er zit ook nog ruimte in het schema (heb dagen over nu) maar die staan hier niet in. Dus onverwachte zaken zijn ingebouwd.
pi_96663546
Geweldig een echt avontuur! Ik zie dat je drie dagen in Kratie wil blijven in Cambodja, daar is niet zoveel te beleven op de dolfijnen na. Ga je nog een verslag bij houden?
pi_96668441
Is het dan een beter idee / de moeite waard om een dag langer in Sen Monorom te blijven?

We gaan idd een verslag bijhouden: wil deze maand nog een website gaan maken waar we alles opzetten!
pi_96683978
quote:
China is zo duur omdat je de auto eigenlijk invoert. Je moet een rijexamen doen (heel kort maar toch) en je krijgt een Chinees rijbewijs, kentekenplaten voor de auto, een gids mee ... Voor ons zou het, voor 30 dagen visum, ongeveer 4000 euro worden voor 2 personen ... Daar kan ik een heleboel andere dingen van doen gezien de overtocht India - Thailand waarschijnlijk ongeveer 1000 euro kost ...
zo he heftig zeg, dan kan ik het me heel goed voorstellen :|
Voor wat foto's, kijk hier
pi_96875905
Wie weet het antwoord op het volgende: in welke volgorde kan ik de visa het beste aanvragen, want kan niet overal vinden binnen hoelang ik het land in moet reizen (vooral Pakistan en Iran)? Tot india zijn we ongeveer 3,5 maanden bezig dus als alles 6 maanden geldig is kan ik nu al beginnen met aanvragen. En of ik het paspoort van mijn vriend ook af kan geven (las voor Iran dat dit niet mogelijk is en je het zelf moet afgeven?)

Ik heb er nodig voor (in volgorde waarvan ik denk dat ik ze het beste kan aanvragen):
* Pakistan (5 dagen doorlooptijd) - kan dat wel zonder reisschema? Anders eerst India en Iran aanvragen ....
* Iran (3-4 weken)
* India (5 werkdagen, maar moet erl een 6 maanden double entry hebben)
* Nepal (wordt ter plekke gegeven)
* Vietnam (wordt direct afgegeven)

(voor de zekerheid nog uitzoeken voor Vietnam, Laos en Cambodja, maar volgens mij is dat on arrival, Thailand is dat zeker)

Alvast bedankt!
pi_96876442
Ten eerste: supergaaf plan! :)

Voor wat betreft het double entry visum voor India: huidige regelgeving is dat het een 6 maands visum zal zijn, en dat dat ingaat VANAF het moment van verstrekking. Dus je moet binnen 6 maanden na verstrekken Indian in, uit en in, uit zijn geweest. !Het gaat dus in op het moment van verstrekken, niet op het moment van eerste inreis!
Ik dacht dat het visumbureau in Den Haag vliegtickets vraagt, die heb je dus niet, wellicht dat dat je aanvraag vertraagd. Om problemen te voorkomen zou je even met het visumbureau contact kunnen opnemen (hoort bij dezelfde club als www.visum.nl ofwel het oude Taurus :) ), als het langs de ambasade moet voor advies kan het namelijk wat langer duren, bij tijd en wijle doen ze een beetje vervelend: Indiaase bureaucratie....

Officieel is het thans ook zo dat er tussen twee visits twee maanden wachttijd moet zitten. Als je dus van India naar Nepal gaat, en een week later terug naar India, gaat dat niet zomaar kunnen. Ik dacht dat het thans zo is (maar dat verandert doorlopend, en verschilt per ambassade) dat je daarvoor een re-entry stempeltje in Kathmandu moet gaan halen, waarvoor je wel wat wachttijd moet inplannen. Daar komt wellicht ook een interview aan te pas.
Recente en betrouwbare informatie is vaak te vinden op indiamike.com : http://www.indiamike.com/(...)ssport-questions-f9/ (dit is volgens mij dezelfde vraag:http://www.indiamike.com/(...)729/144/#post1143697 ) en op het bulletinboard van lonely planet is vaak ook relevante en recente ervaringen te vinden

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 16-05-2011 10:23:47 ]
pi_96876520
Voor Iraans visum moet je trouwens een invitation letter hebben. Onlangs nog geprobeerd uit te zoeken :)

Laos en Cambodia is inderdaad on arrival, Thailand ook [maar slechts 15 dagen, en geen 30 als je overland gaat, althans dat was zo een paar jaar geleden..... )
pi_96876567
PS: Neem een paar sloffen Westerse sigaretten mee, die ga je nodig hebben bij grensovergangen ;)
pi_96877304
Dank je wel voor de info. India moet ik dus nog even mee wachten, ga dat begin juni aanvragen voor de zekerheid (rond 15 december vertrekken we uiterlijk uit India dus tot dan moet het visum geldig zijn).

Ik heb al contact gehad met de Indiaanse ambassade (ze werken met een nieuw bureau en die reageert heel snel op mail!): in principe is double entry met 6 maanden geen probleem met een goede reden (en dat is ook het reizen naar Nepal), maar de laatste beslissing ligt bij de ambassade.

Iraanse invitation kun je via internet regelen (heb een site maar die moet ik even opzoeken :) ) en dat blijkt goed te werken. Dan krijg je een code waarmee je naar de abassade in NL kunt gaan! Gevonden: http://iranianvisa.com/. Heb er goede verhalen op internet over gezien en ze reageren ook snel op mail.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 16-05-2011 10:45:52 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 10:53:41 #28
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_96877818
Coole reis man! Ik zie graag de link van de website zodra hij er is. Ga ik zeker volgen! :)
pi_96878497
Nou heb inmiddels het lidmaatschap van de ANWB aangevraagd (kost 17 euro en scheelt op het Carnet de Passage 100 euro ... :) ) en ga vanmiddag even naar de bank om na te vragen hoe het zit met het afgeven van een bankgarantie (dan moeten we gewoon 10.000 euro storten :( als borg ... Dat wordt pijnlijk ;) ).

Verder is de afspraak bij de GGD gemaakt.

Ik ben aan het twijfelen om de visa van Pakistan en Iran maar via het visumburo te doen ... Anders moet ik dat allemaal zelf gaan regelen en deze kosten toch het meeste tijd ...
pi_96978140
Op het totale bedrag dat je aan deze vakantie uit gaat geven, zal de 100 euro service fee van Het Visumburo ook niet echt uitmaken - en het kan je véél tijd schelen. Ik zou dat dus gewoon maar doen.
pi_96979243
Nee daarom :) en voor die visa moet ik echt op en neer naar Den Haag en daar heb ik weinig zin in, en vooral deze 2 luisteren erg nauw. India kan ik wel zelf en die kan ik gewoon afgeven en terug laten sturen. Scheelt weer een ritje.

Blijk voor het Carnet een Duitse bankgarantie uit te moeten geven dus heb nu de formulieren gekregen van de ADAC waarmee ik deze week nog even langs de bank moet om te vragen of zijn daar iets mee kunnen.
pi_96979840
Toffe reis zeg! Iran vind ik niet zo gek dat je daar doorheen gaat, lijkt me een relatief veilig land als je geen gekke dingen doet. Pakistan zou ik meer mee in m'n maag zitten.

Hoe ga je overnachten enzo?

Ik ben in Zimbabwe Duitsers tegengekomen, die vanuit Duitsland naar Zuid-Afrika reden, heen langs de oostkust van Afrika, dan de auto voor een paar jaar bij kenissen in Namibie lieten staan, en terug langs de westkust van Afrika zouden rijden. Geweldig avontuur, lijkt dat me!
pi_96980263
Pakistan zit ik ook het meeste mee, maar nav verhalen van andere overlanders is het volgens mij wel te doen.

In Pakistan zullen we veel escorte krijgen (eigenlijk vanaf BAM in Iran al) van de politie en dan ook bij politieposten overnachten. Daar hebben we dus (gelukkig) weinig keuze in. We zullen (zo denk ik er nu over ;) ) zo snel mogelijk naar de provincie Punjab rijden, waar het relatief veilig is.

We komen ook niet in het noorden, omdat daar de meeste dingen gebeuren, de "hoogste" stad waar we zullen komen is Lahore, tegen India aan.

Zuid-Afrika is onze back-up als we echt niet meer door Pakistan / Iran kunnen rijden doordat dat te gevaarlijk wordt :) blijkt ook een hele gave route te zijn!
Wij hebben gekozen voor Singapore omdat we daar eens eerder zijn geweest en het wel een leuke stad vonden en dus een leuk eindpunt. Verder zijn we nog nooit echt in Azië geweest (Afrika wel) dus het leek ons leuk echt nieuwe soort landen te zien.
pi_96980414
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Pakistan zit ik ook het meeste mee, maar nav verhalen van andere overlanders is het volgens mij wel te doen.

In Pakistan zullen we veel escorte krijgen (eigenlijk vanaf BAM in Iran al) van de politie en dan ook bij politieposten overnachten. Daar hebben we dus (gelukkig) weinig keuze in. We zullen (zo denk ik er nu over ;) ) zo snel mogelijk naar de provincie Punjab rijden, waar het relatief veilig is.

We komen ook niet in het noorden, omdat daar de meeste dingen gebeuren, de "hoogste" stad waar we zullen komen is Lahore, tegen India aan.

Zuid-Afrika is onze back-up als we echt niet meer door Pakistan / Iran kunnen rijden doordat dat te gevaarlijk wordt :)
Ook in Zuidelijk Afrika zitten er landen die een grote puzzel zijn, Sudan, Somalie, Congo, Liberia...

Wat betaal je voor die politie-escorte, en regel je die van te voren?
pi_96981163
Politie-escorte wordt ter plekke geregeld (daarom kan het ook nog wel eens wat tijd kosten :) ) als je bij een bepaalde politiepost aankomt.
Het kost in principe niks zoals ik van andere overlanders heb vernomen (maar je weet het nooit in die landen :) )
  zondag 22 mei 2011 @ 13:49:29 #36
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_97152348
Tvp ^O^ Ik hoop dat je dit topic ook zo veel mogelijk bij zou willen houden.
Ik wil binnen een paar jaar ook zoiets gaan doen, maar dan van Noordkaap tot Zuidkaap overland. Dus alle extra info is welkom :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zondag 22 mei 2011 @ 14:32:16 #37
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_97153861
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:49 schreef theKiD het volgende:
Tvp ^O^ Ik hoop dat je dit topic ook zo veel mogelijk bij zou willen houden.
Ik wil binnen een paar jaar ook zoiets gaan doen, maar dan van Noordkaap tot Zuidkaap overland. Dus alle extra info is welkom :)
als ik het goed herinner was er een fokker die dat al gedaan heeft, op een motor geloof ik? Hij heeft hier ook vrij veel geschreven, in TRV. Misschien weet iemand anders z'n naam?
  zondag 22 mei 2011 @ 17:21:40 #38
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_97161048
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:49 schreef theKiD het volgende:
Tvp ^O^ Ik hoop dat je dit topic ook zo veel mogelijk bij zou willen houden.
Ik wil binnen een paar jaar ook zoiets gaan doen, maar dan van Noordkaap tot Zuidkaap overland. Dus alle extra info is welkom :)
Ik ga mijn best doen :) maar op een gegeven moment, als we echt gaan reizen, ga ik over op mijn eigen site (die er nu nog niet is :P ). Maar de huidige stand van zaken:
* aanvraag voor een Duitse bankgarantie is neergelegd bij de bank (rabo), mensen hadden geen idee wat ze ermee aanmoest dus ze gaan het uitzoeken :)
* Visa: Iran en Pakistan zijn maar 3 maanden geldig, en de aanvraag duurt samen ongeveer 3 weken (via het visumburo). Dus dat gaan we dan maar doen, aanvragen begin augstus. India ga ik zelf doen, ergens half juni. Vietnam en Nepal doe ik zelf laatste week van Augustus (die krijg je gewoon per direct). Zit nog te twijfelen om Thailand van de te voren aan te vragen,ivm de reistijd daar en we over land maar een 15 dagen visum krijgen ...
* Aanvragen voor de overtocht met de boot zijn de deur uit, dus kijken wat we daarop terugkrijgen!
* Zijn bezig met het interieur van de auto, om een verhoogde laadvloer te maken. Maten zijn opgemeten en aantal spullen besteld. Hopelijk kunnen we die dus snel gaan maken.

Tot zover!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:29:04 #39
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_97275549
Wees (nog) origineler; skip een gedeelte van Oost Turkije en ga via Kurdische gedeelte van Irak. Je kunt aan de grens kosteloos en zonder problemen een visum krijgen. Erbil en het landschap zijn prachtig.
Het enige probleem waar je misschien tegen aan kunt lopen is de grensovergang met Iran, maar daar weet ik niet heel veel van af.
  woensdag 25 mei 2011 @ 20:16:13 #40
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_97309667
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ik ga mijn best doen :) maar op een gegeven moment, als we echt gaan reizen, ga ik over op mijn eigen site (die er nu nog niet is :P ). Maar de huidige stand van zaken:
In dat geval, zou je hier de url willen posten of via pm oid als het zover is?
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_97311509
uiteraard :)

Via Irak had ik gezien idd, maar ben idd "bang" voor de grens en heb weinig zin om terug te gaan rijden voor we iran inkunnen :) .
pi_97320827
Heel stoer plan, ik ben ook benieuwd naar jullie weblog!

Wel vraag ik me af in hoeverre de door jou genoemde planning gevolgd moet worden? Heb je echt maar zes maanden de tijd en heb je al je retourticket vanuit Singapore, of heb je de mogelijkheid tot uitloop? Want hoewel ik je planning geweldig vindt (kon ik dat allemaal maar doen!) vraag ik me wel af in hoeverre het haalbaar is. Stel dat je eens geen zin hebt om te rijden of gewoon eens een paar dagen niks wilt doen, of stel dat je een keer autopech hebt waardoor je een aantal dagen moet wachten op nieuwe onderdelen oid, dan valt er al best wel wat in het water. Het lijkt mij niet relaxed om zo te moeten haasten en elke dag óf te rijden óf een stad oid te bezichtigen.

In Siem Reap zou ik toch wel 3 dagen uittrekken voor de tempels van Angkor Wat hoor, juist op de derde dag zag ik enkele van de voor mij meest bijzondere tempels (wat meer afgelegen). Begrijp ik goed dat jullie naar Preah Vihear willen? Hou dan wel het nieuws in de gaten, de afgelopen tijd was het daar weer goed raak qua vuurgevechten tussen het Thaise en Cambodjaanse leger dus of dat het nou waard is...

Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:11:31 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_97325645
Heel erg vet! Het is dat ik totaal niet technisch ben, anders zou ik echt heel graag een dergelijke reis maken (Maar dan bijvoorbeeld naar Mongolië toe, aangezien ik heel Zuid-Oost Azië al gezien heb)
pi_97327457
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:39 schreef gifkwal het volgende:
Heel stoer plan, ik ben ook benieuwd naar jullie weblog!

Wel vraag ik me af in hoeverre de door jou genoemde planning gevolgd moet worden? Heb je echt maar zes maanden de tijd en heb je al je retourticket vanuit Singapore, of heb je de mogelijkheid tot uitloop? Want hoewel ik je planning geweldig vindt (kon ik dat allemaal maar doen!) vraag ik me wel af in hoeverre het haalbaar is. Stel dat je eens geen zin hebt om te rijden of gewoon eens een paar dagen niks wilt doen, of stel dat je een keer autopech hebt waardoor je een aantal dagen moet wachten op nieuwe onderdelen oid, dan valt er al best wel wat in het water. Het lijkt mij niet relaxed om zo te moeten haasten en elke dag óf te rijden óf een stad oid te bezichtigen.

In Siem Reap zou ik toch wel 3 dagen uittrekken voor de tempels van Angkor Wat hoor, juist op de derde dag zag ik enkele van de voor mij meest bijzondere tempels (wat meer afgelegen). Begrijp ik goed dat jullie naar Preah Vihear willen? Hou dan wel het nieuws in de gaten, de afgelopen tijd was het daar weer goed raak qua vuurgevechten tussen het Thaise en Cambodjaanse leger dus of dat het nou waard is...

Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!
We hebben nog tijd over (deze planning is minder dan 6 maanden) dus we kunnen uitloop hebben, zo ongeveer 3 weken. We hebben beiden onbetaald verlof, dus we moeten echt na 6 maanden terug. Het ticket is nog niet gekocht omdat ik eerst de boot wil bespreken zodat we de auto zeker zelf op de boot terug naar Europa kunnen zetten. En anders slaan we onderweg wat dingen over en doen we dat een andere keer :) Hoop eigenlijk alleen de boot naar thailand en naar huis vast te leggen (incl vliegtickets), en de rest zien we onderweg wel :) Moet zeggen dat wij graag veel zien in korte tijd dus vandar de planning (mijn vriend verveelt zich na 1 dag op het strand al ...) :)

Weet idd dat er bij Preah Vihear om de zoveel tijd gevechten zijn. We kijken gewoon daar ter plekke of we erheen kunnen. Zo niet, dan niet :) En anders kunnen we oost- cambodja altijd nog overslaan, dus we hebben nog wel mogelijkheden :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 26-05-2011 09:56:45 ]
pi_97327943
Ik snap het! Dat lijkt me wel fijn dan om drie weken uitloop te hebben ^O^
Hebben jullie uitgerekend hoeveel km jullie gemiddeld per dag zullen rijden?
pi_97328856
Nee dat heb ik nog niet gedaan :) schat in dat het zo'n 25.000 tot 30.000 km is (die 5.000 km maakt niet veel meer uit dan :P ) op basis van andere reisverhalen, dat is gemiddeld 166 km per dag :) dus dat valt wel mee.
  zondag 29 mei 2011 @ 18:52:50 #47
346428 Backpackgek
www.backpackgek.nl
pi_97464570
Wow, wat een gaaf plan! Misschien komen we jullie wel ergens tegen in die regio. Heel veel succes met de voorbereidingen!
Wij gaan op wereldreis! www.backpackgek.nl
  zondag 29 mei 2011 @ 19:31:29 #48
16715 Mylene
*schatje*
pi_97465968
Je kan tegenwoordig met de bus vanuit Londen ook naar Australië en New York.

http://www.oz-bus.com
  maandag 30 mei 2011 @ 16:06:28 #49
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_97499292
Dus jullie bezoeken Singapore zelf niet echt? Is zeker wel de moeite waard namelijk :)
I spoke proper England since I was a children.
pi_97500316
Jawel hoor! We zijn daar ongeveer 5 dagen (zijn er ook al eens eerder 4 hele dagen geweest) :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')