Nee.quote:Zijn de voorwaarden die we stellen aan ‘allochtonen’ door het woord integratie te pas en te onpas te gebruiken, dan bij deze niet geheel onterecht?
Zoals wat?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:54 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Nee.
Sterker nog. Nederlands leren, economisch, maatschappelijk en sociaal nut hebben en iets toevoegen aan de samenleving, on-Nederlandse gebruiken en kleding in de openbare ruimte afzweren en zich verre houden van enig commentaar op de samenleving die men zelf uitgekozen heeft om te gaan wonen zou de absolute eis moeten zijn aan elke allochtoon.
Boerka's, gebedshuizen in een Arabisch-imperialistische bouwstijl neerplempen en van die minaret af lopen jammeren.quote:
Synagoges, mogen die ook niet meer?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:15 schreef ElectricEye het volgende:
Boerka's, gebedshuizen in een Arabisch-imperialistische bouwstijl neerplempen en van die minaret af lopen jammeren.
In Nederland mag je gebedshuizen bouwen, maar die dienen in het straatbeeld te passen en oproepen tot een paar diensten per week doen we door middel van een oude traditie waarbij we gebruik maken van de warme klanken van gegoten brons en niet door 5x per dag van de toren te mekkeren dat je moet bidden.
Noem eens een synagoge die zich kenmerkt door een sterk afwijkende bouwstijl?quote:
Hoe komt het dat dit wordt gezien als gevaar?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:36 schreef mlg het volgende:
Kortom, ze willen graag bij Nederland horen, en daar ligt het probleem. Nederlanders willen niet dat ze bij Nederland horen. Dat is een gevaar voor onze nationaliteit, en daar hebben de autochtonen een punt.
Omdat Nederlanders graag de nationaliteit van een land willen behouden. In het verleden van Nederland ligt hun leven, en daar blijven ze aan vast houden. Dat gezeur over integratie is daarom ook een conservatief standpunt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:53 schreef SuDeAn het volgende:
[..]
Hoe komt het dat dit wordt gezien als gevaar?
Wat een onzin. Duidelijk iemand met het niveau van Henk. Waarom moet onderwijs naar beneden worden bijgesteld, omdat allochtonen van een lager niveau zijn? Dat heeft er meer mee te maken dat het regulier is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef helldeskr het volgende:
Wat een kolder is bovenstaande ....
Niks mis met een beetje fleurige kleding en hoe meer exotisch eten hoe beter.
Waar de gemiddelde Nederlander moeite mee heeft, zijn de agressieve kutmarrokaantjes die overal en altijd alles lopen te verkankeren.
De groepen van die vrouwen met 10 van die pestventjes erom heen ( die op hun 5e al een grote bek geven tegen moeke want zij zijn immers man en dus de baas ) die consequent bij de kassa lopen te hannesen omdat ze geen Nederlands spreken.
Terroristen en hoofddoekjes is allemaal voor de buhne..in Nederland spreekt men Nederlands ..dat hebben we samen zo afgesproken en daar dient men zich aan te houden...
Slecht Nederlands sprekende allochtonen die geen baan kunnen krijgen ?...jammer maar helaas.
Eerst op cursus voor je überhaupt een uitkering krijgt..
Als je hier niet komt omdat je iets toe te voegen hebt of omdat je in je thuisland anders vermoord wordt..heb je hier niks te zoeken.
Zo slecht gaat het niet in Marokko, voor de scheepswerven hoeven ze ook niet meer te komen, en van een 3e generatie verwacht ik toch echt dat ze net zo goed Nederlands kunnen spreken als hun " witte" leeftijdsgenoten. . Dit nog even buiten het feit dat ons schoolsysteem finaal naar de klote gaat omdat alles maar naar beneden bijgesteld moet worden vanwege alle kinderen " met een achterstand" en je dus een generatie van debielen aan het kweken bent.
Aha uiteindelijk moet de bouwstijl dus bepalend zijn? Zolang het maar in de Hollandse middelmaat en gestaalde kaders past is het goed?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:21 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Noem eens een synagoge die zich kenmerkt door een sterk afwijkende bouwstijl?
Goed lezen wat ik schrijf hè.
Laat moslims eens een voorbeeld nemen aan de Hindoes in Wijchen. Die bouwen dit:
[ afbeelding ]
en daar is dus niets mis mee.
Overigens zijn er ook wel moskeeën die in bestaande gebouwen zijn gevestigd of die niet zo afzichtelijk afwijken en dat moet dus wel kunnen. We hebben nu eenmaal godsdienstvrijheid.
En ja, van mij mag dat Chinese ding bij Breukelen ook wel plat ja. Voegt niets toe en er is er toch wel één die daarover begint.
Slecht werkstuk, men weet het verschil niet tussen integratie, assimilatie en discriminatie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:11 schreef Morendo het volgende:
Is dit een opdracht van de docent maatschappijleer of zo? Een beetje een slap verhaal overigens.
Dat schijnt tegenwoordig de officiële definitie te zijn. Integratie betekent meedoen in de samenleving, volgens héél veel mensen. Daar begint het probleem al.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:13 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Slecht werkstuk, men weet het verschil niet tussen integratie, assimilatie en discriminatie.
Precies. Gedraag je je, ben je bereid om een beetje te investeren in het nieuwe land, en ben je daarnaast bereidt om te werken dan zal er niets aan de hand zijn. In die dingen zit em vaak nu net de kneep.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:46 schreef Zienswijze het volgende:
Ach, zolang je je bijdrage aan het land waarin je woont levert en je aan de normen en waarden die in het land gelden houdt.
Doe een groep dat niet, dan krijg je ergernis en sociale spanningen en beginnen lui over "integratie" te meppen.
Het heeft ook niks met extreme moslims o.i.d. te maken. Ik denk dat het em zit dat heel veel mensen het helemaal hebben gehad met dat import straattuig. Jongeren vaak van allochtone afkomst dat zich op hele jong leeftijd al zelf buitenspel zet door zich niet te gedragen en uiteindelijk in het criminele circuit terecht komen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:54 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
Ik snap dat hele gedoe van de moslim extremisten en boerka terroristen en jihad straatjochies niet. Wie zijn ze? Waar zijn ze? Bestaan ze überhaupt?
Ik woon in een buurt met een meerderheid van allochtonen. Als ik over straat loop 's nachts dan voel ik me niet doodsbang, maar dan erger ik me wel aan dat tuig dat midden in de nacht op een scootertje gaat racen.
Volgens mij is het integratie 'probleem' een non-issue. Een media-mythe. Al die allochtoonse kinders leren gewoon braaf Nederlands spreken en integreren netjes mee in onze materialistische cultuur. Problemen met allochtoonse hangjongeren hebben gewoon te maken met puberteit, niet met een intrinsieke genetische drang tot vernieling. Voetbal hooligans zijn net zo erg, al dan niet erger.
En dan is er het 'probleem' van sociale segmentatie, dat de allochtonen zich afzonderen van de maatschappij en hun eigen gemeenschappen gaan vormen in Nederland en weigeren te conformeren aan onze cultuur. Ik ontken niet dat dit vast wel gebeurd. Ik ontken ook niet dat dit gebeurd bij surinamers en antilianen, bij duitsers en afghaanse vluchtelingen. Bij rijke blanken in 't Gooi of boeren in Groningen. Ons zoekt ons, als we een probleem gaan maken van allochtoonse enclaves, gaan we dan ook moeilijk doen over het ons-kent-ons cultuurtje in de zakenwereld?
Het hele gedoe met de 'buitenlanders' is gewoon een arbitrair probleem dat Wilders en Fortuyn en Rita hebben gefabriceerd en opgeblazen buiten proporties, omdat het een handig politiek construct is om een 'vijand' te hebben. Het hadden net zo goed de polen kunnen zijn, of de extreem religieuzen of de limburgers.
Overal, altijd, alles?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef helldeskr het volgende:
Waar de gemiddelde Nederlander moeite mee heeft, zijn de agressieve kutmarrokaantjes die overal en altijd alles lopen te verkankeren.
Dat is gewoon populaire puber praat.quote:Sterker nog, veel van dit soort allochtone jongeren zijn geboren in Nederland, maar ze zeggen heel vaak niets met het land te hebben.
Nou, schitterend gebouw hoor!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:21 schreef ElectricEye het volgende:
Laat moslims eens een voorbeeld nemen aan de Hindoes in Wijchen. Die bouwen dit:
[ afbeelding ]
en daar is dus niets mis mee.
Je bagatalliseert nu wel, maar geeft nu ook de kern van de zaak weer. Tenminste de gevoelskern zoals ik die proef bij veel autochtonen. Je zegt in elke bevolkingsgroep is er altijd wel een crimineel circuit is. Ja, absoluut en geen speld tussen te krijgen. Dat betekent ook dat we niet op nog meer potentiele criminelen van buitenaf zitten te wachten, dus veelal niet opgeleide mensen overkomend vanuit landen als Marokko en Somalie die hier een gezin stichten en kinderen voortbrengen die hier de boel op stelten zetten en uiteindelijk niet mee kunnen komen in de maatschappij. Daar hebben we er inmiddels al meer dan genoeg van.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:18 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
[..]
Dat is gewoon populaire puber praat.
"Eh swah, wallah die popo doe me niks, check mijn blinga nokio."
Ik denk dat ze juist heel veel met ons land te maken hebben. Misschien niet met tulpen en Willem van Nassau en klompen, maar eerlijk gezegd doen die mij ook niet zoveel. Wel houden ze net zo veel van voetbal, hechten ze net zoveel waarde aan materiële hebbedingetjes en hebben ze ook gewoon ambities om doktor of advocaat te worden.
Dat sommigen gedreven worden naar het criminele circuit heeft niet zozeer met allochtoonse afkomst te maken. In elke bevolkingsgroep is er altijd wel een crimineel circuit, ook onder autochtone Nederlanders.
Een beetje een rant, maar ik kan er geen onzin in ontdekken...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef helldeskr het volgende:
Wat een kolder is bovenstaande ....
De groepen van die vrouwen met 10 van die pestventjes erom heen ( die op hun 5e al een grote bek geven tegen moeke want zij zijn immers man en dus de baas ) die consequent bij de kassa lopen te hannesen omdat ze geen Nederlands spreken.
Terroristen en hoofddoekjes is allemaal voor de buhne..in Nederland spreekt men Nederlands ..dat hebben we samen zo afgesproken en daar dient men zich aan te houden...
Slecht Nederlands sprekende allochtonen die geen baan kunnen krijgen ?...jammer maar helaas.
Eerst op cursus voor je überhaupt een uitkering krijgt..
Als je hier niet komt omdat je iets toe te voegen hebt of omdat je in je thuisland anders vermoord wordt..heb je hier niks te zoeken.
Zo slecht gaat het niet in Marokko, voor de scheepswerven hoeven ze ook niet meer te komen, en van een 3e generatie verwacht ik toch echt dat ze net zo goed Nederlands kunnen spreken als hun " witte" leeftijdsgenoten. . Dit nog even buiten het feit dat ons schoolsysteem finaal naar de klote gaat omdat alles maar naar beneden bijgesteld moet worden vanwege alle kinderen " met een achterstand" en je dus een generatie van debielen aan het kweken bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |