abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96603544
Het woord integratie zou niet mogen bestaan. Zeker niet in de wijze waarop dit woord tegenwoordig wordt gebruikt of beter gezegd wordt misbruikt. Integratie en assimilatie worden tegenwoordig als synoniemen van elkaar gezien met als doel om bewust of onbewust op politiek correcte wijze te kunnen discrimineren. Door het woord integratie kan men mensen af wijzen op grond van vage begrippen zoals cultuurverschillen. Indirect worden hierdoor mensen onder en/of boven elkaar geplaatst. Immers welke cultuur, welke gebruiken en welk bijhorend gedrag is beter? Het woord integratie op de manier zoals het dezer tijd gebruikt wordt geeft men het recht om anderen te beoordelen en te veroordelen op hen zijn en voorwaarden hieraan te stellen. Of nog erger vooroordelen jegens mensen met een andere afkomst te rechtvaardigen. In onze ogen is dit er ook in de laatste tien jaar razendsnel ingeslopen bij de mens van deze maatschappij.

Om het concreter te maken zullen we een voorbeeld geven. Hoe vaak hoor je wel niet ‘Ik heb niets tegen allochtonen zolang ze maar netjes Nederlands spreken en geen extremisten zijn.’
Wat wordt er eigenlijk gezegd met deze stelling? Hoewel deze vraag eigenlijk alleen beantwoord kan worden door diegene die deze stelling onderstrepen zullen we toch proberen om zelf antwoord te geven op deze vraag. In onze ogen wordt hier namelijk gezegd dat de algemene deler van de ‘allochtonen’ geen Nederlands wil of kan spreken en dat je er vanuit mag gaan dat een groot deel extremist is. Er wordt indirect geïmpliceerd dat goede burgerschap afhankelijk is van je taalvermogen. Nog erger, er wordt hiermee geïmpliceerd dat de rechten die je hebt als mens eigenlijk afhankelijk zijn van je taalvermogen. Je recht op veiligheid is afhankelijk van hoe mooi je de Nederlandse taal kan spreken. Je geloofsvrijheid afhankelijk van hoe christelijk je bent. Grofweg gezegd je recht om op Nederlands grondgebied te vertoeven is afhankelijk van of je wel of geen haring met uitjes lust en of je alle coupletten van het Wilhelmus ieder moment van de dag op commando kan opdreunen.

Heeft niet iedereen dezelfde rechten? Is niet ieder mens gelijkwaardig? Is het niet zo dat deze rechten onvoorwaardelijk zijn? Zijn de voorwaarden die we stellen aan ‘allochtonen’ door het woord integratie te pas en te onpas te gebruiken, dan bij deze niet geheel onterecht? En dan ten slotte kunnen we op deze vragen geen ja zeggen zonder het woordje maar er aan vast te knopen?
Iedereen is gelijkwaardig en heeft dezelfde rechten. We hoeven niet te ontkennen dat ieder mens uniek is, een eigen levensverhaal heeft en andere gewoontes en gedragingen heeft, maar dit staat los van wel of niet het labeltje allochtoon hebben. En we denken dat we op deze manier ook naar ieder mens moeten kijken binnen en buiten de hulpverlening.

Susan, Denise en Anouk

[ Bericht 0% gewijzigd door SuDeAn op 10-05-2011 16:51:07 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:46:01 #2
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_96603658
Wat ga je nu doen, nu je deze open deur hebt ingetrapt?
Dit, dus.
pi_96603697
Ach, zolang je je bijdrage aan het land waarin je woont levert en je aan de normen en waarden die in het land gelden houdt.

Doe een groep dat niet, dan krijg je ergernis en sociale spanningen en beginnen lui over "integratie" te meppen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:54:37 #4
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_96604141
quote:
Zijn de voorwaarden die we stellen aan ‘allochtonen’ door het woord integratie te pas en te onpas te gebruiken, dan bij deze niet geheel onterecht?
Nee.
Sterker nog. Nederlands leren, economisch, maatschappelijk en sociaal nut hebben en iets toevoegen aan de samenleving, on-Nederlandse gebruiken en kleding in de openbare ruimte afzweren en zich verre houden van enig commentaar op de samenleving die men zelf uitgekozen heeft om te gaan wonen zou de absolute eis moeten zijn aan elke allochtoon.

Voor elke wereldburger zou het een onvervreemdbaar recht moeten zijn dat de regering van het eigen land te allen tijde het belang van die autochtoon op alle fronten eerst behartigd en dan pas kijkt naar eventuele allochtonen.
Je mag emigreren dus, maar het kost je dus wel wat.

En uiteindelijk moeten we in Nederland nu de keuze maar eens gaan maken: open grenzen of verzorgingsstaat.
Het één staat per definitie het ander in de weg. Dus één van de twee moet we mee stoppen!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:09:44 #5
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_96604943
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:54 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Nee.
Sterker nog. Nederlands leren, economisch, maatschappelijk en sociaal nut hebben en iets toevoegen aan de samenleving, on-Nederlandse gebruiken en kleding in de openbare ruimte afzweren en zich verre houden van enig commentaar op de samenleving die men zelf uitgekozen heeft om te gaan wonen zou de absolute eis moeten zijn aan elke allochtoon.
Zoals wat?
Dit, dus.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:15:04 #6
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_96605157
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Zoals wat?
Boerka's, gebedshuizen in een Arabisch-imperialistische bouwstijl neerplempen en van die minaret af lopen jammeren.
In Nederland mag je gebedshuizen bouwen, maar die dienen in het straatbeeld te passen en oproepen tot een paar diensten per week doen we door middel van een oude traditie waarbij we gebruik maken van de warme klanken van gegoten brons en niet door 5x per dag van de toren te mekkeren dat je moet bidden.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
pi_96605195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:15 schreef ElectricEye het volgende:

Boerka's, gebedshuizen in een Arabisch-imperialistische bouwstijl neerplempen en van die minaret af lopen jammeren.
In Nederland mag je gebedshuizen bouwen, maar die dienen in het straatbeeld te passen en oproepen tot een paar diensten per week doen we door middel van een oude traditie waarbij we gebruik maken van de warme klanken van gegoten brons en niet door 5x per dag van de toren te mekkeren dat je moet bidden.
Synagoges, mogen die ook niet meer?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:21:42 #8
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_96605428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Synagoges, mogen die ook niet meer?
Noem eens een synagoge die zich kenmerkt door een sterk afwijkende bouwstijl?
Goed lezen wat ik schrijf hè.

Laat moslims eens een voorbeeld nemen aan de Hindoes in Wijchen. Die bouwen dit:

en daar is dus niets mis mee.

Overigens zijn er ook wel moskeeën die in bestaande gebouwen zijn gevestigd of die niet zo afzichtelijk afwijken en dat moet dus wel kunnen. We hebben nu eenmaal godsdienstvrijheid.

En ja, van mij mag dat Chinese ding bij Breukelen ook wel plat ja. Voegt niets toe en er is er toch wel één die daarover begint.
Sic transit gloria mundi
I drink, therefore I am!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:36:37 #9
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_96606030
Mensen denken dat de 'slechte' integratie het probleem is, maar in werkelijkheid bedoelen mensen dat allochtonen 'te goed' zijn geïntegreerd. We geven allochtonen de naam 'allochtoon' en zij noemen ons 'autochtoon'. Het feit blijft dat we allemaal op hetzelfde stukje land leven. Allochtonen worden meegetrokken in het Nederlandse systeem. Ze gaan op vakantie naar hun land van herkomst, en scheppen op hoe goed Nederland wel niet is, zoals de mooie wegen, de sociale zekerheid en noem maar op. Ze voelen zichzelf een bewoner van Nederland, en zullen hun land bij hun soortgenoten ook verdedigen. Kortom, ze willen graag bij Nederland horen, en daar ligt het probleem. Nederlanders willen niet dat ze bij Nederland horen. Dat is een gevaar voor onze nationaliteit, en daar hebben de autochtonen een punt. Ik denk eigenlijk dat Wilders dit ook beseft. De enige methode om de Nederlandse nationaliteit te verdedigen is door te zorgen dat allochtonen zich niet met Nederland verbonden voelen, en dat bereik je door te discrimineren en kenmerken van allochtonen uit te bannen.

Denk er maar eens over na mensen. Moeten we onze gedachten over de integratie niet naar de andere kant sturen?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_96606775
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:36 schreef mlg het volgende:
Kortom, ze willen graag bij Nederland horen, en daar ligt het probleem. Nederlanders willen niet dat ze bij Nederland horen. Dat is een gevaar voor onze nationaliteit, en daar hebben de autochtonen een punt.
Hoe komt het dat dit wordt gezien als gevaar?
pi_96606937
Wat een kolder is bovenstaande ....
Niks mis met een beetje fleurige kleding en hoe meer exotisch eten hoe beter.
Waar de gemiddelde Nederlander moeite mee heeft, zijn de agressieve kutmarrokaantjes die overal en altijd alles lopen te verkankeren.
De groepen van die vrouwen met 10 van die pestventjes erom heen ( die op hun 5e al een grote bek geven tegen moeke want zij zijn immers man en dus de baas ) die consequent bij de kassa lopen te hannesen omdat ze geen Nederlands spreken.
Terroristen en hoofddoekjes is allemaal voor de buhne..in Nederland spreekt men Nederlands ..dat hebben we samen zo afgesproken en daar dient men zich aan te houden...
Slecht Nederlands sprekende allochtonen die geen baan kunnen krijgen ?...jammer maar helaas.
Eerst op cursus voor je überhaupt een uitkering krijgt..
Als je hier niet komt omdat je iets toe te voegen hebt of omdat je in je thuisland anders vermoord wordt..heb je hier niks te zoeken.
Zo slecht gaat het niet in Marokko, voor de scheepswerven hoeven ze ook niet meer te komen, en van een 3e generatie verwacht ik toch echt dat ze net zo goed Nederlands kunnen spreken als hun " witte" leeftijdsgenoten. . Dit nog even buiten het feit dat ons schoolsysteem finaal naar de klote gaat omdat alles maar naar beneden bijgesteld moet worden vanwege alle kinderen " met een achterstand" en je dus een generatie van debielen aan het kweken bent.
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:58:30 #12
294269 mlg
pi_96607006
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:53 schreef SuDeAn het volgende:

[..]

Hoe komt het dat dit wordt gezien als gevaar?
Omdat Nederlanders graag de nationaliteit van een land willen behouden. In het verleden van Nederland ligt hun leven, en daar blijven ze aan vast houden. Dat gezeur over integratie is daarom ook een conservatief standpunt.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:59:47 #13
294269 mlg
pi_96607078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:56 schreef helldeskr het volgende:
Waar de gemiddelde Nederlander moeite mee heeft, zijn de agressieve kutmarrokaantjes die overal en altijd alles lopen te verkankeren.
De groepen van die vrouwen met 10 van die pestventjes erom heen ( die op hun 5e al een grote bek geven tegen moeke want zij zijn immers man en dus de baas ) die consequent bij de kassa lopen te hannesen omdat ze geen Nederlands spreken.
Terroristen en hoofddoekjes is allemaal voor de buhne..in Nederland spreekt men Nederlands ..dat hebben we samen zo afgesproken en daar dient men zich aan te houden...
Slecht Nederlands sprekende allochtonen die geen baan kunnen krijgen ?...jammer maar helaas.
Als je hier niet komt omdat je iets toe te voegen hebt of omdat je in je thuisland anders vermoord wordt..heb je hier niks te zoeken.
Zo slecht gaat het niet in Marokko, voor de scheepswerven hoeven ze ook niet meer te komen, en van een 3e generatie verwacht ik toch echt dat ze net zo goed Nederlands kunnen spreken als hun " witte" leeftijdsgenoten. . Dit nog even buiten het feit dat ons schoolsysteem finaal naar de klote gaat omdat alles maar naar beneden bijgesteld moet worden vanwege alle kinderen " met een achterstand" en je dus een generatie van debielen aan het kweken bent.
Wat een onzin. Duidelijk iemand met het niveau van Henk. Waarom moet onderwijs naar beneden worden bijgesteld, omdat allochtonen van een lager niveau zijn? Dat heeft er meer mee te maken dat het regulier is.
pi_96607577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:21 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Noem eens een synagoge die zich kenmerkt door een sterk afwijkende bouwstijl?
Goed lezen wat ik schrijf hè.

Laat moslims eens een voorbeeld nemen aan de Hindoes in Wijchen. Die bouwen dit:
[ afbeelding ]

Overigens zijn er ook wel moskeeën die in bestaande gebouwen zijn gevestigd of die niet zo afzichtelijk afwijken en dat moet dus wel kunnen. We hebben nu eenmaal godsdienstvrijheid.

En ja, van mij mag dat Chinese ding bij Breukelen ook wel plat ja. Voegt niets toe en er is er toch wel één die daarover begint.
Aha uiteindelijk moet de bouwstijl dus bepalend zijn? Zolang het maar in de Hollandse middelmaat en gestaalde kaders past is het goed?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:11:29 #15
198365 Morendo
The Real Deal
pi_96610187
Is dit een opdracht van de docent maatschappijleer of zo? Een beetje een slap verhaal overigens.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_96614036
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:11 schreef Morendo het volgende:
Is dit een opdracht van de docent maatschappijleer of zo? Een beetje een slap verhaal overigens.
Slecht werkstuk, men weet het verschil niet tussen integratie, assimilatie en discriminatie.
De allochtoon wordt weer eens vanuit de slachtofferrol beschreven, dat is zo jaren 80, achterhaald en über politiek correct.
Tenslotte wordt ook nog eens betoogd dat iedereen gelijke rechten heeft, aan de plichten en capaciteiten wordt gemakshalve maar even voorbijgegaan.
Een dikke onvoldoende.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:26:40 #17
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_96614988
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:13 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Slecht werkstuk, men weet het verschil niet tussen integratie, assimilatie en discriminatie.
Dat schijnt tegenwoordig de officiële definitie te zijn. Integratie betekent meedoen in de samenleving, volgens héél veel mensen. Daar begint het probleem al.
Dit, dus.
pi_96646339
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:46 schreef Zienswijze het volgende:
Ach, zolang je je bijdrage aan het land waarin je woont levert en je aan de normen en waarden die in het land gelden houdt.

Doe een groep dat niet, dan krijg je ergernis en sociale spanningen en beginnen lui over "integratie" te meppen.
Precies. Gedraag je je, ben je bereid om een beetje te investeren in het nieuwe land, en ben je daarnaast bereidt om te werken dan zal er niets aan de hand zijn. In die dingen zit em vaak nu net de kneep.
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:54:47 #19
344562 Oda_Nobunaga
haters gonna hate
pi_96647469
Ik snap dat hele gedoe van de moslim extremisten en boerka terroristen en jihad straatjochies niet. Wie zijn ze? Waar zijn ze? Bestaan ze überhaupt?

Ik woon in een buurt met een meerderheid van allochtonen. Als ik over straat loop 's nachts dan voel ik me niet doodsbang, maar dan erger ik me wel aan dat tuig dat midden in de nacht op een scootertje gaat racen.

Volgens mij is het integratie 'probleem' een non-issue. Een media-mythe. Al die allochtoonse kinders leren gewoon braaf Nederlands spreken en integreren netjes mee in onze materialistische cultuur. Problemen met allochtoonse hangjongeren hebben gewoon te maken met puberteit, niet met een intrinsieke genetische drang tot vernieling. Voetbal hooligans zijn net zo erg, al dan niet erger.

En dan is er het 'probleem' van sociale segmentatie, dat de allochtonen zich afzonderen van de maatschappij en hun eigen gemeenschappen gaan vormen in Nederland en weigeren te conformeren aan onze cultuur. Ik ontken niet dat dit vast wel gebeurd. Ik ontken ook niet dat dit gebeurd bij surinamers en antilianen, bij duitsers en afghaanse vluchtelingen. Bij rijke blanken in 't Gooi of boeren in Groningen. Ons zoekt ons, als we een probleem gaan maken van allochtoonse enclaves, gaan we dan ook moeilijk doen over het ons-kent-ons cultuurtje in de zakenwereld?

Het hele gedoe met de 'buitenlanders' is gewoon een arbitrair probleem dat Wilders en Fortuyn en Rita hebben gefabriceerd en opgeblazen buiten proporties, omdat het een handig politiek construct is om een 'vijand' te hebben. Het hadden net zo goed de polen kunnen zijn, of de extreem religieuzen of de limburgers.
I'm sorry Kyru - But this burrito is-a too derricious!
pi_96648110
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:54 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
Ik snap dat hele gedoe van de moslim extremisten en boerka terroristen en jihad straatjochies niet. Wie zijn ze? Waar zijn ze? Bestaan ze überhaupt?

Ik woon in een buurt met een meerderheid van allochtonen. Als ik over straat loop 's nachts dan voel ik me niet doodsbang, maar dan erger ik me wel aan dat tuig dat midden in de nacht op een scootertje gaat racen.

Volgens mij is het integratie 'probleem' een non-issue. Een media-mythe. Al die allochtoonse kinders leren gewoon braaf Nederlands spreken en integreren netjes mee in onze materialistische cultuur. Problemen met allochtoonse hangjongeren hebben gewoon te maken met puberteit, niet met een intrinsieke genetische drang tot vernieling. Voetbal hooligans zijn net zo erg, al dan niet erger.

En dan is er het 'probleem' van sociale segmentatie, dat de allochtonen zich afzonderen van de maatschappij en hun eigen gemeenschappen gaan vormen in Nederland en weigeren te conformeren aan onze cultuur. Ik ontken niet dat dit vast wel gebeurd. Ik ontken ook niet dat dit gebeurd bij surinamers en antilianen, bij duitsers en afghaanse vluchtelingen. Bij rijke blanken in 't Gooi of boeren in Groningen. Ons zoekt ons, als we een probleem gaan maken van allochtoonse enclaves, gaan we dan ook moeilijk doen over het ons-kent-ons cultuurtje in de zakenwereld?

Het hele gedoe met de 'buitenlanders' is gewoon een arbitrair probleem dat Wilders en Fortuyn en Rita hebben gefabriceerd en opgeblazen buiten proporties, omdat het een handig politiek construct is om een 'vijand' te hebben. Het hadden net zo goed de polen kunnen zijn, of de extreem religieuzen of de limburgers.
Het heeft ook niks met extreme moslims o.i.d. te maken. Ik denk dat het em zit dat heel veel mensen het helemaal hebben gehad met dat import straattuig. Jongeren vaak van allochtone afkomst dat zich op hele jong leeftijd al zelf buitenspel zet door zich niet te gedragen en uiteindelijk in het criminele circuit terecht komen.
Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat veel mensen van autochtone afkomst bang voor dit soort lieden zijn en kwaad zijn op de regering dat ze de jarenlange toestroom nooit een halt toe hebben geroepen. Iets wat ik me wel voor kan stellen, aangezien we zelf al meer dan genoeg mensen hebben die zich niet gedragen en op geen enkele wijze een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Sterker nog, veel van dit soort allochtone jongeren zijn geboren in Nederland, maar ze zeggen heel vaak niets met het land te hebben. Dan vraag je je inderdaad weleens af: Wat doe je hier dan nog?
Zie daar: de macht van Wilders.
pi_96648268
quote:
Overal, altijd, alles?

Dat lijkt me teveel eer voor onze bontkraagjes. Stel je toch niet zo aan man. :')
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:18:56 #22
344562 Oda_Nobunaga
haters gonna hate
pi_96648537
quote:
Sterker nog, veel van dit soort allochtone jongeren zijn geboren in Nederland, maar ze zeggen heel vaak niets met het land te hebben.
Dat is gewoon populaire puber praat.
"Eh swah, wallah die popo doe me niks, check mijn blinga nokio."

Ik denk dat ze juist heel veel met ons land te maken hebben. Misschien niet met tulpen en Willem van Nassau en klompen, maar eerlijk gezegd doen die mij ook niet zoveel. Wel houden ze net zo veel van voetbal, hechten ze net zoveel waarde aan materiële hebbedingetjes en hebben ze ook gewoon ambities om doktor of advocaat te worden.

Dat sommigen gedreven worden naar het criminele circuit heeft niet zozeer met allochtoonse afkomst te maken. In elke bevolkingsgroep is er altijd wel een crimineel circuit, ook onder autochtone Nederlanders.
I'm sorry Kyru - But this burrito is-a too derricious!
pi_96649213
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:21 schreef ElectricEye het volgende:

[ afbeelding ]
Nou, schitterend gebouw hoor! :')

Dit is net zo lelijk als al die jaren '50 kerken. Als er iets is waar men zich beter niet aan kan aanpassen is het wel dit soort middelmatigheid zonder enige stijl of flair.
pi_96649440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:18 schreef Oda_Nobunaga het volgende:

[..]

Dat is gewoon populaire puber praat.
"Eh swah, wallah die popo doe me niks, check mijn blinga nokio."

Ik denk dat ze juist heel veel met ons land te maken hebben. Misschien niet met tulpen en Willem van Nassau en klompen, maar eerlijk gezegd doen die mij ook niet zoveel. Wel houden ze net zo veel van voetbal, hechten ze net zoveel waarde aan materiële hebbedingetjes en hebben ze ook gewoon ambities om doktor of advocaat te worden.

Dat sommigen gedreven worden naar het criminele circuit heeft niet zozeer met allochtoonse afkomst te maken. In elke bevolkingsgroep is er altijd wel een crimineel circuit, ook onder autochtone Nederlanders.
Je bagatalliseert nu wel, maar geeft nu ook de kern van de zaak weer. Tenminste de gevoelskern zoals ik die proef bij veel autochtonen. Je zegt in elke bevolkingsgroep is er altijd wel een crimineel circuit is. Ja, absoluut en geen speld tussen te krijgen. Dat betekent ook dat we niet op nog meer potentiele criminelen van buitenaf zitten te wachten, dus veelal niet opgeleide mensen overkomend vanuit landen als Marokko en Somalie die hier een gezin stichten en kinderen voortbrengen die hier de boel op stelten zetten en uiteindelijk niet mee kunnen komen in de maatschappij. Daar hebben we er inmiddels al meer dan genoeg van.
pi_96741162
quote:
Een beetje een rant, maar ik kan er geen onzin in ontdekken...
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')