abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96598096
Het is wel zo'n beetje algemeen bekend dat Nederland een voetballand is en het gros van de jongens / mannen van voetbal houden. Ik heb zelf ook in mijn jeugd bij 2 voetbalclubs gespeeld en ik vind het nu, op mijn 24ste, nog steeds leuk om een paar keer in de week met wat vrienden een balletje te trappen. Ik ben vrij fanatiek (ga regelmatig zwemmen, fitnessen, squashen, enz.) en voetbal vind ik toch wel het leukst om te doen vanwege het competitieve gevoel als je een partijtje speelt. Ik ben echter iets anders dan de 'doorsnee' kerel, en dat is dat ik niet zo "into" het hele voetbalgebeuren ben. En daar bedoel ik mee het volgen van voetbalwedstrijden op TV, de Champions League, noem het maar op.

Om het 'probleem' samen te vatten: ik vind het heerlijk om zelf te voetballen, maar de hele Champions League, welke spelers naar welke clubs zijn overgestapt, en alle andere bezigheden die bij het hele voetbal "volgen" komen kijken, boeien me geen ruk. Ik vind het je reinste tijdverspilling. Op momenten dat andere kerels 2 uur op de bank naar een wedstrijd zitten te kijken ben ik veel liever productief bezig, ik heb wel beter dingen te doen namelijk. Uitzonderingen daarop zijn het EK en het WK, dat volg ik dan wél weer omdat je tijdens zo'n kampioenschap met een kei gezellige sfeer met wat vrienden in een kroeg kunt zitten waar dan een heerlijke atmosfeer hangt.

Nou vind ik dit zelf niet zozeer een probleem, maar het valt mij op dat ik daardoor vaak 'buiten de boot val'. Je kunt er gif op slikken: 9 van de 10 discussies die groepjes kerels met elkaar hebben gaan over voetbal; over voor hoeveel miljoenen speler X wel niet naar club Y is vertrokken, hoeveel miljoenen schuld een bepaalde club wel niet heeft, de aftrap in de wedstrijd van club X tegen club Y die slecht genomen was, en ga zo maar door. Ik word er af en toe een beetje moedeloos van. Ik volg het hele voetbal op TV namelijk niet en ik kan er dus simpelweg niet over meepraten. In het ergste geval heb je van die zwakzinnige figuren die je een "mietje" vinden omdat je geen voetbal volgt. :') De afgelopen dagen praten veel mensen in mijn omgeving over niks anders dan de wedstrijd tussen Ajax en Twente. Horendol wordt ik er van.

Wat me hier het meest aan irriteert is dat je er op zo'n moment als een lompe, ja-knikkende lamlul bij staat. :') Ik ben verder hartstikke sociaal en over vrijwel elk ander onderwerp kan ik urenlang met iemand discussiëren en filosoferen. Hoe erg ik me ook irriteer op 't moment dat de rest van mijn vriendengroep het over voetbal heeft, wil ik dan ook weer geen spelbreker zijn en laat ik ze maar fijn hun gang gaan.

Zijn er nog andere kerels die zich hier in kunnen herkennen? Hoe gaan jullie hiermee om?
pi_96598194
Of gewoon de headlines volgen op het nieuws, zodat je in grote lijnen weet watskeburt?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:47:15 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_96598255
Fuck dat, ik heb er geen moeite mee te zeggen dat voetbal me geen hol interesseerd.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_96598354
Ik ben absoluut geen voetballiefhebber, maar mijn ervaring is dat je helemaal niets van voetbal hoeft te weten, om met het gros van de "kenners" mee te kunnen praten. Een beetje de koppen in de sportafdeling van een krant onthouden je weet al meer dan gemiddeld.

Het is alleen jammer dat sommige idd over bijna niets anders kunnen praten.
pi_96598378
Die nationale clubcompetities interesseren me niet, tegenwoordig ben je voor een clublogo+stadion i.p.v. een club, want de mensen achter de club veranderen ieder jaar :')
pi_96598423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:46 schreef Dauntl3ss het volgende:
Of gewoon de headlines volgen op het nieuws, zodat je in grote lijnen weet watskeburt?
Nee, ik wil het gewoon niet volgen. Ik ben er totaal niet in geïnteresseerd en ik wil er niet eens over kunnen meepraten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Fuck dat, ik heb er geen moeite mee te zeggen dat voetbal me geen hol interesseerd.
Ik ook niet, maar toch zijn het van die gênante situaties als iedereen om je heen het over voetbal heeft, en jij kunt je niet in de discussie mengen omdat je niet weet waar het over gaat, dan wel er helemaal geen interesse in hebt.
pi_96598502
Niet zoveel last van, mij boeit het ook niet zoveel, maar mijn vrienden hebben het dan ook niet vaak over voetbal, in ieder geval niet in mijn bijzijn. Genoeg andere dingen om over te praten.
pi_96598541
Het lijkt overigens ook wel alsof mensen het af en toe niet voor kunnen stellen dat je als kerel zijnde geen voetbal volgt. In veel gevallen heb ik al heel subtiel duidelijk gemaakt dat ik d'r niet aan mee doe, en toch begint men vaak over voetbal tegen me te praten. En vervolgens mij vreemd aankijken als ik zoiets heb van "Euh, ok. :? "
pi_96598545
Je omringen met andere mensen?

Mijn vriend volgt ook een voetbal en kan toch heel leuk met mensen converseren....
Ik heb hem ook nog nooit horen mopperen van oh mijn werk ging het weer over voetbal en ik viel buiten de boot!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_96598593
Het hangt er van af met wat voor mannen je om gaat.

Toen ik in een fabriek werkte als productiemedewerker en ik zei dat ik niet van voetbal hield, kreeg ik reacties als "Haha! Ben je homo ofzo?". Dat soort snapt niet dat verschillende mensen verschillende interesses hebben. Want als echte alphaman kijk je gewoon voetbal, dat hoort erbij.

Hetzelfde gebeurd ook ongeveer onder burgerlijke boeren mensen. Van dat volk wat op verjaardagen in een kring zit. De vrouwen praten over GTST, babies of Yolanthe en de mannen zitten aan de andere kant van de kamer over voetbal, auto's of hun werk te praten.

Mijn vrienden kijken geen van allen voetbal. Ik heb me daarom nooit een knikkende lamlul gevoeld, gewoon omdat het nooit over voetbal gaat. Niemand in mijn omgeving geeft er iets om, dus gaat het er ook nooit over.
pi_96598624
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:50 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Nee, ik wil het gewoon niet volgen. Ik ben er totaal niet in geïnteresseerd en ik wil er niet eens over kunnen meepraten.

[..]

Ik ook niet, maar toch zijn het van die gênante situaties als iedereen om je heen het over voetbal heeft, en jij kunt je niet in de discussie mengen omdat je niet weet waar het over gaat, dan wel er helemaal geen interesse in hebt.
Dan hou je toch gewoon even je mond en vraag je daarna wat zij denken dat de gevolgen in Soedan zijn van de onafhankelijkheid van zuid Soedan of zo
Hup heb je een ander onderwerp en klaar
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_96598661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:53 schreef rhubarbje het volgende:
Je omringen met andere mensen?

Mijn vriend volgt ook een voetbal en kan toch heel leuk met mensen converseren....
Ik heb hem ook nog nooit horen mopperen van oh mijn werk ging het weer over voetbal en ik viel buiten de boot!
Het is ook niet dat het constant over voetbal gaat hoor, gelukkig. :) Maar ik bedoel maar, als je weer nét zo'n moment hebt op bijv. een verjaardag, of als je met een man of 20 een potje gaat voetballen...
pi_96598682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:54 schreef Sapstengel het volgende:
Het hangt er van af met wat voor mannen je om gaat.

Toen ik in een fabriek werkte als productiemedewerker en ik zei dat ik niet van voetbal hield, kreeg ik reacties als "Haha! Ben je homo ofzo?". Dat soort snapt niet dat verschillende mensen verschillende interesses hebben. Want als echte alphaman kijk je gewoon voetbal, dat hoort erbij.

Hetzelfde gebeurd ook ongeveer onder burgerlijke boeren mensen. Van dat volk wat op verjaardagen in een kring zit. De vrouwen praten over GTST, babies of Yolanthe en de mannen zitten aan de andere kant van de kamer over voetbal, auto's of hun werk te praten.

Mijn vrienden kijken geen van allen voetbal. Ik heb me daarom nooit een knikkende lamlul gevoeld, gewoon omdat het nooit over voetbal gaat. Niemand in mijn omgeving geeft er iets om, dus gaat het er ook nooit over.
precies

misschien zit je gewoon niet bij zeg maar jou soort mensen TS
(dat klinkt nogal elitair maar zo bedoel ik het niet)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_96598711
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:55 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Het is ook niet dat het constant over voetbal gaat hoor, gelukkig. :) Maar ik bedoel maar, als je weer nét zo'n moment hebt op bijv. een verjaardag, of als je met een man of 20 een potje gaat voetballen...
Maar wat is je punt nou? Wil jij dat wij met een oplossing komen of wil je even je gevoelens kwijt?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:57:21 #15
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_96598737
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Dit, nooit begrepen wat er leuk aan is als een zooitje miljonairs achter een opgeblazen big aan rennen |:(
pi_96598764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:55 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

dan hou je toch gewoon even je mond en na een respectabele tijd gooi je een ander onderwerp op

Ik ben dan wel vrouw, maar ik zit ook wel eens op een verjaardag van een nichtje of zo en dat het dan gaat over iets waar ik niets van weet...
Nou dan hou ik mijn mond om daarna over iets anders wel mee te kunnen praten
je hoeft niet over alles mee te kunnen praten of over alles een mening te hebben
En beetje netjes opgevoed gezelschap merkt dat trouwens vanzelf op, als er een gast is die niet mee kan over dat onderwerp en verandert dan van onderwerp
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_96598794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:54 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dan hou je toch gewoon even je mond en vraag je daarna wat zij denken dat de gevolgen in Soedan zijn van de onafhankelijkheid van zuid Soedan of zo
Hup heb je een ander onderwerp en klaar
Jij bent wel érg makkelijk met je "hup, gewoon met andere mensen omringen" en "Onderwerp veranderen.". :') In de realiteit wordt je er nogal raar op aangekeken als iedereen het over voetbal heeft, en jij komt opeens aanzetten met "Heuj, hebben jullie 't gehoord, Bin Laden is dood, haha!". :') En een paar minuutjes wachten als men het eventjes over voetbal heeft is geen probleem hoor, maar vaak duurt het lang, en gebeurt het regelmatig. Dat is gewoon kei-irritant.
pi_96598824
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:56 schreef Dennis101 het volgende:
Maar wat is je punt nou? Wil jij dat wij met een oplossing komen of wil je even je gevoelens kwijt?
quote:
Zijn er nog andere kerels die zich hier in kunnen herkennen? Hoe gaan jullie hiermee om?
Dat. Daar is dit overigens R&P voor.
pi_96598870
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:50 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

[..]

Tsja, het is het een of het ander, je moet niet moeilijk doen over niet kunnen meepraten als je daar verder ook geen moeite voor wil doen. Twee minuten Sportjournaal en je bent bij, en als je dat niet wil, moet je ook niet zo gefrustreerd doen en/of gewoon andere vrienden zoeken.

Ik weet dus niet precies wat je nu verwacht. :?
pi_96598873
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:58 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Jij bent wel érg makkelijk met je "hup, gewoon met andere mensen omringen" en "Onderwerp veranderen.". :') In de realiteit wordt je er nogal raar op aangekeken als iedereen het over voetbal heeft, en jij komt opeens aanzetten met "Heuj, hebben jullie 't gehoord, Bin Laden is dood, haha!". :')
wat een onzin :')
het is gewoon zo simpel hoor
jij maakt een drama waar en geen is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_96598886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:59 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

[..]

Dat. Daar is dit overigens R&P voor.
Als andere mensen over voetbal willen praten moeten zeker doen, vaak er is dan wel iemand anders te vinden die het ergens anders over wil hebben, of je houdt even je mond en veranderd na van tijd het onderwerp.
pi_96598911
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:00 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als andere mensen over voetbal willen praten moeten zeker doen, vaak er is dan wel iemand anders te vinden die het ergens anders over wil hebben, of je houdt even je mond en veranderd na van tijd het onderwerp.
Precies!!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_96598988
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Precies!!
Zelfde inderdaad met (familie)verjaardagen zoals je al aanhaalde, daar gaat het soms ook over dingen die mij totaal niet boeien. Dan luister je over het algemeen even mee of gaat zitten dagdromen en wacht tot er een opening komt voor een ander gesprek. Ik zie het probleem niet zo.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:04:17 #24
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_96599044
Zit zelf ook op voetbal maar volgen doe ik het ook niet echt. Geen behoefte aan
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_96602888
Wo gelukkig zijn er meerdere mensen die voetbal niet volgen (behalve EK en WK). Ik kan totaal geen bal trappen, heb ook niet op voetbal gezeten en doe het ook nauwelijks in me vrije tijd. En inderdaad, sommige lui die kunnen niet anders praten dan over voetbal. Heb ik ook wel eens last van en dan val ik ook buiten de boot. Jammer dat het zo moet gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')