abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:25:59 #1
296595 foodlover
live and learn
pi_96594707
Voor een Berlijns kunstproject (Pundo 3000) zijn verpakkingen en hun inhoud gefotografeerd. De consument wordt getriggerd door reclame en verpakking om iets te kopen, de inhoud van de verpakking is vervolgens teleurstellend...

pi_96594775
Wat wil je hiermee bereiken? Beetje nutteloze OP op deze manier...
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:27:59 #3
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96594801
ja behalve melk pakken van plastic.......

die anderhalf liter verpakking containers

is goedkope melk maar is echt best wel lekker....
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96595261
So what else is new?

Ik geloof dat er een website is die dit soort dingen al jaren laat zien.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_96595316
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:44:49 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_96595548
't Is dat het een Duits project betreft. Anders zou ik het, voor het eerst, eens zijn met het intrekken van eventuele subsidies voor deze 'kunst'. Open deuren intrappen kan ook wel gratis.
GNU Terry Pratchett
pi_96596105
Ik vind het wel grappig, maar meer gewoon voor de grap dan als kunst.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_96596558
Hier staat de rest van de plaatjes http://www.pundo3000.com/htms/1.htm

Ik moet zeggen dat in sommige gevallen de verpakking echt een misleidend plaatje bevat, maar in veel gevallen vind ik het ook meevallen en bij een aantal lijkt het gewoon prima.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:18:56 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96596961
Goh, wat een ongelooflijke belangrijke ontdekking. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96597608
Ha, die site/project kende ik nog niet. Toch wel grappig om te zien. Natuurlijk wèèt je het wel, maar zo al die verpakkingen + inhoud op 'n rijtje vind ik toch wel leuk om te zien!
Ja doei.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:46:35 #11
296595 foodlover
live and learn
pi_96598225
Beste allen,

Naar mijn mening hoeft niet alles nieuw(s) te zijn om toch interessant te zijn! Asperges met Sauce Hollandaise, ham en gekookte aardappels is ook niet nieuw maar we zijn er al jaren dol op!

Pundo 3000 heeft mij wel weer aan het denken gezet omdat ik merk dat ik in de supermarkt toch vaak af ga op de verpakking/plaatje etc. en ik denk dat ik daar niet alleen in sta.

Wellicht voor 'n ander topic maar toch:
Volgens mij kan het juist één van de vele bedoelingen zijn van kunst om je aan het denken te zetten, ook al is het volgens sommigen een "open deur intrappen". Wil er niet te veel woorden aan vuil maken maar om meteen de subsidie kwestie erbij te halen vind ik wat kort door de bocht, neem niet aan dat Lod maar meteen heeft uitgezocht waar de gelden voor het project van Pundo 3000 vandaan zijn gekomen???
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:49:29 #12
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96598373
Ik vind dat die inhouden er helemaal niet teleurstellend uitzien :9~

beetje slechte voorbeelden, vind ik.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:52:13 #13
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_96598495
Diezelfde ervaring had ik met mijn (inmiddels ex-) vrouw ....
zonnig Brasil
pi_96598510
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:49 schreef Beregd het volgende:
Ik vind dat die inhouden er helemaal niet teleurstellend uitzien :9~

beetje slechte voorbeelden, vind ik.
Nouja.. een aantal wel en daar moet ik dan ook wel een beetje om lachen, meer dan dat ik er geschokt door zou zijn ofzo. Maar inderdaad ook echt een aantal die prima lijken en helemaal niet teleurstellen, dan vraag ik me ook een beetje af wat nou het punt is.
pi_96598804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:46 schreef foodlover het volgende:
Pundo 3000 heeft mij wel weer aan het denken gezet omdat ik merk dat ik in de supermarkt toch vaak af ga op de verpakking/plaatje etc.
Jij gaat van het plaatje op de verpakking uit? Da's best wel naief...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:00:00 #16
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96598853
man, ik krijg hier honger van

http://www.pundo3000.com/htms/10.htm
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:02:34 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_96598975
voor een kunstproject trekken ze toch erg lelijke foto's van dat eten, dat doen ze bij devoedingsindustrie toch beter.
pi_96599101
In Amerika zijn ze dan op kunstniveau een stuk verder. Er is een site die dit al jaren doet, maar dan qua fastfood.

Om een betere indruk te krijgen hoe ver fooddesign gaat kunnen de geïnteresseerden misschien bij uitzendiggemist kijken. Heb daar vroeger wel eens documentaires over dat onderwerp gevonden.

Dit is namelijk maar één aspect van fooddesign. Terwijl het veel verder gaat, tot het geluid wat je hoort als je op een koekje bijt. En welke kleur oververtegenwoordigd is in een zak snoep met verschillende kleurtjes snoep.
quote:
Paar dingen die mij nog bij zijn gebleven:
De krokantheid van een koekje speelt ook mee in de smaakbeleving. Neem 2 dezelfde koekjes:
- 1 slof
- 1 krokant

Koekje nummer 1 zal veel zoeter smaken dan nummer 2.
quote:
We gebruiken geluid als extra beleving en bevestiging.
Bij chips stoppen we met kauwen als het minder geluid maakt. Het geluid zorgt zelfs voor een bepaalde manier van kauwen. Alsof we een soort van muziek maken.
quote:
Sommige namaaksmaken worden als echter en natuurlijker ervaren in vergelijking met de echte, pure en natuurlijke smaakstoffen. Denk hierbij aan vanille.
quote:
We hebben nog een soort van oer en natuurlijk instinct qua kleuren. Dit vertalen wij o.a. naar de suggestieve versheid en hoe (lekker) zoet een product wel niet is. Rood is hierbij wel de meest bekende kleur.
quote:
De kleur van een productverpakking bepaalt hoe wij er naar kijken. Blauw is hier een goed voorbeeld bij. Die wordt gebruikt bij producten waar zekerheid bij geboden is. Zoals kindervoeding of producten die echt vers (niet over datum) moeten zijn.
Ze hadden dus veel meer kunnen doen met deze kunstzinnig uiting.

Nog zoiets:
quote:
Slanke vrouwen kunnen beter producten verkopen. Wat wel eens wordt gedacht is dat dikke vrouwen aanstoot nemen als er een lekker slank vrouwtje een product aanprijst. Dit is niet het geval. En de mensen die positief naar de vrouw kijken (de grootste groep) zien het als een vrouw die controle en balans over zichzelf heeft. Dit koppelen ze onbewust terug naar het product.

[ Bericht 39% gewijzigd door Kabolter op 10-05-2011 15:28:46 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:24:46 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96599818
Misschien komt het topic beter tot z'n recht in Theater, Taal & Kunst
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')