Kan ook een structuurformule zijn die je af moet maken toch? Heeft er ook een paar keer ingezeten.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:43 schreef Prulez het volgende:
[..]
Vraag het na aan de examensecretaris, die weet dit soort dingen ongetwijfeld. Bij twijfel: Pen.
We moeten dit jaar trouwens wel iets uit gaan werken. Ik zeg: Blokschema.
Maar 1 5-puntsvraag, dus geen zwaar rekenwerk vermoed ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:45 schreef Dastan het volgende:
Ik hoop juist op veel rekenwerk. Leg-uitvragen ben ik nooit zo goed in.
Linken!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:05 schreef Pino112 het volgende:
GRM
Programma die je reactievergelijking kloppend maakt.
HEBBUN, NUquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:05 schreef Pino112 het volgende:
GRM
Programma die je reactievergelijking kloppend maakt.
http://uploaded.to/file/a063ffhb In het Nederlandsquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:08 schreef Tim0309 het volgende:
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/415/41509.html
Geen dank!
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:09 schreef Pino112 het volgende:
http://uploaded.to/file/tllhwqr2
Dit is de geupdate versie van de bestandjes die ik laatst had geupload. Alsnog, ik heb ze niet gemaakt, kunnen nog fouten in zitten.
[..]
http://uploaded.to/file/a063ffhb In het Nederlands
Wel even oefenen ermee, heeft gewenning nodig met invoeren.
Oh, mooi!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:08 schreef Tim0309 het volgende:
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/415/41509.html
Geen dank!
Daar faal ik op altijdquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:19 schreef David_ het volgende:
Er komt ook vast en zeker zo'n vraag in van 'Beschrijf een proef die..'
Samenvattingen van je docent doorlezen. Wij hebben Chemie Overal, wat een faalboek is dat zegquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:32 schreef Woerd26 het volgende:
Hm wat kan ik het beste de komende 2 uren nog gaan doen aan SK?
Ik lees even samengevat door en mn boeken en dan nog ff snel door wat examenopgaven heen ploeteren denk ik.
Iemand een beter idee?
Tregte klagt, maar ik heb geen samenvattingen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Samenvattingen van je docent doorlezen. Wij hebben Chemie Overal, wat een faalboek is dat zeg.
0.5/1 = 50%quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:35 schreef PG18 het volgende:
Nog even snel een vraag..
1 A + 2 B --> 1 C
10 mol A
2 mol B
Er ontstaat 0,5 mol C
Wat is het rendement?
dat wilde ik ook net zeggenquote:
Ik heb Pulsar Chemie, ook geen feestjequote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Samenvattingen van je docent doorlezen. Wij hebben Chemie Overal, wat een faalboek is dat zeg.
Wij hebben curie, geen idee of dat echt goed is, want ik kijkquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Woerd26 het volgende:
[..]
Ik heb Pulsar Chemie, ook geen feestje
Maar waar komt die 1 dan vandaan?quote:
Pulsar is een ramp. Wij hebben druk 1 en er staan zo ongelooflijk veel fouten in het antwoordenboek.. Echt niet zuinig.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Woerd26 het volgende:
[..]
Ik heb Pulsar Chemie, ook geen feestje
Theoretisch zou er 1 mol C ontstaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:40 schreef PG18 het volgende:
[..]
Maar waar komt die 1 dan vandaan?
Doordat de verhouding B : C = 2 : 1?
En dus 2 keer 0,5 maximaal reageert van B?
1 mol A reageert met 2 mol B, en daar zou volgens de molverhouding 1 mol C uit komen. Maar er komt geen 1 mol C uit, maar 0.5 mol.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:40 schreef PG18 het volgende:
[..]
Maar waar komt die 1 dan vandaan?
Doordat de verhouding B : C = 2 : 1?
En dus 2 keer 0,5 maximaal reageert van B?
Goeden uitleg, danku.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:54 schreef Trollface. het volgende:
[..]
1 mol A reageert met 2 mol B, en daar zou volgens de molverhouding 1 mol C uit komen. Maar er komt geen 1 mol C uit, maar 0.5 mol.
Je bedoelt dat de reactie naar links endotherm is? Dan verschuift de reactie ook naar links, en ontstaan er links meer stoffen. Rechts dus niet..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:54 schreef Woerd26 het volgende:
Bij tempverhoging verandert de K, verschuiving naar de endotherme kant.
Stel je voor dat links endotherm is. Klopt het dat er dus meer van de rechts komt en de reactie naar links verschuift?
Nee ok, maar ik bedoel: bij temp verhoging komt er meer product uit de endotherme reactie toch? Dan moet de verschuiving toch naar de andere kant zijn om daar weer meer stof te krijgen zodat de K weer zijn oude waarde heeft?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:56 schreef Tim0309 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de reactie naar links endotherm is? Dan verschuift de reactie ook naar links, en ontstaan er links meer stoffen. Rechts dus niet..
Jupquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:19 schreef Pino112 het volgende:
Waarom mag in de volgende vergelijking;
Ni(s) + 4 CO (g) <-> Ni(CO)4 (g)
De Ni (s) niet in de evenwichtsconstante? Omdat ie vast is?
Ja. 2010-1 vraag 3?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:19 schreef Hurray het volgende:
A + B -> C
<-
Links is 300 K, rechts is 500K.
Is rechts dan de exotherme kant?
naar rechts toe is energie toe gevoegd dus dit is endothermquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:19 schreef Hurray het volgende:
A + B -> C
<-
Links is 300 K, rechts is 500K.
Is rechts dan de exotherme kant?
Correct.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:20 schreef rense het volgende:
[..]
naar rechts toe is energie toe gevoegd dus dit is endotherm
dacht ik?
Kijk eerst of je te maken hebt met additiepolymerisatie of met condensatiepolymerisatie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:15 schreef PG18 het volgende:
Hoe weet je welke twee monomeren er in een polymeer gebruikt zijn?
En daarbij moest je toch ook rekening houden met of ze om en om of willekeurig door elkaar heen zitten?
Jij gaat echt een 10 halen hequote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:24 schreef yosander het volgende:
[..]
Kijk eerst of je te maken hebt met additiepolymerisatie of met condensatiepolymerisatie.
Dan kijken waar de 'monomeren' worden herhaald.
Additiepolymerisatie: dubbele binding toevoegen om het aantal bindingen kloppend te maken
Condensatiepolymerisatie: kijk waar de esterbinding zit, daar splitsen en 'water toevoegen' om de bindingen weer kloppend te maken.
Hoop dat je 't snapt.
Dat nou ook weer nietquote:
Ik sta ook een 7.5, maar ben blij als ik überhaupt een voldoende haalquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:28 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat nou ook weer niet!
Ga voor de 8 zodat ik een 8 sta.
Ik sta een 7quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik sta ook een 7.5, maar ben blij als ik überhaupt een voldoende haal![]()
![]()
GRM staat vol met allemaal shit, dus hopelijk lukt hetquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:31 schreef yosander het volgende:
[..]
Ik sta een 7.
Voldoende moet wel lukken toch? Overal beetje puntjes sprokkelen.
Een thermoplast.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:34 schreef Hurray het volgende:
Nog een vraag:
Als een stof vervormt als je het verhit op 500 celsius, is het dan een thermo harder of plast? Waar zit de grens?
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:34 schreef Trollface. het volgende:
Hoe weet je wat de endotherme en wat de exotherme kant is in een evenwichtsreactie?
quote:Op maandag 16 mei 2011 23:20 schreef PG18 het volgende:
[..]
Kan iemand dit bevestigen? Klopt dit?:
"Probeer eerst eens je evenwichtsconstante uit te rekenen. Als de uitkomst van deze evenwichtsconstante kleiner is dan 1 dan verloopt de reactie naar links, is ze groter dan 1 dan verloopt ze naar rechts."
quote:Op maandag 16 mei 2011 23:24 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Als je een evenwicht hebt, verlopen de reacties naar links en rechts natuurlijk allebei! (en even snel) Evenwichtsconstante klein betekent dat de waarde onder de breuk (beginstof) groot is, dus dat het evenwicht naar links ligt.
Lijkt misschien een detail, maar voor een evenwicht is het wel van belang te weten dat de reactie beide kanten op verloopt.
quote:Op maandag 16 mei 2011 23:30 schreef PG18 het volgende:
[..]
Bedankt! Snap het nu
Had ook gezien dat Wikipedia zoiets zegt:
"Een K groter dan 1 geeft aan dat het evenwicht aan de productkant ligt. Er is dan bij evenwicht meer product dan reactant. Hoe groter de evenwichtsconstante, hoe meer product er wordt gevormd. Een K kleiner dan 1 geeft aan dat er meer reactant overblijft dan er product gevormd wordt. Hoe kleiner de K hoe minder product wordt gevormd."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evenwichtsconstante
als er een temperatuurs verhoging plaats vind gaat de reactie altijd naar de endotherme kant dus als dat naar links is dan is de exotherme kant rechts.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:34 schreef Trollface. het volgende:
Hoe weet je wat de endotherme en wat de exotherme kant is in een evenwichtsreactie?
Ja, maar hoe weet je of de endotherme kant links of rechts is?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:35 schreef WasMachinator het volgende:
[..]
als er een temperatuurs verhoging plaats vind gaat de reactie altijd naar de endotherme kant dus als dat naar links is dan is de exotherme kant rechts.
BINAS.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:36 schreef Zilverloo het volgende:
Ik ben ff de naamgeving van benzeenringen vergeten, was het fenyl (als zijketen)?
je moet kijken aan welke kant van het evenwicht de temperatuur het hoogste isquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:36 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Ja, maar hoe weet je of de endotherme kant links of rechts is?
Waar het hoogst is, is dus de exotherme kant. (TOCH??)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:37 schreef dralion13 het volgende:
[..]
je moet kijken aan welke kant van het evenwicht de temperatuur het hoogste is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |