Ik heb PES 2011 gekocht nu hij goedkoper is en het is echt triest gesteld met de PES-reeks. Lijkt wel alsof je een soort houten-klazen-vijfde-klasse-onderbond-voetbal aan het spelen bent. Niet normaal zo houterig. Lijkt in de verste verte niet op voetbal. Enige wat ik mis aan Fifa in PES is een interessantere offline career mode en qua gameplay alleen een ogenschijnlijk breder scala aan mogelijke doelpunten. Bij Fifa ga je toch snel op zoek naar dé methode om te scoren. Je kent het wel, in oude Fifa's had je het lobje (2010 als ik me niet vergis), de bal van precies rand strafschopgebied in de kruising (2002), en nu heb je bijvoorbeeld de diagonale bal in de verre hoek met R1+schieten.
Maar goed, Fifa is offline wel wat jammer. Ben voor de grap een CM begonnen met Manchester City. Twee seizoenen later heb ik Robben, Sneijder, Ronaldo, Chiellini, Alves, Clichy, Song, etc. in mijn team. Op legendary heb je alsnog dat je soms met dikke cijfers van grote teams wint en dan opeens met Ronaldo niet langs verdedigers van een kutclub in de FA Cup komt. Verder is de CM gewoon redelijk saai, zeker omdat je niks kunt verbeteren. In 2010 had je nog die scouts, stadionuitbreidingen en dergelijke. In 2011 heb je alleen regens, maar omdat de groei van spelers belachelijk slecht is, komen die natuurlijk nooit uit de verf.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.