abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96568123
Kun je niet gewoon tegen je tante zeggen dat ze haar smoelwerk moet houden in jouw bijzijn omdat je haar gemekker niet om aan te horen vindt?

Show some balls! Doe dat trouwens maar niet, misschien kickt ze daar op.
pi_96568210
Misschien moet je er dan toch eens met je vader over praten dat jij het niet prettig vind dat zij zo vaak komt en zich overal mee bemoeit.
Kun jij van je tante ook begrijpen dat zij zich verantwoordelijk voor jullie voelt aangezien ze je moeder beloofd heeft om voor jullie te zorgen?
Ik kan haar wel begrijpen, maar ze is dan meer voor mijn vader dan mij. Met mijn vader kan ik wel goed mee praten, maar hij is met mijn tante eens.
pi_96568318
Als ik een vaste relatie krijg, als het alles goed gaat ga ik verhuizen naar andere plaats!
  maandag 9 mei 2011 @ 21:18:44 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96568522
Kun je op jezelf wonen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_96568688
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:18 schreef Lienekien het volgende:
Kun je op jezelf wonen?
Kan wel met begeiding op afstand, maar heb meer voorkeur om samen te wonen met een lieve partner.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:23:14 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96568838
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:21 schreef Berven het volgende:

[..]

Kan wel met begeiding op afstand, maar heb meer voorkeur om samen te wonen met een lieve partner.
En, is er al iemand?
pi_96569052
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En, is er al iemand?
Nog niet, heb wel iemand al eens versierd tot een date, dat hebben we nog niet afgesproken wanneer.
pi_96569130
Mijn tante, oom en pa hebben mijn nieuwe vrienden paar keer gezien... was wel leuk. Maar ze weten dus bijna wie ze zijn.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:27:35 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96569160
Tja, gaan samenwonen met een vaste partner zit er dus op de korte termijn niet in. Als je je thuissituatie echt zat bent en zelf wil bepalen hoe en wat in je leven, zou je misschien eerder de stap naar alleen wonen kunnen zetten.
pi_96569438
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:27 schreef Lienekien het volgende:
Tja, gaan samenwonen met een vaste partner zit er dus op de korte termijn niet in. Als je je thuissituatie echt zat bent en zelf wil bepalen hoe en wat in je leven, zou je misschien eerder de stap naar alleen wonen kunnen zetten.
Weet ik wel, maar ik heb nog wel goed met mijn vader. Maar met mijn tante niet zo goed meer.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:37:20 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96569939
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:30 schreef Berven het volgende:

[..]

Weet ik wel, maar ik heb nog wel goed met mijn vader. Maar met mijn tante niet zo goed meer.
Dus. Ok.

Dat wordt dan toch een goed gesprek met je vader. Je grenzen aangeven.
pi_96570222
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus. Ok.

Dat wordt dan toch een goed gesprek met je vader. Je grenzen aangeven.
Ja is ook logisch. Maar op gegeven moment is mijn tante op vakantie met mijn oom, is voor mij lekker rustig. Ik heb vandaag eventjes contact gehad met een vriend van mij.
pi_96576088
Ik denk dat je nogal klein bent gehouden door je familie. Ze doen het misschien met de allerbeste bedoelingen, maar het maakt je afhankelijker dan je hoeft te zijn.

Als er geestelijk niks met je aan de hand is en je psychisch ook niet een echte stoornis hebt, moet je toch leren wat zelfstandiger te kunnen worden. Ik heb het vermoeden dat je veel meer kan dan je denkt. Doe de dingen die je kan ook zelf. En bij dingen die je niet zelf kan, kan de thuiszorg je helpen. Als je zelfstandiger wordt, krijg je ook meer eigenwaarde en zal het ook makkelijker worden om sociale contacten op te doen.

Ik kan me wel indenken dat je gek wordt van je tante, maar misschien bedoelt ze het alleen maar goed. Je kan eerst proberen door rustig met haar te praten en alleen aan te geven wat jouw behoeften zijn. Je wilt meer privacy. Als ze het daar in eerste instantie niet mee eens is, probeer dan te beargumenteren waarom dat zo belangrijk voor je is. Wie weet gaat ze daar wel over nadenken en geeft ze je vanzelf meer de ruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')