Ik denk dat je nogal klein bent gehouden door je familie. Ze doen het misschien met de allerbeste bedoelingen, maar het maakt je afhankelijker dan je hoeft te zijn.
Als er geestelijk niks met je aan de hand is en je psychisch ook niet een echte stoornis hebt, moet je toch leren wat zelfstandiger te kunnen worden. Ik heb het vermoeden dat je veel meer kan dan je denkt. Doe de dingen die je kan ook zelf. En bij dingen die je niet zelf kan, kan de thuiszorg je helpen. Als je zelfstandiger wordt, krijg je ook meer eigenwaarde en zal het ook makkelijker worden om sociale contacten op te doen.
Ik kan me wel indenken dat je gek wordt van je tante, maar misschien bedoelt ze het alleen maar goed. Je kan eerst proberen door rustig met haar te praten en alleen aan te geven wat jouw behoeften zijn. Je wilt meer privacy. Als ze het daar in eerste instantie niet mee eens is, probeer dan te beargumenteren waarom dat zo belangrijk voor je is. Wie weet gaat ze daar wel over nadenken en geeft ze je vanzelf meer de ruimte.