Zucht.. Studie ontwijkend gedrag begint hier ook weer de overhand te nemen. Fijn, zo`n demotiverende docent Duits

Had laatst een sollicitatiegesprek in het Duits (oefening mondeling) met een andere klasgenoot. Het hele jaar laat de docent duidelijk merken mij niet te mogen (vinden dat ik niet voorbereid in de les zat, terwijl dat wel was -> Meteen -1 op eindcijfer. Naar zijn mening weinig input in de les -> -1 op eindcijfer).
Ik stap dus dat lokaal binnen met die klasgenoot, gaan zitten en we beginnen. Ik was de student op zoek naar stage, klasgenoot een manager binnen het fictieve bedrijf. Aantal vragen (correct naar mijn mening) beantwoord. En na een minuut of 7-10 waren we klaar. Ik vraag aan de docent "Das war es?"
-"Ja, das war es" en er komt een kleine, vieze glimlach op zijn gezicht.
We staan op en willen weglopen, en toen kwam het: "Ik denk dat het niet hoger dan een 3 wordt. Ik miste duidelijke verbanden tussen jouw achtergrond, bijvoorbeeld -zet hier iets in wat ik in het gesprek verteld heb- en de functie binnen het bedrijf -waar dus redelijk vaak over gesproken is tijdens het gesprek-. Blablabla".
Sta nu dus een 3 voor een gedeelte van het eindcijfer, en daarnaast begin ik met een -2 voor het 'hoofdtentamen', wat bestaat uit een mondeling over de geschiedenis van Duitsland, het politieke systeem, schoolsysteem, gegevens over alle 16 deelstaten (inwoners, typische dingen, etc.), cultuur, etc. Ja, meneer de docent.. Zo motiveer je je studenten wel