Waarom lezen we nergens dat je ook een back-up hebt?quote:Op maandag 9 mei 2011 12:01 schreef Gates het volgende:
Ik heb thuis een laptop met erg veel foto's (> 15000 stuks). Ik moet er niet aan denken dat deze in handen van "anderen" valt. Ik wil daarom ook mijn laptop encrypten..... Ik ben wel een beetje huiverig om dit te doen. Kan iemand mij vertellen wat de voordelen maar vooral nadelen zijn van encryptie. Ik wil iig truecrypt gaan gebruiken. Dat mijn systeem trager kan worden vind ik niet zo belangrijk het gaat me meer om, de kans op corruptie van de bootrecord e.d., verlies van encryptiekey, eventueel decrypten,gevolgen voor applicaties
Alvast bedankt
quote:Op maandag 9 mei 2011 12:15 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Waarom lezen we nergens dat je ook een back-up hebt?
Doe eens gek en neem 256 Karakters voor je sleutel, dan moeten ze wel heel geinteresseerd zijn willen ze maandenlang vette bakken proberen er doorheen te komen.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:06 schreef Gates het volgende:
De boel unencrypted backuppen en dan Truecrypt maar draaien......
Is de code makkelijk te achterhalen middels brute force technieken ?
RAID is eigenlijk niet zo'n goede back-up, eerder een uptime-garantie.quote:
Of je haalt de schijf eruit en hangt die in een andere machine of een externe behuizing. Beveiliging van niks dus.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:39 schreef muhahaha het volgende:
Deze method is toch makkelijk te omzeilen middels een bios reset op het moederbord?
Ja of dat, bios ww houdt alleen de echte leeks tegen en daar heb je eigenlijk vrij weinig van te vrezen. Encryptie is de veiligste methode om je data te beveiligen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:31 schreef Catbert het volgende:
[..]
Of je haalt de schijf eruit en hangt die in een andere machine of een externe behuizing. Beveiliging van niks dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |