Waarschijnlijk is dit topic nummer duizend en één maar ik wil toch maar mijn eigen topic maken

Het probleem, zoals de TT uiteraard al zegt, is een vrijwel complete onmogelijkheid om "romantisch contact" te initiëren. En ik mijzelf er eigenlijk helemaal niet in snap waarom ik zo'n vrees heb hiervoor.
Ik ben van mijzelf sowieso een beetje verlegen, maar daar heb ik mij de laatste jaren grotendeels van weten te bevrijden ik ga heel regelmatig naar feestjes, dingen met vrienden, of organiseer zelf dingen waar we met groepjes mensen bij elkaar komen en dan heb ik echt helemaal geen probleem om met iedereen onwijs vrolijk te lopen kletsen en rond te lopen stuiteren. Zodra het echter richting contact leggen met vreemden gaat wordt het wat moeilijker maar ook dit lukt meestal wel.
Om de een of andere reden ben ik behoorlijk onzeker over mezelf, terwijl mijn vrienden allemaal zeggen dat ik er goed uitzie en gewoon relaxt en sociaal ben, dus zorgen zou ik mij niet moeten maken. Ik weet zelfs eigenlijk dat ik er toch minstens redelijk goed uitzie want als ik door de stad loop heb ik toch al gauw meer dan twintig flirts en zelfs meisjes die hoi roepen of laatst liep ik op HS de roltrap af om een pakje shag te halen en kwam er een meisje de andere roltrap op waar onze ogen in elkaar vasthaakten en onze hoofden elkaar volgden.
Maar hier komt dus mijn probleem, op dit moment schiet ik op de een of andere manier compleet in de stress, en ga ik zelfs zo ver dat ik haar ontwijk op het station (terwijl mijn verstand gewoon zegt dat ik er voor moet gaan) waarna ik mijzelf uiteraard thuis flink tegen de kop loop te meppen. Mijzelf zover krijgen contact te leggen lukt gewoon echt niet, en als het dan toevallig wel lukt (via via, toeval of dat zij mij aanspreekt) en ik een leuk gesprek heb en er toch wel duidelijke signalen zijn klap ik helemaal dicht, wordt ik angstig ga ik keihard twijfelen of ga ik heel erg geforceerd wachten op een "moment" of "duidelijk signaal". En daardoor weet ik het uiteraard te verneuken (of eigenlijk niet te verneuken dus

)
Klinkt het bekend ? En hoe gaan jullie hiermee om (behalve "gewoon doen", of in ieder geval een truc om maar gewoon te doen

)