abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2011 @ 14:28:33 #151
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96546297
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:21 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ja ik snap het. Maar als ik iets vertel dan denk ik snel dat de ander dat helemaal niet interesseert dus dan hou ik me mond ook gewoon. Vrijwel iedereen heeft niets met korfbal, en als je daarover begint dan weet ik al zeker dat niemand dat interessant vindt. Ik vind het ook leuk om te reizen alleen financieel en qua tijd zit dat niet mee. Ben iemand die veel wilt gaan zien, meemaken, ben heel leergierig, ik ga ook doorstuderen naar de uni... Ik vergelijk me miss teveel met andere mensen, die het wel voor elkaar krijgen, waardoor mijn zelfbeeld en vertrouwen beetje inzakt.
Yay korfbal! *O* Ook jaren gedaan. ;) Ik sta er tegenwoordig achter de bar. :')

Verder, euh... Hoe langer je studeert, hoe langer het duurt voor je een leven kunt gaan lijden dat interessant is om over te vertellen natuurlijk. :P

Tips? Zorg dat je op eigen benen staat en neem een sociaal bijbaantje. Achter de bar in de kroeg of kantine is ideaal eigenlijk; er is haast geen betere manier om onbekende vrouwen te spreken te krijgen. O~)
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_96546345
Zie je wel, ik wist dat je een barvrouw was. Zo zie je er gewoon uit.
Ron Paul 2012
pi_96546348
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:21 schreef Jordony het volgende:

[..]

Heb ook het idee dat vrouwen er helemaal geen behoefte aan hebben om aangesproken te worden door een volstrekt vreemde.
Dat is fout. Zet dat uit je hoofd. Vrouwen vinden het (uitzonderingen daargelaten) altijd leuk om aandacht te krijgen, ook al zien ze jou in eerste instantie niet zitten. Aan jou de taak om ze te overtuigen van het tegendeel, dat is wat er zo leuk aan is :)
pi_96546373
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:28 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Yay korfbal! *O* Ook jaren gedaan. ;) Ik sta er tegenwoordig achter de bar. :')

Verder, euh... Hoe langer je studeert, hoe langer het duurt voor je een leven kunt gaan lijden dat interessant is om over te vertellen natuurlijk. :P

Tips? Zorg dat je op eigen benen staat en neem een sociaal bijbaantje. Achter de bar in de kroeg of kantine is ideaal eigenlijk; er is haast geen betere manier om onbekende vrouwen te spreken te krijgen. O~)
Ik sta soms wel is achter de bar van de kantine van korfbalvereniging maar veel onbekende meiden zie je dan niet.
  maandag 9 mei 2011 @ 14:30:47 #155
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96546375
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:30 schreef Supersoep het volgende:
Zie je wel, ik wist dat je een barvrouw was. Zo zie je er gewoon uit.
Ik ben grafisch vormgever. Bijna goed :')
Bargebeuren is vrijwilligerswerk ;)
pi_96546394
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:30 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik bedoelde het dan ook niet full-time ofzo. :P
Ron Paul 2012
pi_96546407
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:30 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Cool ik ben in opleiding als stedenbouwkundige :7 :P
  maandag 9 mei 2011 @ 14:31:41 #158
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96546410
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:31 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ik bedoelde het dan ook niet full-time ofzo. :P
Ok :*
pi_96546456
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is fout. Zet dat uit je hoofd. Vrouwen vinden het (uitzonderingen daargelaten) altijd leuk om aandacht te krijgen, ook al zien ze jou in eerste instantie niet zitten. Aan jou de taak om ze te overtuigen van het tegendeel, dat is wat er zo leuk aan is :)
ja het overtuigen... :{ Dat is een kunst opzich...
  maandag 9 mei 2011 @ 14:32:56 #160
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96546468
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:31 schreef Jordony het volgende:

[..]

Cool ik ben in opleiding als stedenbouwkundige :7 :P
Ooh dat is wel heel gaaf!! Ik kan me haast niet voorstellen dat dat geen leuk verhaal is om te horen :D Gewoon een beetje aandikken joh :P "Ik werk nu aan het nieuwe complex voor de regering" :7 :7 :7
pi_96546525
Doe ik ook altijd. ''Oh ja joh en wat kan je later worden dan als je Chinees studeert?''

Spion voor de AIVD natuurlijk. :7
Ron Paul 2012
  maandag 9 mei 2011 @ 14:34:57 #162
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96546543
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:30 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ik sta soms wel is achter de bar van de kantine van korfbalvereniging maar veel onbekende meiden zie je dan niet.
Probeer het dan eens in een kroeg in de buurt?
Dat je al ervaring hebt in de kantine is al in je voordeel! :Y
pi_96546545
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:32 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ooh dat is wel heel gaaf!! Ik kan me haast niet voorstellen dat dat geen leuk verhaal is om te horen :D Gewoon een beetje aandikken joh :P "Ik werk nu aan het nieuwe complex voor de regering" :7 :7 :7
Haha maar ik overdrijf niet graag. Ben nu wel aan het afstuderen op project waar het bureau waar ik nu zit straks aan gaat werken in Apeldoorn en waar de gemeente ambities bij heeft. Dit kan ik natuurlijk vertellen maar wat dan nog meer. Jem oet wel gesprek op gang houden.. En waar begin je? Zeggen wie je bent klinkt nogal droog denk ik, en openingszinnen ben ik al helemaal niet van..
pi_96546592
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:32 schreef Jordony het volgende:

[..]

ja het overtuigen... :{ Dat is een kunst opzich...
Je uitgangspunt moet zijn om een leuk gesprek te voeren. Dan is alles winst. Als je vrouwen aan gaat spreken met als doel om ze te scoren dan voel je je kut als het niet lukt. En het succesratio is bij veruit de meeste mannen lager dan 50%.

Wat Catbert al zei, je bent waarschijnlijk gewoon bang om afgewezen te worden. Maar als je een leuk gesprek hebt en zij geeft geen blijk van verdere interesse, ben je dan afgewezen? Afwijzen zoals je dat ziet in chick flicks en highschool sitcoms bestaat eigenlijk niet.
pi_96546593
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:34 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Probeer het dan eens in een kroeg in de buurt?
Dat je al ervaring hebt in de kantine is al in je voordeel! :Y
Nou ja ervaring :P Ik ben gewoon niet zo goed met mensen denk ik.. Ben geen mensenschuw, absoluut niet, maar ik kan moeilijk omgaan met onbekenden.
pi_96546643
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:35 schreef Jordony het volgende:

[..]

Haha maar ik overdrijf niet graag. Ben nu wel aan het afstuderen op project waar het bureau waar ik nu zit straks aan gaat werken in Apeldoorn en waar de gemeente ambities bij heeft. Dit kan ik natuurlijk vertellen maar wat dan nog meer. Jem oet wel gesprek op gang houden.. En waar begin je? Zeggen wie je bent klinkt nogal droog denk ik, en openingszinnen ben ik al helemaal niet van..
Woon je ook in Apeldoorn? Want dat is wel een moeilijke stad wat betreft versieren :P
  maandag 9 mei 2011 @ 14:38:12 #167
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96546679
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:36 schreef Jordony het volgende:

[..]

Nou ja ervaring :P Ik ben gewoon niet zo goed met mensen denk ik.. Ben geen mensenschuw, absoluut niet, maar ik kan moeilijk omgaan met onbekenden.
Je hoeft ook niet constant je best te doen om leuk gevonden te worden o.i.d.
Je moeder is een hamster
pi_96546694
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Woon je ook in Apeldoorn? Want dat is wel een moeilijke stad wat betreft versieren :P
Nee woon in Rotterdam maar kan daar nauwelijks uitgaan omdat ik op donderdag ga trainen in Goes, en zaterdag sport ik in Goes.. Kan wel eens een donderdag overslaan maar moeten me maten wel mee willen en vrijdag moet ik gewoon werken... Breda ga ik regelmatig stappen.

Wanneer is overigens nou de trigger om er op af te stappen, als je zeg maar weet dat ze zin in aandacht heeft? Vind ik moeilijk te bepalen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jordony op 09-05-2011 14:43:35 ]
pi_96546887
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:35 schreef Jordony het volgende:

[..]

Overigens, over openingszinnen:

Ik heb het al meerdere malen gezegd hier, maar je moet niet over jezelf beginnen. Begin eerst over haar. Bekijk haar even en maak een mentale notitie van wat je aan haar opvalt en begin daar een gesprek over. Zorg dat je een open vraag stelt en betrek het gesprek daarna even op jou. Dik je eigen verhaal desnoods iets aan. Als je haar bijvoorbeeld aanspreekt op wat ze drinkt dan kan je natuurlijk een mooi kroegverhaal vertellen over hoe jij er een keer goed ziek van bent geweest. Zo zijn er legio dingen te verzinnen waarmee je een gesprek op gang krijgt.

Reageert ze positief en gaat ze vragen terugstellen dan kan je in elk geval al terugkijken op een geslaagde poging om eens iemand aan te spreken. Wat er dan nog meer uitkomt is alleen maar mooi meegenomen.
  maandag 9 mei 2011 @ 14:43:25 #170
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96546904
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:36 schreef Jordony het volgende:

[..]

Dan is achter de bar staan (van iets waar geen of weinig bekenden komen) juist een goede oefening.
Het heeft mij destijds ook uit mijn isolement getrokken en me geleerd hoe je spontaan om kunt gaan met mensen.
pi_96547044
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Overigens, over openingszinnen:

Ik heb het al meerdere malen gezegd hier, maar je moet niet over jezelf beginnen. Begin eerst over haar. Bekijk haar even en maak een mentale notitie van wat je aan haar opvalt en begin daar een gesprek over. Zorg dat je een open vraag stelt en betrek het gesprek daarna even op jou. Dik je eigen verhaal desnoods iets aan. Als je haar bijvoorbeeld aanspreekt op wat ze drinkt dan kan je natuurlijk een mooi kroegverhaal vertellen over hoe jij er een keer goed ziek van bent geweest. Zo zijn er legio dingen te verzinnen waarmee je een gesprek op gang krijgt.

Reageert ze positief en gaat ze vragen terugstellen dan kan je in elk geval al terugkijken op een geslaagde poging om eens iemand aan te spreken. Wat er dan nog meer uitkomt is alleen maar mooi meegenomen.
Ja ik snap je hele post, alleen ik denk dat ik dichtklap ofzo, of iets stoms zeg.. Het is toch echt gewoon die onzekerheid die bij mij speelt. Misschien moet ik de volgende keer in Breda maar is gewoon even aftasten.. Misschien mezelf maar is klap in het gezicht geven en op een meisje afstappen, die in ieder geval veel naar me kijkt.. Weet niet zo goed wanneer de aanleiding is. Als ze lacht, als ze veel kijkt, of ander gebaar?...
pi_96547130
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:46 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ja ik snap je hele post, alleen ik denk dat ik dichtklap ofzo, of iets stoms zeg.. Het is toch echt gewoon die onzekerheid die bij mij speelt. Misschien moet ik de volgende keer in Breda maar is gewoon even aftasten.. Misschien mezelf maar is klap in het gezicht geven en op een meisje afstappen, die in ieder geval veel naar me kijkt.. Weet niet zo goed wanneer de aanleiding is. Als ze lacht, als ze veel kijkt, of ander gebaar?...
Je moet het initiatief niet bij haar leggen, dat duurt te lang en dat voedt juist je onzekerheid. Als je een leuk iemand ziet, gelijk erop af stappen.

Voor mij geldt ook nog steeds dat ik wel eens denk 'Kut, ik met mijn grote bek, nu moet ik wel', maar dat is ook goed. Met een man zou je toch ook zo een gesprek over koetjes en kalfjes aan kunnen knopen?

Als je echt iemand bent die nooit contacten maakt, ook niet met mannen, dan is dat een goed startpunt. Dan kan je meer wennen aan interactie.

Hoe is jouw zelfbeeld overigens? Voel je je een beetje goed over jezelf?
pi_96547368
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je moet het initiatief niet bij haar leggen, dat duurt te lang en dat voedt juist je onzekerheid. Als je een leuk iemand ziet, gelijk erop af stappen.

Voor mij geldt ook nog steeds dat ik wel eens denk 'Kut, ik met mijn grote bek, nu moet ik wel', maar dat is ook goed. Met een man zou je toch ook zo een gesprek over koetjes en kalfjes aan kunnen knopen?

Als je echt iemand bent die nooit contacten maakt, ook niet met mannen, dan is dat een goed startpunt. Dan kan je meer wennen aan interactie.

Hoe is jouw zelfbeeld overigens? Voel je je een beetje goed over jezelf?
In ieder geval bedankt tot nu toe voor je reacties. Erg blij om dat mensen zoals jij (overigens ook MeraViglioSa) willen helpen.

Ik weet dat het initiatief bij de man moet zijn, wij zijn immers de jagers en de vrouwen de verzamelaars :P Ik kan heel goed met een paar goede vrienden opschieten maar ik praat gewoon niet snel met een onbekende. Soms gaat het via via. Ik kan opzich wel leuk gesprek hebben maar ik mis gewoon het gesprekstof, zeker nu ik aan het afstuderen ben en alleen daarmee bezig ben. Misschien gaat dit vanzelf, ik weet het niet aangezien ik eigenlijk nog nooit bewust een meisje heb versiert.

Over me zelfbeeld:
Ik ben vrij onzeker over me uiterlijk aangezien ik regelmatig last heb van acne, heb een vrij groot voorhoofd (XD) wat ik zelf echt niet leuk vindt... En sociaal ben ik gewoon niet zo spontaan, ik kan het wel wezen, maar dat is dan onder me vrienden. Voel me soms gewoon gefrustreerd dat sommigen het gewoon zo makkelijk voor elkaar krijgen en daar voel ik dus minder om. Alsof ik niet interessant genoeg ben ofzo...

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordony op 09-05-2011 15:04:00 ]
pi_96547551
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:56 schreef Jordony het volgende:

Misschien gaat dit vanzelf, ik weet het niet aangezien ik eigenlijk nog nooit bewust een meisje heb versiert.
Zoals ik al zei, versieren moet niet je uitgangspunt zijn. Dat het daar wel op neerkomt als je met haar aan de praat bent verandert niets aan je intenties om in eerste instantie gewoon leuk aan de praat te raken met iemand.

Zij voelt ook wel op haar klompen aan dat je haar niet aanspreekt uit verveling. Er is maar één manier om hier overheen te komen en dat is door het gewoon te doen. Maar je moet eerst jezelf eens gaan vertellen dat jij wel de moeite waard bent om mee te babbelen. Benoem voor jezelf ook eens je sterke punten in plaats van alleen maar te zeggen waar je niet goed in bent. Die sterke punten moet je het namelijk van hebben :)

quote:
Over me zelfbeeld:
Ik ben vrij onzeker over me uiterlijk aangezien ik regelmatig last heb van acne, heb een vrij groot voorhoofd (XD) wat ik zelf echt niet leuk vindt... En sociaal ben ik gewoon niet zo spontaan, ik kan het wel wezen, maar dat is dan onder me vrienden. Voel me soms gewoon gefrustreerd dat sommigen het gewoon zo makkelijk voor elkaar krijgen.
Ach, ik heb ook geen egale huid en zal door sommige vrouwen wellicht wel ronduit lelijk worden gevonden. Daar heb ik schijt aan. Er zijn ook vrouwen die mij wel aantrekkelijk vinden en om die te vinden loop je af en toe tegen 'afwijzingen' aan. Part of the game.
pi_96547801
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, versieren moet niet je uitgangspunt zijn. Dat het daar wel op neerkomt als je met haar aan de praat bent verandert niets aan je intenties om in eerste instantie gewoon leuk aan de praat te raken met iemand.

Zij voelt ook wel op haar klompen aan dat je haar niet aanspreekt uit verveling. Er is maar één manier om hier overheen te komen en dat is door het gewoon te doen. Maar je moet eerst jezelf eens gaan vertellen dat jij wel de moeite waard bent om mee te babbelen. Benoem voor jezelf ook eens je sterke punten in plaats van alleen maar te zeggen waar je niet goed in bent. Die sterke punten moet je het namelijk van hebben :)
Weet het, daarom ben ik ook nog niet op een meisje afgestapt. ik ga niet in tegenstelling tot mijn stapmaten niet met het doel naar de stad om vrouwen te versieren. Het liefst heb ik ook gewoon gesprek alleen het erop af stappen en zeggen wie je bent... Als ik eenmaal het ijs breek zit het wel goed denk ik maar de periode tussen het erop af stappen en het aanspreken vind ik lastig... En ja, als er ook nog is vriendinnen bij staat.. Je hebt ook van die tuttebellen die gaan zitten fluisteren en giechelen, wordt je ook gefrustreerd van :P En de onzekerheid speelt natuurlijk mee..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')