abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96520077

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
  zondag 8 mei 2011 @ 21:01:56 #2
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96520268
@hoogheid
Zekers maar dat zijn de dagen dat ik in de avond altijd moet werken.

@Axel nee sowieso zit ik nooit echt achter de vrouwen aan. Heb van versieren in rl geen kaas gegeten dan twijfel ik op dat moment teveel aan mezelf. En doe ik altijd de juiste dingen maar op het verkeerde moment.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:04:20 #3
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96520437
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:01 schreef Raggingbull het volgende:
@hoogheid
Zekers maar dat zijn de dagen dat ik in de avond altijd moet werken.

@Axel nee sowieso zit ik nooit echt achter de vrouwen aan. Heb van versieren in rl geen kaas gegeten dan twijfel ik op dat moment teveel aan mezelf. En doe ik altijd de juiste dingen maar op het verkeerde moment.
Herkenbaar :)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_96520463
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:01 schreef Raggingbull het volgende:
Het scheelt natuurlijk dat je niet hoeft te versieren op het moment dat je een vriendin hebt... allang samen trouwens?
  zondag 8 mei 2011 @ 21:06:59 #5
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96520598
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:04 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Het scheelt natuurlijk dat je niet hoeft te versieren op het moment dat je een vriendin hebt... allang samen trouwens?
naja... bijna 4 maandjes alweer. En tja... ik heb eigenlijks nog nooit een meisje versierd simpelweg het lukt mij niet echt. Ik moet eerst iets meer aan mijn timing werken die gewoon bagger is eigenlijks. Doe er mijn best voor gaat al beter dan eerst marja... Wie niet waagt die niet wint:D
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_96520674
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:06 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

naja... bijna 4 maandjes alweer. En tja... ik heb eigenlijks nog nooit een meisje versierd simpelweg het lukt mij niet echt. Ik moet eerst iets meer aan mijn timing werken die gewoon bagger is eigenlijks. Doe er mijn best voor gaat al beter dan eerst marja... Wie niet waagt die niet wint:D
Hoe heb je je vriendin weten te veroveren dan?
  zondag 8 mei 2011 @ 21:11:18 #7
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96520886
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:06 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

En toch heb je nu al 4 maanden een relatie :D
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:12:41 #8
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96520974
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:08 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Hoe heb je je vriendin weten te veroveren dan?
Heb haar via een vriend leren kennen. Hebben veel gesprekken via de computer gevoerd(msn etc.). Uiteindelijk eens afgesproken. Ik probeer mijn meisjes altijd via internet eerst eens een beetje te leren kennen etc. omdat ik weet in real life is het niet mijn sterkste punt. Als ik via internet een soort van click voel ga ik kijken of ik die in real life ook voel. Hierdoor ken je elkaar al wat beter en gaan dingen voor mij nou eenmaal iets makkelijker. Zodoende.
pi_96521231
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:12 schreef Raggingbull het volgende:
Heb haar via een vriend leren kennen. Hebben veel gesprekken via de computer gevoerd(msn etc.). Uiteindelijk eens afgesproken. Ik probeer mijn meisjes altijd via internet eerst eens een beetje te leren kennen etc. omdat ik weet in real life is het niet mijn sterkste punt. Als ik via internet een soort van click voel ga ik kijken of ik die in real life ook voel. Hierdoor ken je elkaar al wat beter en gaan dingen voor mij nou eenmaal iets makkelijker. Zodoende.
Naja prima toch; het heeft voor jou zijn vruchten afgeworpen. Op welke manier je het ook doet, uiteindelijk heb je haar toch met succes versierd; hoe dan ook iets om trots op te zijn. Wanneer je iemand lang alleen via internet spreekt, is het altijd een drempel om daadwerkelijk ook iets in het echt af te gaan spreken. En dan sta je daar toch maar gewoon.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:19:45 #10
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96521491
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:16 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Naja prima toch; het heeft voor jou zijn vruchten afgeworpen. Op welke manier je het ook doet, uiteindelijk heb je haar toch met succes versierd; hoe dan ook iets om trots op te zijn. Wanneer je iemand lang alleen via internet spreekt, is het altijd een drempel om daadwerkelijk ook iets in het echt af te gaan spreken. En dan sta je daar toch maar gewoon.
Tja.. wie niet waagt wint ook niks. Soms moet je wat risico nemen.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:27:49 #11
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96522092
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:12 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Via internet iemand leren kennen is inderdaad een goeie manier. Ik zit al een paar dagen te chatten met iemand via Paiq. Ik heb er wel een goed gevoel over. Dus ik hoop dat als we binnenkort gaan meeten dat het IRL ook zo is
14 SHADES OF GREY
  zondag 8 mei 2011 @ 21:29:15 #12
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96522212
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:27 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Via internet iemand leren kennen is inderdaad een goeie manier. Ik zit al een paar dagen te chatten met iemand via Paiq. Ik heb er wel een goed gevoel over. Dus ik hoop dat als we binnenkort gaan meeten dat het IRL ook zo is
Probeer attent te zijn. Doet het vaak wel goed denk ik de eerste keer meeten :D en je kent haar al wat beter waar je gebruik van kan maken.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:31:07 #13
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96522352
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:29 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Probeer attent te zijn. Doet het vaak wel goed denk ik de eerste keer meeten :D en je kent haar al wat beter waar je gebruik van kan maken.
Inderdaad :) gewoon een complimentje maken over iets, etc
14 SHADES OF GREY
  zondag 8 mei 2011 @ 21:33:35 #14
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96522528
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Inderdaad :) gewoon een complimentje maken over iets, etc
Yup ga alleen mij niet om de timing van complimentjes etc. vragen.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:36:31 #15
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96522758
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:33 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Yup ga alleen mij niet om de timing van complimentjes etc. vragen.
Haha :D mij ook niet :P
Trouwens hoop ik dat zij mij ook leuk vind en niet alleen aardig. Want dat kan wel eens een groot fiasco worden
14 SHADES OF GREY
  zondag 8 mei 2011 @ 21:37:00 #16
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_96522799
ik heb zin
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_96522949
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:36 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Trouwens hoop ik dat zij mij ook leuk vind en niet alleen aardig. Want dat kan wel eens een groot fiasco worden
Haha, zolang je de complimenten maar maakt als je ze wil maken... als ze oprecht zijn. Misschien is de timing daar wel ondergeschikt aan...
pi_96523019
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:36 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Makkelijke manier om daar tijdens de date achter te komen; leg wat hints neer naar een eventuele 2e date. Als ze er op ingaat, dan heeft ze interesse. Als ze zich daar wat afzijdig van houdt, dan niet.
Ron Paul 2012
  zondag 8 mei 2011 @ 21:39:55 #19
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96523027
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:39 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Haha, zolang je de complimenten maar maakt als je ze wil maken... als ze oprecht zijn. Misschien is de timing daar wel ondergeschikt aan...
Dat denk ik ook ja :)
14 SHADES OF GREY
  zondag 8 mei 2011 @ 21:41:15 #20
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96523122
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:39 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Makkelijke manier om daar tijdens de date achter te komen; leg wat hints neer naar een eventuele 2e date. Als ze er op ingaat, dan heeft ze interesse. Als ze zich daar wat afzijdig van houdt, dan niet.
Dat is wel een goed idee :)

Ik heb nog steeds geen idee trouwens wat haar interesse in mij is.
14 SHADES OF GREY
pi_96523258
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:41 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ze heeft in ieder geval interesse, anders ga je op een dating site niet zo lang met iemand blijven praten. Die interesse moet je wel zo houden, natuurlijk. Dat kan veranderen.
Ron Paul 2012
pi_96523388
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:58 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Nee druk met school. Veel werken. Erg druk zijn met thuis(broertjes etc.) en enige tijd in mijn vriendin steken natuurlijk.
[flauwegrapmodus aan] Ook wel wat meer dan tijd? :P[/flauwe grap modus uit]

:') -O-
Children of the night. What music they make.
  zondag 8 mei 2011 @ 21:46:20 #23
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96523502
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:44 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

[flauwegrapmodus aan] Ook wel wat meer dan tijd? :P[/flauwe grap modus uit]

:') -O-
Haha ja :@
  zondag 8 mei 2011 @ 21:46:47 #24
30476 Provinciaaltje
Up the Irons
pi_96523537
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:41 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Probeer dan eens een afspraak te maken dan kom je er misschien wel achter.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_96523556
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:46 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Haha ja :@
Details willen we.
Ron Paul 2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')