abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:03:39 #51
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_118034493
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:31 schreef Aether het volgende:

[..]

Omdat Vlaanderen geen land is.
Schotland ook niet
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:07:04 #52
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_118034653
Ik zou het wel tof vinden als ze onafhankelijk worden, als ik dan in de toekomst naar Engeland ga kan ik meteen 2 verschillende landen bezoeken en zeggen dat ik in 2 verschillende landen ben geweest, in plaats van alleen maar Groot-Brittannië.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_118034707
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_118034800
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:03 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Schotland ook niet
Zoals Aether reeds schreef:toch wel.
Officiële bron:
http://www.ons.gov.uk/ons(...)of-the-uk/index.html
quote:
The countries of the UK

The top-level division of administrative geography in the UK is the four countries - England, Scotland, Wales and Northern Ireland
Maar zoals ik het begrijp betekent dat praktisch niet zo veel: er zijn geen aparte nationaliteiten, wie zich in Schotland vestigt kan meestemmen, enz..
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:11:50 #55
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_118034853
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:10 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Zoals Aether reeds schreef:toch wel.
Officiële bron:
http://www.ons.gov.uk/ons(...)of-the-uk/index.html

[..]

Dat Noord-Ierland moet sowieso weg, ik zie daar alleen maar narigheid en vind het ook niet bij Engeland passen eerlijk gezegd.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_118039804
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:03 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Schotland ook niet
Wel. Het is een land binnen een koninkrijk.
pi_118039866
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:07 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik zou het wel tof vinden als ze onafhankelijk worden, als ik dan in de toekomst naar Engeland ga kan ik meteen 2 verschillende landen bezoeken en zeggen dat ik in 2 verschillende landen ben geweest, in plaats van alleen maar Groot-Brittannië.
Eigenlijk kan dat nu al.

Het zijn landen binnen een koninkrijk. Net zoals Nederland en Aruba landen zijn binnen het Koninkrijk der Nederlanden.
pi_118039941
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:11 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dat Noord-Ierland moet sowieso weg, ik zie daar alleen maar narigheid en vind het ook niet bij Engeland passen eerlijk gezegd.
Noord-Ierland past net zo goed bij Engeland als dat Wales bij Engeland past. Een grote meerderheid van de Noord-Ieren voelt zich Brits en wil bij het koninkrijk blijven. Wie ben jij om die mensen anders te vertellen? Als je de Noord-Ieren dwingt om zich aan te sluiten bij de Republiek Ierland kan daar ook veel narigheid van komen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:38:10 #59
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_118040553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Noord-Ierland past net zo goed bij Engeland als dat Wales bij Engeland past. Een grote meerderheid van de Noord-Ieren voelt zich Brits en wil bij het koninkrijk blijven. Wie ben jij om die mensen anders te vertellen? Als je de Noord-Ieren dwingt om zich aan te sluiten bij de Republiek Ierland kan daar ook veel narigheid van komen.
Oh, dat verklaart waarom er daar al zolang ellende en aanslagen van katholieken en protestanten tegen elkaar zijn? Ik heb een film gezien over de IRA en dat is echt geen pretje wat die Engelsen daar uitgevreten hebben.
pi_118041131
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:38 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Oh, dat verklaart waarom er daar al zolang ellende en aanslagen van katholieken en protestanten tegen elkaar zijn? Ik heb een film gezien over de IRA en dat is echt geen pretje wat die Engelsen daar uitgevreten hebben.
Nee, daar zijn andere verklaringen voor. Leuk dat je een film hebt gezien maar je kijk op de situatie is volgens mij echt heel zwart-wit. Waarschijnlijk door de film.

Wat de Engelsen (vaak ook met steun van protestante Schotten) de katholieke bevolking in Ierland heeft aangedaan over de afgelopen eeuwen is niet goed te praten. Dat neemt niet weg dat de meerderheid van de Noord-Ieren die vandaag de dag leeft a) protestant is en b) bij het VK wil blijven. En ja, deze mensen hebben inderdaad protestantse Engelse en Schotse voorouders en zijn ooit in Ierland gekomen doordat hun voorouders mooie premies kregen om naar Ierland te verhuizen waar ze gratis het land van katholieke Ieren mochten overnemen. Daar kunnen de Noord-Ieren van vandaag echter weinig aan doen.

Dan kun je Noord-Ierland wel dwingen om zich bij de Republiek aan te sluiten, maar daar los je de problemen echt niet mee op. Sterker nog, ik denk dat je ze aanwakkert. Vandaag de dag is er een zeer stabiele situatie op het Ierse eiland, met vrede tussen Ulster (het noorden) en de republiek. Dat er af en toe een paar gekken zijn die het blijkbaar nodig achten om voor The Cause nog iemand te vermoorden is spijtig maar niet representatief voor het overgrote gedeelte van de bevolking.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2012 15:57:06 ]
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:01:35 #61
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_118041398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, daar zijn andere verklaringen voor. Leuk dat je een film hebt gezien maar je kijk op de situatie is volgens mij echt heel zwart-wit. Waarschijnlijk door de film.

Wat de Engelsen (vaak ook met steun van protestante Schotten) de katholieke bevolking in Ierland heeft aangedaan over de afgelopen eeuwen is niet goed te praten. Dat neemt niet weg dat de meerderheid van de Noord-Ieren die vandaag de dag leeft a) protestant is en b) bij het VK wil blijven. En ja, deze mensen hebben inderdaad protestantse Engelse en Schotse voorouders en zijn ooit in Ierland gekomen doordat hun voorouders mooie premies kregen om naar Ierland te verhuizen waar ze gratis het land van katholieke Ieren mochten overnemen. Daar kunnen de Noord-Ieren van vandaag echter weinig aan doen.

Dan kun je Noord-Ierland wel dwingen om zich bij de Republiek aan te sluiten, maar daar los je de problemen echt niet mee op. Sterker nog, ik denk dat je ze aanwakkert. Vandaag de dag is er een zeer stabiele situatie op het Ierse eiland, met vrede tussen Ulster (het noorden) en de republiek. Dat er af en toe een paar gekken zijn die het blijkbaar nodig achten om voor The Cause nog iemand te vermoorden is spijtig maar niet representatief voor het overgrote gedeelte van de bevolking.
Ok, ik sprak ooit een Ier op internet toen ik ongeveer 15 was, hij was 14 en zei dat hij echt niet naar Noord-Ierland kon gaan door al die problemen daar.
pi_118041524
Alsof de Katholieke Ieren zulke lieverdjes waren. Ulster hoort bij het verenigd koninkrijk. Door de eeuwen heen hebben de protestantse Ulstermannen een succesvol bestaan proberen op te bouwen. Dat mensen hun geboorterecht willen ontnemen vind ik vreemd. Kipling verwoorde het mooi:

The blood our fathers spilt,
Our love, our toils, our pains,
Are counted us for guilt
And only bind our chains.
Before an Empire's eyes
The traitor claims his price.
What need of further lies?
We are the sacrifice.

We know the war prepared
On every peaceful home,
We know the hells declared
For such as serve not Rome -
The terror, threats, and dread
In market, hearth, and field -
We know, when all is said,
We perish if we yield.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_118041571
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ok, ik sprak ooit een Ier op internet toen ik ongeveer 15 was, hij was 14 en zei dat hij echt niet naar Noord-Ierland kon gaan door al die problemen daar.
Ik weet niet hoe lang geleden dat was, maar over het algemeen is dat vandaag de dag geen probleem meer. Er wonen ook veel katholieken in het noorden en best wel wat protestanten in de republiek. Dat gaat over het algemeen prima samen. Er is ook steeds meer samenwerking. Het Ierse rugbyteam bestaat tegenwoordig al uit spelers die zowel uit de republiek als uit het noorden komen.

Ja, er zijn in Belfast nog steeds wijken die 's avonds op slot gaan zodat de katholieken worden gescheiden van de protestanten, maar over het algemeen kunnen die mensen het steeds beter met elkaar vinden tegenwoordig.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:06:57 #64
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_118041632
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang geleden dat was, maar over het algemeen is dat vandaag de dag geen probleem meer. Er wonen ook veel katholieken in het noorden en best wel wat protestanten in de republiek. Dat gaat over het algemeen prima samen. Er is ook steeds meer samenwerking. Het Ierse rugbyteam bestaat tegenwoordig al uit spelers die zowel uit de republiek als uit het noorden komen.

Ja, er zijn in Belfast nog steeds wijken die 's avonds op slot gaan zodat de katholieken worden gescheiden van de protestanten, maar over het algemeen kunnen die mensen het steeds beter met elkaar vinden tegenwoordig.
Zo'n 5 jaar geleden.
pi_118041694
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Alsof de Katholieke Ieren zulke lieverdjes waren. Ulster hoort bij het verenigd koninkrijk. Door de eeuwen heen hebben de protestantse Ulstermannen een succesvol bestaan proberen op te bouwen. Dat mensen hun geboorterecht willen ontnemen vind ik vreemd. Kipling verwoorde het mooi:

The blood our fathers spilt,
Our love, our toils, our pains,
Are counted us for guilt
And only bind our chains.
Before an Empire's eyes
The traitor claims his price.
What need of further lies?
We are the sacrifice.

We know the war prepared
On every peaceful home,
We know the hells declared
For such as serve not Rome -
The terror, threats, and dread
In market, hearth, and field -
We know, when all is said,
We perish if we yield.
Het waren natuurlijk compleet andere tijden, maar als de Engelsen nooit Ierland hadden bezet was er een hoop ellende bespaart gebleven. Maarja, andere tijden, Britain was een wereldrijk en heeft wel meer dingen gedaan die vandaag de dag als misdaden beschouwd zouden worden.

Maar goed, je kunt de inwoners van Ulster vandaag de dag niet meer verantwoordelijk houden voor de daden van hun voorvaders. De jonge Duitsers geven we ook niet meer de schuld van de 2de WO dus dan zou het al helemaal bizar zijn om de Noord-Ieren nu verantwoordelijk te houden voor bijvoorbeeld de misdadige penal laws van Cromwell na al die honderden jaren.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2012 16:11:25 ]
pi_118041726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:06 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Zo'n 5 jaar geleden.
Dan had ie wellicht wat op z'n kerfstok of hij overdreef.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:13:23 #67
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_118041898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het waren natuurlijk compleet andere tijden, maar als de Engelsen nooit Ierland hadden bezet was er een hoop ellende bespaart gebleven. Maarja, andere tijden, Britain was een wereldrijk en heeft wel meer dingen gedaan die vandaag de dag als misdaden beschouwd zouden worden.

Maar goed, je kunt de inwoners van Ulster vandaag de dag niet meer verantwoordelijk houden voor de daden van hun voorvaders. De jonge Duitsers geven we ook niet meer de schuld van de 2de WO dus dan zou het al helemaal bizar zijn om de Noord-Ieren nu verantwoordelijk te houden voor bijvoorbeeld de misdadige penal laws van Cromwell na al die honderden jaren.
Oh dat wordt wel nog steeds gedaan hoor, zo vind de user DeParo dat Duitsers een collectieve schuld hebben van de Tweede Wereldoorlog en dat wij als Nederlanders ons ook nog steeds ergens schuldig moeten voelen over Indonesië. Ook al heb ik er bv. persoonlijk niks mee te maken.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:13:43 #68
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_118041909
Hij zegt dat hij objectief is dus dan is het zo.
pi_118041960
We hebben vier oorlogen met engeland gehad, we zouden dan toch wel een gruwelijke hekel aan ze moeten hebben volgens die logica. Ze hebben ook veel land van ons afgepakt.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_118042023
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan had ie wellicht wat op z'n kerfstok of hij overdreef.
Lijkt me ook.

De penal laws kwamen er omdat de Katholieke Ieren verschillende malen grote slachtingen hebben uitgericht onder de kolonisten bevolking.
De macht van de Engelse kroon was tot aan de tijd van Cromwell zeer beperkt trouwens. De Ierse, oud Engelse en Kolonisten bevolking buiten de Pale (gebied rond Dublin) gedroegen zich veelal onafhankelijk.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_118042056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:14 schreef Rhalius het volgende:
We hebben vier oorlogen met engeland gehad, we zouden dan toch wel een gruwelijke hekel aan ze moeten hebben volgens die logica. Ze hebben ook veel land van ons afgepakt.
Dan zouden we een nog grotere hekel moeten hebben aan de Fransen.
pi_118042232
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:16 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Lijkt me ook.

De penal laws kwamen er omdat de Katholieke Ieren verschillende malen grote slachtingen hebben uitgericht onder de kolonisten bevolking.
De macht van de Engelse kroon was tot aan de tijd van Cromwell zeer beperkt trouwens. De Ierse, oud Engelse en Kolonisten bevolking buiten de Pale (gebied rond Dublin) gedroegen zich veelal onafhankelijk.
Eh ja, en die slachtingen waren weer een reactie op het aanvankelijke kolonialisme van de Engelsen dat gepaard ging met volkerenmoord, verkrachtingen, razzia's, huisuitzettingen, gedwongen verhuizingen, onteigening van land zonder vergoeding en ga zo nog maar even door... Je kan het leuk brengen maar de aanvankelijke schuld lag natuurlijk wel gewoon bij de kolonisator Engeland.
pi_124407851
En we hebben een datum: donderdag 18 september 2014.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-scotland-politics-21897443

Het is blijkbaar nog niet helemaal zeker dat 16- en 17-jarigen ook stemrecht krijgen.
Op een partijcongres in Holyrood heeft de SNP het bestuur in Londen bekritiseerd,
onder andere de oorlog in Irak en het bezit van kernwapens.

zaterdag 23 maart 2013 @ 14:36:16 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124407916
Leuk, en gaat men dan ook de uitslag opvolgen? Wij hadden ook een referendum over de EU grondwet waar men tegen stemde, maar die is ook gewoon doorgezet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_124407948
Waarom zouden 16 en 17 jarigen moeten stemmen? De SNP is gewoon bang voor een verkeerde uitslag.
pi_124408033
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Behalve dan als die oranje mannen weer eens zonodig hun mars willen houden, dan borrelt alle haat weer naar boven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_124408245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Behalve dan als die oranje mannen weer eens zonodig hun mars willen houden, dan borrelt alle haat weer naar boven.
Waarom zouden de oranjemannen hun verlossing van de paapse onderdrukking 300 jaar geleden niet mogen vieren en de katholieken wel terroristen herdenken die 30 jaar geleden pubs en winkels opbliezen?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 14:50:07 #78
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124408271
Die van Catalonië staat ook gepland in 2014, wordt nog een leuk jaar.
Say what?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 14:55:52 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_124408401
Dan is er na 100 jaar van Groot Brittanië, waar de zon nooit onderging, enkel Engeland, Wales en Noord-Ierland overgebleven. Nog geen 5% van waar het ooit over heerste.
The End Times are wild
pi_124408568
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:34 schreef freako het volgende:
Schotland heeft olie en gas. Bij onafhankelijkheid blijven die inkomsten in eigen land, in plaats van dat het geld richting Londen gaat.
En niet zo'n beetje ook. Schotland is dacht ik de grootste olie-producent van Europa. Zullen blij zijn daar in het Lagerhuis met die onafhankelijkheid. Misschien wordt Schotland wel net zo rijk als Noorwegen.

90% van de engelse olie- en gas-voorraden liggen in schots water.
http://en.wikipedia.org/wiki/It's_Scotland's_oil

[ Bericht 6% gewijzigd door niels0 op 23-03-2013 15:11:55 ]
pi_124408941
Op de website van SNP al wat info, en een youtube-filmpje over een meisje dat op 18 september 2014 geboren zal worden en "two futures heeft" (één wordt in zwart-wit getoond)

Opmerkelijk:
quote:
And independence will mean a strong, new relationship between Scotland and the rest of the UK. It will create a partnership of equals - a social union to replace the current political union. That means, on independence day, we'll no longer have a Tory government, but the Queen will be our Head of State, the pound will be our currency and you will still be watching your favourite programmes on the BBC. As members of the EU there will be open borders, shared rights, free trade and extensive cooperation.
Hier kan je hun "pocket" downloaden over een onafhankelijk Schotland:
http://www.snp.org/sites/(...)nts/yes_-_choice.pdf

Een aantal interessante stukjes:
quote:
The next Scottish election in 2016 will be to the first independent parliament. At this point, you will be able to choose the government you want for Scotland.
quote:
Some people worry that an independent Scotland wouldn’t be able to deal with the high level of debt,
but figures released in January 2012 by City firm M&G Investments showed that Scotland’s debt as a
percentage of national wealth was smaller than the UK’s. For Scotland it was 56%, for the UK 63% - as
the report said, Scotland’s starting point looks better than the UK as a whole.
And, thanks to North Sea oil and gas, an asset worth £1 trillion, we have one of the best safety nets for
the future. As we all know when we need to borrow, the more assets we have the better the deal.
Scotland has enormous assets, with North Sea revenues of £54 billion due in the next 5 years.
quote:
Scotland would remain part of the EU. EU law doesn’t allow for Scotland to be unilaterally kicked out on independence. And, EU law also makes clear that Scotland
can’t be forced to join the euro. We will continue to use the pound, just as we
do today.
Dat laatste vind ik sterk, Barroso heeft in elk geval al duidelijk gemaakt dat als Schotland opstapt, het VK als opvolger-staat verder blijft in de EU, terwijl Schotland helemaal opnieuw moet. Of zij dan ook een opt-out bekomen mbt de euro is mij niet duidelijk. :?

Edit: Barroso zei dat in Hardtalk op BBC in december 2012:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-scotland-politics-20664907
pi_124409030
Als Schotland aan de voorwaarden van een EU-lidmaatschap voldoet, dan kunnen ze toch gewoon lid van de EU worden?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 15:26:17 #83
45206 Pietverdriet
pi_124409048
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:25 schreef Zienswijze het volgende:
Als Schotland aan de voorwaarden van een EU-lidmaatschap voldoet, dan kunnen ze toch gewoon lid van de EU worden?
Kunnen blijven, ze zijn al lid.
pi_124409129
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kunnen blijven, ze zijn al lid.
Volgens Barosso moet een onafhankelijk Schotland opnieuw een lidmaatschap indienen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 15:34:07 #85
45206 Pietverdriet
pi_124409222
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Volgens Barosso moet een onafhankelijk Schotland opnieuw een lidmaatschap indienen.
En hoe spreekt dat tegen wat ik zei?
pi_124409336
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, verkeerd begrepen ;)
pi_124409465
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe we het alletwee noemen is niet belangrijk, de hoge heren en dames binnen de EU zullen het wel beslissen. :)
En ik denk dat het er niet goed uitziet op dat vlak: deel zijn van een lidstaat van de EU, maakt je misschien deel van de EU, maar niet als je onafhankelijk bent ook lid van de EU.

Bij heel wat scheidingen/splitsingen heb je de "successorstaat", bij Soedan is dat het noorden van het land, bij de Sovjetunie is dat Rusland, bij de afscheiding van Oost-Timor was dat Indonesië,....
Die staten mogen lidmaatschap, symbolen, ... behouden,

Ik denk trouwens dat landen als Spanje en misschien Roemenië het niet graag zullen zien dat Schotland onafhankelijk wordt, en het zeker niet gemakkelijker dan nodig zullen maken.
pi_124414683
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:18 schreef niels0 het volgende:
Naast olie heeft Schotland ook nog Rolls Royce en bijv. Glenn Fiddich Whiskey.
https://maps.google.com/m(...)ted+Kingdom&t=m&z=10
Je weet waar scotland ligt?
pi_124415101
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 18:41 schreef Arriens het volgende:

[..]

https://maps.google.com/m(...)ted+Kingdom&t=m&z=10
Je weet waar scotland ligt?
Rolls Royce heeft ook fabrieken in Schotland wijsneus.
pi_124415215
Dat wist ik niet en kon zo snel niks daarover vinden.

Ontopic, ik zou graag scotland apart willen zien.
pi_124415313
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:49 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Waarom zouden de oranjemannen hun verlossing van de paapse onderdrukking 300 jaar geleden niet mogen vieren en de katholieken wel terroristen herdenken die 30 jaar geleden pubs en winkels opbliezen?
De protestante unionisten herdenken net zo goed hun eigen terroristen die pubs en winkels opbliezen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 20:58:26 #92
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_124420125
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:44 schreef zuiderbuur het volgende:

Ik denk trouwens dat landen als Spanje en misschien Roemenië het niet graag zullen zien dat Schotland onafhankelijk wordt, en het zeker niet gemakkelijker dan nodig zullen maken.
Frankrijk (Corsica) en Italië zullen ook tegenstanders zijn neem ik aan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_124420667
Hoe Schotland en Engeland in de eerste plaats bij elkaar kwamen:

zondag 24 maart 2013 @ 03:06:34 #94
117098 Hathor
Effe niet
pi_124431738
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:49 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Missschien omdat het aggressie oproept? Vier dat feestje anders lekker in je eigen achtertuin of zo.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_124432226
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 03:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Missschien omdat het aggressie oproept? Vier dat feestje anders lekker in je eigen achtertuin of zo.
Inderdaad, of helemaal niet. Tijdens die Oranjemarsen worden ook de terroristen van de Ulster Volunteer Force herdacht. Oftewel, de protestantse tegenhanger van de Provisional IRA. Hun dodelijke acties waren vooral gericht tegen katholieke burgers. Sterker nog, de eerste moordaanslagen op burgers en de eerste bom in een pub kwamen niet van de separatistische IRA maar van de loyalistische UVF.

http://en.wikipedia.org/wiki/McGurk%27s_Bar_bombing

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2013 07:01:08 ]
  zondag 24 maart 2013 @ 06:59:00 #96
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124432232
Nu Friesland nog.
Touching from a distance ~
  zondag 24 maart 2013 @ 08:43:57 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124432601
Wel grappig hoe de eurofielen tegen de trend in alles bij elkaar proberen te houden. Bijna overal in Europa winnen afscheidingsbewegingen aan populatiteit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124433068
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 08:43 schreef SeLang het volgende:
Wel grappig hoe de eurofielen tegen de trend in alles bij elkaar proberen te houden. Bijna overal in Europa winnen afscheidingsbewegingen aan populatiteit.
Ach, zoals elke gelovige zal de eurotheist geen water bij de wijn doen. Als bepaalde delen van de Unie moeilijk gaan doen is er simpelweg meer repressie nodig, democratie is enkel gewenst als men het Europese geloof ondersteunt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_124433201
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2011 17:57 schreef SeLang het volgende:
De Scottish National Party heeft nu een heel groot probleem. Om geloofwaardig te blijven kunnen ze het nu natuurlijk niet maken om geen referendum uit te schrijven. Maar als dat referendum er komt dan zal het in overweldigende meerderheid een Schotse onafhankelijkheid afwijzen. En daarmee is dan meteen het bestaansrecht van de SNP weg.
Hoezo, je kunt toch nog steeds strijden voor andere typisch Schotse belangen?
  zondag 24 maart 2013 @ 10:20:33 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124434003
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:41 schreef Hathor het volgende:

De unificatie van Schotland heeft een Nederlandse achtergrond, dezelfde achtergrond als de oranjemannen. (dezelfde kleur oranje als van ons nationale voetbalelftal en de Ierse vlag)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Glorious_Revolution

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:55 schreef LXIV het volgende:
Dan is er na 100 jaar van Groot Brittanië, waar de zon nooit onderging, enkel Engeland, Wales en Noord-Ierland overgebleven. Nog geen 5% van waar het ooit over heerste.
Daar hebben wel meer Europese landen 'last' van inclusief NL. Het VK heeft nog wel 14 overzeese gebieden als overblijfsel van the empire.
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Overseas_Territories

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:05 schreef niels0 het volgende:

En niet zo'n beetje ook. Schotland is dacht ik de grootste olie-producent van Europa. Zullen blij zijn daar in het Lagerhuis met die onafhankelijkheid. Misschien wordt Schotland wel net zo rijk als Noorwegen.

90% van de engelse olie- en gas-voorraden liggen in schots water.
http://en.wikipedia.org/wiki/It's_Scotland's_oil
Noorwegen is 2x zo groot. Tussen de 80 en 90% is de Schotse claim. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_oil_production

De voorspellingen lopen uiteen, maar de meerderheid van de Schotten die ik het vraag vinden het populistische onzin van Alex Salmond.
http://en.wikipedia.org/w(...)2014#Opinion_polling

Mochten ze toch overweldigend stemmen voor onafhankelijkheid hebben ze mijn steun. Hetzelfde met Vlaanderen, Catalonië, Baskenland, Friesland, Corica, etc, etc.

Onafhankelijkheid betekent niet dat de grenzen dichtgaan en ze compleet protectionistisch worden. Dat moet de EU ook maar eens doorkrijgen.
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')