hoho! ik zeg nergens dat de keuze van de man niet van belang is! ik zeg alleen dat je een vrouw niet tot abortus kan dwingen. op geen enkele manier. dus ook niet door als man te zeggen: "oh. nou. dan doe je het allemaal zelf maar, ik dok geen cent want ik wil geen kind".quote:Op maandag 9 mei 2011 13:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zul je mij nooit horen/ zien zeggen.![]()
Ik vind het alleen een rare situatie dat je als man niks te zeggen hebt en dat men het ook nog eens terecht vindt en het accepteert.
Natuurlijk staat de integriteit van een vrouw bovenaan en kun je niemand ergens toe dwingen, ik vind het alleen wel raar dat het zo geaccepteerd is dat de man geen keuze gelaten wordt, of dat de keuze van de man niet belangrijk is, of gemakkelijk naast je neergelegd kan worden.
Maar hoe kan je dit dan juridisch regelen? Ik zie al een hele flippomap vol gebruikte condooms voor me, omdat iedere man een bewaarplicht van 9 maanden heeft..quote:Op maandag 9 mei 2011 13:43 schreef Dauntl3ss het volgende:
Moeilijk. Wel raar eigenlijk, dat het feit dat de man het kind niet wil (houden) blijkbaar minder zwaar telt als wat de vrouw wil.
Verder wat SicSicSics zegt.
Ik weet niet wat TS aan de man heeft verteld. Als zij heeft gezegd dat ze onvruchtbaar was en er dus geen gevaar op zwangerschap is, dan is het een beetje lullig om daarna met een kind opgezadeld te worden. Dat ie een lul is omdat ie qua andere gevaren niet oplet, dat is een andere discussie.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:57 schreef missyB het volgende:
[..]
nee pertinent niet! maar ik vind dat als iemand geen kinderen wil daar zelf de verantwoording voor draagt! en die niet kan aflaten van wat een ander zegt of doet.
Snelle wip, hee heb je hiv? nee! dan is het goed.zo werkt het niet!
wat betreftde post hier boven over de MAP ja helemaal mee eens!
ook de vrouw in deze heeft zich een schijnveiligheid aangemeten door te vertrouwen op de evt onvruchtbaarheid en de condoom maar ik vind wel aangezien dit leven nu in haar lichaam plaatsvind dat zij toch diegene die uiteindelijk bepaald wat er mee gebeurd
je kan nu eenmaal niet kiezen voor een beetje abortus. of een halve. net zo min als dat je een beetje zwanger bentquote:Op maandag 9 mei 2011 13:58 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je kan een vrouw niet tot abortus dwingen nee. Maar wel een man tot een kind dwingen. Dat vind ik eigenlijk ook niet terecht. Ik heb egen eensluidend antwoord hierop, maard at de vrouw alle macht heeft vind ik in ieder geval nogal krom
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat het huidige principe krom en oneerlijk is, niet dat ik een betere oplossing heb. Maar ik persoonlijk vindt het oneerlijk als ik zou roepen dat niemand me tot een abortus kan dwingen en dan wel een ander tot een kind dwingen zeg maarquote:Op maandag 9 mei 2011 14:01 schreef simmu het volgende:
[..]
je kan nu eenmaal niet kiezen voor een beetje abortus. of een halve. net zo min als dat je een beetje zwanger bent
En dat vind ik dus belachelijk. Het blijft ook zijn kind. Had hij haar dan die MAP door de strot moeten duwen? En nu zij daarin flink heeft verzaakt, is het plotseling haar feestje en maakt het allemaal niet meer uit wat hij wel of niet wil. Wat Ripley zegt, je kan een man inderdaad wel tot een kind dwingen (en tot het betalen van alimentatie, enz).quote:Op maandag 9 mei 2011 13:57 schreef missyB het volgende:
wat betreftde post hier boven over de MAP ja helemaal mee eens!
ook de vrouw in deze heeft zich een schijnveiligheid aangemeten door te vertrouwen op de evt onvruchtbaarheid en de condoom maar ik vind wel aangezien dit leven nu in haar lichaam plaatsvind dat zij toch diegene die uiteindelijk bepaald wat er mee gebeurd
Dan zijn we het eigenlijk gewoon met elkaar eens!quote:Op maandag 9 mei 2011 13:59 schreef simmu het volgende:
hoho! ik zeg nergens dat de keuze van de man niet van belang is! ik zeg alleen dat je een vrouw niet tot abortus kan dwingen. op geen enkele manier. dus ook niet door als man te zeggen: "oh. nou. dan doe je het allemaal zelf maar, ik dok geen cent want ik wil geen kind".
ik zeg *alleen* dat wanneer de man wel een abortus wenst en de vrouw niet, de wens van de vrouw zwaarder weegt vanwege het eenvoudige feit dat het kind in haar groeit. natuurlijk is het het beste om tot een of andere consessie te komen. in een situatie als dit zijn er eigenlijk alleen verlizers
natuurlijk is het oneerlijk! helaas is er wel meer oneerlijk. soms moet je dan dus maar gewoon aanvaarden wat is en van daaruit verder gaan.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:02 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat het huidige principe krom en oneerlijk is, niet dat ik een betere oplossing heb. Maar ik persoonlijk vindt het oneerlijk als ik zou roepen dat niemand me tot een abortus kan dwingen en dan wel een ander tot een kind dwingen zeg maar
Daar gaat toch echt de vrije keus van sex aan vooraf, de man is getrouwd dus hij zal heus wel weten wat er van sex kan komen (het is geen naieve vijftienjarige van het platteland zonder internet, zeg maar)... hij heeft zijn keuzemoment al gehad.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:03 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
En dat vind ik dus belachelijk. Het blijft ook zijn kind. Had hij haar dan die MAP door de strot moeten duwen? En nu zij daarin flink heeft verzaakt, is het plotseling haar feestje en maakt het allemaal niet meer uit wat hij wel of niet wil. Wat Ripley zegt, je kan een man inderdaad wel tot een kind dwingen (en tot het betalen van alimentatie, enz).
Lekker makkelijk, we hebben het wel over mensenlevens (letterlijk), en de gevolgen voor alle betrokken partijen.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:04 schreef simmu het volgende:
[..]
natuurlijk is het oneerlijk! helaas is er wel meer oneerlijk. soms moet je dan dus maar gewoon aanvaarden wat is en van daaruit verder gaan.
Ook weer dubbel, want als zij het kind krijgt en hem verder niet betrekt bij opvoeding en financieel kan zijn leven doorgaan en er verder geen weet van hebben of binding met kind hebben of wat dan ook. Dus lasten heeft hji er niet vanquote:Op maandag 9 mei 2011 14:03 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
En dat vind ik dus belachelijk. Het blijft ook zijn kind. Had hij haar dan die MAP door de strot moeten duwen? En nu zij daarin flink heeft verzaakt, is het plotseling haar feestje en maakt het allemaal niet meer uit wat hij wel of niet wil. Wat Ripley zegt, je kan een man inderdaad wel tot een kind dwingen (en tot het betalen van alimentatie, enz).
Ben benieuwd wat de reacties zouden zijn als een man een vrouw onder druk zet om een kind te houden, terwijl zij het zelf niet wil.
dat klopt. ik zei dit dan ook met mensenlevens in gedachten.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:05 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, we hebben het wel over mensenlevens (letterlijk), en de gevolgen voor alle betrokken partijen.
Dat ligt wel deels ook aan de informatie van de vrouw. En de vrouw begint ook ondoordacht aan zoiets, dus dat is net zo dom lijkt mequote:Op maandag 9 mei 2011 14:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar gaat toch echt de vrije keus van sex aan vooraf, de man is getrouwd dus hij zal heus wel weten wat er van sex kan komen (het is geen naieve vijftienjarige van het platteland zonder internet, zeg maar)... hij heeft zijn keuzemoment al gehad.
Als hij zonder enige bescherming met haar naar bed was geweest inderdaad wel ja, maar dat is nu niet het geval. Hij staat nu gewoon machteloos als het condoom scheurt en zij verder geen actie onderneemt.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar gaat toch echt de vrije keus van sex aan vooraf, de man is getrouwd dus hij zal heus wel weten wat er van sex kan komen (het is geen naieve vijftienjarige van het platteland zonder internet, zeg maar)... hij heeft zijn keuzemoment al gehad.
dat is zeker net zo dom!quote:Op maandag 9 mei 2011 14:06 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat ligt wel deels ook aan de informatie van de vrouw. En de vrouw begint ook ondoordacht aan zoiets, dus dat is net zo dom lijkt me
Hij zal zich relatief veilig gewaand hebben ja, zeven jaar proberen om zwanger te worden, pas na medisch ingrijpen is het gelukt, de ideale kandidaat om mee vreemd te gaan, zelfs een gescheurd condoom levert waarschijnlijk weinig risico op. Tja, jammer maar helaas....quote:Op maandag 9 mei 2011 14:06 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat ligt wel deels ook aan de informatie van de vrouw. En de vrouw begint ook ondoordacht aan zoiets, dus dat is net zo dom lijkt me
Dat vind ik veel te gemakkelijk, zo doen we dat ook niet bij 'criminele nalatigheid' als je onbeschermde seks hebt met mensen die een (dodelijke) soa hebben. Die worden daar ook voor gestraft en dan zegt men ook niet, jammer dan, maar dat had je kunnen weten. Gelukkig.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Wel als het kindje groter wordt, gaat graven en er met een beetje mazzel een vaderschapstest wordt afgedwongen. Het komt uiteindelijk toch allemaal wel uit.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:05 schreef missyB het volgende:
[..]
Ook weer dubbel, want als zij het kind krijgt en hem verder niet betrekt bij opvoeding en financieel kan zijn leven doorgaan en er verder geen weet van hebben of binding met kind hebben of wat dan ook. Dus lasten heeft hji er niet van
Ik ook niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:09 schreef missyB het volgende:
maar degenen die pleiten voor de partners die het kind niet willen hoe zou je het dan op moeten lossen?
ik heb werkelijk geen idee eigenlijk....
Ja en dat vind ik dus onzin. Die 100% garantie heb je nooit. Je kan afspraken maken maar je moet maar net hopen dat haar emoties niet anders reageren als ze wel zwanger is.quote:Op maandag 9 mei 2011 13:18 schreef missyB het volgende:
[..]
daar moeten beide mensen dan aan denken alvorens men besluit sex te hebben.
geen enkele anti conceptie biedt 100% garantie, als jij 100% weet geen kinderen te willen heb je 2 opties, of sterilisatie en dan met condoom of geheelonthouding
Als men van de ziekte afweet en een ander besmet, ja. Maar da's natuurlijk een heel andere situatie dan deze. De vrouw denkt zelf ook zo goed als onvruchtbaar te zijn, heeft geen kwade intenties, raakt onbedoeld zwanger maar is er wel gelukkig mee. Dat kun je nooit vergelijken met iemand met HIV die dat verzwijgt, niet in (straf)rechtelijke zin, maar zeker niet in morele zin.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat vind ik veel te gemakkelijk, zo doen we dat ook niet bij 'criminele nalatigheid' als je onbeschermde seks hebt met mensen die een (dodelijke) soa hebben. Die worden daar ook voor gestraft en dan zegt men ook niet, jammer dan, maar dat had je kunnen weten. Gelukkig.
quote:en zijn antwoord was ach zoek het er lekkker mee uit. Ik heb hier geen zin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |