Ah dat maakt t lastiger ja. Ben je niet handig genoeg om een plankje te maken waar ze tegen aan komen zodat ze niet bungelen? Of iets om het glas te maken zodat dat beschermd word?quote:Op maandag 9 april 2012 23:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Bij jou zit bovenaan het glas een railing. Bij mij zit er ca 25 cm 'niks' tussen het glas en de railing. Als ik bakken aan die railing zou hangen, hangen ze dus 'los'; dan bungelen ze alleen aan de railing. Ik vind het ook geen goed idee om bakken rechtstreeks aan de glasplaten te hangen.

Duidelijk. Al is t maar hoe handig je bent. Je kan met hout heel veel en het ook zo maken dat je het nauwelijks ziet.quote:Op maandag 9 april 2012 23:14 schreef k_man het volgende:
Wat je er ook aan doet, mooier zal het er niet van worden.Je ziet het ook nergens bij deze appartementen, bakken aan de balustrade.

Voor het geval dat. Katten zullen niet bewust over de reling springen, maar als ze hier bijvoorbeeld op een vlinder jagen is alles mogelijk.quote:Op maandag 9 april 2012 23:07 schreef Outpost76 het volgende:
Waarom hebben veel van jullie trouwens katten netten oid?Ik snap dat echt niet. Ik woon hier nu 4 jaar en heb nog nooit een kat zien vallen. Wodan is ook nog nooit naar beneden gevallen ofzo.

Dan nog valt een kat niet zomaar naar beneden. Die beesten hebben beter zicht dan jij en ik samen. Daarnaast zijn ze ook beter qua diepte inschatten dus doen ze geen rare dingen bij risico plekken. Ik leef mn hele leven al met katten en snap dat soort commerciële zooi echt niet. Het staat lelijk en verpest je balkon. Het enige waar het voor mij goed voor is, is als net voor een klimplant maar dan niet over de volledige lengte van mn balkon. Maar goed als men er zich aangepraat weer wat veiliger door voelt. Ga dan vooral je gang.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Voor het geval dat. Katten zullen niet bewust over de reling springen, maar als ze hier bijvoorbeeld op een vlinder jagen is alles mogelijk.

Hij valt niet, maar gaat bij de buren op bezoek, zowel in hun huis als in hun bloembakken.quote:Op maandag 9 april 2012 23:07 schreef Outpost76 het volgende:
Waarom hebben veel van jullie trouwens katten netten oid?Ik snap dat echt niet. Ik woon hier nu 4 jaar en heb nog nooit een kat zien vallen. Wodan is ook nog nooit naar beneden gevallen ofzo.

Hoezo niet? De kat van vroegere buren wandelde steeds over de balkonreling, over mijn balkonreling. Katten zitten ook op muurtjes en pilaren. Daar hebben ze een aardig uitzicht over de omgeving.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:19 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Voor het geval dat. Katten zullen niet bewust over de reling springen, maar als ze hier bijvoorbeeld op een vlinder jagen is alles mogelijk.![]()

Met kleine kinderen zorg je er toch ook voor dat de tuin afgesloten is? In dit geval is de afscheiding een kattennet omdat ze net even wat verder kunnen komen dan een kind.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:59 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan nog valt een kat niet zomaar naar beneden. Die beesten hebben beter zicht dan jij en ik samen. Daarnaast zijn ze ook beter qua diepte inschatten dus doen ze geen rare dingen bij risico plekken. Ik leef mn hele leven al met katten en snap dat soort commerciële zooi echt niet. Het staat lelijk en verpest je balkon. Het enige waar het voor mij goed voor is, is als net voor een klimplant maar dan niet over de volledige lengte van mn balkon. Maar goed als men er zich aangepraat weer wat veiliger door voelt. Ga dan vooral je gang.
Ik zal me in t vervolg ook even zekeren aan een kabel als ik t balkon op loop.Je weet immers nooit wat er gebeuren kan.
Klinkt lulliger dan bedoeld. Ik wil niemand aanvallen maar ik wist even niet hoe anders mn punt duidelijk te maken.

Die van mij zijn anders al verscheidene keren in de tuin van de onderburen gevallen in het verledenquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:59 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan nog valt een kat niet zomaar naar beneden. Die beesten hebben beter zicht dan jij en ik samen. Daarnaast zijn ze ook beter qua diepte inschatten dus doen ze geen rare dingen bij risico plekken. Ik leef mn hele leven al met katten en snap dat soort commerciële zooi echt niet. Het staat lelijk en verpest je balkon. Het enige waar het voor mij goed voor is, is als net voor een klimplant maar dan niet over de volledige lengte van mn balkon. Maar goed als men er zich aangepraat weer wat veiliger door voelt. Ga dan vooral je gang.
Ik zal me in t vervolg ook even zekeren aan een kabel als ik t balkon op loop.Je weet immers nooit wat er gebeuren kan.
Klinkt lulliger dan bedoeld. Ik wil niemand aanvallen maar ik wist even niet hoe anders mn punt duidelijk te maken.

Van wat ik begreep is de kat geen gigantische springer of klimmer, maar toch. Je wilt het voorkomen. En ik heb een prachtig balkon met zo'n standaard hekje eromheen met overal kieren en gaten en laten mijn konijnen deze zomer nou ook eens heel graag naar buiten willen om in het zonnetje te genieten. Die donderen dan dus wel naar benedenquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:56 schreef Lot_1 het volgende:
Ik ben er ook wel voorzichtig mee hoor. Het is dat mijn kat erg schrikkerig is en niet zo snel hoog springt dus ook nog nooit lang op het balkon heeft gezeten maar ik let altijd wel goed op. Als ze springt is de kans dat ze het overleeft niet heel groot denk ik (11 hoog).

quote:Op woensdag 11 april 2012 00:23 schreef Outpost76 het volgende:
Het is me duidelijk. Een katten net is niet alleen om de kat te beschermen maar ook de buren en evt andere dieren die rond huppen op t balkon.![]()
Nogmaals sorry als ik wat aanvallend overkwam in mn post van gister. Ik wist echt even niet hoe anders.

quote:Op maandag 9 april 2012 23:32 schreef Lot_1 het volgende:
Ik zou wel een klimplant willen die veel bloeit en niet te extreem woekert (klimop, die zich ook aan de muur hecht enzo lijkt me ongewenst) en die tegen een beetje verwaarlozing kan. Dat laatste omdat dit mijn eerste planten zijn en ik geen idee hebOh, ik heb trouwens een rek (oude bedbodem) waar de plant omhoog kan klimmen.
Is een Clematis dan wat? Ik heb al gelezen dat die wel wat zon nodig heeft, en in een grote kuip/pot moet (hoe groot moet ik dan aan denken?) en ook dat het een meerjarige plant is, ik lees tenminste over 'in het voorjaar snoeien' dus dan ga ik er vanuit dat hij niet maar één jaar mee gaat. Zou dit een geschikte plant zijn of weten jullie een andere goede klim-bloem? En bloeit zoiets dan al meteen het eerste jaar dat ik 'm heb gepoot of moet ik daar een jaar op wachten?

o wat leuk dat wil ik ook nog een keer hebben. hoewel..... overwinteren er dan ook bladluizen in? mijn boompjes hebben net anderhalf blad en verdomd als het niet waar is, dr zitten ook meteen weer bladluizen op. waar komen die krengen toch vandaanquote:Op woensdag 11 april 2012 14:10 schreef trovey het volgende:
Hij is graag in beeld, die oppottafel staat er speciaal voor de katten zodat ze ook naar buiten kunnen kijken....begint alleen nu wel een beetje wrak te worden
maar ik heb er nog eentje staan in de schuur als deze het definitief gaat opgeven.. Dat "vogelhuisje"is een insectenhotel waar insecten in kunnen overwinteren/schuilen..

Nee, het gros van de bladluizen overwinteren niet maar die paar die overblijven bij een zachte winter vermeerderen zich wel explosief (ongeslachtelijke voortplanting) dus je hebt er maar een paar nodig voor heel veel bladluizen in het voorjaar. Blijkbaar is de winter bij jou niet streng genoeg geweest en zijn er in verhouding nog veel die die vorstperiode hebben overleefd en dan is het heel snel bingo als het wat warmer gaat worden., bij een lange vorstperiode overleeft ongedierte het niet...dat bleek wel uit de vele zachte winters die we gehad hebben daarvoor....constant luizen maar de laatste jaren niet meer....of mijn overwinterende lieveheersbeestjes doen hun best de laatste jaren.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:18 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o wat leuk dat wil ik ook nog een keer hebben. hoewel..... overwinteren er dan ook bladluizen in? mijn boompjes hebben net anderhalf blad en verdomd als het niet waar is, dr zitten ook meteen weer bladluizen op. waar komen die krengen toch vandaan
Heel veel clematissen bloeien in een pot zolang ze maar niet te groot worden....het beste kun je je richten op de kruidachtige die elk jaar vanuit de bodem opkomen, die worden zo'n 1-2 meter groot en dat is een stuk beter te hanteren dan de exemplaren die 10 meter worden.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:25 schreef Teslynd het volgende:
Mijn (fruit)struiken op balkon zijn mislukt.
De zwarte bes had steeds schimmel en de physalis moest elke winter naar binnen, waar ik mee gestopt ben wegens vette torren en luizen in huis.
Van clematis las ik dat ze in een zo groot mogelijke grote pot moeten. Dat is in mijn ogen groter dan een emmer. Misschien een kleine metselcontainer met viooltjes op de oppervlakte en om de voet van de clematis. Dan moet je eerst de draagkracht van je balkon uitrekenen en een belastingsplan maken. Want een erg zware vraagt natuurlijk om wat tegengewicht. Dat is dan het gewicht van de grote bak, balenl aarde, veel water en de struik zelf.
Bakker in Hillegom heeft een wonderclematis die op balkon zou kunnen. Bloeit 2x per jaar en de hoofdbloei is met gevulde bloemen. Je zou hun kunnen vragen hoe groot de bak dan moet zijn en of hij in die bak dan ook meerjarig is.
Zie mijn antwoord hierboven.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:05 schreef Lot_1 het volgende:
Zouden degenen met verstand van planten nog even kunnen reageren op mijn vraag?
[..]

Gewoon hand langs de stengels houden vanaf de pot en zo diep moet je de plant dieper zetten, je kunt een clematis niet snel te diep zetten (behalve dan als je hem helemaal begraaftquote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |