abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96486884
Het gaat in dit geval niet om mij of mijn relatie!

Hoe ik haar ken is niet van belang en geef ik niet weer ivm. privacy. Ik sprak haar zojuist op msn en op een gegeven moment kwamen we aan op haar huidige relatie. Vroeg of ze nog gelukkig was met haar huidige vriend (inmiddels 3 jaar samen enz).
Ze zei dat ze zich steeds meer als een voetveeg behandeld voelt. Ik zei haar dat ze zich niet moet laten kennen en toen vertelde ze me best wat schokkends... hun ruzies gaan kennelijk zo ver dan de zich letterlijk slaan, duwen en dat ze wel eens blauwe plekken op d'r armen heeft en al. Ook wordt ze uitgescholden en gedenigreerd door hem.

Ik weet niet goed wat ik moet doen. Ze deed er een beetje lacherig over en zei dat het van beide kanten gebeurt en dat het wel vaker voorkomt, maar ik vind het een ziek verhaal. Ze is zojuist ook ineens offline, iets wat me ook kippenvel bezorgt...
Dit is gewoon huislijk geweld en ik weet niet wat te doen... moet ik ingrijpen? Moet ik anoniem aangifte doen? Of moet ik het haar op laten lossen.

Ik weet dat ook in R&P grapjassen zitten, maar ik hoop en vraag nu alsjeblieft echt voor serieuze reacties. Ik voel me er best kut om.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:09:09 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_96486989
aangifte, dit soort dingen escaleren alleen maar verder.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_96487004
zij moet het uit maken.
pi_96487100
Anoniem meldpunt huiselijk geweld
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:12:55 #5
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96487105
Zonder verder in detail te willen gaan. Ken je haar net of al veel langer, ken je haar alleen van msn of ook in real life?

Ik weet dat je weinig hiervan bekend wilt maken maar het gaat er wel om hoe goed je dit kan inschatten
Domo Arigato!
pi_96487112
Ik ben bang dat ik haar daarmee nog meer in de problemen help...
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:19:06 #7
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96487322
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ben bang dat ik haar daarmee nog meer in de problemen help...
was dit een reactie op mijn vragen? Anders vraag ik me af wat je anders voor ideeën had.
Domo Arigato!
pi_96487414
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:19 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

was dit een reactie op mijn vragen?
Ja
quote:
Anders vraag ik me af wat je anders voor ideeën had.
Ik weet het niet... ben een beetje in de war door het verhaal.
Als ik wist dat aangifte doen zonder nadelen zat dan deed ik het direct...
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:27:42 #9
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96487631
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:21 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ja

[..]

Ja het probleem is dat ik nu niet kan inschatten hoe goed jij kan inschatten wat daar aan de hand is.
Domo Arigato!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:29:02 #10
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96487688
ik zou ook belletje plegen

de nadelen die je omschrijft die horen bij het ''spel"

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:21 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ja

[..]

dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96487708
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:09 schreef leeell het volgende:
aangifte, dit soort dingen escaleren alleen maar verder.
Van aangifte gaat het helemaal uit de hand lopen.

Face it, je kan niks doen. Politie in feite ook niet totdat haar echt iets wordt aangedaan.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:31:40 #12
pi_96487789
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

Van aangifte gaat het helemaal uit de hand lopen.

Face it, je kan niks doen. Politie in feite ook niet totdat haar echt iets wordt aangedaan.
ligt beetje aan kwestie van geluk ook .....wie je zaak aanneemt...of politie het druk heeft op dat moment...enz enz.... politie zal dader mischien afschikken en ook riag kan igeschakeld worden eventueel

ja het kan ook escaleren ja,,,,,,
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:32:00 #13
314368 trekeennummertje
Beginner's luck
pi_96487805
Beter gaat ze bij die gast weg. Ze passen gewoon niet bij elkaar, anders ga je niet zo ver in je relatie dat je elkaar de hersens inslaat.
pi_96488110
Aangifte heeft toch geen zin, doen ze echt niks aan (dat weet ik wel uit ervaring). Het is haar eigen probleem, zij moet er zelf wat aan doen, haar eigen keuzes maken, niet jij. Jij kan alleen maar een steun voor haar zijn.
pi_96488144
Zojuist opnieuw met haar gepraat op msn... heb haar verteld hoe erg ik de situatie vindt en dat ze echt iets moet ondernemen. Ze zei dat ik wel gelijk had en zij en haar vriend hadden ook de afspraak dat als het nog eens zou gebeuren, dat ze iig tijdelijk uit elkaar zouden gaan.
Ik heb haar toen nogmaals benadrukt sterk te wezen en die afspraak na te komen als dat inderdaad gebeurt.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:44:02 #16
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96488243
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zojuist opnieuw met haar gepraat op msn... heb haar verteld hoe erg ik de situatie vindt en dat ze echt iets moet ondernemen. Ze zei dat ik wel gelijk had en zij en haar vriend hadden ook de afspraak dat als het nog eens zou gebeuren, dat ze iig tijdelijk uit elkaar zouden gaan.
Ik heb haar toen nogmaals benadrukt sterk te wezen en die afspraak na te komen als dat inderdaad gebeurt.
tja 1x gebeurd zo te horen. Als het van beide kanten dan hoog opliep zoals ze dat dus zelf aangeeft... Kan je en moet je er niks aan doen. Shit happens...
Domo Arigato!
pi_96488295
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:44 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

tja 1x gebeurd zo te horen. Als het van beide kanten dan hoog opliep zoals ze dat dus zelf aangeeft... Kan je en moet je er niks aan doen. Shit happens...
Nee, zie OP. Het is vaker gebeurt en nu lijkt de maat vol.
Geen idee of ze dit zegt om mij gerust te stellen of dat ze het ook echt zo gaat doen.
Ik hoop het laatste...
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:45:55 #18
pi_96488337
ja ze kan ook onderduiken bij je?
pi_96488364
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:45 schreef meisjeonderbroekje het volgende:
ja ze kan ook onderduiken bij je?
In het allerergste geval wel.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_96490546
Ik zou me er niet zoveel mee bemoeien.
Het is haar relatie, ze heeft toch hersens om na te kunnen denken of ze echt met die jongen verder kan of niet.
Maak jij je maar niet zo druk om. En aangifte doen helpt toch niet.
Zorg ervoor dat je er voor dr bent meer niet.
  zondag 8 mei 2011 @ 00:16:46 #21
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_96491910
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:45 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Nee, zie OP. Het is vaker gebeurt en nu lijkt de maat vol.
Geen idee of ze dit zegt om mij gerust te stellen of dat ze het ook echt zo gaat doen.
Ik hoop het laatste...
Ik denk eerder het eerste. :{
signatuurloos
pi_96535403
Lekker dan, al dat advies van mensen die zeggen bemoei je met je eigen zaken. Ondertussen zitten zij in n relatie die helemaal de verkeerde kant op gaat.
Dit soort relaties wordt meestal zonder hulp niet beter.

Bel steunpunt huiselijk geweld en vraag wat je kan doen. Er mag best iemand langs voor n grsprekje.
Ja, daar wordt ze kwaad om (hij ook) misschien zo kwaad dat ze je nooit meer wil zien.
Maar dan heb jij gedaan wat je kon om haar te helpen en uiteindelijk zal ze dat waarderen.
pi_96535421
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 08:42 schreef Grijsmuisje het volgende:
Lekker dan, al dat advies van mensen die zeggen bemoei je met je eigen zaken. Ondertussen zitten zij in n relatie die helemaal de verkeerde kant op gaat.
Dit soort relaties wordt meestal zonder hulp niet beter.

Bel steunpunt huiselijk geweld en vraag wat je kan doen. Er mag best iemand langs voor n grsprekje.
Ja, daar wordt ze kwaad om (hij ook) misschien zo kwaad dat ze je nooit meer wil zien.
Maar dan heb jij gedaan wat je kon om haar te helpen en uiteindelijk zal ze dat waarderen.
Punt is, dat wat jij zegt niet gaat helpen. Dit soort mensen kunnen alleen zichzelf helpen.
pi_96535493
Ze zegt toch dat het van beide kanten komt? Meisjes kunnen ook blauwe plekken (of krassen) veroorzaken hoor. Blijkbaar kunnen ze beiden hun handjes niet thuishouden als ze ruzie hebben. En ze zijn zelf ook nog eens zo slim om te bedenken dat, mocht dit nog een keer gebeuren, ze uit elkaar gaan.

Een private crisis, lijkt me. Voor hen, niet voor jou.
pi_96535562
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 08:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Punt is, dat wat jij zegt niet gaat helpen. Dit soort mensen kunnen alleen zichzelf helpen.
daar heb je gelijk in, maar soms kun je ze wel helpen zichzelf te helpen.
Iemand gaat langs, maakt n praatje, laat n kaartje achter.. en dan ga je nadenken, dat t misschien toch idd niet kan, je hebt t erover met vrienden.
Het kan best zijn dat t idd te vroeg is, maar het kan ook zijn dat het wèl zo werkt.
Soms moeten mensen gewoon n lomp eye-opener krijgen.
pi_96535580
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 08:48 schreef Taurus het volgende:
Ze zegt toch dat het van beide kanten komt? Meisjes kunnen ook blauwe plekken (of krassen) veroorzaken hoor. Blijkbaar kunnen ze beiden hun handjes niet thuishouden als ze ruzie hebben. En ze zijn zelf ook nog eens zo slim om te bedenken dat, mocht dit nog een keer gebeuren, ze uit elkaar gaan.

Een private crisis, lijkt me. Voor hen, niet voor jou.
ja, want als er van beide kanten klappen vallen is t geen mishandeling. :')
pi_96535624
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 08:54 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

ja, want als er van beide kanten klappen vallen is t geen mishandeling. :')
Ik vind het altijd riskant als anderen daar keiharde oordelen over gaan vellen. Hoe lastig het ook is, het is vooral belangrijk dat de personen zélf het als een probleem beschouwen. Als je samen ruzie maakt met geweld en er is geen sprake van angst of dreiging, slechts met de constatering (bij henzelf al!) dat dit zo niet langer kan, dan zie ik geen enkele reden als buitenstaander hier allerlei alarmbellen te doen rinkelen.
Moeilijk die balans op te maken tussen 'escaleert dit?' (d.w.z.: slaat hij haar dood?) of 'het blijft hierbij, redelijk onschuldig', maar het gaat in de eerste plaats om henzelf. Sowieso horen wij veel te weinig details om hier de paniekzaaier uit te hangen vind ik (doe aangifte etc.).
  maandag 9 mei 2011 @ 09:14:21 #28
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_96535865
Geweld is echt zo'n zwaktebod, zeker in een relatie. Ik zou er actief wat mee doen.
pi_96536589
Psychisch geweld, wat je beschrijft, dat hij haar als een voetveeg behandelt en denigreert, dat is vaak een voorbode voor fysiek geweld. Wat nu ook al eens voorkomt, van beide kanten of niet, ik vind dat je hier melding van mag maken bij steunpunt huiselijk geweld. aangifte hoeft niet gelijk, maar het is goed als beide inderdaad gewoon de ogen wordt geopend, dat dit geen wederzijds respect is.
And the druids turn to stone...
  maandag 9 mei 2011 @ 09:52:21 #30
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_96536677
Tsjah... Als het van twee kanten komt... Ik denk niet dat je veel verbetert door aangifte te doen. Lastig, maar ja...

Je moet doen wat jij denkt dat nodig is. Maar je loopt het risico te handelen obv een onjuiste inschatting van zaken. Dan maak je geen vrienden met haar, haar vriend en de pliessie.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')