abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:30:29 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96483121
quote:
CIA-baas: Live-verbinding viel weg bij dood Bin Laden
zaterdag 7 mei 2011 13:19

Er zijn geen live-beelden van het moment waarop de Amerikaanse Navy-Seals 's werelds meest gezochte terrorist Osama bin Laden doodschieten.

Er zijn toch geen live-beelden van de dood van Osama bin Laden
Lees alles over de operatie en de dood van de Al-Qa'ida-leider in het dossier Osama bin Ladens dood

Dat heeft CIA-baas Leon Panetta gezegd tegen de Amerikaanse publieke omroep.

Helm
Vanwege technische problemen ging het beeld op zwart toen de Navy-Seals het huis van Bin Laden binnenvielen.

De Amerikaanse commando's maakten met behulp van camera's op hun helm opnames van de operatie, maar op het moment dat ze het huis bestormden, viel de live-verbinding weg.

Zwart
Ook de Amerikaanse president Barack Obama, die vanuit Washington DC meekeek, kon niets meer zien. Het scherm bleef 25 minuten, het grootste deel van de operatie, op zwart.

Het Witte Huis meldde eerder dat Obama live getuige was van 'operatie-Geronimo'. 'We konden redelijk volgen wat er gebeurde,' zegt Panetta, 'maar hadden geen directe verbinding toen de Navy-Seals het huis binnengingen.'

Na eerder Al-Qa'ida, hebben nu ook de Taliban de dood van Bin Laden erkend.

Door Jeroen Langelaar
http://www.elsevier.nl/we(...)j-dood-Bin-Laden.htm

Nu ben ik helemaal niet van de samenzweringen ofzo, maar dit vind ik alweer erg vreemd.

Op de eerste plaats is het al bizar dat ze Bin Laden, die ongewapend was, van dichtbij een hoofdschot hebben gegeven. Als er iemand is die je eens graag zou willen ondervragen dan is het Bin Laden natuurlijk wel. Waarom hem dan daar neerschieten (om daarna pas te identificeren :') ) als je hem net zo gemakkelijk kunt boeien en mee kunt nemen in je helicopter?? Dat is heel vreemd en je zou toch verwachten dat alle mogelijke handelswijzen met hun voor- en nadelen eerst uitgebreid besproken worden.

Dan op de tweede plaats dat overhaaste zeemansgraf. Waar dan ook weer geen foto's van zijn. Waarom moest dit allemaal zo snel. Zou het niet interessant zijn sectie te verrichten oid?

En dan blijkt nu weer dat de verbinding wegviel. Eigenlijk is er dus helemaal niemand die gezien heeft wat er daar gebeurt is, op die SEALS na. Kan toeval zijn natuurlijk, maar het is wel een frappant toeval.

Zelf denk ik dat Bin Laden nog gewoon in leven is en op dit moment ergens in een martelgevangenis ondervraagd wordt. Het voordeel voor de Amerikanen is dat ze geen gezeur aan de kop hebben over een proces/martelingen/mensenrechten. Bovendien wanen de mensen die Bin Laden zou kunnen gaan verraden zich nu nog veilig, dus als er snel gehandeld wordt kunnen er misschien meer vliegen gevangen worden.

[b]Poll: Wat is er met Bin Laden gebeurd?[/b]
Nekschot en zeemansgraf
Leeft en wordt ondervraagd
Heeft nooit echt bestaan
Anders, nl ...
]Tussenstand:
The End Times are wild
pi_96483183
Interessant onderwerp, maar ik denk dat dit topic al snel gesloten zal worden omdat er al een andere reeks is. ;(
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 20:35:34 #3
138438 crew  Pizzakoppo
pi_96483301
Dit begint inderdaad wel heel aparte vormen aan te nemen, het lijkt aannemelijker te zijn dat het een hoax is dan dat het de waarheid is...
pi_96483340
Of hij leeft/dood is betwijfel ik nog, maar dat zeemansgraf geloof ik geen ruk van. Als hij dood is dan, hebben ze hem heus nog wel ergens liggen daar in Amerika
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:38:37 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_96483411
Ah, dus Hillary zette haar hand voor de mond toen de verbinding weg viel :')
  Donald Duck held zaterdag 7 mei 2011 @ 20:38:38 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_96483412
Die staat gewoon op sterk water in de oval office.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_96483421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit begint inderdaad wel heel aparte vormen aan te nemen, het lijkt aannemelijker te zijn dat het een hoax is dan dat het de waarheid is...
Leg me uit, hoe gaat deze redenering precies?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:38:54 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_96483423
Mocht het allemaal zo gegaan zijn zoals het Witte Huis beweert, en eigenlijk ga ik daar wel vanuit, dan kunnen we wel vaststellen dat ze er een hele aparte werkwijze op nahouden die onnodig veel vragen oproept die ze makkelijk hadden kunnen voorkomen.

1 ongewapende man van dichtbij door zijn kop geschoten, toevallig dat op dat moment de communicatie is weggevallen, en dan ook nog zo snel het lijkt gedumpt wat nergens voor nodig was, want het is al aangetoond dat dat hele 'islamitisch gebruik' verhaal ook niet helemaal klopt (48 uur ipv 24 uur, lichaam moet helemaal gewassen zijn, en in zee gooien is hoogst ongebruikelijk....)
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 20:42:12 #9
138438 crew  Pizzakoppo
pi_96483552
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:38 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Leg me uit, hoe gaat deze redenering precies?
Nou ja, ik vond het allemaal al een aparte gang van zaken dat de volksvijand nummer 1 van de USA linea recta een kogel kreeg en in zee gedumpt werd zonder enige vorm van proces, ondervraging of iets dergelijks en nu is de verbinding weggevallen. Natuurlijk is dit gebaseerd op gevoel en niet op feiten, dat is ook niet mogelijk, maar iets zegt me dat het allemaal anders is gegaan dan dat ons wordt geprobeerd voorgespiegeld.
  Redactie Games zaterdag 7 mei 2011 @ 20:42:21 #10
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_96483563
Nee man, Bin Laden is gewoon een poppetje van die CIA, die een Burn Notice gekregen heeft, nadat hij niet meer naar de Amerikanen wilde luisteren, in de werkelijkheid zit de CIA zelf achter de aanslagen, maar ze zoeken iemand om de schuld in de schoenen te schuiven. Bin Laden, was allang dood.
Of ze hebben hem gewoon gevangen genomen zodat ze hem aan de waterboarding ondervragingstechniek kunnen onderwerpen. En dat is gewoon makkelijk zonder dat gezeur van Amnesty International in je nek..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_96483659
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:30 schreef LXIV het volgende:

Nu ben ik helemaal niet van de samenzweringen ofzo, maar dit vind ik alweer erg vreemd.

Het in twijfel trekken van de hele gang van zaken maakt je niet automatisch tot een aluhoedje.

Alleen lijkt het soms wel zo zwart/wit.
pi_96483670
Omdat iedereen nu denkt dat binladen dood is, kan ze hem in geheim plaats lekker martelen.

Of ze hebben gewoon executie missie gedaan en vervolgens lichaam ergens gedumpt.

iets wat Russen toen ook zouden doen met Hitler.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:46:29 #13
329603 knuppelhaar
gevalletje onzin
pi_96483728
Lijkt mij aanemelijk dat Bin Laden zelfmoord heeft gepleegd op het moment dat de Amerikanen binnen kwamen. Echt niet dat hij zich levend laat pakken.

En nu kan Obama lekker met de eer strijken. :)
pi_96483755
Ik gok op: Anders, nl...

...dat hij al geruime tijd dood is en dat ze gewacht hebben op een gunstig moment om dit te brengen.
pi_96483784
Een land dat miljarden heeft uitgegeven aan allerlei technologieen binnen defensie etc., presteert het om een paar padvinders op pad te sturen die een cameraatje dragen waarvan de verbinding wegvalt op het moment supreme. :')
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:48:24 #16
292419 NoXia
Productiefoutje
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:48:49 #17
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96483810
Er zijn natuurlijk wel beelden, alleen willen ze deze niet vrijgeven. En door dit te stellen probeert men er gemakkelijk onderuit te komen en de druk van de ketel te halen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:50:03 #18
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_96483846
Ik hou nog steeds een kleine kans open dat Osama Bin Laden al jaren en jaren dood is. Klein, maar niet helemaal uitgesloten.

Scenario :
Zowel voor de Amerikanen als voor al Qaeda had het voordelen om naar de buitenwereld iets anders voor te stellen, een stilzwijgende samenwerking. Al Qaeda brengt twijfelachtige boodschappen van OBL naar buiten, en de CIA bevestigt de authenticiteit.

Uiteindelijk was het politiek voor Obama (zeker in de nasleep van zijn geboorteplaats-discussie) voordeliger om een groot succes te scoren tegen het terrorisme, dan de grote boze OBL als spookbeeld te gebruiken om de burgerrechten van Amerikanen en buitenlanders teniet te doen. Voor al Qaeda is het natuurlijk ook niet meer mogelijk om de leugen van de VS aan de kaak te stellen, ze hebben net zoveel boter op hun hoofd.

Ik heb al jaren het idee dat hij allang dood is, en er zijn wel een hoop redenen om aan het verhaal van de Amerikanen te twijfelen :
- en het zeemansgraf, waardoor de rest van de wereld op de integriteit van de CIA moet vertrouwen dat het echt OBL was (zijn daar trouwens opnamen van, zodat moslims kunnen verifieren dat hij volgens de vereiste rituelen is begraven, afgezien van het feit dat een moslim alleen een zeemansgraf mag krijgen als hij daadwerkelijk op volle zee is overleden);
- dat hij gewapend zou zijn geweest, of niet;
- dat het doel van de operatie was om hem te doden (volkomen onwaarschijnlijk, een gevangen en vernederde OBL is veel meer waard in de propaganda);
- het weigeren de foto's van de dode OBL vrij te geven;
- en dan nu de verklaring dat net op een van de meest cruciale momenten uit de recente Amerikaanse geschiedenis de video-apparatuur defect zou zijn (bij dit soort operaties zijn gewoonlijk alle deelnemende special forces heren met een helmcamera uitgerust).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 20:52:20 #19
138438 crew  Pizzakoppo
pi_96483932
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:50 schreef mvdejong het volgende:

Uiteindelijk was het politiek voor Obama (zeker in de nasleep van zijn geboorteplaats-discussie) voordeliger om een groot succes te scoren tegen het terrorisme, dan de grote boze OBL als spookbeeld te gebruiken om de burgerrechten van Amerikanen en buitenlanders teniet te doen. Voor al Qaeda is het natuurlijk ook niet meer mogelijk om de leugen van de VS aan de kaak te stellen, ze hebben net zoveel boter op hun hoofd.

Maar waarom zou Bush niet met een knal willen stoppen als president, ik bedoel, de publieke opinie had absoluut gunstiger gestemd geweest als hij een paar maand voor zijn stoppen Osama had vermoord...
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:52:34 #20
181126 MouzurX
Misschien?
pi_96483942
Weet je wat ik denk?

Het MOET wel zo zijn gegaan aangezien overheden altijd dingen helemaal verneuken.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:53:16 #21
181126 MouzurX
Misschien?
pi_96483975
Dit bericht zegt trouwens niet dat er totaal geen beelden zijn, ik neem aan dat zo'n headcam ook record?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_96484006
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:38 schreef Yi-Long het volgende:
Mocht het allemaal zo gegaan zijn zoals het Witte Huis beweert, en eigenlijk ga ik daar wel vanuit, dan kunnen we wel vaststellen dat ze er een hele aparte werkwijze op nahouden die onnodig veel vragen oproept die ze makkelijk hadden kunnen voorkomen.

1 ongewapende man van dichtbij door zijn kop geschoten, toevallig dat op dat moment de communicatie is weggevallen, en dan ook nog zo snel het lijkt gedumpt wat nergens voor nodig was, want het is al aangetoond dat dat hele 'islamitisch gebruik' verhaal ook niet helemaal klopt (48 uur ipv 24 uur, lichaam moet helemaal gewassen zijn, en in zee gooien is hoogst ongebruikelijk....)
Ik kan mij voorstellen dat je satelietverbinding slechter wordt of wegvalt als je eerst buiten staat en daarna een betonnen gebouw binnenloopt met weet ik veel wat apparatuur dat ook nog eens het signaal kan storen.
Hoe weet je of hij dichtbij in zijn hoofd is geschoten?
Het lijk dumpen in zee zijn voldoende redenen voor gegeven, waar is het lijk dan nog wel voor nodig? hij was geidentificeerd. Of vindt je dat zijn organen ter donatie nog gesteld moesten worden?
Hoezo erken jij deze interpretatie van Islamitisch gebruik, en waar is gezegd dat ze deze uberhaupt tot de letter hebben. Voor zover ik weet hebben zeg getracht om Islamitisch gebruik te respecteren, welke interpretatie dat dan precies is weten we niet. Overigens, waar komt die verwachting bij je vandaan dat er bij deze acties wel even een paar imams beschikbaar stonden met expertise over begrafenisrituelen?
Allemaal loze vragen en verdachtmakingen. Schijnbaar de hobby van veel mensen tegenwoordig.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:54:37 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_96484017
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:52 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Maar waarom zou Bush niet met een knal willen stoppen als president, ik bedoel, de publieke opinie had absoluut gunstiger gestemd geweest als hij een paar maand voor zijn stoppen Osama had vermoord...
Bush had volgens mij nooit wat te vertellen, hij werd geregeerd door de mensen achter hem, met name Rumsfeld en Cheney. Zolang het voor de CIA en de wapen-industrie nuttiger was om een grote vijand in leven te hebben, werd hem altijd verteld dat ze geen flauw idee hadden waar hij zat.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_96484146
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:30 schreef LXIV het volgende:

En dan blijkt nu weer dat de verbinding wegviel. Eigenlijk is er dus helemaal niemand die gezien heeft wat er daar gebeurt is, op die SEALS na.
Hoop gezever bij elkaar. Je hebt altijd nog een backup geheugen zoals Sd card of weet ik wat wat je uitzend.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:00:25 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_96484233
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:54 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat je satelietverbinding slechter wordt of wegvalt als je eerst buiten staat en daarna een betonnen gebouw binnenloopt met weet ik veel wat apparatuur dat ook nog eens het signaal kan storen.
Hoe weet je of hij dichtbij in zijn hoofd is geschoten?
Het lijk dumpen in zee zijn voldoende redenen voor gegeven, waar is het lijk dan nog wel voor nodig? hij was geidentificeerd. Of vindt je dat zijn organen ter donatie nog gesteld moesten worden?
Hoezo erken jij deze interpretatie van Islamitisch gebruik, en waar is gezegd dat ze deze uberhaupt tot de letter hebben. Voor zover ik weet hebben zeg getracht om Islamitisch gebruik te respecteren, welke interpretatie dat dan precies is weten we niet. Overigens, waar komt die verwachting bij je vandaan dat er bij deze acties wel even een paar imams beschikbaar stonden met expertise over begrafenisrituelen?
Allemaal loze vragen en verdachtmakingen. Schijnbaar de hobby van veel mensen tegenwoordig.
Je zoekt meer dan 10 jaar naar de meest gezochte man ter wereld. Je geeft er tientallen miljarden dollars aan uit. Duizenden levens gaan er verloren aan deze zaak.

Vervolgens heb je hem ein-de-lijk te pakken, je weet dat de hele wereld meekijkt, en wat doe je? Je dumpt het lijk binnen no-time in zee(!) Je laat er geen onafhankelijke journalisten bij om het te bevestigen. Je haalt er geen onafhankelijke lijkschouwer bij om een 2de autopsie te doen (als er al een 1ste autopsie gedaan is), en er zijn dus nu nergens bewegende beelden van...

...tja.... dan zal het vast helemaal aan mij liggen, maar dat roept toch wel een aantal vraagtekens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')