quote:Groot gelijk! Aanpakken die smerige racisten! Je kunt in dit land niet eens meer rustig demoniseren zonder zelf gedemoniseerd te worden!
Aangifte tegen NOVA en Van BoxtelAMSTERDAM
Diverse moslimorganisaties in ons land hebben bij het OM aangifte gedaan tegen het tv-programma NOVA en minister Van Boxtel.Ze willen dat NOVA en de minister van Grote Stedenbeleid worden vervolgd wegens laster. Het programma zond donderdag en vrijdag delen van preken uit waarin Allah werd gevraagd "af te rekenen met vijanden van de islam". Van Boxtel vroeg in een reactie de burgemeesters van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Tilburg actie te ondernemen tegen de radicale imams. De organisaties vinden dat NOVA en de minister "onze imams demoniseren die ons moeten leiden. Ze belasteren ons".Bron: NOS TT
Ik krijg een beetje het gevoel dat de meeste moslims die uitspraken helemaal niet zo afkeuren als dat ze graag willen doen voorkomen.
Maar wel top dat de linkse kerk nu zelf eens aangepakt wordt door allerlei vage beschuldigingen. Koekje van eigen deeg zou ik zeggen.
quote:Wie is in dit geval dan de linkse kerk? Nova die dit in de aandacht brengt? Ik snap je standpunt niet helemaal
Op woensdag 19 juni 2002 20:02 schreef Tikorev het volgende:
Maar wel top dat de linkse kerk nu zelf eens aangepakt wordt door allerlei vage beschuldigingen. Koekje van eigen deeg zou ik zeggen.
quote:..zucht..laat je vooral niet een keer van je goede kant zien door bijvoorbeeld afstand te nemen van de uitspraken van de imams en respect te tonen voor de nederlandse wetgeving. In plaats daarvan hebben ze het over "onze imams" en "ons belasteren". Ze gooien zelf dus olie op het vuur !
De organisaties vinden dat NOVA en de minister "onze imams demoniseren die ons moeten leiden. Ze belasteren ons".
Of gaat het hun enkel en alleen om het feit dat het geloofsgenoten zijn en ze daarom, ongeacht de inhoud van de preek, de kant van de Imams kiezen?
quote:naast het generaal pardon voor de imams die hier illegaal zijn bedoel je?
Op woensdag 19 juni 2002 20:22 schreef Strolie75 het volgende:
Hebben ze eigenlijk al een steunbetuiging van Groen-Links ontvangen?
Al denk ikook dat een dergelijke aanklacht weinig kans maakt. De uitspraken zijn nu eenmaal daadwerkelijk gemaakt, en NOVA heeft ze slechts weergegeven. De zin van deze actie ontgaat mij dan ook volledig.
quote:Ze gooien ook nog eens hun eigen glazen in, want hoe vaak heeft Nova niet benadrukt dat het hier "slechts een enkele moskee betreft" en dus niet representatief is ? Uitermate dom dus om vervolgens een vrijkaart tot generalisatie uit te delen...
Op woensdag 19 juni 2002 20:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Tsja... Een verklaring dat dergelijke uitspraken niet representatief zijn had meer voor de hand gelegen.Al denk ikook dat een dergelijke aanklacht weinig kans maakt. De uitspraken zijn nu eenmaal daadwerkelijk gemaakt, en NOVA heeft ze slechts weergegeven. De zin van deze actie ontgaat mij dan ook volledig.
quote:In het artikel wordt gesproken over diverse moslimorganisaties. Ben wel benieuwd welke organisaties dat zijn en wie ze precies vertegenwoordigen.
Op woensdag 19 juni 2002 20:24 schreef milagro het volgende:
Als deze aanklacht betekent dat er dus weinig gematigde moslims in Nederland zijn, lijkt me dat niet best...
quote:Ook al maakt de aanklacht geen kans, deze aanklacht is juist stigmatiserend voor moslims in Nederland...
Op woensdag 19 juni 2002 20:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Tsja... Een verklaring dat dergelijke uitspraken niet representatief zijn had meer voor de hand gelegen.Al denk ikook dat een dergelijke aanklacht weinig kans maakt. De uitspraken zijn nu eenmaal daadwerkelijk gemaakt, en NOVA heeft ze slechts weergegeven. De zin van deze actie ontgaat mij dan ook volledig.
Die vijf Imams alleen , daarvan hadden we nog kunnen geloven/zeggen dat zij níet de algemene heersende opvattingen en geloofsbeleving van moslims (in Nederland) verkondigen... nu ga ik daar dus (steeds meer) aan twijfelen...
quote:Dat er een heleboel moslims extremistische ideeen op na houden was mij al langer bekend hoor.
Op woensdag 19 juni 2002 20:29 schreef milagro het volgende:
Die vijf Imams alleen , daarvan hadden we nog kunnen geloven/zeggen dat zij níet de algemene heersende opvattingen en geloofsbeleving van moslims (in Nederland) verkondigen... nu ga ik daar dus (steeds meer) aan twijfelen...
Ik vraag me af hoelang het nog duurt voordat we hier onder Islam wetten gaan leven en geen varkensvlees meer mogen eten
quote:Dat dat extremisme vervolgens door overkoepelende organisaties wordt verdedigd is echter nieuw voor mij..
Op woensdag 19 juni 2002 20:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat er een heleboel moslims extremistische ideeen op na houden was mij al langer bekend hoor.
quote:Om welke moslimorganisaties gaat het dan?
Op woensdag 19 juni 2002 20:32 schreef eRR_ het volgende:[..]
Dat dat extremisme vervolgens door overkoepelende organisaties wordt verdedigd is echter nieuw voor mij..
quote:Ja, maar ik had nog een beetje hoop dat ik het fout had..
Op woensdag 19 juni 2002 20:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat er een heleboel moslims extremistische ideeen op na houden was mij al langer bekend hoor.
quote:Geitenwollensokkendragende Optimist!
Op woensdag 19 juni 2002 20:36 schreef milagro het volgende:
Ja, maar ik had nog een beetje hoop dat ik het fout had..
quote:Staan niet met namen in het persbericht dat ik daarover las.
Op woensdag 19 juni 2002 20:35 schreef QBZZ het volgende:Om welke moslimorganisaties gaat het dan?
quote:Geen idee, ik ga es bij de heer Aboutaleb (Forum) informeren, zijn organisatie zal het niet zijn, gezien zijn gematigde opvattingen.
Op woensdag 19 juni 2002 20:35 schreef QBZZ het volgende:[..]
Om welke moslimorganisaties gaat het dan?
Iemand die een tijdje weg is geweest uit Nederland begrijpt er straks geen f*ck meer van.
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 20:40 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ok, wie klaagt de moslimorganisaties aan voor aanzetten tot haat?Iemand die een tijdje weg is geweest uit Nederland begrijpt er straks geen f*ck meer van.
Prem, ik ga Prem bellen! Die was zo jaloers op Spong's aanklacht.
quote:Dat doet er niet zoveel toe, de trend is gezet, de generalisering is in gang gezet, door hun eigen toedoen. Als je zo'n aanklacht indient, met alle media aandacht van dien, vind ik dat je namens alle moslims spreekt.
Op woensdag 19 juni 2002 20:35 schreef QBZZ het volgende:Om welke moslimorganisaties gaat het dan?
quote:Wie is dat toch in je icoontje?
Ok, wie klaagt de moslimorganisaties aan voor aanzetten tot haat?Iemand die een tijdje weg is geweest uit Nederland begrijpt er straks geen f*ck meer van.
quote:Dus als de Nederlandse organisatie Kafka (ik noem maar wat) een persbericht uit laat gaan of zogenaamde "facisten" gaat aanklagen, dan spreken ze ook namens jou
Op woensdag 19 juni 2002 20:43 schreef eRR_ het volgende:[..]
Dat doet er niet zoveel toe, de trend is gezet, de generalisering is in gang gezet, door hun eigen toedoen. Als je zo'n aanklacht indient, met alle media aandacht van dien, vind ik dat je namens alle moslims spreekt.
quote:Natalie Portman.
Op woensdag 19 juni 2002 20:43 schreef SportsIllustrated het volgende:
Wie is dat toch in je icoontje?
quote:Uh die imams moeten hun leiden?
onze imams demoniseren die ons moeten leiden
quote:Neen, Liane Balaban. Canadees actrice, ik zag haar in een film een paar weken terug, *zucht*
Op woensdag 19 juni 2002 20:45 schreef Lithion het volgende:[..]
Natalie Portman.
quote:Canadees eh? Goed vooruitzicht dus voor over 2 maanden.
Op woensdag 19 juni 2002 20:56 schreef Meneer_Aart het volgende:
Neen, Liane Balaban. Canadees actrice, ik zag haar in een film een paar weken terug, *zucht*. Ze lijkt wel erg op Natalie Portman idd, zeker op deze foto.
On-topic:
Gaat nooit iets van komen van die rechtzaak. Sowieso zou ik wel eens hun motieven willen horen waarom ze hen aanklagen (dus waarom NOVA en Van Boxtel hen zouden demoniseren).
mja, waar is de brandstapel......hoe durft ie!!
quote:Nee, die spreken namens zichzelf. In deze aanklacht doen ze het toch voordoen alsof ze namens alle gelovigen spreken, imo. Bovendien gaat je vergelijking niet op omdat het hier om een etnische minderheid gat (nog wel
Op woensdag 19 juni 2002 20:45 schreef QBZZ het volgende:[..]
Dus als de Nederlandse organisatie Kafka (ik noem maar wat) een persbericht uit laat gaan of zogenaamde "facisten" gaat aanklagen, dan spreken ze ook namens jou
![]()
quote:Hoi!
Zeg, wat is 'open inrichting' eigenlijk in het Duits, weet jij dat toevallig Meneer_Aart?
quote:Ik weet het eventueel wel in het Arabisch..
Op woensdag 19 juni 2002 21:06 schreef Nuoro het volgende:[..]
Hoi!
Zeg, wat is 'open inrichting' eigenlijk in het Duits, weet jij dat toevallig Meneer_Aart?
quote:Keine blasse Ahnung... hoezo?
Op woensdag 19 juni 2002 21:06 schreef Nuoro het volgende:
quote:
NRC 15 juni
'Utrecht is Saoedi-Arabië niet'Imams moeten weten dat ze niet alles kunnen zeggen, vindt Ad. El Boujoufi, van de Marokkaanse moskee-organisatie Ummon.
Door onze redacteur Ahmet Olgun
ROTTERDAM, 15 JUNI. ,,Een preek kan nooit dezelfde zijn in Soedan of Saoedi-Arabië als in Utrecht,'' zegt Ad. El Boujoufi stellig. ,,De islam houdt rekening met plaats en tijd'', weet de vice-voorzitter van de enige Marokkaanse landelijke moskee-organisatie Ummon, die 90 van de 140 Marokkaanse moskeeën vertegenwoordigt. En dat gaat hij de bestuursleden van de moskeeën van de vijf imams maar eens duidelijk maken in een goed gesprek. Er was tot dan toe nooit aanleiding voor om met de besturen van ,,die'' moskeeën, die overigens niet bij Ummon zijn aangesloten, in gesprek te gaan. Maar na de uitzending van het actualiteitenmprogramma Nova is een confrontatie onvermijdelijk geworden.El Boujoufi wil van ze horen waarom in deze preken zijn gehouden. Was het de emotie van het moment, of worden de opvattingen van de individuele imams ook door de besturen gedragen? ,,Zo ja, dat kan gewoon niet. Ze zullen moeten beseffen in wat voor een land we leven. Deze preken zijn misschien niet strafbaar, maar ik kan het me goed voorstellen dat sommige mensen ze wel angstaanjagend vinden.''
Het valt El Boujoufi ook op dat het telkens weer geestelijken bij Marokkaanse moskeeën zijn die de negatieve aandacht weten te trekken. Turken zijn volgens El Boujoufi strakker georganiseerd. Het Turkse Directoraat-Generaal van Godsdienstzaken, dat de meeste Turkse moskeeën van imams voorziet, tikt de imams onmiddelijk op de vingers als ze een keer over de schreef gaan. Maar de Marokkanen zijn ,,losser'' georganiseerd. Zo heeft Ummon bijvoorbeeld geen enkele macht en zijn de aangesloten islamitische stichtingen geheel autonoom.
Bovendien zullen besturen van Marokkaanse moskeeën zich wel twee keer bedenken voordat ze een fanatieke imam wegsturen, denkt El Boujoufi. Dat gebeurt dan ook nooit. ,,Het is erg moeilijk om aan imams te komen, bijna onmogelijk om goede te vinden''. Veel moskeeën werven dan ook in Marokko, zelfs in Arabische landen als Egypte en Syrië.
De islamitische gemeenschap wil, zal en moet ook de eigen verantwoordelijkheid nemen, zegt El Boujoufi. Een beetje hulp van de overheid daarbij zou voor de moslims welkom zijn. Zo moeten de justitie, politiek en religieuze organisaties in gezamenlijk overleg een grens trekken, zegt El Boujoufi. ,,Godsdienstvrijheid moet er zeker zijn. Die is er ook. Ik woon hier al 36 jaar en kan zonder problemen bidden. Maar die vrijhheid mag niet misbruikt worden om anderen te beledigen of angst aan te jagen. Die grens moet zeer duidelijk gesteld worden''.
Om voor El Boujoufi onbegrijpelijke redenen weigert Nederland mee te werken aan een eigen imamopleiding. De Nederlandse overheid, zo ervaart El Boujoufi, houdt vast aan de scheiding van kerk en staat, terwijl de vice-voorzitter van Ummon al tien jaar lang roept dat zo'n opleiding noodzakelijk is om aan imams te komen die de Nederlandse maatschappelijke context goed kennen en met name aan jongeren adviezen kunnen geven aangaande islam en moderniteit. Recentelijk heeft de door ministers Hermans (Onderwijs) en Van Boxtel (Integratie) ingestelde de adviescommissie Imamopleidingen een aantal vertegenwoordigers van moskeekoepelorganisaties gepolst over de wenselijkheid van een dergelijke opleiding. De commissie gaat de criteria vaststellen op grond waarvan de overheid kan bijdragen aan initiatieven van 'representatieve organisaties op geestelijke grondslag'. El Boujoufi is sceptisch over de komst van een opleiding. Hij weet dat de Turkse Diyanet ,,deze behoefte van de Marokkanen niet deelt''.
De organisaties willen dat justitie NOVA en Van Boxtel vervolgt wegens laster. Het OM in Amsterdam bekijkt de aangifte op dit moment, volgens een woordvoerder.
NOVA zond vorige week delen van preken van imams uit Den Haag, Tilburg, Rotterdam en Amsterdam uit, die voor veel opschudding zorgden. De imams vragen op de beelden 'Allah af te rekenen met vijanden van de islam'. Een van de imams riep moslimmannen op hun vrouwen te slaan indien zij ongehoorzaam zijn.
Minister Van Boxtel schreef hierop dinsdag de betrokken burgemeesters dat hij er van uit gaat dat zij deze imams en de voor hun optreden verantwoordelijke moskeebesturen ter verantwoording roepen. De imams moet volgens Van Boxtel 'de grenzen van de vrijheid van meningsuiting en van godsdienst en levensovertuiging duidelijk gemaakt worden.'
In de aanklacht schrijven de moslimorganisaties dat hun aangifte noodzakelijk is, omdat NOVA en Van Boxtel voor hen gaan bepalen wat een 'goede en wat een 'slechte' islam is'. 'Ze criminaliseren en demoniseren onze imams, die ons moeten leiden', zo staat in de aanklacht. Volgens een woordvoerder van de moslimorganisaties staan de betrokken imams achter de aangifte.
Het OM in Amsterdam onderzoekt inmiddels de uitspraken van de imams zelf ook oop strafbaarheid. Dat gebeurt op verzoek van minister De Vries van Binnenlandse Zaken en burgemeester Deetman van Den Haag
Quote:
In de aanklacht schrijven de moslimorganisaties dat hun aangifte noodzakelijk is, omdat NOVA en Van Boxtel voor hen gaan bepalen wat een 'goede en wat een 'slechte' islam is'.
Typisch, ik dacht juist dat desbetreffende imams aan het bepalen waren dat homo's niet deugen, de Westerse maatschappij verfoeibaar is, en dat de Sharia boven onze grondwet geldt. Maw dat de imams bepalen wat een 'goede en wat een 'slechte' samenleving is.
Pim krijgt steeds meer gelijk met zijn boek Tegen de islamisering van Nederland.
Lees maar eens:
Preken Tilburgse imam worden opgenomen en vertaald
TILBURG (ANP) - De preken van de Tilburgse imam Ahmad Salam worden de komende tijd opgenomen en vertaald. Vervolgens worden ze verspreid in de buurt waar de moskee staat. Dit wordt gedaan om de relatie tussen de buurt en de imam te verbeteren.
Burgemeester Stekelenburg maakte dit woensdagavond bekend na een gesprek tussen de imam, zijn bestuur en de gemeente.
De moskee en zijn imam kwamen vorige week in het nieuws toen het televisieprogramma Nova meldde dat Salam voorzitter is van een stichting van radicale imams die oproept tot haat tegen het westen. Stekelenburg sprak van een ,,hard gesprek''. ,,We verwachten van de imam dat hij de Nederlandse wet respecteert. Dat betekent dus dat hij niet oproept tot geweld en andere strafbare feiten.''
De afspraken die tussen de gemeente en de imam zijn gemaakt, zijn op papier gezet. ,,Als dan blijkt dat de regels worden overtreden, kunnen we optreden.'' Volgens Stekelenburg betekent dit niet dat hij de moskee bij schending van de afspraken sluit. ,,Ik geloof niet dat dat werkt. Dan escaleert de zaak.''
In de afspraken staat onder meer dat de imam niet meer mag oproepen tot geweld tegen anderen. Ook mag de imam niet oproepen tot het gebruik van fysiek geweld tegen vrouwen. De geestelijk leider onderschreef de gemaakte afspraken. ,,We willen er alles aan doen om de relatie met de buurt te verbeteren en de integratie in Nederland goed te laten verlopen.''
Gepubliceerd op woensdag 19 juni 2002 23:37
==================================================
Dus wat zegt imam Ahmad Salam in bovengenoemd artikel?: ,,We willen er alles aan doen om de relatie met de buurt te verbeteren en de integratie in Nederland goed te laten verlopen.'' En dus onderschrijft de geestelijk leider de gemaakte afspraken die behelsen: dat de imam niet meer mag oproepen tot geweld tegen anderen. Ook mag de imam niet oproepen tot het gebruik van fysiek geweld tegen vrouwen.
Maar wat doet de imam vervolgens? Hij onderschrijft de aangifte van de moslimorganisaties tegen NOVA en Van Boxtel. Want: Volgens een woordvoerder van de moslimorganisaties staan de betrokken imams achter de aangifte. -- Want ==> , NOVA en Van Boxtel gaan voor de moslims bepalen wat een 'goede en wat een 'slechte' islam is'.
En Van Stekelenburg maar in conclaaf gaan met de radicale imam
http://www.novatv.nl/reageer/index.cfm?NOBbt=true&RD=1
Zie ook:
quote:Precies... het is een beetje het verhaal van de Nederlander die de leverworst steelde...
Op woensdag 19 juni 2002 20:21 schreef milagro het volgende:
Dus die moslimorganisaties vinden dat die Imams géén poep praten?Of gaat het hun enkel en alleen om het feit dat het geloofsgenoten zijn en ze daarom, ongeacht de inhoud van de preek, de kant van de Imams kiezen?
1 ieder is geneigd te kiezen voor de partij waar hij deel vanuit maakt... zie bv. de ajax hooligans of de feijenoord hooligans etc...
quote:En moslim hooligans begrijp ik hieruit
Op donderdag 20 juni 2002 02:23 schreef BansheeBoy het volgende:1 ieder is geneigd te kiezen voor de partij waar hij deel vanuit maakt... zie bv. de ajax hooligans of de feijenoord hooligans etc...
Waarom vind je dit zo een ramp van die verspreiding van de videobanden? Niet elke preek gaat over het slaan van vrouwen en westerse hoeren.
quote:Beetje onnodig, vind je niet
Op woensdag 19 juni 2002 20:22 schreef Strolie75 het volgende:
Hebben ze eigenlijk al een steunbetuiging van Groen-Links ontvangen?
[on-topic]
Die aanklacht heeft geen schijn van kans aangezien Nova in beide uitzendingen met nadruk heeft gezegd dat dit niet over alle moslims, imams of moskeeën gaat, maar over slechts een klein aantal extremistische imams.
En de teksten die we hebben gehoord spreken toch echt voor zich. Jammer dat deze aanklacht nu volgt ipv een serieuze poging om zelf mee te helpen schoon schip te maken.
V.
quote:Juist. De opmerkingen dat de gematige moslims en moslimorganisaties de opruiende teksten ook afkeurden kunnen dus ook wel naar het rijk der fabelen.
Op woensdag 19 juni 2002 20:21 schreef milagro het volgende:
Dus die moslimorganisaties vinden dat die Imams géén poep praten?Of gaat het hun enkel en alleen om het feit dat het geloofsgenoten zijn en ze daarom, ongeacht de inhoud van de preek, de kant van de Imams kiezen?
Ze zijn het er gewoon mee eens dus....
quote:Al is het er maar één, dat is er dan één teveel.
Op donderdag 20 juni 2002 06:57 schreef Youssef het volgende:
Waarom vind je dit zo een ramp van die verspreiding van de videobanden? Niet elke preek gaat over het slaan van vrouwen en westerse hoeren.
quote:Onzin. Dit heeft geen BAL met Paars te maken. Iedereen staat ten alle tijde vrij om een rechtzaak aan te spannen naar eigen goeddunken. Dat hoort juist zo te zijn in een rechtsstaat.
Op donderdag 20 juni 2002 10:17 schreef qbus het volgende:
Beetje gebaseerd op de enge periode Paars,waar dit dood normaal was.
Waneer komen we toch eens een keer tot de conclusie dat die Imams helemaal geen Imams zijn. Een Imam die oproept tot dood en verderf en die daarmee rechtstreeks de denkbeelden van een krankzinnige volgt moet worden verbannen.
Het feit alleen al dat ze zich laten meeslepen door de haat tegen westerlingen is in en in triest. En naar mijn mening heeft het 'moslim geloof' zoals het hier staat beschreven geen bal met geloof te maken maar met afgunst.... het rijke moderne westen tegen het arme (enigszins achtergestelde) midden oosten. (althans buiten de grote steden)
Het feit dat de haat groeit jegens het westen is voor mij het bewijs dat de Nederlandse staat in gevaar is. Nog even en we worden hier ook overspoelt met laffe zelfmoord aanslagen zoals die in Isreal al heel 'normaal' zijn.
Het is in Nederland makelijker om explosieven en wapens aan te komen dan in Onderdrukt Palastijns gebied.
Dus als de regering nog langer de dialoog aangaat met dit soort 'terroristen' dan zie ik de bui al hangen. Nederland zou eens eenduidig hun standpunt duidelijk moeten maken ipv constant het vanuit een diplomatiek/politiek standpunt te benaderen.
quote:Juist.
Op donderdag 20 juni 2002 10:45 schreef Vampier het volgende:
Okay ik hoop dat ik nu eens een keer niet genegeerd word zoals bij bijna alke posting die ik in ANM doe.Waneer komen we toch eens een keer tot de conclusie dat die Imams helemaal geen Imams zijn. Een Imam die oproept tot dood en verderf en die daarmee rechtstreeks de denkbeelden van een krankzinnige volgt moet worden verbannen.
Het feit alleen al dat ze zich laten meeslepen door de haat tegen westerlingen is in en in triest. En naar mijn mening heeft het 'moslim geloof' zoals het hier staat beschreven geen bal met geloof te maken maar met afgunst.... het rijke moderne westen tegen het arme (enigszins achtergestelde) midden oosten. (althans buiten de grote steden)
Het feit dat de haat groeit jegens het westen is voor mij het bewijs dat de Nederlandse staat in gevaar is. Nog even en we worden hier ook overspoelt met laffe zelfmoord aanslagen zoals die in Isreal al heel 'normaal' zijn.
Het is in Nederland makelijker om explosieven en wapens aan te komen dan in Onderdrukt Palastijns gebied.
Dus als de regering nog langer de dialoog aangaat met dit soort 'terroristen' dan zie ik de bui al hangen. Nederland zou eens eenduidig hun standpunt duidelijk moeten maken ipv constant het vanuit een diplomatiek/politiek standpunt te benaderen.
De brutaliteit van deze aanklacht vind ik persoonlijk ongehoord, net zo brutaal als ergens inbreken, een paar klappen krijgen vd bewoner en dan ijskoud de bewoner aanklagen wegens mishandeling. En ook deze belachelijke zaken gebeuren uiteraard in NL.
Wat betreft die moskees, er is genoeg gezeik mee geweest en er wordt idd geen religie meer beleden maar gewoon pure politiek. In de Koran komen geen Bush, Sharon etc voor. Moskees zijn bedoeld als religieus oord en niet als politiek centrum. Een duidelijk, krachtig signaal zou zijn om deze moskees gewoon 6 maanden te sluiten en de desbetreffende imams verbieden te preken. Het compleet sluiten zou mi wat te lastig worden, en teveel gezeik opleveren waarmee je misschien zelfs het tegenovergestelde bereikt. Gewoon een half jaar dicht, laat ze maar even rustig nadenken en voelen dat dit gewoon niet kan.
quote:Cohen? Die doet niets.
Op donderdag 20 juni 2002 11:19 schreef nEDerland het volgende:
Geheel mee eens hier.
Trouwens, wat zal Job Cohen (PvdA) gaan ondernemen tegen z'n moskee in Amsterdam? Ook zo'n miezerige maatregel dat de preken moeten worden vertaald?
quote:en dat voor een Jood...
Op donderdag 20 juni 2002 12:25 schreef X-Ray het volgende:[..]
Cohen? Die doet niets.
Die komt een keer langs, schudt twee handen en zegt 'foei'.
quote:Dus omdat de inhoud twijfelachtig is wordt er gratis reclame voor gemaakt... Dat moet de integratie bevorderen? Wordt zeker de integratie van blanken in de moslimgemeenschap mee bedoeld dan.
Op donderdag 20 juni 2002 01:46 schreef R@b het volgende:
En het wordt nog gekker:Lees maar eens:
Preken Tilburgse imam worden opgenomen en vertaald
TILBURG (ANP) - De preken van de Tilburgse imam Ahmad Salam worden de komende tijd opgenomen en vertaald. Vervolgens worden ze verspreid in de buurt waar de moskee staat. Dit wordt gedaan om de relatie tussen de buurt en de imam te verbeteren.
Burgemeester Stekelenburg maakte dit woensdagavond bekend na een gesprek tussen de imam, zijn bestuur en de gemeente.De moskee en zijn imam kwamen vorige week in het nieuws toen het televisieprogramma Nova meldde dat Salam voorzitter is van een stichting van radicale imams die oproept tot haat tegen het westen. Stekelenburg sprak van een ,,hard gesprek''. ,,We verwachten van de imam dat hij de Nederlandse wet respecteert. Dat betekent dus dat hij niet oproept tot geweld en andere strafbare feiten.''
De afspraken die tussen de gemeente en de imam zijn gemaakt, zijn op papier gezet. ,,Als dan blijkt dat de regels worden overtreden, kunnen we optreden.'' Volgens Stekelenburg betekent dit niet dat hij de moskee bij schending van de afspraken sluit. ,,Ik geloof niet dat dat werkt. Dan escaleert de zaak.''
In de afspraken staat onder meer dat de imam niet meer mag oproepen tot geweld tegen anderen. Ook mag de imam niet oproepen tot het gebruik van fysiek geweld tegen vrouwen. De geestelijk leider onderschreef de gemaakte afspraken. ,,We willen er alles aan doen om de relatie met de buurt te verbeteren en de integratie in Nederland goed te laten verlopen.''
Gepubliceerd op woensdag 19 juni 2002 23:37
==================================================
quote:wel als er meerdere organisaties zijn..
Op woensdag 19 juni 2002 20:45 schreef QBZZ het volgende:[..]
Dus als de Nederlandse organisatie Kafka (ik noem maar wat) een persbericht uit laat gaan of zogenaamde "facisten" gaat aanklagen, dan spreken ze ook namens jou
![]()
quote:Daar heb ik het ook niet over,oetlul! .
Op donderdag 20 juni 2002 10:18 schreef Lithion het volgende:[..]
Iedereen staat ten alle tijde vrij om een rechtzaak aan te spannen naar eigen goeddunken. Dat hoort juist zo te zijn in een rechtsstaat.
quote:Hoe hebben ze dat dan gedaan volgens jou?
Op donderdag 20 juni 2002 14:29 schreef qbus het volgende:
Het gaat erom dat het beleid van paars uitgenodigt heeft tot dit soort zwaar overdreven mentaliteit
Oh en dat oetlul kun je voortaan ook achterwege laten, knulletje.
Immers, als een man zijn vrouw slaat dan kan zij daar haar man over aanklagen. Maar als die man dan zegt dat het volgens de imam mag en dat het zo in de Koran staat, dan zal zij niet zo gemakkelijk haar man aanklagen. Als dan ook nog eens zo'n imam wegkomt met dergelijke uitspraken als zijnde vrijheid van geloof, dan zal die vrouw helemaal denken dat ze niets tegen het slaan kan doen.
Ik vind dat er een duidelijk signaal moet worden gegeven, dat dit soort uitspraken niet kunnen. Dat deze organisaties dan ook nog eens Nova en van Boxtel willen aanklagen slaat helemaal nergens op. De imams zijn fout, Nova en Van Boxtel niet.
quote:Door de belachelijk softe houding tov allochtonen die overigens voortborduurde op de jaren70/80 waardoor allochtonen in mijn ogen bijna verklaard zijn tot bronzen beeldjes waar je met geen vinger aan mag komen omdat ze anders breken. Kom op zeg!!
Op donderdag 20 juni 2002 14:31 schreef Lithion het volgende:[..]
Hoe hebben ze dat dan gedaan volgens jou?
quote:Nee dus. dom studentje!
Op donderdag 20 juni 2002 14:31 schreef Lithion het volgende:
quote:Maar daarmee hebben ze nog geen situatie geschapen waarin iedereen voor het minste of geringste een rechtzaak aanspant.
Op donderdag 20 juni 2002 14:35 schreef qbus het volgende:
Door de belachelijk softe houding tov allochtonen die overigens voortborduurde op de jaren70/80 waardoor allochtonen in mijn ogen bijna verklaard zijn tot bronzen beeldjes waar je met geen vinger aan mag komen omdat ze anders breken.
quote:Goh, je gaat weer gewoon op de oude voet verder?
Op donderdag 20 juni 2002 14:36 schreef qbus het volgende:
Nee dus. dom studentje!
quote:Oh ,zeker wel!. Klimaat kun je wel degelijk vormen!.
Op donderdag 20 juni 2002 14:37 schreef Lithion het volgende:[..]
Maar daarmee hebben ze nog geen situatie geschapen waarin iedereen voor het minste of geringste een rechtzaak aanspant.
quote:Maar dat is er in dit geval geen oorzaak van.
Op donderdag 20 juni 2002 14:38 schreef qbus het volgende:
Oh ,zeker wel!. Klimaat kun je wel degelijk vormen!.
quote:Je kunt het krijgen zoals je zelf wil.
Op donderdag 20 juni 2002 14:38 schreef Lithion het volgende:[..]
Goh, je gaat weer gewoon op de oude voet verder?
quote:Wel degelijk!.
Op donderdag 20 juni 2002 14:39 schreef Lithion het volgende:[..]
Maar dat is er in dit geval geen oorzaak van.
quote:Waarom zou een overdreven positieve benadering van een bevolkingsgroep volgens jou dan leiden tot een klimaat waarin om het minste of geringste rechtzaken worden aangespannen?
Op donderdag 20 juni 2002 14:40 schreef qbus het volgende:
Wel degelijk!.
quote:En jij bepaalt meteen even wat ik wil? Heel fijn voor je knul.
Op donderdag 20 juni 2002 14:39 schreef qbus het volgende:
Je kunt het krijgen zoals je zelf wil.
quote:Omdat die groep kan gaan denken daar rechten aan te kunnen ontlenen en onschendbaar te zijn.
Op donderdag 20 juni 2002 14:42 schreef Lithion het volgende:[..]
Waarom zou een overdreven positieve benadering van een bevolkingsgroep volgens jou dan leiden tot een klimaat waarin om het minste of geringste rechtzaken worden aangespannen?
[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 20-06-2002 14:44]
quote:Dat heb je zelf al gedaan,vriend! .
Op donderdag 20 juni 2002 14:42 schreef Lithion het volgende:[..]
En jij bepaalt meteen even wat ik wil?
quote:Als zij menen onschendbaar te zijn, zouden ze ook geen rechtzaak aanspannen... dat zou dan nergens voor nodig zijn.
Op donderdag 20 juni 2002 14:43 schreef qbus het volgende:
Omdat die groep kan gaan denken daar rechten aan te kunnen ontlenen en onschendbaar te zijn.
En rechten eraan ontlenen is al helemaal onzin, want die rechten heeft iedereen.
quote:Wijs mij het pad, o verlichte, waar ik om een dergelijke bejegening als oetlul gevraagd heb.
Op donderdag 20 juni 2002 14:44 schreef qbus het volgende:
Dat heb je zelf al gedaan,vriend! .
quote:Het gaat om de algemene moraal die heerst,niet om de wet die zegt dat ze een beschermde status genieten . (druipt trouwens van de tekst af dus en beetje vragen naar de bekende weg dit)
Op donderdag 20 juni 2002 14:45 schreef Lithion het volgende:[..]
Als zij menen onschendbaar te zijn, zouden ze ook geen rechtzaak aanspannen... dat zou dan nergens voor nodig zijn.
En rechten eraan ontlenen is al helemaal onzin, want die rechten heeft iedereen.
quote:Daar heb ik het ook over.
Op donderdag 20 juni 2002 14:49 schreef qbus het volgende:
Het gaat om de algemene moraal die heerst,niet om de wet die zegt dat ze een beschermde status genieten .
quote:Dat pad is vragen naar de bekende weg, o gij onnozele, die denkt de wijsheid in pacht te hebben.
Op donderdag 20 juni 2002 14:46 schreef Lithion het volgende:[..]
Wijs mij het pad, o verlichte, waar ik om een dergelijke bejegening als oetlul gevraagd heb.
back on topic!
quote:Ik ook. so whats your point
Op donderdag 20 juni 2002 14:50 schreef Lithion het volgende:[..]
Daar heb ik het ook over.
quote:Dat is geen antwoord op mijn verzoek. Wijs mij een specifieke quote waar ik er om vraag.
Op donderdag 20 juni 2002 14:51 schreef qbus het volgende:
Dat pad is vragen naar de bekende weg, o gij onnozele, die denkt de wijsheid in pacht te hebben.
quote:Dat Paars wel de laatste is die debet is aan het feit dat er nu een aanklacht wordt ingediend tegen NOVA en Van Boxtel door deze moslims.
Op donderdag 20 juni 2002 14:52 schreef qbus het volgende:
Ik ook. so whats your point.
Ze kwamen destijds naar Nederland en kregen werk, een huis, sociale zekerheden, kinderbijslag voor kinderen in het thuisland en ga zo maar door. Eerst was er een taalachterstand, maar de tweede generatie haalde dat al snel in en ging voor de betere baantjes. Niks mis mee, overigens.
Maar toen kwam de regering met de wet dat bij gelijke geschiktheid voor een baan een allochtoon de voorkeur moest krijgen. Positieve discriminatie dus, oftwel de zgn. Troetelturken en -Marokkanen.
Aangezien deze bevolkingsgroepen hierdoor dachten dat ze wel een potje konden breken gingen ze eisen stellen:
-bouwen van moskees
-vrijheid om de hoofddoeken op scholen te dragen.
-gebedsruimten op het werk en/of school
-gelegenheid om onder werktijd/schooltijd te kunnen bidden
-verlagen van de huwbare leeftijd van meisjes naar 15 jaar
-vrijheid van meningsuiting gebasseerd op het geloof
enz....
Maar een groot deel van de Nederlandse bevolking is die vertroeteling zat en heeft rechts gestemd. Ze gaan onderhand te ver met hun eisen. Ze mogen blij zijn dat ze in Nederland al zoveel vrijheid en zekerheid hebben en eindelijk eens stoppen met nog meer hun geloof in onze strotten te douwen. Tot hier en niet verder.
Deze imams zijn te ver gegaan en moeten op zijn minst berispt worden en gecontroleerd.
quote:Irri studentjes die vragen.....
Op donderdag 20 juni 2002 14:57 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat is geen antwoord op mijn verzoek. Wijs mij een specifieke quote waar ik er om vraag.
quote:Onzin. Ik noemde eerder al de Turkse man die Van Dale aanklaagde over een paar oud Hollandse gezegde die al sinds voor de slavernij bestaan en het woord Turk bevatte. En zo zijn er nog TIG voorbeelden te noemen...
Dat Paars wel de laatste is die debet is aan het feit dat er nu een aanklacht wordt ingediend tegen NOVA en Van Boxtel door deze moslims.
Ik denk eerder dat de recente stortvloed aan rechtzaken van onder meer Spong en Hammerstein, de daaropvolgende tegenaanklacht etc. etc. daarvoor gezorgd hebben.
quote:ghehe, bang dat je gedemoniseert zal worden Strollie?
Op woensdag 19 juni 2002 19:56 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Groot gelijk! Aanpakken die smerige racisten! Je kunt in dit land niet eens meer rustig demoniseren zonder zelf gedemoniseerd te worden!
Maar dat terzijde..
Wie "demoniseerd" "jou" dan eigenlijk Strollie? Ik citeer :" Je kunt in dit land niet eens meer rustig demoniseren zonder zelf gedemoniseerd te worden!
".
Of was dit een van je grote grappen die ik niet begrijp?
GLG
quote:Niet geheel mee eens. Politiek overgens niet haalbaar tenzij er een wetsverandering komt. Imam's uit Syrie zijn hier wat mij betrefd hartelijk welkom, maar een jaar "opleiding" volgen alvorens ze hun beroep kunnen uitoefenen lost 2 porblemen in 1 keer op. Controle, en bijscholing van de Nederlandse (Ahum...) ""Waarden"".
Op donderdag 20 juni 2002 15:02 schreef Chadi het volgende:
Import verbod houden op Imams uit het Midden-Oosten. En zelf opleiden. Die Imams uit Syrie die passen hier niet.
quote:Blijkbaar bestaat die behoefte er wel, anders zou hij toch geen zaal kunnen vullen tijdens zijn preek?
Weten niet waar ze het over hebben en die leven in een hele andere situatie dan wij hiero. Het leven en de behoeften van mensen hier zijn heel anders dan daar. En als die kerel over de scheef gaat moet de Moskee hem eruit pleuren simpel zat.
Terecht.
quote:Mee eens!
Organisatie is er niet echt en dat moet een vereiste worden.
quote:Ook mee eens, zinnig standpunt chadi en goed onderbouwd. Eindelijk iemand die zijn intelligentie cq logica en relativatievermogen gebruikt.
Bestuur van een Moskee die je kan aanspreken op het gedrag van de Imam naast de Imam zelf anders wordt het wel heel makkelijk voor sommige besturen om de ene na de andere rand debiel daar neer te zetten zonder echt in te hoeven staan voor de gevolgen.
GLG
quote:Ik ben geen Strollie, maar wil wel even antwoorden: Inderdaad, van iedereen in dit topic ben jij zoals gewoonlijk de enige die niet weet wat cynisme/sarcasme/ironie inhoudt.
Op donderdag 20 juni 2002 19:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Of was dit een van je grote grappen die ik niet begrijp?
GLG
succes, en kom nog 's langs als je het goed geleerd hebt.
quote:En jij spreekt namens "alle" fokkers! Ik ben geschokt.
Op donderdag 20 juni 2002 19:38 schreef eRR_ het volgende:[..]
Ik ben geen Strollie, maar wil wel even antwoorden: Inderdaad, van iedereen in dit topic ben jij zoals gewoonlijk de enige die niet weet wat cynisme/sarcasme/ironie inhoudt.
succes, en kom nog 's langs als je het goed geleerd hebt.
GLG
quote:Ik vind het persoonlijk niet vreemd dat er een "tendens" ontstaat om Moslims te stigmatiseren. Aanslagen van "Nederlanders" op asielcentra en het in elkaar rammen van een buitenlanders af te wimpellen als "dronke jongelui".
Op donderdag 20 juni 2002 14:49 schreef qbus het volgende:[..]
Het gaat om de algemene moraal die heerst,niet om de wet die zegt dat ze een beschermde status genieten . (druipt trouwens van de tekst af dus en beetje vragen naar de bekende weg dit)
En dan heeft men nog het lef over`"intolerantie" te spreken die onder Moslims zou leven. Een lachertje. De politie in Amsterdam durft niet eens op de reguliere uitgaanspleinen te staan (zie volkskrant online). Ik heb nimmer last gehad van een "moslim" wel van oerdomme fokkers met teveel drank op die onverstaanbaar schreeuwen dat ze wel kunnen autorijden.
Probleem ligt in de welvaart en scholing. Jeugd in Nederland is niet over het algemeen gewoon "dom" (zie Belgisch/Nederlands) onderzoek, maar heeft nauwelijks zicht op toekomst. Leg daarboven de algemene mentaliteit dat Jongeren zoveel mogelijk poen willen verdienen en zo weinig mogelijk willen doen. Of anders gezegd, alsof er sprak is dat de jeugd uberhaupt "iets zou kunnen" doen.
Ik genaraliseer nu enorm, en ik weet dat er veel uitzonderingen bestaan maar die kom ik hier sporadisch tegen.
Moraal (het enige waar ik het met de CDA eens ben) is totaal verdwenen, en sociale dienstplicht zou voor de meeste pukkelpubers geen slecht idee zijn, maar daar worden de "normale" pubers weer slachtoffer van...
En dat is ook niet terecht.
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom mensen met een goede baan Nederland in grote getale aan het verlaten zijn.
De "hele" discussie is nagenoeg een lachertje. Aangifte tegen NOVA, so fucking what??! DAT MAG, in Nederland, laat de rechter die "wel" verstand van zaken heeft het maar beoordelen.
GLG
quote:Dat mag in Nederland ja, het continu oproepen tot haat, moord en het bedrijven van ultrafundamentele politiek in plaatsen waar religie behoort te worden bedreven mag NIET. Helaas hebben de heren imams volledig schijt aan de nederlandse wet en achten het noodzakelijk een actualiteiten programma aan te klagen, wat notabene zelf aangeeft dat het geen algeheel beeld schetst maar slecht bepaalde moskees eruit licht, en niet meer doet dan wat feiten weergeven.
Op donderdag 20 juni 2002 19:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:-volkomen onsamenhangend verhaal en dit:
De "hele" discussie is nagenoeg een lachertje. Aangifte tegen NOVA, so fucking what??! DAT MAG, in Nederland, laat de rechter die "wel" verstand van zaken heeft het maar beoordelen.
quote:Ik wel ! . In bioscopen waar de film gestopt moest worden omdat een aantal Marrokanen het niet kon laten bacardi-flesjes naar het hoofd van andere bezoekers te gooien en seksistische opmerkingen te maken door de film heen ! .
Op donderdag 20 juni 2002 19:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Ik heb nimmer last gehad van een "moslim"
- Mijn vriendin die een keer bijna aangerand is door (je raad het al) een stelletje marroks die haar probeerde vast te pakken midden in een kroeg. (Gelukkig kon een vriend van mij die in hetzelfde cafe stond ingrijpen en de dader ter plekke een lesje leren). racistisch he!.
- Oude mensen die jarenlang geholpen hebben dit land op te bouwen en op hun oude dag de straat niet meer op kunnen omdat hun tas dan afgepakt word door een groep marroks.
quote:Loze kwanseltheorie om de hete brei te ontwijken.
Probleem ligt in de welvaart en scholing. Jeugd in Nederland is niet over het algemeen gewoon "dom" (zie Belgisch/Nederlands) onderzoek, maar heeft nauwelijks zicht op toekomst. Leg daarboven de algemene mentaliteit dat Jongeren zoveel mogelijk poen willen verdienen en zo weinig mogelijk willen doen. Of anders gezegd, alsof er sprak is dat de jeugd uberhaupt "iets zou kunnen" doen.
quote:En we blijven maar afwijken....
Ik genaraliseer nu enorm, en ik weet dat er veel uitzonderingen bestaan maar die kom ik hier sporadisch tegen.Moraal (het enige waar ik het met de CDA eens ben) is totaal verdwenen, en sociale dienstplicht zou voor de meeste pukkelpubers geen slecht idee zijn, maar daar worden de "normale" pubers weer slachtoffer van...
En dat is ook niet terecht.
quote:En afwijken.........
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom mensen met een goede baan Nederland in grote getale aan het verlaten zijn.
quote:Tot we bij je eindconclusie komen die eigenlijk ook makkelijk in 2 steekwoorden is weer te geven : Links en oogkleppen !
De "hele" discussie is nagenoeg een lachertje. Aangifte tegen NOVA, so fucking what??! DAT MAG, in Nederland, laat de rechter die "wel" verstand van zaken heeft het maar beoordelen.GLG
[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 20-06-2002 21:24]
"Niet iedere Marrokaan is moslim "
of:
" Uit onderzoek is gebleken dat wij Nederlanders veel sneller heet gebakerd zijn omdat de Nederlandse zonnebrand-creme van een mindere kwaliteit is dan de Arabische. Dit verklaard dat wij de ruzies en conflicten m.b.t integratie allemaal zelf uitlokken ! . "
quote:Grappig hoe ik telkens afgeschildert wordt als "links".
Op donderdag 20 juni 2002 21:36 schreef qbus het volgende:
Echt: GLG ik ben razend benieuwd met wat voor mooie tovenarij je dit topic nu weer gaat opfleuren ! ."Niet iedere Marrokaan is moslim "
of:
" Uit onderzoek is gebleken dat wij Nederlanders veel sneller heet gebakerd zijn omdat de Nederlandse zonnebrand-creme van een mindere kwaliteit is dan de Arabische. Dit verklaard dat wij de ruzies en conflicten m.b.t integratie allemaal zelf uitlokken ! . "
Het gaat bijna altijd over "DE moslims", en "ZE hebben!", en "Ze vormen" etc etc... Sommige funderen het op persoonlijke ervaring, anderen volgen gewoon de kudde, ook dat is duidelijk zichtbaar. Waarom? Beats me, misschien omdat men "boos" is, of "niet goed in de maatschappij terecht zijn gekomen..." wie zal het zeggen?
Bottum line for I care is, als mensen die zoveel "klagen" over "Moslims" die energie zouden steken in hun eigen geluk, dan zat Weekend Miljonairs zonder kandidaten.
Generalisatie? Sure!
Wat mijn punt nu eigenlijk is? De pretentie van menig user die zich opsteld als Proff. 'in de multiculturele samenleving', en de 'uitgeknipte' cijferonderzoek waarmee men zijn of haar gelijk mee wil halen.
Trust me, ik doe precies hetzelfde, maar dan andersom.
Als ik kon toveren dan gaf ik iedereen een DVD speler met alle uitgebrachte Italiaanse pornofilms voor de mannelijke fokuser aanwezig en niet te vergeten een Armani pak en een BMW. Voor de vrouwen een drankje voor hun ego, en gratis lidmaatschap op de Flair.
Alle problemen opgelost.
Heerlijk dat 'generaliseren'.
Maar wat ik OOK kan doen, is heel eenvoudig de vraag stellen : " Waar maakt men zich druk over? " Aanklagen (NOVA) is een goed recht en de rechter beslist of het relevantie heeft of niet. Simpel.
GLG
[Dit bericht is gewijzigd door Good_Looking_Gobling op 20-06-2002 22:12]
quote:Man, je maakt je veels te druk.
Op donderdag 20 juni 2002 20:56 schreef eRR_ het volgende:[..]
Dat mag in Nederland ja, het continu oproepen tot haat, moord en het bedrijven van ultrafundamentele politiek in plaatsen waar religie behoort te worden bedreven mag NIET. Helaas hebben de heren imams volledig schijt aan de nederlandse wet en achten het noodzakelijk een actualiteiten programma aan te klagen, wat notabene zelf aangeeft dat het geen algeheel beeld schetst maar slecht bepaalde moskees eruit licht, en niet meer doet dan wat feiten weergeven.
Dat mag dus niet? En we moeten ook vooral de discussie niet voeren, laat de heren imams lekker boos worden op het immorele nederland, laat ze naar hartelust aanklagen, het nederlands rechtsysteem kan volop worden uitgebuit. Hoe durven WIJ er uberhaupt over te beginnen?
Ze roepen de hoon uit over zichzelf en bewust over de gehele moslim gemeenschap, het roept op tot generaliseren, iets wat de goedbedoelende, geintegreerde moslim nooit zo gewild zou hebben. Laten ze daar de mensen die zich als hun "leiders" menen voor te moeten doen maar dankbaar voor zijn.
A) Het gaat slechts hier over een "paar" seniele ouwe kerels waarvan de gif tussen hun tanden druipt.
Natuurlijk is dit ontoelaatbaar. Dat betwist ook niemand! Maar je doet het voorkomen alsof de samenleving aan de rand staat van herbeleving 1933.
Als "ze" niet met NOVA eens zijn, laat ze daar dan niet mee eens zijn! Zij vinden wellicht net zo belachelijk dat jij het met hun "oneens" bent.
"We" hebben een wet die hier heel duidelijk voor is, en ik vertrouw de Nederlandse rechtspraak dan ook volkomen.
Storm in een glas water, maar dat is mijn mening.
GLG
quote:Dat zal wel komen omdat je Groen Links hebt gestemd
Op donderdag 20 juni 2002 22:08 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Grappig hoe ik telkens afgeschildert wordt als "links".
quote:Dat zijn er drie...
Op donderdag 20 juni 2002 21:15 schreef qbus het volgende:
Tot we bij je eindconclusie komen die eigenlijk ook makkelijk in 2 steekwoorden is weer te geven : Links en oogkleppen !
V.
quote:Ik ben net weer eens een weekje in Istanbul geweest, en ik begin het idee te krijgen dat ze daar alleen geen varkensvlees eten omdat het zo duur is. De meerderheid van de turken die ik ken eten het gewoon
Op woensdag 19 juni 2002 20:32 schreef Vampier het volgende:lol
Ik vraag me af hoelang het nog duurt voordat we hier onder Islam wetten gaan leven en geen varkensvlees meer mogen eten
quote:En jij bent spuit 11 .
Op donderdag 20 juni 2002 23:26 schreef Verbal het volgende:[..]
Dat zijn er drie...
V.
quote:Fok is een discussie-forum en als er een nieuwsbericht verschijnt over Imams die een tv-programma aanklagen, dan is het ieders recht om daar hun mening over te geven.
Op donderdag 20 juni 2002 22:08 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Maar wat ik OOK kan doen, is heel eenvoudig de vraag stellen : " Waar maakt men zich druk over? " Aanklagen (NOVA) is een goed recht en de rechter beslist of het relevantie heeft of niet. Simpel.GLG
Topictitel: 'Verkrachtingen Alanya eigen schuld.'
Och, waar maken we ons druk om, die journalisten hebben het volste recht om dat te schrijven, toch?
quote:Nee het is onbeleefd en staat schofterig om weg te gaan tijdens een preek! Heeft niks met de waarde van zijn preek te maken.
Op donderdag 20 juni 2002 19:17 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Blijkbaar bestaat die behoefte er wel, anders zou hij toch geen zaal kunnen vullen tijdens zijn preek?
quote:zegt de organisatie Ummon, die 90 van de 140 moskeeën vertegenwoordigt..zullen de (bezoekers van de) overige 50 dan wel zijn die de klacht ingediend hebben
Op vrijdag 21 juni 2002 17:51 schreef Meneer_Aart het volgende:
Gisteren op Teletekst en vandaag in de krant stond weer dat de moslimorganisaties helemaal geen aanklacht hadden ingediend...
quote:Ervaringsdeskundige
Op vrijdag 21 juni 2002 17:59 schreef Chadi het volgende:[..]
Nee het is onbeleefd en staat schofterig om weg te gaan tijdens een preek! Heeft niks met de waarde van zijn preek te maken.
Nu op tv Marokkaanse meiden die vinden dat een tikje wel mag als een vrouw zich "misdraagt".... zucht...
Wat vind jij daar nu van, Chadi.. dit soort uitlatingen zie ik dus als een soort verraad aan jezelf en je sexe genoten...
quote:Net gezien heb sinds kort een TV kaart kan dus TV kijken op mijn PC
Op vrijdag 21 juni 2002 18:08 schreef milagro het volgende:[..]
Ervaringsdeskundige
Nu op tv Marokkaanse meiden die vinden dat een tikje wel mag als een vrouw zich "misdraagt".... zucht...
Wat vind jij daar nu van, Chadi.. dit soort uitlatingen zie ik dus als een soort verraad aan jezelf en je sexe genoten...
quote:Dit zegt dus heel veel. Het kan niet anders of deze opvattingen worden ook gedragen door in ieder geval een deel van de moslimgemeenschap. Stel je voor dat een dominee of pastoor iets dergelijks zou zeggen: zoiets zou door de eigen parochie nooit getolereerd worden. In de moslim gemeenschap wordt dit blijkbaar wel toegestaan; ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat dit de eerste en enige keer was dat hij dit soort uitlatingen deed.
Daar zit ook het grote probleem: als je de imams veroordeelt bereik je niets. Deze opvattingen zitten veel dieper ingeworteld in deze subcultuur.
De enige oplossing: deze mensen met rust laten; we hebben ze hier zelf heen gehaald/toegelaten.
Tegelijk wel strak houden, dus bij overtreding van de wet consequent en streng aanpakken. Het heeft geen zin om ze met grof geweld de moderniteit in proberen te jagen. Daar worden ze alleen maar radicaler van, met alle gevolgen van dien.
quote:Oow Chadi, jouw mening past het best in mijn hokjes, mag ik je mening. *lik*
quote:Niet elke, dus ze zijn er wel. Het is al foute boel als er maar 1 is in heel Nederland!
Op donderdag 20 juni 2002 06:57 schreef Youssef het volgende:
Blaat.Waarom vind je dit zo een ramp van die verspreiding van de videobanden? Niet elke preek gaat over het slaan van vrouwen en westerse hoeren.
quote:Infantiel deze vergelijking. Je leest selectief. Ik zeg helemaal niet dat "discussie voeren niet mag" maar ik stel wel vraagtekens bij de relevantie van zo'n discussie. Zoals je zelf aangeeft is dat tevens een onderdeel van discussie. En van "discussie2 is nauwelijks sprake, ik lees voornamelijk "slogans", en daar hoef ik niet eens selectief voor te lezen, de echte discussies eruit pikken kost me meer moeite; mijn mening.
Op vrijdag 21 juni 2002 10:54 schreef Gia het volgende:[..]
Fok is een discussie-forum en als er een nieuwsbericht verschijnt over Imams die een tv-programma aanklagen, dan is het ieders recht om daar hun mening over te geven.
Als we ons nergens druk over zouden maken dan zou het hier op Fok ook maar een saaie bedoening worden.Topictitel: 'Verkrachtingen Alanya eigen schuld.'
Och, waar maken we ons druk om, die journalisten hebben het volste recht om dat te schrijven, toch?
Je laatste vergelijk is pure drogredenatie, begint een stopwoordje te worden van me. Iets stellen waar ik "nee je hebt ongelijk" tegen kan zeggen. Niet dat het daarom draait maar het antwoord wist je zelf al, dus die vraagstelling is volkomen onzinnig, anders gezegd overbodig.
Ga gerust door met discussie voeren op de bekende manier.
GLG
quote:Ondanks dat ik "gevoelsmatig" wel voor "uitzetting" ben, puur omdat ik van mening ben dat zulke mensen hier niet thuishoren ben ik het wel met Cohen eens.
Op vrijdag 21 juni 2002 22:41 schreef eRR_ het volgende:
Jezus, wat zit Cohen SLAP te ouwehoeren in NOVA !
"maar meneer, het gaat hier om vrijheid van godsdient, dat is nogal wat !" en vervolgens begint ie over normen en waarden, en de nederlandse wet waar men zich aan heeft te houden. Wat wil die man nou ?
Het was een intelligent betoog wat hij hield. Terecht gaf hij aan dat normen en waarden niet ten grabbel gegooit moesten worden door de makkelijkste weg te kiezen; uitzetting.
Waar het volgens mij om gaat is dat een discussie met zulke lieden "zinniger" is dan lukraak verbanning. Op zijn minst sta ik hier nog met de onbeantwoorde vraag: "is het niet mogelijk hun van gedachten te doen veranderen?".
Ik weet dat verre weg de meeste 'jonge' fokziner rechtlijnig hierin is, zelf conservatief en voorstander voor extreme maatregelen, maar mis geschoten is nooit raak geschoten.
Daarbij kan Cohen ze niet zomaar het land uitzetten, dat is in strijd met de wet, dus pakt hij het anders aan d.m.v. een dialoog. Roeien met de riemen die je hebt noem ik dat, sterk staaltje politiek inzicht. Beheerst en niet gekozen voor grillige standpunten die nogmaals niet eens uitvoerbaar zijn.
Mijn bewondering voor Cohen is alleen maar toegenomen.
GLG
quote:Als dat klopt zakt de geloofwaardigheid van Strollie75 met zijn bronnen wederom naar een dieptepunt.
Op vrijdag 21 juni 2002 17:51 schreef Meneer_Aart het volgende:
Gisteren op Teletekst en vandaag in de krant stond weer dat de moslimorganisaties helemaal geen aanklacht hadden ingediend...
GLG
quote:Zit wat in, maar denk je dan dat deze lieden kritiekloos alles maar tolereren? Als zo'n Imam opeens Britney Spmm,r (kan haar naam niet eens uitspreken) de hemel in zou prijzen dan vraag ik me af hoelang hij nog kan prediken.
Op vrijdag 21 juni 2002 17:59 schreef Chadi het volgende:[..]
Nee het is onbeleefd en staat schofterig om weg te gaan tijdens een preek! Heeft niks met de waarde van zijn preek te maken.
M.a.w. is het beleefdheid of acceptatie? Of.. ?
You tell me..
GLG
quote:en je geliefde imams, staan wel boven de wet?
Op zaterdag 22 juni 2002 01:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben erg blij met deze ontwikkeling, ik hoop dat dit het begin is van het einde van het begin van de 2-deling in de maatschappij... Boxtel kan niet zomaar alles gaan roepen, hij staat nl. niet boven de wet... Hoge straf dus...
quote:ha ha..hij pakt het ANDERS aan? Wat is er anders aan dan, dat is het enige wat hier in Nederland wordt gedaan tegen extremisme, "de dialoog aangaan", oftewel veel en slap ouwehoeren (ik snap nu ook ineens waarom je hier zo gecharmeerd van bent) en helemaal niks doen.
Op zaterdag 22 juni 2002 01:14 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
dus pakt hij het anders aan d.m.v. een dialoog.
quote:volgens BansheeBoy staan ze boven de Nederlandse wet, ze hoeven zich volgens hem alleen maar aan de wetten en gedragsregels uit de Koran te houden, dat is hun wetboek. Maar alleen de wetten die gunstig zijn voor hen mogen worden opgevolgd, ze mogen namelijk alles zeggen wat ze willen omdat er vrijheid van geloof is, maar dat er bepaalde restricties bestaan rondom de vrijheid van meningsuiting is te verwaarlozen.
Op zaterdag 22 juni 2002 07:44 schreef eRR_ het volgende:[..]
en je geliefde imams, staan wel boven de wet?
BansheeBoy heeft tot nu toe zichzelf goed weten neer te zetten als onderontwikkelde aardappel, van het goedkeuren van verkrachting (hadden ze maar geen nee moeten zeggen, hadden ze maar nooit mee moet gaan) tot aan het nietig verklaren van het Nederlandse wetboek met betrekking tot geloof.
quote:Dit soort imams helpen zeker ook mee om de 2-deling tegen te gaan?
Op zaterdag 22 juni 2002 01:28 schreef BansheeBoy het volgende:Ik ben erg blij met deze ontwikkeling, ik hoop dat dit het begin is van het einde van het begin van de 2-deling in de maatschappij...
quote:
Moskeebesturen vooral boos op mediaAMSTERDAM - Het bestuur van de El Tawheed moskee in Amsterdam oud-West stapt mogelijk naar de rechter omdat het van mening is dat de tv-rubriek NOVA uitspraken van een imam uit de context heeft gerukt en een verkeerd beeld schetste van de moskee. Dat zei bestuurslid Farid Zaari van El Tawheed vrijdag tijdens een persconferentie op het stadhuis.
Het bestuur van de Arrahmane moskee in oud-Zuid beklaagt zich eveneens over de handelwijze van NOVA "dat binnenkwam zonder het te vragen", maar ontkent niet dat de gewraakte uitlatingen zijn gedaan. Sterker nog, het heeft de imam onmiddellijk daarna tot de orde geroepen. Overigens ging het om een imam die volgens bestuurslid Gaffar niet in dienst is van de Arrahmane moskee.
De persconferentie volgde op gesprekken die burgemeester J. Cohen van Amsterdam donderdag voerde met de besturen van de moskeeën die in opspraak waren gekomen nadat Nova een uitzending wijdde aan de woorden van een aantal imams. Die bleken onder meer het slaan van vrouwen, zij het zachtjes, toe te staan en verheerlijkten het martelaarsschap.
Volgens Cohen gaven beide moskeebesturen aan dat zij de democratische rechtsorde in Nederland zien als het uitgangspunt van hun functioneren en dat ze de Nederlandse normen en waarden respecteren. Tegelijkertijd vragen ze respect voor hun geloofsovertuiging.
Tijdens de persconferentie beklaagden de vertegenwoordigers van beide moskeeën zich echter vooral over de manier waarop ze door de media waren behandeld. Volgens Zaari vertoonde NOVA beelden van de verkeerde imam en spitste de uitzending zich toe op "misschien 20 procent van de preek, terwijl de overige 80 procent hele leuke dingen bevatte."
De woorden van de imam over het zachtjes slaan van vrouwen waren vooral bedoeld om de mannen die hun echtgenote hard slaan, daarvan te weerhouden, aldus Zaari.
Gaffar van de Arrahmane moskee nam wel duidelijk afstand van de woorden van de imam, die te verstaan heeft gekregen dat dit niet nog eens moet gebeuren. Volgens voorzitter Abaw Alanwar is ook de bezoekers van de moskee duidelijk gemaakt dat het bestuur zich distantieert van de uitspraken.
Cohen is in ieder geval niet van plan om ‘controleurs’ naar de vrijdaggebeden te sturen en hamert erop dat roepen om de uitzetting van de imams of sluiting van de moskeeën, de Nederlandse normen en waarden geweld aan doet. Zeker zolang het Openbaar Ministerie niet aangeeft dat er strafbare feiten zijn gepleegd "gaat het om mensen die deel uitmaken van de samenleving en wil ik splijtingen voorkomen", aldus Cohen.
Bron: www.nu.nl
Gelukkig gaat de huidige coalitie hier vast wel werk van maken zodat dit soort zaken die vroeger onder de tafel werden geschoven,eindelijk eens kunnen worden aangepakt ! .
quote:Juist niet, maar zolang de islam als bedreiging wordt gezien kunnen de imams hun eigenlijke functie niet vervullen, en dat is het overbrengen van het geloof, verdraagzaamheid en vrede...
Op zaterdag 22 juni 2002 09:52 schreef R@b het volgende:[..]
Dit soort imams helpen zeker ook mee om de 2-deling tegen te gaan?
Wat valt die man mij tegen.
Zit er verdomme een idioot naast hem, die weigert vrouwen de hand te schudden, en door zo iemand heeft-ie zich laten informeren over wat de Imams zogenaamd werkelijk bedoelen met hun uitspraken.
De Imams waren niet vervolgd, maar er is wel een gesprek geweest met de imams en diverse moslimorganisaties.
Maar vooralsnog waren er gisteren bij Nova weer zeer vrouwonderdrukkende preken te horen en preken die aanzetten tot haat tegen het westen.
O.a. werd er gepreekt dat een moslimvrouw niet de deur uit mag, zonder toestemming van haar man. Zowiezo mag ze niet ongesluierd de deur uit. Zelfs voor een bezoek aan haar zieke ouders of een begrafenis van de ouders, moet ze toestemming vragen aan haar man. Ze mag ook niet zelfstandig de markt bezoeken, omdat kopen en verkopen inhoud dat de vrouw moet praten met de marktlui en dat mag weer niet.
Ben het ermee eens dat dit niet tegen de wet is, maar het strookt totaal niet met de Nederlandse normen en waarden en ik vind dat deze vrouwen gewezen moet worden op de vrijheden waar zij in ons land recht op hebben.
Overigens, de preken die aanzetten tot haat, zijn volgens mij wel te vervolgen. Weet niet meer de exacte tekst en heb geen tijd om deze op te zoeken, maar het ging wel ver.
Wanneer beseffen die mensen nou eens dat ze hier in Nederland wonen en dat hier andere rechten en wetten gelden dan in hun pittoreske bergdorpjes.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 22-12-2002 13:44]
Zo'n imam spuwt Nederland in het gezicht, en wij denken dat het regent.
Maar wel opvallend: de socialisten zijn volgens de islam blijkbaar een groot kwaad.
quote:De gemiddelde moslim vrouw weet wel beter zoals de ene deskundige dat zei, het strookt bovendien niet met de islam wat die idioten verkondigen.
Op zondag 22 december 2002 13:38 schreef Gia het volgende:
O.a. werd er gepreekt dat een moslimvrouw niet de deur uit mag, zonder toestemming van haar man. Zowiezo mag ze niet ongesluierd de deur uit. Zelfs voor een bezoek aan haar zieke ouders of een begrafenis van de ouders, moet ze toestemming vragen aan haar man. Ze mag ook niet zelfstandig de markt bezoeken, omdat kopen en verkopen inhoud dat de vrouw moet praten met de marktlui en dat mag weer niet.
quote:Wanneer horen we eens kritiek van de gemiddelde moslim over dit soort uitspraken van radicale imams?
Op zondag 22 december 2002 15:06 schreef schatje het volgende:[..]
De gemiddelde moslim vrouw weet wel beter zoals de ene deskundige dat zei, het strookt bovendien niet met de islam wat die idioten verkondigen.
Niemand mag de islam belachelijk maken, maar als een imam idiote dingen zegt over de islam is er geen haan die er naar kraait..........
quote:Omdat kritiek, of zelfs maar in vraag stellen van de leer gelijk staat aan ongeloof (zoals deze imam weer overvloedig liet blijken).
Op zondag 22 december 2002 16:23 schreef Cervix het volgende:
Wanneer horen we eens kritiek van de gemiddelde moslim over dit soort uitspraken van radicale imams?Niemand mag de islam belachelijk maken, maar als een imam idiote dingen zegt over de islam is er geen haan die er naar kraait..........
quote:Juist, daar om zijn 80% van alle vrouwen in de Nederlandse vrouwenhuizen afkomstig uit kringen waar dit soort islam beleden wordt.
Op zondag 22 december 2002 15:06 schreef schatje het volgende:
De gemiddelde moslim vrouw weet wel beter zoals de ene deskundige dat zei, het strookt bovendien niet met de islam wat die idioten verkondigen.
Of het dan volgens jou strookt met de leer is niet belangrijk. Wat wel belangijk is, is dat er een groeiende groep (pseudo)-islamidioten deze samenleving naar de kloten wil helpen.
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 22-12-2002 17:48]
quote:Kinderen volstoppen met haat is blijkbaar geoorloofd als het in je straatje past
Op zondag 22 december 2002 16:27 schreef milagro het volgende:
Wat ik van hem weet, weet ik van zijn zoon (die ook te pas en te onpas met Koran quotes komt aanzetten)
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:27 schreef milagro het volgende:
Imam Fawaz woont bij mij om de hoek (ik kan vanaf hier op zijn balcon kijken, zijn zoon zat bij mijn zoon in de klas.
Misschien zal ik eens hem persoonlijk om een reactie gaan vragen over de uitzending van Nova eergisteren.
Wat ik van hem weet, weet ik van zijn zoon (die ook te pas en te onpas met Koran quotes komt aanzetten) en tja, hijis radicaal en tja zijn vrouw mag niet zonder toestemming naar buiten, en tja op ouderavonden, eindejaarsfeesten etc. zag je hem of zijn vrouw niet en nee zijn zoon mag niet meedoen met schooluitjes, sinterklaasvieringen, kerstontbijt, zomerbarbeques etc., daar waar de andere allochtone kinderen dat wél mogen van hun kinderen.
Het is dus duidelijk dat wat dat betreft deze man niet representatief is voor moslims in Nederland.
Ik weet niet wie deze Syrische man hier naartoe gehaald heeft, maar snap wel dát hij hier naartoe gehaald is, juist omdat hij niet representatief is zagen "zij" in hem blijkbaar de man die de van het pad afrakende moslims weer op het zogenaamde rechte pad kan krijgen.
quote:
Op zondag 22 december 2002 17:20 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Kinderen volstoppen met haat is blijkbaar geoorloofd als het in je straatje past
nou, ik zou wel eens uit eerste hand een en ander willen vernemen, ipv uit tweede of derde hand ![]()
maar ik ben bang dat de man niet op en zal staan er voor...zijn vrouw negeert me ook de enkele keer dat ik haar buiten aan tref en gedag zeg..
Maar goed, zijn zoontje mocht helaas aan een heleboel leuke dingen niet meedoen, stond nogal buiten de groep, omdat hij na school niet meer andere klasgenootjes om mag gaan, terwijl je duidelijk merkt dat dat joch echt hunkert naar speelkameraadjes en wat meer ongecompliceerd plezier.
De eindejaatsmusical mocht hij wél meedoen, zolang hij maar niet zong, dus kondigde hij het programma aan en deed dat overigens meer dan uitstekend (tja met een vader als imam..), en was zichtbaar beretrots.
Jammer alleen dat zijn ouders er niet waren om dat te zien.
Hij is met mij meegereden na afloop en vertelde honderduit over zijn aandeel in de musical... toen ik vroeg waarom zijn ouders niet waren komen kijken : mijn vader moet werken, mijn moeder is op bezoek bij kennissen...
Het is maar een klein iets, maar toch...tekenend voor te veel allochtone kinderen en hun eerste generatie allochtone ouders, hrt genis aan betrokken ouders buitenshuis en op school..
quote:Tsja, risico een beetje inschatten. Dadelijk begint ie de Jihad oid te preken tegen jou. Met dat soort types moet je toch oppassen.
Op zondag 22 december 2002 18:16 schreef milagro het volgende:
nou, ik zou wel eens uit eerste hand een en ander willen vernemen, ipv uit tweede of derde handmaar ik ben bang dat de man niet op en zal staan er voor...zijn vrouw negeert me ook de enkele keer dat ik haar buiten aan tref en gedag zeg..
quote:Wat een triest verhaal.
Maar goed, zijn zoontje mocht helaas aan een heleboel leuke dingen niet meedoen, stond nogal buiten de groep, omdat hij na school niet meer andere klasgenootjes om mag gaan, terwijl je duidelijk merkt dat dat joch echt hunkert naar speelkameraadjes en wat meer ongecompliceerd plezier.
De eindejaatsmusical mocht hij wél meedoen, zolang hij maar niet zong, dus kondigde hij het programma aan en deed dat overigens meer dan uitstekend (tja met een vader als imam..), en was zichtbaar beretrots.
Jammer alleen dat zijn ouders er niet waren om dat te zien.
Hij is met mij meegereden na afloop en vertelde honderduit over zijn aandeel in de musical... toen ik vroeg waarom zijn ouders niet waren komen kijken : mijn vader moet werken, mijn moeder is op bezoek bij kennissen...
Het is maar een klein iets, maar toch...tekenend voor te veel allochtone kinderen en hun eerste generatie allochtone ouders, hrt genis aan betrokken ouders buitenshuis en op school..
Het kan twee kanten op gaan volgens mij. Ofwel gaat ie zich later heel erg afzetten tegen pappie en mammie, ofwel wordt het ook zo'n religie-freak.
Al die moskee`s hier, probeer in een moslimland maar eens een kerk te bouwen. Voor de tekening klaar is hang je.
Probeer maar eens een ander geluid te laten horen in die strenge moslimlanden , dan bungel je binnen 24 uur aan een touwtje.
quote:en waar komt jouw vreemdelingen haat dan vandaan ?
Op zondag 22 december 2002 17:20 schreef battlesickloner het volgende:
Kinderen volstoppen met haat is blijkbaar geoorloofd als het in je straatje past
quote:Uit jouw beperkte denkvermogen.
Op maandag 23 december 2002 22:52 schreef Fonkmeistah het volgende:
en waar komt jouw vreemdelingen haat dan vandaan ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |