Waarom was het dan ongemakkelijk?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:16 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Huh, oh nee? Ik was totaal niet jaloers, hij was namelijk helemaal niet mijn type. Ik doelde meer op het ongemakkelijke gevoel dat ik soms in gezelschap ervaar.
Ja ik vond het echt vreemd en wel vervelend dat ik dat weer had. Ik weet niet of het per se aan het type ligt, want met de studie had ik het ook en daar was iedereen toch wel een beetje van een bepaald niveau en een soort van zelfde interesse. Ik snap het niet. Met de meetings die ik sinds het stoppen van de studie heb gehad, ging het heel goed, gezellig en totaal niet geforceerd. Ze vonden me niet eens verlegen. Maar nu was het dus weer terug, dat goudvisachtige en misschien komt het weer terug als ik weer ga studeren. Vreselijk. Ik snap niet dat ik niet autistisch ben.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:18 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Maar het gezelschap was niet ongemakkelijk, totdat hij erbij kwam? Omdat je hem niet kende ofzo? Of omdat het een type is waar je slecht mee overweg kunt?
Goudvis? Mag ik weten waar je dat op baseert?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:24 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ja ik vond het echt vreemd en wel vervelend dat ik dat weer had. Ik weet niet of het per se aan het type ligt, want met de studie had ik het ook en daar was iedereen toch wel een beetje van een bepaald niveau en een soort van zelfde interesse. Ik snap het niet. Met de meetings die ik sinds het stoppen van de studie heb gehad, ging het heel goed, gezellig en totaal niet geforceerd. Ze vonden me niet eens verlegen. Maar nu was het dus weer terug, dat goudvisachtige en misschien komt het weer terug als ik weer ga studeren. Vreselijk. Ik snap niet dat ik niet autistisch ben.
Oh dat is echt een treffende vergelijking van mij:quote:Op zondag 8 mei 2011 18:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Goudvis? Mag ik weten waar je dat op baseert?
Of je er nou een label autisme aan plakt of niet; je hebt een probleem waar je mee zit en daar moet je mee om zien te gaan / aan zien te pakken. Waar het dus om gaat, is dat vooral bij mensen waar je niet compleet vertrouwd mee bent, het lastig is voor jou om te communiceren? Je voelt je ongemakkelijk, alle actie die een normaal mens zou ondernemen, voelt voor jou aan als geforceerd?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:24 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ja ik vond het echt vreemd en wel vervelend dat ik dat weer had. Ik weet niet of het per se aan het type ligt, want met de studie had ik het ook en daar was iedereen toch wel een beetje van een bepaald niveau en een soort van zelfde interesse. Ik snap het niet. Met de meetings die ik sinds het stoppen van de studie heb gehad, ging het heel goed, gezellig en totaal niet geforceerd. Ze vonden me niet eens verlegen. Maar nu was het dus weer terug, dat goudvisachtige en misschien komt het weer terug als ik weer ga studeren. Vreselijk. Ik snap niet dat ik niet autistisch ben.
Jaja sorry ik ben ook niet zo van het classificeren, maar ik moest even denken aan de test van de mevrouw waar niets uit gekomen is.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:32 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Of je er nou een label autisme aan plakt of niet; je hebt een probleem waar je mee zit en daar moet je mee om zien te gaan / aan zien te pakken. Waar het dus om gaat, is dat vooral bij mensen waar je niet compleet vertrouwd mee bent, het lastig is voor jou om te communiceren? Je voelt je ongemakkelijk, alle actie die een normaal mens zou ondernemen, voelt voor jou aan als geforceerd?
Of kun je wel communiceren met mensen die je niet echt kent; maar begrijpen ze je vaak totaal niet?
Heb je de test wel goed ingevuld dan?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:24 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik hier ooit op kan zeggen. Begrijpen zal ik je nooit, dat is zeker.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:32 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Oh dat is echt een treffende vergelijking van mij:
[ afbeelding ]
Kijk maar diep in zijn oog, dat is volkomen leegte. Hij kan niets uitbrengen. Dat is zo erg en wel een grote angst van mij. Misschien wel de grootste angst, om zoals de goudvis te zijn.
Nee, want ik heb alle testjes zelfs nog een keer ingevuld.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb je de test wel goed ingevuld dan?
Tja, ik weet ook niet waar het dan wel aan kan liggen, dat gevoel niet te weten hoe je te gedragen in bepaalde situaties. Misschien toch omdat je niet genoeg oefening hebt gehad daarin? Dat je dat soort situaties hebt vermeden?
Kreeg je het gevoel dat je je moest verontschuldigen? Ik beschuldigde je nergens van hoor.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:41 schreef lanterfanteraar het volgende:
Jaja sorry ik ben ook niet zo van het classificeren, maar ik moest even denken aan de test van de mevrouw waar niets uit gekomen is.
Die lege goudvis ogen waar je het over hebt; die zie je zelf niet, die zien anderen. Ben je bang om als een goudvis te zijn... iemand die zich niet kan uiten op de manieren waarop zij zou willen? Of ben je bang als goudvis gezien te worden... bang dat mensen je niet begrijpen, bang dat mensen je zien als een vreemd (misschien wel leeg?) persoon?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:41 schreef lanterfanteraar het volgende:
Maar dat goudvisachtige dat overvalt me zo en ik dacht dat het weg was sinds die meetings.
Ik zeg redelijk snel Sorry, volgens mij.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:54 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Kreeg je het gevoel dat je je moest verontschuldigen? Ik beschuldigde je nergens van hoor.
[..]
Die lege goudvis ogen waar je het over hebt; die zie je zelf niet, die zien anderen. Ben je bang om als een goudvis te zijn... iemand die zich niet kan uiten op de manieren waarop zij zou willen? Of ben je bang als goudvis gezien te worden... bang dat mensen je niet begrijpen, bang dat mensen je zien als een vreemd (misschien wel leeg?) persoon?
Heel apart zoiets heb ik nog nooit gehoord dat iemand bang is om in een leeg omhulsel te veranderen wat zicht niet kan uiten.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:06 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ik zeg redelijk snel Sorry, volgens mij.
Ja, om het niet kunnen uiten op de manier waarop ik zou willen. Dat anderen mij als "vreemd" zouden zien, vind ik nog wel grappig en ja... degenen die mij werkelijk ( irl) "vreemd" vinden, bedoelen dat niet eens negatief. En als het wel negatief zou zijn, zou ik dat ook nog wel grappig vinden. Ik heb mijzelf geen beeld opgelegd van de manier waarop ik over zou moeten komen op anderen. Ik ben gewoon bang om mijzelf in die goudvis te verliezen, zo in die dwangbuis.
@Lanter, heeft dat hier iets mee te maken?quote:Op zondag 8 mei 2011 19:14 schreef heloef het volgende:
Heel apart zoiets heb ik nog nooit gehoord dat iemand bang is om in een leeg omhulsel te veranderen wat zicht niet kan uiten.
huh wow mindfucking, ik dacht een stukje uit de krant ivm bronvermeldingquote:Op zondag 8 mei 2011 19:30 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
@Lanter, heeft dat hier iets mee te maken?
"maar ik kan soms zelfs ZO goed zijn, dat ik het leven vanuit mijn graf bekijk. ik kan dit niet goed uitleggen, maar je leeft dan alsof je een DVD van je leven terugspoelt. op dat soort momenten voel ik mij zeer werelds, dan ruleer ik, want dan sta ik boven het leven. je leeft dan in geschiedenis, als in een film. Snapt iemand dit?" Bron: Lanter, 04-02-2011
Soort van los koppelen van lichaam en geest ofzo?...
Welke standen, buiten goudvis en wereldse stand heb je nog meer? Ik twijfel of dat echt los van elkaar staat trouwens...quote:Op zondag 8 mei 2011 19:35 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
huh wow mindfucking, ik dacht een stukje uit de krant ivm bronvermelding
hah wow mijn eigen postgeschiedenis
maar neh, dat is weer een andere stand. de goudvisstand is vervelend. die wereldse stand niet, die is wel lekker, beetje soort drugs of zo (( geen ervaring mee trouwens hoor)).
lol, je staat op standje I don't give a fuck. Ik vind dat ze het wel mooi omschrijft.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:40 schreef Supersoep het volgende:
Al die standen van haar hebben nog een overkoepelende stand; genaamd "zweverig gezanik wat niet te doorgronden valt".
oh nee ik kwam alleen die goudvisstand in dit topic melden omdat die wel van toepassing is op het sociale leven. Ja het is wel een idee om alle standen Eens Op Te Schrijven, alleen wordt het door dat opschrijven en zogenaamde ontleden allemaal vager??quote:Op zondag 8 mei 2011 19:37 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Welke standen, buiten goudvis en wereldse stand heb je nog meer? Ik twijfel of dat echt los van elkaar staat trouwens...
Ik kan het me niet voorstellen dat het nog veel vager zal worden. Ik zou graag al je standen eens op een rijtje zien ja. En naja, ik denk dat uiteindelijk al je standen in zekere mate van invloed zijn op je sociale leven....quote:Op zondag 8 mei 2011 19:44 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
oh nee ik kwam alleen die goudvisstand in dit topic melden omdat die wel van toepassing is op het sociale leven. Ja het is wel een idee om alle standen Eens Op Te Schrijven, alleen wordt het door dat opschrijven en zogenaamde ontleden allemaal vager??
Doe dat dan wel even prive a.u.b.. ik vind het allemaal maar angstaanjagend met haar goudvissen, coconnen en weet ik veel.quote:Op zondag 8 mei 2011 19:46 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen dat het nog veel vager zal worden. Ik zou graag al je standen eens op een rijtje zien ja. En naja, ik denk dat uiteindelijk al je standen in zekere mate van invloed zijn op je sociale leven....
Goudvis stand noemen ze ook wel dissociatie, je bent er wel en je bent er niet . net alsof je leven voorbij gaat als een film.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:51 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Nee, want ik heb alle testjes zelfs nog een keer ingevuld.
Ik heb het ook al aan de mevrouw verteld, maar ik kan het niet zo goed uitleggen? Het is alsof je in een dwangbuis wordt gestopt een beetje en een beetje zoals een goudvis. Wat moet ik daar nu mee, dat klinkt zo vaag. Vooral omdat het ook weleens Niet aanwezig was tijdens de studie.
Ja hmm misschien toch omdat veel andere mensen al langere tijd ( of zelfs hun hele leven) gewend zijn om op die manier te leven, in zo'n verband. En misschien omdat sommigen nog iets intimiderends hebben. Jaja ik vond die jongen wel een beetje intimiderend misschien. Misschien. Maar hij was niet onaardig of zo en hij doet wel goed zijn best in het leven. Heel benijdenswaardig allemaal.
Idd, ik heb het geprobeerd te snappen, maar er is gewoon geen touw aan vast te knopen, voor niemand vrees ik. Met alle respect overigensquote:Op zondag 8 mei 2011 19:48 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Doe dat dan wel even prive a.u.b.. ik vind het allemaal maar angstaanjagend met haar goudvissen, coconnen en weet ik veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |