Hoe oud is hij? 14?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:18 schreef Maisnon het volgende:
Ik zei al tegen m'n vader, dat ie misschien ook met die ouders van hem moet praten, een beetje zo'n op het matje roepen ervaring delen weetikveelwat, dat ons pap ook z'n ei kwijt kan.
Pfft.
Lijkt me eerlijk gezegd een beetje oud om dan nog naar zijn ouders te gaan. Op die leeftijd hebben je ouders er niets meer mee te maken, vind ik. Maar goed, wat hij uitgespookt heeft is natuurlijk ook niet echt fijn..Lijkt me beter als je vader gewoon persoonlijk met dat vriendje zou gaan praten.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:25 schreef Maisnon het volgende:
18 of 19, mijn zusje is 19. Volgens mij heeft ie ook niet echt door hoeveel pijn mn zusje nu heeft, ze hoeft hem logischerwijs even niet te zienm'n vader is nu een heel eind rijden naar een apotheek die nog open is omdat ze daar pijnstillers nog voor dr hebben op dit tijdstip.
Ze dacht niet: "Laat ik eens een condoom gebruiken, ofzo." ??quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:18 schreef Maisnon het volgende:
Mijn zusje heeft sinds kort een vriendje, die nogal niet duidelijk geweest is over of ie helemaal gezond is of niet.
Kleine vleesmans er ook afsnijden. Het zijn irrationele gedachten, maar kom op zeg. Je weet dondersgoed of je herpes hebt of niet, en om dan moedwillig iemand te besmetten met zo'n klote-soa, gaat m.i. veel te ver.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:33 schreef Crutch het volgende:
[..]
En dan? Gaat hij onschuldige meisjes met HIV infecteren, zijn ze nóg verder van huis.
Je zusje zal vast dolgelukkig worden, als ze je topic leest, echt steun.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:42 schreef Maisnon het volgende:
Mijn zusje zegt dat ze het wel veilig gedaan hebben, maar dat het via z'n handen ofzo op haar is over gegaan. Ik heb de details gelukkig niet meegekregen. Overigens zou hij het dan al langer hebben gehad, want bij hem is het dus niet heftig, maar hij zei gewoon nu achteraf 'dat het al een tijdje een beetje brandde daar beneden'![]()
En hij was zelfs boos dat mijn zusje hem de schuld gaf terwijl het niemand anders geweest kon zijn.
Ik denk gewoon dus dat ie het wel eerder heeft gehad, er niet bij stil stond wat het was en er nu toevallig weer een keertje in milde vorm last van had. Ik kan wel superkwaad worden en hem weetikveelwat toewensen of aandoen, maar het is ook niet de slimste figuur en volgens mij realiseert hij zich gewoon niet goed wat ie heeft gedaan.
18 of 19 klinkt trouwens wel erg volwassen, maar dat zijn ze blijkbaar nog niet heel ergmisschien ook daarom dat ik vind dat z'n ouders (die er volgens hem zelf 'niet veel van zeiden') even dondersgoed moeten weten hoe het zit zodat ie op een of andere manier bij z'n verstand krijgt dat hij dit grapje niet bij iemand anders nog een keer moet flikken.
Het gaat nu weer beter, als ze naar de WC moet is het gewoon even heel erg, maar ze zegt dat het al wel minder wordt dus er zit iets van een stijgende lijn in. Hopelijk is dit de enige keer dat het zo heavy is in ieder geval.
Herpes op de mond keert terug op de mond, hetzelfde geldt voor het geslachtsorgaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 05:03 schreef okiokinl het volgende:
volgens mij gaat de geslachtsziekte herpes gewoon over als je het behandeld. alleen die koortslip hou je altijd. heb ik ook paar keer per jaar, gewoon via zoenen overgebracht ooit. is niet zo erg hoor.
k hoop wel dat je zusje naar een dokter is geweest, je moet het wel behandelen als je de geslachstziekte hebt.
Dit veranderd (helaas) natuurlijk niks aan de pijn en het ongemakquote:Op zaterdag 7 mei 2011 04:23 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Als hij je zusje blijvende fysieke schade heeft toegebracht is dat zware mishandeling volgens de wet.
Wees blij dat niet iedereen zich laat meeslepen door emotie maar rationeel nadenkt over waar iemand het beste mee geholpen is (op lange termijn).quote:Op zaterdag 7 mei 2011 02:44 schreef OeJ het volgende:
[..]
Je zusje zal vast dolgelukkig worden, als ze je topic leest, echt steun.
Ja ik heb al een boel voor d'r opgezocht enzo, maar toch vind ik het moeilijk om met van die lotgenoten dingen voor haar aan te komen omdat het nog zo vers is, dat besef komt wel na de pijn, heb wel gezegd wat de ervaringen van anderen is en dat het vooral de eerste keer gewoon heel pijn doet. Dat ze hier gewoon doorheen moet en dat het dan goed komt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 05:22 schreef n8n het volgende:
[..]
Herpes op de mond keert terug op de mond, hetzelfde geldt voor het geslachtsorgaan.
Je zusje steunen kan door haar duidelijk te maken dat je er altijd voor haar zult zijn als ze daar behoeftig naar is. Wellicht weet ze dat al en doe je er al alles in jouw kunnen aan om daar aan mee te werken, toch kan een bevestiging al steunend zijn. Ga als er vraag naar is mee naar de dokter, je zou nog kunnen overwegen contact proberen te zoeken met andere slachtoffers waar ze de nare ervaring mee kan delen. Ik kan me voorstellen dat je zusje nu argwanend is tegenover seks, probeer dit ter sprake te stellen -daarbij respectvol naar haar behoefte hieraan- en te luisteren naar haar angsten. Het zou zonde zijn als dit nu een blijvende weerstand oplevert. Sterkte in ieder geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |