abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96693339
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:38 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

ben het heel ver met je eens, die grieken weten tenminste van het leven te genieten
die arme stumpers in het noorden draaien wel voor de kosten op.
Dat kun je die Grieken niet kwalijk nemen, maar onze eigen "toppers", de (overigens door jouzelf gekozen) politici en het bancaire graaituig. Die hebben zelf ooit met z'n allen besloten om een al eeuwen als wanbetaler bekend staand Griekenland in de euro op te nemen en vervolgens (opnieuw) af te tanken met schulden, zonder zich ook maar een seconde druk te maken om de gevolgen op lange termijn.
quote:
vraag me af hoe griekenland nog meer ons kan uitbuiten ??
arbeidstijd verkorting lijkt mij wel wat voor die hardwerkende gieken })
en met lage leeftijd met pensioen gaan hebben ze ook recht op :6
LOL jij denkt écht dat elke Griek zo'n luizenleventje heeft? :D
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:49:24 #77
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_96693506
De Grieken zouden goed achterlijk zijn als ze dat doen. Ik heb veel flauwekul gezien, maar Grieken die dat voorstaan zijn echt knettergek :')
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_96693979
Afijn, waar dit natuurlijk op uit gaat draaien als het land in de euro blijft, is dat Griekenland zijn soevereiniteit volledig gaat verliezen aan Noord-Europa en het IMF.

De Grieken zullen dus moeten kiezen: hun bezittingen of hun vrijheid. Fucked zijn ze sowieso.

Ik zou het wel weten. Maar ik hecht nu eenmaal weinig waarde aan status en bezit.
pi_96694825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:44 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Dat kun je die Grieken niet kwalijk nemen, maar onze eigen "toppers", de (overigens door jouzelf gekozen) politici en het bancaire graaituig. Die hebben zelf ooit met z'n allen besloten om een al eeuwen als wanbetaler bekend staand Griekenland in de euro op te nemen en vervolgens (opnieuw) af te tanken met schulden, zonder zich ook maar een seconde druk te maken om de gevolgen op lange termijn.

[..]

LOL jij denkt écht dat elke Griek zo'n luizenleventje heeft? :D
het verbaasd mij dat ze een korte werkbare leven hebben. en in de winter gaat giekenland voor tourisme op slot ook zo vreemd ??? kunnen ze bijverdienen zeggen ze na october alles dicht terwijl turkey wel open blijft ???
pi_96695150
quote:
“De markt voor tanks is overvoerd, maar de Nederlandse tanks zijn van topkwaliteit. Ze kunnen nog minstens vijftien jaar mee. Vier jaar geleden heeft Canada er nog tachtig van ons gekocht voor 1 miljoen per stuk. Die waren toen acuut nodig in Afghanistan. Nu hebben de Canadezen mogelijk weer interesse, en anders de Grieken of Scandinaviërs wel.”

Bron: http://www.metronieuws.nl(...)rZkej!d761c4d8lUlqs/
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:36:48 #81
215583 CylonNL
King ecto.
pi_96695199
Zodra de Grieken uit de Euro stappen en weer overgaan op hun oude munt eenheid is de schuld omgerekend in Euro's niet meer te betalen voor die lui.

Nee, lekker op je 55ste met pensioen blijven gaan. :z
pi_96695527
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:36 schreef CylonNL het volgende:
Zodra de Grieken uit de Euro stappen en weer overgaan op hun oude munt eenheid is de schuld omgerekend in Euro's niet meer te betalen voor die lui.
Precies. Niet meer te betalen. En dus zullen ze die dan ook nooit meer betalen. Simpel zat. Dat wordt dus afschrijven voor de Duitse en Franse banken en opnieuw huilen voor ons.

Een andere optie is een oorlog beginnen en Griekenland binnenvallen om die 350 miljard te gaan hálen. Maar ik zou niet weten wat er in Griekenland 350 miljard waard is. Je zou hooguit de Griekse bevolking tot slaaf kunnen maken. Erg realistisch allemaal.
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:56:03 #83
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_96696002
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:36 schreef CylonNL het volgende:

Nee, lekker op je 55ste met pensioen blijven gaan. :z
De Grieken gaan, ook al kunnen ze inderdaad op hun 55e al stoppen, gemiddeld op hun 61e met pensioen, Nederlanders op hun 62e.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_96696225
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:56 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

De Grieken gaan, ook al kunnen ze inderdaad op hun 55e al stoppen, gemiddeld op hun 61e met pensioen, Nederlanders op hun 62e.
En daar is het ook veel gebruikelijker dan men tot >70 jaar doorwerkt als het zo uit komt, zeker in het geval van mensen met een eigen bedrijf of op een zwaardere functie.

De excessen worden nu overal aangehaald in de kranten, en er zijn ook beroepsgroepen in Griekenland die een CAO hebben met een gouden rand er om, maar zoals al eerder genoemd, gemiddeld scheelt het goed 1 jaar. Overigens is het wel zo dat de overheid daar wel wat meer dan het europese gemiddelde meebetaalt aan de pensioenen, dit itt tot Nederland en ook duitsland bijvoorbeeld.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_96696535
Lees net dat de Nederlandse banken er 8 miljard hebben ingestopt _O- _O-
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_96696676
Inderdaad. De Grieken worden in de media stuk voor stuk neergezet als luie uitvreters die de hele dag niks anders doen dan subsidie trekken, belasting ontduiken, wijn drinken en olijven met feta vreten in hun dure, door ons betaalde villa's. Er zijn inderdaad Grieken die aan deze omschrijving voldoen en die noemen we tezamen de "elite". Zoals elk land z'n corrupte, onbetrouwbare, graaiende elite kent, ook Nederland.
pi_96697090
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:11 schreef Asfyxia het volgende:
Inderdaad. De Grieken worden in de media stuk voor stuk neergezet als luie uitvreters die de hele dag niks anders doen dan subsidie trekken, belasting ontduiken, wijn drinken en olijven met feta vreten in hun dure, door ons betaalde villa's.
Tja, het valt wel op dat vooral de zuid-Europese mańana-landen in de financiële malaise zitten...

(Griekenland, Portugal en Spanje)
pi_96697926
quote:
18s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:19 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Tja, het valt wel op dat vooral de zuid-Europese mańana-landen in de financiële malaise zitten...

(Griekenland, Portugal en Spanje)
Dat is juist geheel volgens verwachting.
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:28:11 #89
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_96699996
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:11 schreef Asfyxia het volgende:
Inderdaad. De Grieken worden in de media stuk voor stuk neergezet als luie uitvreters die de hele dag niks anders doen dan subsidie trekken, belasting ontduiken, wijn drinken en olijven met feta vreten in hun dure, door ons betaalde villa's. Er zijn inderdaad Grieken die aan deze omschrijving voldoen en die noemen we tezamen de "elite". Zoals elk land z'n corrupte, onbetrouwbare, graaiende elite kent, ook Nederland.
De Griekse crisis is pech?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_96700424
quote:
19s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:28 schreef kingmob het volgende:

[..]

De Griekse crisis is pech?
Nee. De Griekse crisis is een direct gevolg van de kwade opzet van een aantal witteboordencriminelen (hoge politici, zakenlieden en bankiers) die verschrikkelijk rijk zijn geworden met het volledig aftanken van Griekenland met schuld. En daar gaan wij nu met z'n allen de prijs voor betalen.
pi_96704236
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:39 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nee. De Griekse crisis is een direct gevolg van de kwade opzet van een aantal witteboordencriminelen (hoge politici, zakenlieden en bankiers) die verschrikkelijk rijk zijn geworden met het volledig aftanken van Griekenland met schuld. En daar gaan wij nu met z'n allen de prijs voor betalen.
:') , de gewone man is er helemaal niet bij betrokken en heeft zelf ook niet op veel te grote voet geleefd :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96705135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

:') , de gewone man is er helemaal niet bij betrokken en heeft zelf ook niet op veel te grote voet geleefd :')
Inderdaad.

Wat had de gewone man volgens jou moeten doen? Z'n pensioen weigeren? Landbouwsubsidie weigeren?
pi_96705395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:25 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Inderdaad.

Wat had de gewone man volgens jou moeten doen?
Pliesies in de brand steken met molotov-cocktails...
pi_96705441
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:33 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Pliesies in de brand steken met molotov-cocktails...
Nouja oké, dat is minder. Ze hadden beter politici en bankiers in de brand kunnen steken.
pi_96708046
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:25 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Inderdaad.

Wat had de gewone man volgens jou moeten doen? Z'n pensioen weigeren? Landbouwsubsidie weigeren?
Als ik om me heen kijk wil iedereen een groot huis, geregeld een nieuwe auto, liefst elk jaar de kledingkast opnieuw invullen, geregeld op vakantie, etc etc. En we willen het allemaal nu en niet later. Dat heeft wel een toon gezet voor alsmaar meer economische groei en werd weinig gekeken hoe die groei tot stand kwam.
Alles voor de consumptie. Maar als de rekening komt is het altijd de schuld van een ander. :')
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96708553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als ik om me heen kijk wil iedereen een groot huis, geregeld een nieuwe auto, liefst elk jaar de kledingkast opnieuw invullen, geregeld op vakantie, etc etc. En we willen het allemaal nu en niet later. Dat heeft wel een toon gezet voor alsmaar meer economische groei en werd weinig gekeken hoe die groei tot stand kwam.
Alles voor de consumptie. Maar als de rekening komt is het altijd de schuld van een ander. :')
Dat geldt voor Nederland en de Nederlanders net zo goed. Wij zijn echt geen haar beter. Het enige verschil is dat we hier door het calvinisme de zaakjes van oudsher gewoon iets beter voor elkaar hebben. Iets minder leven met de dag, maar wat meer angst voor morgen.
pi_96708656
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:55 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Dat geldt voor Nederland en de Nederlanders net zo goed. Wij zijn echt geen haar beter. Het enige verschil is dat we hier door het calvinisme de zaakjes van oudsher gewoon iets beter voor elkaar hebben. Iets minder leven met de dag, maar wat meer angst voor morgen.
Sorry, met gewone man bedoel ik eigenlijk iedereen in het westen. Iedereen in Europa heeft ook lekker op de pof geleefd. Alleen is de werkethos in het noorden beter als in het zuiden van Europa dus wij kunnen het iets beter hebben
pi_96708816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Sorry, met gewone man bedoel ik eigenlijk iedereen in het westen. Iedereen in Europa heeft ook lekker op de pof geleefd. Alleen is de werkethos in het noorden beter als in het zuiden van Europa dus wij kunnen het iets beter hebben
Nouja, ik niet. Ik heb geen schulden, geen auto, geen boot, geen "eigen" huis. Wel drie fietsen, een paar computers, een buskaart, en een paar overhemden.
pi_96709165
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:00 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nouja, ik niet. Ik heb geen schulden, geen auto, geen boot, geen "eigen" huis. Wel drie fietsen, een paar computers, een buskaart, en een paar overhemden.
Het gaat ook niet om individuen, maar om gemiddelden.
Trouwens misschien is het wel goed om goed te leven en schulden aan te gaan, als het systeem dan klapt heb je het er in ieder geval nog even goed van genomen *O*
pi_96709276
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om individuen, maar om gemiddelden.
Als je naar gemiddelden kijkt klopt het inderdaad wat je zegt.
quote:
Trouwens misschien is het wel goed om goed te leven en schulden aan te gaan, als het systeem dan klapt heb je het er in ieder geval nog even goed van genomen *O*
Daar heb je een punt. Als we dan gaan, dan gaan we toch allemaal tegelijk. Ik net zo goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')