abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96443786
Afgelopen week is bij de moeder van een goede vriend kanker geconstateerd, maandag is de MRI, hij belde mij huilend op. Ik ken ze al 7 jaar vanaf de middelbare en kom er wel om de week.

Iemand in een soortgelijke situatie gezeten?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:50:14 #2
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_96443976
Heel veel mensen hebben dit probleem of erin gezeten ja.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:50:25 #3
244933 trovey
Nachtoele
pi_96443984
Geef je vriend de kans om over de situatie te praten zodat hij zijn zorgen en verdriet kwijt kan en luister ook naar hem.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96444132
Ja, en ik ben gewoon bloemen gaan brengen in het ziekenhuis. Gewoon niet mee bemoeien TS hij kan toch met zijn vader/broer/oom praten?
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
pi_96444167
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:55 schreef feesbeeest het volgende:
Ja, en ik ben gewoon bloemen gaan brengen in het ziekenhuis. Gewoon niet mee bemoeien TS hij kan toch met zijn vader/broer/oom praten?
Ik bemoei me er toch niet mee hij belt mij op. :{
pi_96444226
Ik zit in een soortgelijke situatie, je moet die vriend gewoon duidelijk maken dat je er voor hem bent, verder hoeft er niet zo gek veel te veranderen, zolang de vriend maar weet dat hij altijd bij jou terecht kan wanneer hij zich kut voelt om deze reden :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2011 18:58:55 ]
pi_96478963
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:58 schreef braddofiel het volgende:
Ik zit in een soortgelijke situatie, je moet die vriend gewoon duidelijk maken dat je er voor hem bent, verder hoeft er niet zo gek veel te veranderen, zolang de vriend maar weet dat hij altijd bij jou terecht kan wanneer hij zich kut voelt om deze reden :)
Idd, laat gewoon je vriend de ruimte. Als hij er over wil praten begint hij er zelf wel over. Af en toe eens informeren naar de thuissituatie kan geen kwaad maar blijf gewoon een goede vriend. Sterkte met alles.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:25:18 #8
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_96489875
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:55 schreef feesbeeest het volgende:
Mee bemoeien is iets héél anders dan interesse tonen hoor. Er over praten wanneer dat nodig is, dat kan soms 5 minuten zijn. Het is iets wat ik bij sommige vrienden wel gemist heb ja. De aanzet kan en mag best van allebei de kanten komen hoor. Wanneer men er niet over wilt praten kan dat gewoon gezegd worden.

Je kan prima er even praten en dan over wat anders, het is niet alsof je het continu moet benoemen. Mja denk dat sommigen door angst hun mond houden, zich afzijdig houden.. Iets wat absoluut niet helpt kan ik je vertellen.
pi_96490371
Wow, wel heftig voor hem!
Maar goed.. als ik jou was zou ik hem laten weten dat je er voor hem bent en dat je hem graag wilt steunen.
Laat hem zelf erover praten als hij dat wilt. Als jij er over begint misschien vindt ie dat moeilijk.
iig zorg dat je nog steeds een goede vriend voor hem bent. :)
pi_96638301
Hier zat ik in dezelfde situatie.

Zoals gezegd moet je laten blijken dat je er voor die vriend bent, en dat hij er altijd over mag praten mocht hij daar behoefte toe hebben. Af en toe informeren naar de thuissituatie werd ook wel als prettig ervaren heb ik het idee, interesse tonen.

Inmiddels moet ik helaas zeggen dat ik heel recent naar de begrafenis van de betreffende moeder ben geweest, om die goede vriend te steunen. Ook hier geldt dat je moet laten blijken dat je er voor hem/haar bent.
pi_96669586
Pff hij belde me net. Ze hadden de resultaten van de MRI besproken en ze heeft uitzaaiingen in haar longen en aan de hersenen konden ze niks doen omdat ze dan nooit meer kon praten en daarnaast verlamd zou raken aan haar rechterzijde.
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:30:59 #12
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_96674928
Dan is het over voor zijn moeder. Ik zou je adviseren er gewoon voor hem te wezen..
Sterkte :).
There is no rehab for stupidity.
pi_96687966
Heel veel sterkte. :* Hopelijk mag de tijd die nu gaat volgen toch nog een tijd dragelijk blijven en kan de familie het accepteren hoe de ziekte zal verlopen. Probeer gewoon een luistert oor te zijn voor je vriend wanneer hij er behoefte aan heeft en af en toe uit jezelf belangstelling tonen voor de thuissituatie wordt door heel veel mensen wel gewaardeerd maar daarvoor ken jij je vriend, denk ik, wel goed genoeg om te weten hoe dat bij hem is.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')