abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96446133
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:34 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Vind ik ook niet echt de meest fijne manier (niet dat er een fijne manier is)... Dan moet je je eigen kind/vriend/broer van het touw halen... Okee, je geeft minder mensen overlast, maar voor de nabestaanden lijkt het me wel veel erger... Die hebben dat beeld voor de rest van hun leven voor zich.
Ik denk dat ik liever eigenhandig mijn zus van het touw af zou halen, dan dat ik zie hoe anderen haar bloed en weefselresten van het spoor af spuiten met een hogedrukspuit en ledematen in tassen stoppen.
pi_96446166
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:34 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar zo voelt dat wel voor de machinist! Tenminste, de machinist die ik ken heeft nog steeds nachtmerries en noemt zichzelf moordenaar.

Die treinkopper heeft zijn leven verpest!
Waarom is hij machinist geworden dan?
Natuurlijk kun je nooit voorspellen hoe je daarop gaat reageren, dat is ook weer zo.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:36:11 #203
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96446169
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:30 schreef iwannabehigh het volgende:
Toch vind ik het raar, zo voor de trein springen. Ik zou dat iig niet doen (pijnlijk, je hebt er nóg meer mensen mee). Ik neem dan wel een overdosis en verzuip mezelf ter bevestiging.

[..]

Hahaha, eigenlijk wel ja.
ik vind casey brooks altijd zo fascinerend/inspirerend:
quote:
*knip*
Casey.
*knip*
Yet at 17, in the early morning hours of January 29, 2008, Casey left her home just after 5 a.m. She drove to the north end of the bridge, parked the family car and walked underneath the span to the east sidewalk. Surveillance video showed Casey walked onto the span, smoked a cigarette and climbed over the rail, unto a bridge ledge, stood there for a few moments and jumped. She left a note on an index card on her bed, "The Saab is parked at the Golden Gate Bridge. I'm sorry." Casey's body was never found.
bron: http://hubpages.com/hub/T(...)e-Golden-Gate-Bridge

haar ouders hebben het er nog steeds moeilijk mee ofzoiets
http://www.iheartcasey.com/Blog/Home.html

zij had een hoge brug ter beschikking. ik vraag me altijd af hoe ver het van haar huis was, ik had het ooit uitgezocht en was wel tientallen of meer dan 100 km.

in nl zou je misschien in zon radius ook wel locaties kunnen vinden. beter dan voor de trein.
quote:

Op vrijdag 6 mei 2011 19:22 schreef iwannabehigh het volgende:

Voor de trein springen vind ik nog wel de raarste. Je wéét dat je er heel veel mensen mee hebt; machinist krijgt sowieso een trauma en de passagiers komen te laat voor afspraken enzovoort. Daarbij lijkt het me ook nog eens super pijnlijk.

Neem een overdosis en je voelt er helemaal niks van én je hebt er simpelweg minder mensen mee (behalve vrienden, familie enzovoort).

"kans op slagen" is op die manier nogal laag

[ Bericht 4% gewijzigd door mylifeisgrey op 06-05-2011 19:45:37 ]
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:37:10 #204
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96446234
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mss kost dat te veel voorbereiding...het lijkt me wel langzamer ook.
Maar je bezorgt een man die gewoon zijn werk doet geen levenslang trauma. Ik heb het mijn vriend uit het hoofd kunnen praten, hij wilde ook voor de trein springen, uiteindelijk heeft hij Stairway to heaven opgezet en zich opgehangen.

Overigens halen familie en vrienden het lichaam niet naar beneden, dat doet de politie. :)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_96446260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:29 schreef Phantomesse het volgende:
Ik denk trouwens dat als ik zelfmoord zou plegen, dat half Fok! gaat trollen :P

ALs ik het zou doen zou het ook puur egoisme zijn, ik heb geen psychische aandoeningen behalve adhd.
Doet dat er toe dan? Wil je in staat zijn om jezelf bewust van het leven te beroven dan moet je psychisch wel een enorme last hebben gedragen, psychische aandoening of niet.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:37:48 #206
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96446261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom is hij machinist geworden dan?
Natuurlijk kun je nooit voorspellen hoe je daarop gaat reageren, dat is ook weer zo.
Omdat treinen zijn lust en zijn leven waren.
pi_96446326
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:37 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar je bezorgt een man die gewoon zijn werk doet geen levenslang trauma. Ik heb het mijn vriend uit het hoofd kunnen praten, hij wilde ook voor de trein springen, uiteindelijk heeft hij Stairway to heaven opgezet en zich opgehangen.

Overigens halen familie en vrienden het lichaam niet naar beneden, dat doet de politie. :)
Niet iedereen heeft een vriend om het uit het hoofd te praten. Weet je ook waarom jouw vriend eerst voor de trein wilde springen en niet meteen via ophangen?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:41:07 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96446445
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een vriend om het uit het hoofd te praten. Weet je ook waarom jouw vriend eerst voor de trein wilde springen en niet meteen via ophangen?
Hij was niet heel rationeel. En ik heb er eigenlijk ook niet naar gevraagd, ik heb geprobeerd het hem uit z'n hoofd te praten, die hele zelfmoord. Hij leefde zelfs op, op gegeven moment.

Nu is hij al drie jaar dood. :)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:42:53 #209
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_96446548
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:34 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Vind ik ook niet echt de meest fijne manier (niet dat er een fijne manier is)... Dan moet je je eigen kind/vriend/broer van het touw halen... Okee, je geeft minder mensen overlast, maar voor de nabestaanden lijkt het me wel veel erger... Die hebben dat beeld voor de rest van hun leven voor zich.
Ja met zo'n uitpuilende tong enzo. :r

Ik heb er jaren terug ook over gedacht, omdat ik toen niet gelukkig was. Ik heb het toen niet gedaan omdat ik zeker wist dat mijn moeders hart het ook zou begeven en ik had nog jonge broertjes en zusjes. Dat is het enige wat me er toen vanaf gehouden en nu ben ik daar blij om.
Maar erg helder denk je niet op zo'n moment en ik kan me goed voorstellen dat iemand die wat slechter contact met zijn familie heeft (of zelfs helemaal geen contact) zelfmoord pleegt.

Men haat de treinkoppers half vanwege de overlast, maar denk je dat bij zo'n persoon iemand anders in zijn grote grauwe wereld ook maar iets kan schelen? Zoals ik al zei, familie of goede kennisen/vrienden kunnen nog een factor zijn bij zulke mensen, maar vaak ook al niet eens meer.
pi_96446608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doet dat er toe dan? Wil je in staat zijn om jezelf bewust van het leven te beroven dan moet je psychisch wel een enorme last hebben gedragen, psychische aandoening of niet.
Daar heb je wel gelijk in. Om zoiets te doen moet je sowieso al ver heen zijn. Tijdje terug trouwens in mijn woonplaats een mislukte poging.

Ik zag al vaker een vrouw rondzwerven op het station en ze vroeg dan altijd waar perron 5 was. Zag er heel verdwaasd uit, trainingsoutfit uit de jaren 80, op haar sokken en een deken in dr hand. Heb haar 2 keer geprobeerd om terug naar de psychiatrische afdeling te krijgen vlak achter ons station (domme, domme, dómme plek, maar het zit aan het ziekenhuis) maar ze wou elke keer niet mee en als ik haar arm pakte begon ze te trippen. Ik had te doen met deze vrouw. Nou was ze er onlangs weer blijkbaar, en liep ze op het spoor en heel stuk van het perron af dus wat in de verte. Toen er een trein aan kwam besefte ze zich dat ze op het verkeerde spoor stond en rende zo snel mogelijk naar het goede spoor en gooide zichzelf en net te vroeg op waardoor alleen haar ene arm volledig en de andere arm half eraf zijn gegaan. Ze heeft het verder overleefd. Vriend van me heeft dit gezien en verteld aan me.

Ik heb eigenlijk volledig zien aankomen dat dit gebeurde, gezien ze elke keer op zoek was naar perron 5. Echter was dit een zaak die niet verholpen kon worden behalve door de afdeling waar zij verbleef, zij hadden haar beter in de gaten moeten houden.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:45:59 #211
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96446703
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:44 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Heb haar 2 keer geprobeerd om terug naar de psychiatrische afdeling te krijgen vlak achter ons station (domme, domme, dómme plek, maar het zit aan het ziekenhuis)
Dat is wel een vreemde locatie ja, vlak bij het station :o
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:47:22 #212
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96446782
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:45 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

maar in buurt van stations rijden treinen toch juist vaak langzamer, of zijn alleen maar een beetje aan het rangeren enzo.

juist naar 1 of ander verlaten overweggetje moet je gaan
pi_96446800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:45 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Sja het zit vast aan het ziekenhuis, en dat ligt dicht bij het station. Maar je ziet het vaker hoor :) Den Dolder ook zo, dat is eigenlijk een heel dorp vol moeilijk hanteerbare mensen en geestelijk gehandicapten. Klein stukje lopen en je bent op het station, ze hebben er zelfs een hoge fietsbrug over de weg heen lopen 8)7
pi_96446846
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:47 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

maar in buurt van stations rijden treinen toch juist vaak langzamer, of zijn alleen maar een beetje aan het rangeren enzo.
Bij ons zijn er tussensporen waar geen perron bij zit, voor sneltreinen. Die rijden wel enigzins langzamer ja maar razen als het ware alsnog gewoon voorbij.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:50:27 #215
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96446965
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:48 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Bij ons zijn er tussensporen waar geen perron bij zit, voor sneltreinen. Die rijden wel enigzins langzamer ja maar razen als het ware alsnog gewoon voorbij.
En daarnaast duurt het voor zo'n trein nog wel even voor ie stilstaat -O-

Maar een verlaten landweggetje lijkt me inderdaad gemakkelijker... weinig mensen die het opvalt als je het spoor op gaat en treinen die snel rijden...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:05:32 #216
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96447798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:50 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

En daarnaast duurt het voor zo'n trein nog wel even voor ie stilstaat -O-
als de trein tegen je aanrijdt betekent het nog niet meteen dat je dood bent he. de klap moet natuurlijk wel hard genoeg zijn, of met de wielen ergens over je heen rijden
quote:
Maar een verlaten landweggetje lijkt me inderdaad gemakkelijker... weinig mensen die het opvalt als je het spoor op gaat en treinen die snel rijden...
ja precies, is iig al dodelijk omdat je met 100+ geraakt wordt
pi_96447855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:05 schreef mylifeisgrey het volgende:

als de trein tegen je aanrijdt betekent het nog niet meteen dat je dood bent he. trein moet natuurlijk wel hoge snelheid hebben, of met wielen ergens over je heen rijden
Iemand die dood wil, gaat niet midden op het spoor staan lijkt me. Die gaat met zijn nek op de rails liggen, lijke mij dan. Dat zou ik zelf iig doen.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:31:17 #218
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96449169
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:06 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Iemand die dood wil, gaat niet midden op het spoor staan lijkt me. Die gaat met zijn nek op de rails liggen, lijke mij dan. Dat zou ik zelf iig doen.
op het laatst kan je nog een schrikbeweging maken. het is erg eng om met je nek op het spoor te liggen denk ik, zelfs voor mensen die dood willen .

als dan een langzaamrijdende trein zachtjes tegen je aanrijdt,(of alleen bewusteloos maakt) en je gewoon eronderdoor komt zonder ernstige amputaties.....
pi_96449434
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:20 schreef Phantomesse het volgende:
Vanwege het overlijden van 826481629dhtp (sorry ken de user maar vaagjes dus niet uit mijn hoofd) dit topic dus.

Zelfmoord... Veel verschillende meningen daarover. Zelf vind ik het laf, dit omdat ik iemand ken die volledig door zijn eigen schuld in de shit is geraakt en toen hij het even niet meer zag zitten maar besloot om zijn familie in de steek te laten, naar Frankrijk te reizen en daar treinen ging spotten. Daarmee heeft hij veel vrienden pijn gedaan, en ik heb al hun leed meegemaakt. Een vriend van mij heeft daarna 2 jaar in de put gezeten, en ik kan dan behoorlijk boos worden op de kopper himself.
Denk je dat zo'n iemand het voor z'n plezier doet? Of het je eigen schuld is dat je problemen hebt of niet, doet er niet toe. Het gaat erom dat je problemen hebt die zo groot lijken te zijn dat je het niet meer denkt op te kunnen lossen.

quote:
Het leven is af en toe kut, dat is een gegeven, maar persoonlijk ben ik van het 'je schouders eronder en weer even verder puffen' princiepe.
Jij ja. Dat is heel goed verder, maar iedereen is anders en gaat er anders mee om. Mogelijk dat jij ook in een totaal andere situatie zit dan de meeste mensen die zelfmoord plegen. Misschien lijkt de externe situatie hetzelfde, maar de interne belevingswereld kan ook heel erg verschillen.

quote:
De een kan natuurlijk meer hebben dan de ander, maar er zijn andere manieren dan dit.
Ja, die mogelijk niet goed genoeg lijken te zijn of niet zinvol lijken.

quote:
Hiermee verlijd je jezelf van je pijn maar breng je het anderen 1000 maal erger toe dan wanneer je een natuurlijke dood sterft waar iedereen vrede mee heeft.
Weinig mensen hebben überhaupt vrede met de dood. In sommige situaties weet degene die zelfmoord pleegt ook dat hij andere mensen pijn doet. Er zijn ook gevallen waar er niemand pijn wordt gedaan of dat degene die zelfmoord pleegt denkt anderen er juist een plezier mee te doen, omdat hij zichzelf als overbodig en een last ziet. Het kan dus heel goed een altruïstische daad zijn geweest.

quote:
Hoe schuldig moeten de personen die je achterlaat zich wel niet voelen? Die zitten met 1000 en 1 vragen in hun hoofd, waar ging het mis? Wat had ik zelf kunnen doen? Waarom zag ik dit niet aankomen? Waarom heb ik hem niet geholpen toen ik kleine signalen zag?
Jij bent zo voor relativeren en zo, dan kunnen die mensen dat ook wel doen.

quote:
Vragen die mensen de rest van hun leven kunnen achtervolgen. Je verlost jezelf maar brengt anderen in de shit, daarom vind ik zelfmoord heel egocentrisch.
Zie hierboven. Zelfmoord hoeft niet egocentrisch of egoïstisch te zijn.

quote:
Als je bijvoorbeeld kanker of aids zou hebben, of je hebt niemand meer (geen familie en geen vrienden) dan kan ik het enigzins wel begrijpen.
Veel mensen die zelfmoord plegen denken volgens mij geen echte vrienden te hebben. Overigens kan ik het zelf minder begrijpen van mensen die enkel lichamelijk ziek zijn. Die kunnen nog van hun laatste momenten willen genieten. Zelfmoord hoeven ze dan niet te plegen, want ze gaan toch wel dood. Mentaal ziek weegt wat mij betreft zwaarder.

quote:
In het laatste geval ben je alleen en doe je er verder niemand meer pijn mee. In de eerste twee gevallen zou het zelfs een opluchting kunnen zijn voor familie die je alsmaar zien lijden met een vooruitzich dat je tóch al snel doodgaat.
Of het is juist jammer voor hen, omdat je hen de overgebleven tijd niet gunt om met jou te zijn.

quote:
Maar iemand die fysiek gezond is, vrienden, familie en nota bene een vriendin en schoonfamilie heeft, heeft wat mij betreft niet het recht om dit te doen.
Het recht heb je altijd. Het is jouw leven. Asociaal kan het wel zijn, maar dat is een ander verhaal.
pi_96449562
Ik snap niet waarom mensen voor de trein springen als ze dood willen.
Ik snap echter wel waarom mensen dood willen.

Heb het zelf ook gehad, ik dacht eraan om eerst weg te lopen en dan mezelf opknopen of iets dergelijks.
Zo zou de familie alleen maar denken dat ik weggelopen was.
Of het op een ongeluk laten lijken.

Je denkt niet meer goed na als je in die staat bent. Ik ben er gelukkig uit, heb af en toe nog wel gedachtes die erop lijken maar niet meer zo sterk.

Maar voor de trein springen... :{w
Twiddel
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:49:45 #221
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96450234
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:47 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

juist naar 1 of ander verlaten overweggetje moet je gaan
Nee hoor. Nog met minstens 100 km/h.
pi_96450468
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:10 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Nee, ernstig wil ik het bij mezelf niet noemen, maar ik vind weinig dingen echt 'ernstig' wat betreft mezelf, ben nooit zo snel onder de indruk van dingen en gebeurtenissen wat mezelf betreft.

Toch was het wel aanwezig allemaal in mijn koppie, het was denk ik vooral mijn omgeving waardoor ik me altijd zo minderwaardig en kut voelde altijd, waardeloos. Ik ben van mezelf een vrij vrolijk en enthousiast persoon ben ik achter gekomen, en sterk, dat kon toen alleen niet tot zijn recht komen en kwam dat het wel dan zag niemand het (nja, zagen het wel, boeide ze niet) waardoor het voor mij ook niet de moeite waard was. Ik voel me nu dan ook redelijk gelukkig omdat ik zelf de touwtjes in handen heb. Af en toe twijfel ik aan mezelf, maar dat normaal.

Begin wel een klein beetje te begrijpen momenteel dat iemand zich er wel toe kan zetten, zoals dat ik er niets aan kan doen dat ik adhd heb kan een ander niets doen aan zijn depressie.

Is depressie erfelijk eigenlijk?
Ja, gevoeligheid voor depressie is erfelijk
pi_96450592
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:53 schreef applecherry het volgende:

[..]

Ja, gevoeligheid voor depressie is erfelijk
Idd.
Twiddel
pi_96450816
Teintje koppen ftw.
Als je het dan doet, zorg dat er zoveel mogelijk mensen last van hebben.
Lijkt me heerlijk.
pi_96452459
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 20:59 schreef juxtaposition het volgende:
Teintje koppen ftw.
Als je het dan doet, zorg dat er zoveel mogelijk mensen last van hebben.
Lijkt me heerlijk.
Ehhh, neee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')