Aan Joop L. is destijds nog een uitzending van Profiel gewijd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:10 schreef Phantomesse het volgende:
Goh nu bedenk ik me net dat mijn groep zeven en acht meester ook zelfmoord heeft gepleegd, helemaal vergeten.
Hij was naast leraar ook voetbalcoach van een jonge groep jongens, en heeft een paar van hun een keer vieze dingen gestuurd via e-mail. Dit heeft éen van die ouders ontdekt en is toen naar de politie gestapt, waarna hij voor de trein is gesprongen.
Iedereen was natuurlijk geschrokken dat de geliefde meester zelfmoord had gepleegd maar weinig snapten het echt, ja die e-mails waren erg maar niet zó erg om dit te doen. De politie vond dat verdacht en is toen onderzoek gaan doen. Wat blijkt nou? Ze zijn erachter gekomen doormiddel van zijn dna dat hij de dader was van een onopgeloste moordzaak van 10 jaar eerder. Hij heeft een klein jongetje van ik geloof 8 of 10 jaar verkracht en vermoord.
Als hij niet voor de trein was gesprongen waren ze hier ook niet achter gekomen, dus ik ben hem wel enigzins dankbaar dat hij het gedaan heeft. Wel vind ik het jammer dat ik op zijn condoleance ben geweest, smerige klootzak.
Hij had vrouw en 2 dochters, intens medelijden met hun zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daar ben ik voor de ouders van het kindje ook echt heel blij mee.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Toch apart dat je dan blijkbaar nog wel een geweten in je harses hebt en zelfmoord pleegt om wat je hebt gedaan (dat neem ik aan ten minste). Dan had hij het beter niet kunnen doen lijkt me, alsof hij zich niet kon bedwingen...heel raar. Sowieso als je een geweten hebt lijkt me zoiets niet makkelijk om te doen. Kan het me echt niet voorstellen..
Wel fijn dat ze nu iig die moordzaak hebben kunnen oplossen.
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:16 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Aan Joop L. is destijds nog een uitzending van Profiel gewijd.Ja, ik had zijn naam maar even weggelatenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat is hem inderdaad. De school is inmiddels gesloten, na die actie kwamen er geen nieuwe leerlingen meer bij omdat het eerste wat je kreeg als je de naam van de school invoerde op google het nieuws over meester Joop te lezen kreeg. Ik ga die aflevering eens even bekijken. Vond laatst nog een foto van ons samen op schoolkamp, bahbah.
Ah, dat zou kunnen dan. Dan was het dus niet omdat hij spijt had en van zichzelf walgde of zo.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:19 schreef Phantomesse het volgende:
Ze zeggen (al kan niemand dat natuurlijk weten, want hij heeft het nooit opgebiecht) dat hij het deed omdat hij bang was dat ze er achter zouden komen na die actie.
Hij werd vastgehouden nadat hij mails had verstuurd en besefte toen waarsch. dat hij ook gepakt zou worden voor de wrede moord, als ze zijn DNA zouden afnemen. Toen hij vrij kwam is hij direct voor de trein gesprongen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ah, dat zou kunnen dan. Dan was het dus niet omdat hij spijt had en van zichzelf walgde of zo.
Ja, dat kun je dan wel aannemen denk ik.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:28 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Hij werd vastgehouden nadat hij mails had verstuurd en besefte toen waarsch. dat hij ook gepakt zou worden voor de wrede moord, als ze zijn DNA zouden afnemen. Toen hij vrij kwam is hij direct voor de trein gesprongen.
Dan lijkt het me het meest waarschijnlijk dat hij het heeft gedaan uit angst voor ontdekking etc.
Volgens mij is er geen aanwijzing dat hij nog een levensdelict oid heeft gepleegd. Maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat hij nog vaker iemand misbruikt oid heeft.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, dat kun je dan wel aannemen denk ik.
Is ook bekend of hij het maar bij één jongen heeft gelaten? In 10 jaar tijd...
Nee, ik denk niet dat je dan op een basisschool gaat werken en in een voetbalteam.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ah, dat zou kunnen dan. Dan was het dus niet omdat hij spijt had en van zichzelf walgde of zo.
Lol, dat hoor je wel vaker.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:43 schreef Phantomesse het volgende:
Overigens komt die tekening TOTAAL niet overeen met hoe hij er in het echt uitziet. Op geen enkel vlak.
Dat ze de link legden vind ik inventief, dat ze naar het spoor gaan voor dna lijkt me niet meer dan logisch toch?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:55 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Lol, dat hoor je wel vaker.
Ik moet zeggen dat het redelijk inventief recherchewerk was van de politie Utrecht om aan de hand van bloed in de betonnen bielzen zijn dna te achterhalen. En te vergelijken met vroegere zaken.
Ik bedoel uiteraard ook dat ze daar naar zijn dna hebben gezocht en het vergeleken hebben met onopgeloste zaken. Overigens was dat pas vele dagen na zijn zelfmoord en hadden ze dus vooral geluk dat ze nog wat bruikbaars konden vinden op dat verlaten spoortje.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:07 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Dat ze de link legden vind ik inventief, dat ze naar het spoor gaan voor dna lijkt me niet meer dan logisch toch?
Maargoed, echt een raar gevoel geeft het nu ik dit terugkijk, ik walg zó erg van hem. Wel weet ik zeker dat hij hier niets heeft uitgevoerd verder, zoals in de docu gezegd was hij echt heel geliefd. Behalve zijn snel op de teentjes getraptheid was hij een hele lieve en leuke, humoristische leraar.
Op Google is maar 1 foto te vinden van hem met een zwart balkje over zijn ogen. Iemand foto kopen?
Ja, hij zou alleen misschien een van de jongens aangerand kunnen hebben die bij mij in de klas zat. Ik spreek die af en toe nog weleens en ga het eens aan hem vragen. Hij is een open en vrolijk persoon dus gaat niet geshockeerd reageren ofzo op mijn vraag, daar kan ik gewoon over beginnen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:14 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard ook dat ze daar naar zijn dna hebben gezocht en het vergeleken hebben met onopgeloste zaken. Overigens was dat pas vele dagen na zijn zelfmoord en hadden ze dus vooral geluk dat ze nog wat bruikbaars konden vinden op dat verlaten spoortje.
Ik zou trouwens voorzichtig zijn met het beweren dat hij op de basisschool niets gedaan kan hebben. Het is wel vaker zo dat de ziekste mensen een uitstekend masker op kunnen zetten. Dat hij voor argeloze kinderen een hele toffe leraar was, zegt niet zoveel.
Als hij niets gedaan / geprobeerd heeft op zijn werkplek, dan zal dat waarsch. vooral zijn geweest omdat hij de kans op ontdekking te groot achtte en omdat hij zich blijkbaar - iig op zijn werk - wist te beheersen.
Jij hebt echt wel een tijdje nagedacht over de materie zo te zien.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:27 schreef Hakki het volgende:
mensen die dat doen zijn toch raar dus gewon doen opgeruimd staat netjes wel graag in je eigen kamer en niet springen ofzo want dan ben je echt egoistisch en je ziet er toch niks van als je zelf dood gaat dus kan je beter niet doen
ja haha dat zeggen ze opo school ook altijd , bijna iedereen geeft mij die complimentquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:31 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Jij hebt echt wel een tijdje nagedacht over de materie zo te zien.
Ik kan die mensen goed begrijpen. Zeker als je meerdere uren per dag met zo'n denker als jij wordt geconfronteerd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:32 schreef Hakki het volgende:
[..]
ja haha dat zeggen ze opo school ook altijd , bijna iedereen geeft mij die compliment
Het is hier echt niet moeilijk om te zien wie daadwerkelijk gelezen heeft en wie alleen zijn debiele mening aan anderen wilt opdringen.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:27 schreef Hakki het volgende:
mensen die dat doen zijn toch raar dus gewon doen opgeruimd staat netjes wel graag in je eigen kamer en niet springen ofzo want dan ben je echt egoistisch en je ziet er toch niks van als je zelf dood gaat dus kan je beter niet doen
Ik heb het topic niet gevolgd, maar voelde me geroepen om toch te reageren op de in mijn ogen nogal walgelijke OP.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:20 schreef Phantomesse het volgende:
Zelfmoord... Veel verschillende meningen daarover. Zelf vind ik het laf, dit omdat ik iemand ken die volledig door zijn eigen schuld in de shit is geraakt en toen hij het even niet meer zag zitten maar besloot om zijn familie in de steek te laten.....
Het leven is af en toe kut, dat is een gegeven, maar persoonlijk ben ik van het 'je schouders eronder en weer even verder puffen' princiepe. De een kan natuurlijk meer hebben dan de ander, maar er zijn andere manieren dan dit. Hiermee verlijd je jezelf van je pijn maar breng je het anderen 1000 maal erger toe dan wanneer je een natuurlijke dood sterft waar iedereen vrede mee heeft.
Pijn kan over gaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 22:09 schreef Under_Score het volgende:
Sommige mensen vinden zelfmoord egoistisch, mischien waar, maar wat is egoistischer, zelf een einde maken aan je pijn, of van iemand verlangen dat hij door blijft leven met zijn pijn om jezelf de pijn van het verlies te besparen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |