abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:02:44 #1
19242 yavanna
Results may vary.
pi_96435013
Afgelopen nacht, enkele minuten nadat ik in bed was gaan liggen, hoorde ik geritsel in mijn slaapkamer. Het leek mij stug dat het een klopgeest zou zijn ( ik hoorde immer geritsel en geen geklop ) of dat er een enge man onder mijn bed lag ( daarvoor check ik elke avond even onder mijn bed ) dus het licht aangedaan en zodoende nog net gezien hoe een klein muisje achter een kastje rende. :)

Erg schattig, maar liever niet in mijn slaapkamer. Dus om 2.30 uur een emmer, stokje en touwtje gepakt, een stuk zeil en een stukje krant met dikke klodder pindakaas en daarmee een val'achtig iets gemaakt. :P Het muisje was actief en zou vast honger hebben, dus ik had alle hoop in een snel resultaat.

Die hoop ebte iets af toen ik het muisje via de achterkant van de verwarmingsradiator en de onderkant van de vensterbank op de vensterbank zag klimmen om vervolgens via de gordijnen tot aan het plafond te klimmen alwaar hij mij even intens leek te bestudeerde ( oogte wel erg lief O+ ) en ik in mijn ooghoek op de grond nog een muisje voorbij zag rennen. Er bleken twee muisjes, man en vrouw of moeder en kind. :o

Na ruim een uur :') gebruikt te hebben gemaakt van de altenatieve speeltuin later rende het grote muisje dan eindelijk op mijn val af, om er maar half onder te gaan en besloot dat het te link was. gelukkig bleek het kleine muisje iets minder ervaren en zo had ik dan eindelijk 1 muisje te pakken.

Helaas was ik ook niet ervaren en kon het kleine muisje ontsnappen toen ik de emmer wou omdraaien. :')

Om 4.00 dus maar gaan slapen en de emmer bij de deur gezet met pindakaas erin. Dat werkte want rond 4.30 ontwaakte ik door de herrie van het kleine muisje die niet uit de emmer kon. Emmer gepakt, hond meegenomen ( he, wat gaan we lekker vroeg uit vandaag ) en het muisje ( relatief ) uit de emmer gelaten.

Pindakaas genoeg.

Heel wat uurtjes later stond de emmer weer binnen, zonder 'mama' muis. Die trapt er dus niet in en/of vind de pindakaas niet intressant. :(

Inmiddels heb ik mijn slaapkamerdeur open gezet en de emmer in mijn inpandige schuur ( waar de muizen denk ik vandaan komen, daar daar een soort luchtbuis naar buiten is ). De emmer in de schuur omdat het mij niet onredelijk lijkt te denken dat waar 1 baby muisje is er meer zijn, welke dan hopelijk onervaren genoeg zijn om in de emmer te gaan.

Enfin, ik zoek dus tips om de slimme moeder te vangen. Een handige niet dodelijk val die liefst niet al te lastig is te maken is en/of eten wat onweerstaanbaar zal zijn.

-Dodelijke val vind ik niet prettig.
-Katten heb ik, maar die zijn van het type' oh kijk een spin, laten we er met zijn alleen omheen gaan zitten en kijken wat hij doet. En vervolgens hard weg rennen als hij beweegt. En mochten ze wel wat doen, vind ik niet fijn voor de muis.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_96435455
lekker, nu heb je een huismuis buiten in een veld gedumpt. Is nu langszaam van de honger en dorst aan het versterven als een kraai al niet de oogjes eruit gegeten heeft! Pleur een fatsoenlijke val neer die ze meteen uit hun lijden verlost!
Ik wil aangeven dat diervriendelijk erg relatief is.
pi_96435622
pi_96435764
:{

Koop gewoon een paar muizenvallen en stel je niet zo aan.
Who motivates the motivator?
pi_96435773
volgens mij is het meest (onge) dier (te) vriendelijk een usb kabeltje te gebruiken, die plug je in je laptop/pc waarna je aan het uiteinde een stuk kaas friemelt, die je natuurlijk, niet met je vingers aangeraakt heb, dit stukje kaas met kabeltje leg je op een muismat, ingesmeerd met muizenlijm, en je zal een topfokker zijn, als je daarbij ook nog is je cam live laat streamen :P

http://www.jamanaro.nl/catalog/product_info.php?products_id=3878
1 oog dicht + 1 oog open = Glimlach.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:20:13 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_96435819
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:19 schreef ArieSchaap het volgende:
volgens mij is het meest (onge) dier (te) vriendelijk een usb kabeltje te gebruiken, die plug je in je laptop/pc waarna je aan het uiteinde een stuk kaas friemelt, die je natuurlijk, niet met je vingers aangeraakt heb, dit stukje kaas met kabeltje leg je op een muismat, ingesmeerd met muizenlijm, en je zal een topfokker zijn, als je daarbij ook nog is je cam live laat streamen :P

http://www.jamanaro.nl/catalog/product_info.php?products_id=3878
_O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:23:23 #7
19242 yavanna
Results may vary.
pi_96435974
Erg origineel en onorigineel, maar helaas allemaal onbruikbare tips van (slechte) lezers. ;)
pi_96436196
vooruit dan maar, knutsel ze en have fun :D

http://mennokater.wordpre(...)endelijke-muizenval/
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:29:18 #9
176471 oh-oh
pi_96436254
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:23 schreef yavanna het volgende:
Erg origineel en onorigineel, maar helaas allemaal onbruikbare tips van (slechte) lezers. ;)
:P Van al die taalvouten word je vanzelf een slechte lezer hoor :D
Maar ik heb geen tips verder, we hadden op kantoor altijd veel muizen, ik ving ze ook in prullebakken en zette ze dan buiten.
Sinds mijn honden meekomen zijn de muizen weg :P
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:33:54 #11
176471 oh-oh
pi_96436476
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:28 schreef ArieSchaap het volgende:

Oh dat is een geniaal leuk geschreven verhaal, en ik denk dat het echt super werkt :D
( Groucho Marx )
pi_96436946
quote:
Oh dat is een geniaal leuk geschreven verhaal, en ik denk dat het echt super werkt :D
Misschien dat, Yavanna, ons op de hoogte wil houden, hoe ze de muis(jes) naar buiten heeft gewerkt, al ik zou ook graag op de hoogte gehouden willen worden, hoe snel ze weer nieuwe muis(jes) binnen had, hahaha.
pi_96437090
Gewoon een keer schoonmaken thuis.
Gaan ze vanzelf wel weg.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:59:03 #14
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96437544
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:12 schreef .SP. het volgende:
lekker, nu heb je een huismuis buiten in een veld gedumpt. Is nu langszaam van de honger en dorst aan het versterven als een kraai al niet de oogjes eruit gegeten heeft! Pleur een fatsoenlijke val neer die ze meteen uit hun lijden verlost!
Ik wil aangeven dat diervriendelijk erg relatief is.
Honger en dorst zal wel meevallen, maar de kans dat ze opgegeten worden is wel groot inderdaad. ;(

TS, zorg er wel voor dat je ze niet te dicht bij huis weer vrijlaat, want dan zijn ze waarschijnlijk zo weer binnen.
Je kunt ze overigens ook gewoon laten zitten als ze verder geen overlast veroorzaken.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 mei 2011 @ 17:28:43 #15
163650 Greys
pi_96441324
quote:

Wat een ontzettend leuk geschreven stuk :D
(Over die twee helften waarvan er nog eentje lijkt te leven :X :') )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:17:39 #16
19242 yavanna
Results may vary.
pi_96442932
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 15:29 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:P Van al die taalvouten word je vanzelf een slechte lezer hoor :D
Maar ik heb geen tips verder, we hadden op kantoor altijd veel muizen, ik ving ze ook in prullebakken en zette ze dan buiten.
Sinds mijn honden meekomen zijn de muizen weg :P
Grappig excuus, maar thnx. :)

quote:

Sowieso leuk om te lezen en wat handige tips erbij ook. ^O^

Wanneer de opening in de schuur dicht is en alle muizen binnen weg zijn, verwacht ik niet zo snel nieuwe muizen binnen. En zo wel, zie ik het dan wel weer.
pi_96452414
Je hebt ook vallen die het beestje niet doden. Een vierkant geval met een deurtje dat dicht slaat als de muis erin staat. Pindekaas erin en je hebt de muis. Soms even wachten, maar uiteindelijk hebben we hier alle muizen uit ons huis mee gevangen.

Ik zal ff googlen om te kijken of ik m kan vinden, maar we hebben m dus gewoon in de dierenwinkel gekocht.

edit: deze dus:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')