abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:09:44 #1
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_96422928
Iets wat ik al meerdere keren heb ervaren en gisteren was dit toevallig ook weer zo.

Eergisteren begon het warm en koud gevoel, beginnende pijn in mijn keel, je voelt dat je goed ziek gaat worden. Gisteren toen ik opstond was het raak. Ik had veel last van mijn keel, voelde me beroerd en mijn neus liep constant, echt een goede verkoudheid dus. Ik ging douche en kleedde me aan en vertrok naar mijn werk, gedurende de dag werd het er niet beter op. Toen ik thuis kwam ben ik wat gaan eten en daarna besloten nog naar een vriend toe te gaan. Die vriend van mij heeft dus katten.

En ik ben dus allergisch voor katten. Normaal gesproken neem ik een pilletje vooraf met een antihistaminicum en dan heb ik geen last van de katten. Ik kwam erachter dat ik deze vergeten was en baalde ervan. Naarmate de avond vorderde ervaarde ik geen allergie symptomen. Kon me niet veel rotter voelen dus, de allergiesypmtomen konden er dus niet meer bij.

Toen ik vanochtend opstond zat mijn neus nog vol en proefde de smaak van histamine. De allergische reactie heb ik dus gisteren wel gehad, maar niet zodanig gevoeld door mijn verkoudheid. Tot mijn verbazing was mijn verkoudheid volledig verdwenen. Normaal gesproken, loop ik nog een week of meer ermee rond. Maar door die allergische reactie op te roepen ben ik er binnen een dag vanaf.

Nu is het zo dat een allergische reactie een overgevoelige reactie is van je immuunsysteem. Waarschijnlijk geeft een allergische reactie een enorme immuunboost. Ik heb het een aantal keer al ervaren en eigenlijk de laatste paar keer een verband gelegd en een keer getest.

Iemand anders dit weleens ervaren en is dit welleens onderzocht?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:24:42 #2
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_96423405
lijkt meer op een gevalletje hooikoorts....
Desalniettemin, interessant :)
I follow you......but not on Twitter
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:28:36 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_96423537
Daar heb ik de laatste dagen ook last van, nies me ook nog een slag in de rondte, vandaag is het wel wat minder. Ik ben niet allergisch voor katten dus ik denk ook hooikoorts.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:34:01 #4
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_96423730
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:24 schreef 1-of-6Billion het volgende:
lijkt meer op een gevalletje hooikoorts....
Desalniettemin, interessant :)
Nee, ik ben getest op hooikoorts en alle andere allergieën, uit de test kwam alleen katten naar voren. Daarnaast herken ik heel goed het verschil tussen verkouden en allergie, ik heb het al jaren,
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:36:03 #5
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_96423821
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Daar heb ik de laatste dagen ook last van, nies me ook nog een slag in de rondte, vandaag is het wel wat minder. Ik ben niet allergisch voor katten dus ik denk ook hooikoorts.
Ik zou je even laten testen bij de huisarts, met een simpele test kan hij de meest voorkomende allergieën testen. Als je dat weet, weet je ook de oorzaak en kan je voor een behandeling van de symptomen zoeken.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:36:35 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96423840
Verkoudheidssymptomen, d.w.z. wat men een verkoudheid noemt, komen ook door het immuunsysteem, niet zozeer door de infectie zelf.

Dus wie weet?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96424467
of je verkoudheidje is gewoon over. Ben geregeld 1 dagje hondsberoerd, nachtje slapen en de volgende dag is er niks meer aan de hand.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:18:53 #8
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_96425420
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:36 schreef eleusis het volgende:
Verkoudheidssymptomen, d.w.z. wat men een verkoudheid noemt, komen ook door het immuunsysteem, niet zozeer door de infectie zelf.

Dus wie weet?
Ja het is een reactie van het lichaam op het virus en?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:22:21 #9
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_96425568
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:54 schreef Tim_G het volgende:
of je verkoudheidje is gewoon over. Ben geregeld 1 dagje hondsberoerd, nachtje slapen en de volgende dag is er niks meer aan de hand.
Daarom dat ik het ook meerdere keren heb getest, bovendien ken ik mijn lichaam en wat de symptomen zijn van een erge verkoudheid.

Als ik een milde verkoudheid heb, heb ik daar niet zo last van, behalve een snotterende neus. Als ik een zware verkoudheid heb krijg ik keelpijn, voel ik het in heel mijn lichaam (zwak gevoel) en krijg ik het constant warm en dan weer koud.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:28:46 #10
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_96425868
Het zou kunnen wat je zegt. Het kan ook zijn dat je over je allergie heen aan het groeien bent.
Ik heb jaren last gehad van hooikoorts, huisstofmijtallergie, boom- en graspollenallergie en schimmelallergie. Ik was ook allergisch voor katten. Mooi pakketje dus. ^O^
Nu had ik een vriendin met een kat waar ik geregeld kwam en op een gegeven moment werden de symptomen van de kattenallergie minder en later had ik er zelfs helemaal geen last meer van.
Nu heb ik sinds een jaar geen last meer van geen enkele allergie, terwijl ik er toch een jaar of 15 last van gehad heb. Ik heb zelf een kat zelfs, misschien staat het in verband, misschien niet, maar het leven is een stuk aangenamer zo.
Katten hebben een geheime geneeskrachtige werking, dat zal het zijn. Ik raad je dus aan veel kat te eten. :9
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:50:11 #11
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_96426851
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:28 schreef BrammetjeBraam het volgende:
Het zou kunnen wat je zegt. Het kan ook zijn dat je over je allergie heen aan het groeien bent.
Ik heb jaren last gehad van hooikoorts, huisstofmijtallergie, boom- en graspollenallergie en schimmelallergie. Ik was ook allergisch voor katten. Mooi pakketje dus. ^O^
Nu had ik een vriendin met een kat waar ik geregeld kwam en op een gegeven moment werden de symptomen van de kattenallergie minder en later had ik er zelfs helemaal geen last meer van.
Nu heb ik sinds een jaar geen last meer van geen enkele allergie, terwijl ik er toch een jaar of 15 last van gehad heb. Ik heb zelf een kat zelfs, misschien staat het in verband, misschien niet, maar het leven is een stuk aangenamer zo.
Katten hebben een geheime geneeskrachtige werking, dat zal het zijn. Ik raad je dus aan veel kat te eten. :9
Ja, leuk pakketje :{w . Katten kan je ontzien, hooikoorts niet, evenals huisstofmijt.

Ik heb heel mijn leven katten gehad, ze waren er al toen ik geboren was. Op mijn 19e werd ik hier opeens allergisch voor, ook terwijl we nog een kat hadden. Ik ben nu 26 en deze is nu twee jaar dood. Hij mocht alleen niet meer naar boven en op mijn kamer komen. Toen de kat er nog was, merkte ik wel op dat de klachten bij mijn eigen kat veel minder waren, dan bij andere. De symptomen schijnen inderdaad met de jaren minder te worden, maar ik merk er niet veel van.

Op naar de lokale chinees dan maar voor wat kattensaté. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')