Bron: de stentorquote:Goedkoopste cola het lekkerst
donderdag 05 mei 2011 | 14:12
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
AMSTERDAM (GPD) – De allergoedkoopste cola van de Aldi is de lekkerste. Dit blijkt uit een smaaktest van onderzoeksbureau Ivomar. De River Cola van Aldi werd door een derde van het smaakpanel van 78 deelnemers uitgeroepen tot lekkerste.
Coca-Cola bleef met een aanhang van 27 procent steken op de tweede plaats. Het panel onderzocht alleen de reguliere variant van de cola’s, niet de light-versies. De uitslag is des te opmerkelijker, omdat negen van de tien panelleden de verpakking van Coca-Cola het aantrekkelijkst vonden. Zes op de tien deelnemers vonden de Aldi-verpakking maar niks. In de praktijk gaat dan ook bij acht van de tien ondervraagden het A-merk Coca-Cola in het winkelkarretje. Slechts één op de drie consumenten koopt regelmatig cola van het discountlabel Aldi.
Toch valt het oordeel in de smaaktest heel anders uit. De cola met de minst aantrekkelijke verpakking wint het vooral vanwege zijn nasmaak, oordeelden de panelleden. Die vindt men een stuk minder zuur dan bij de drie andere merken. Dat ligt waarschijnlijk aan het suikergehalte.
Het smaakpanel van Ivomar onderzocht vier cola’s. First Choice van Superunie, de inkooporganisatie van supermarkten, haalde de derde plaats met 25 procent van de stemmen. De huismerkcola van Albert Heijn werd hekkensluiter met slechts 17 procent.
De proevers gaven ook cijfers, en die vielen voor alle vier de cola’s nogal zuinig uit. River Cola haalde een 6,6, gevolgd door First Choice met een 6,3. Coca-Cola zit daar net onder met een 6,2. Albert Heijn is gezakt voor het smaaktentamen: slechts een magere 5,5 kon er vanaf.
Het panel bestond voor de helft uit jongeren en de andere helft uit mensen boven de 36 jaar. Alle smaaktesters gebruiken minstens één keer in de maand cola. Twee van de drie panelleden doen ook altijd zelf de dagelijkse boodschappen.
't is maar net waar je aan went.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Die mensen hebben gewoon geen smaak.
Dat zal ik zeker doen want ik vind Cola-Cola lekkerder dan de elcheapo cola's.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:50 schreef RaymondK het volgende:
[..]
't is maar net waar je aan went.
Maar als jij graag 1,5 euro voor een fles cola neer legt tegen 0,59 voor de elcheapo cola's moet je dat vooral zelf weten.
Op sommige dingen moet je niet bezuinigen, voor mij zijn dat:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:50 schreef RaymondK het volgende:
[..]
't is maar net waar je aan went.
Maar als jij graag 1,5 euro voor een fles cola neer legt tegen 0,59 voor de elcheapo cola's moet je dat vooral zelf weten.
geen E-nummers, geen chemicaliën, geen kunstmatige toevoegingen, alleen 100% biologische ingrediënten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:28 schreef Deetch het volgende:
Blind testen geeft altijd leuke resultaten. Wel jammer dat ze mijn favoriet niet hebben meegnomen.
[ afbeelding ]
http://www.oggu.com
In San Francisco ooit zo'n blikje 'cola' gehad. Nee niet mijn ding, weer lekker aan de echte Cola erna gegaan. Al drink ik in de VS liever Mountain Dew.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:38 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
geen E-nummers, geen chemicaliën, geen kunstmatige toevoegingen, alleen 100% biologische ingrediënten.
Ohw, interessant, ik will ook Oggu. Eens effe kijken of het hier in een Albert Heijn te koop is
Bier oke, daar kan ik inkomen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:25 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Op sommige dingen moet je niet bezuinigen, voor mij zijn dat:
- Bier
- Toiletpapier
- Cola
Je bebt teveel anaal genomen, als euroshopper wc-papier niet meer voldoet.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:25 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Op sommige dingen moet je niet bezuinigen, voor mij zijn dat:
- Bier
- Toiletpapier
- Cola
kampermentaliteit dit.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:47 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Bier oke, daar kan ik inkomen.
Toiletpapier daar veeg je notabene je reet mee af. Kan dus gewoon elcheapo zijn.
Ik heb liever een zacht dubbel/triple laags toiletpapier als van dat cheapass schuurpapier.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je bebt teveel anaal genomen, als euroshopper wc-papier niet meer voldoet.
Of je kan natuurlijk flink overdrijven.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:14 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Ik heb liever een zacht dubbel/triple laags toiletpapier als van dat cheapass schuurpapier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |