abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:26:43 #26
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96418652
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 01:13 schreef Schenkstroop het volgende:
Oplossing: mischien zou ik wat standaard vervolg-vragen moeten opschrijven en dan ándere originelere vragen ernaast opschrijven omdat die standaard vragen voor ene gesprek te saai zijn. En die gewoon gebruiken in die situaties gewoon om te oefenen, om mensen een beetje geinteresseerd te houden.

Plus.. ik merk dat ik meestal ondanks mijn slechte houding toch een "vooruit" houding heb en dat merkt de tegenpartij. Je moet de dingen meer op je af laten komen ipv zoeken. Geeft jezelf ook rust. Maar ik ben ook weer veelste lui om even te gaan mediteren. Om dat te visualiseren en te oefenen . Alleen mijn voorouders, de ninjas, hadden die dicipline en konden dat. ik heb teveel fluor binnen gehad. Mijn ouders zeiden nog, fluor is om te spoelen NIET inslikken.

Maarja..
ik denk dat je er meer aan hebt, als je ook gaat oefenen zoals die "witte haantjes" ofzo noemde je het.
gewoon dingen opmerken en kijken of de ander geintereseerd is in een gesprek, of smalltalk

en dan als je dat goed afgaat, proberen dan een keer het onderwerpen te veranderen.

ik was vandaag eens buiten, soort van omdat het moest van mezelf om eens "plezier " te hebben. ik ging een beetje auto rijden (normaal doe ik dat nooit zomaar, vind het allemaal veels te duur) om eens de omgeving waar ik al 5 jaar woon te verkennen.

ik had geen gps en kaarten, en was na een paar bochten een kant die ik niet kende op al verdwaald, en op een gegeven moment ging ik een daf (oldtimer) achtervolgen(Voor de lol). en ze zwaaide al een beetje.
en toen toch na een tijdje maar een andere kant opgeslagen, en afslag verderop weer hun richting uit, en toen kwam ik ze weer tegen. en toen gestopt en uitgestapt en kwartier lang staan praten.

(2 kerels jammergenoeg, geen leuke babes, dat natuurlijk nooit)

en toen ik weer thuiskwam, was er een stelletje(mijn leeftijd) wat hand in hand liep, en ik had al een keer hoi gezegd. en toen zei/vroeg ik tegen ze van " leuke bevrijdingsdag gehad?", en toen zei die jongen " ja, en jij"

en toen zei ik " ja ik ook wel hor" en liep ik haastig weg

het lukt me maar niet om dingen te doen. ik kan er niet op letten dat ik nogmaals iets durf te zeggen, ik ben totaal preoccupied in me normale gedrag van mensen ontwijken, en het is moeilijk anders te doen.

ik probeer het ook, maar elke keer raak ik in paniek, en kan ik niet meer nadenken

[ Bericht 0% gewijzigd door mylifeisgrey op 06-05-2011 01:39:37 ]
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:27:59 #27
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96418684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 01:22 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik ken eigenlijk alleen 3 nummers van Kensington die ik ze live heb horen spelen in Hilversum tijdens een wereldrecord crowdsurfen.
En daar ga jij morgen naartoe? Ik kan dat niet, op een gegeven moment geforceerd lachen en doen "alsof het wel hele toffe te gek gave muziek is ouwe!". Ik ben daar wellicht te serieus en autistisch voor. serious cat grew too serious :{
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:36:22 #28
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96418838
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 01:26 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik denk dat je er meer aan hebt, als je ook gaat oefenen zoals die "witte haantjes" ofzo noemde je het.
gewoon dingen opmerken en kijken of de ander geintereseerd is in een gesprek, of smalltalk

en dan als je dat goed afgaat, proberen dan een keer het onderwerpen te veranderen.

ik was vandaag eens buiten, soort van omdat het moest van mezelf om eens "plezier " te hebben. ik ging een beetje auto rijden (normaal doe ik dat nooit zomaar, vind het allemaal veels te duur) om eens de omgeving waar ik al 5 jaar woon te verkennen.

ik had geen gps en kaarten, en was na een paar bochten een kant die ik niet kende op al verdwaald, en op een gegeven moment ging ik een daf (oldtimer) achtervolgen(Voor de lol). en ze zwaaide al een beetje.
en toen toch na een tijdje maar een andere kant opgeslagen, en afslag verderop weer hun richting uit, en toen kwam ik ze weer tegen. en toen gestopt en uitgestapt en kwartier lang staan praten.

en toen ik weer thuiskwam, was er een stelletje(mijn leeftijd) wat hand in hand liep, en ik had al een keer hoi gezegd. en toen zei ik tegen ze van " leuke bevrijdingsdag gehad", en toen zei die jongen " ja, en jij"

en toen zei ik " ja ik ook wel hor" en liep ik haastig weg"

het lukt me maar niet om dingen te doen. ik kan er niet op letten dat ik nogmaals iets durf te zeggen, ik ben totaal preoccupied in me normale gedrag van mensen ontwijken, en het is moeilijk anders te doen.

ik probeer het ook, maar elke keer raak ik in paniek, en kan ik niet meer nadenken
Volegnde keer verrekijker mee :D

Alleen wel een smoes verzinen voor als de politie je ooit aanhoudt en vraatgt Oy juuj doar (of hoe ze dat in zwolle doen) en wa die verrekaiker nah goe feur?

En dan zegt mlig...... ik spot oude peugots wat denk jij dan :D

Serieus, ik kan het wel hoor. Ik ben 5/10 keer king in small talk. Das een vibe die je voelt en dan weet je dat een gesprek goed verloopt voor dat ie begint. Maar soms kan ik die 'force' niet tappenlijkt wel. Ik heb achter de bar gestaan en afentoe zijn mensen die komen dan een beetje aandacht zoeken. Maar dan weet je niet meer wat je moet vragen of zeggen. als ze het over paake en moeke hebben. of vissen of autos waar ik geen verstand van heb. Dan zeg ik ja of inderdaad en dan lach ik. En das alles. Maar das ook awkward. En dat voel je. En dat voelt de tegenpartij ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 06-05-2011 01:42:17 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:39:21 #29
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_96418886
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 01:27 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

En daar ga jij morgen naartoe? Ik kan dat niet, op een gegeven moment geforceerd lachen en doen "alsof het wel hele toffe te gek gave muziek is ouwe!". Ik ben daar wellicht te serieus en autistisch voor. serious cat grew too serious :{
Wat ik heb gehoord vond ik te gek of de rest goed is valt te bezien maar een band heeft nou eenmaal een bepaalde sound dus denk niet dat ik de rest heel slecht ga vinden.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_96418935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 01:26 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

en toen ik weer thuiskwam, was er een stelletje(mijn leeftijd) wat hand in hand liep, en ik had al een keer hoi gezegd. en toen zei/vroeg ik tegen ze van " leuke bevrijdingsdag gehad?", en toen zei die jongen " ja, en jij"

en toen zei ik " ja ik ook wel hor" en liep ik haastig weg

Blijven oefenen, oefening baart kunst. :) Heel goed dat je iets probeert en je huis uit komt.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:44:32 #31
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96418971
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 01:36 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Volegnde keer verrekijker mee :D
huh wat , waarom?
tijdens het rijden daar doorheen gaan kijken?
of om dan ergens te gaan zitten, en kijken ofzo?
quote:
Alleen wel een smoes verzinen voor als de politie je ooit aanhoudt en vraatgt Oy juuj doar (of hoe ze dat in zwolle doen) en wa die verrekaiker nah goe feur?
als ze twents tegen me gaan praten, dan zeg ik gewoon "huh wat" want ik versta hun dan ook niet

quote:
En dan zegt mlig...... ik spot oude peugot wat denk jij dan :D

huh het was een daf.

quote:
Serieus, ik kan het wel hoor. Ik ben 5/10 keer king in small talk. Das een vibe die je voelt en dan weet je dat een gesprek goed verloopt voor dat ie begint. Maar soms kan ik die 'force' niet tappenlijkt wel. Ik heb achter de bar gestaan en afentoe zijn mensen die komen dan een beetje aandacht zoeken. Maar dan weet je niet meer wat je moet vragen of zeggen. als ze het over paake en moeke hebben. of vissen of autos war ik geen verstand van heb. Dan zeg ik ja of inderdaad en dan lach ik. En das alles. Maar das ook awkward. En dat voel je. En dat voelt de tegenpartij ook.
meer gevoel hebben voor "vibes" met gesprekken met meisjes, ipv altijd naar de grond kijken en ze meteen uit de weg te gaan zou handig zijn.

ik denk dat jij ook wel beter kan worden(ondanks je uiterlijk)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:45:16 #32
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96418985
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 01:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Blijven oefenen, oefening baart kunst. :) Heel goed dat je iets probeert en je huis uit komt.
ik heb alleen niets te doen buiten. het is allemaal doelloos en zo.
ik zie het grote plaatje van de zin van het leven misschien wel niet
pi_96419202
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 01:45 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik heb alleen niets te doen buiten. het is allemaal doelloos en zo.
ik zie het grote plaatje van de zin van het leven misschien wel niet
Zoals ik het zie maak je je eigen zin in het leven. Voor mij is het plezier hebben en van betekenis zijn.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 02:09:34 #34
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96419323
Dat je niet kon zien dat het twee kerels waren in een DAF daar doelde ik ik op :Y

Er was vandaag Alain Clark in het stadje (centrum v. purmerend). Ik was er ook wat eerder maar wat zie ik weinig leuke meiden zeg. Waar is iedereen naartoe. Zijn ze allemaal met vakantie ofzo. 't is alsof alleen de bijstandsmoeders en de mensen die het wat minder hebben achterblijven in de stad rond deze tijd. Al die mooie jonge tiener-meiden op scooters en rijken zijn allemaal pleite :?

Maargoed het leek mij niks. iedereen is weg.

[ Bericht 13% gewijzigd door Schenkstroop op 06-05-2011 02:16:07 ]
  vrijdag 6 mei 2011 @ 02:18:41 #35
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96419446
-nevermind-
pi_96420353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:41 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Ohhhh wat een heerlijk gevoel is dat hè. Weet je wat nog beter is? Wanneer ze zo met twee handen heel hard de kont vastpakken en dan een soort van omhoogduwen. Dan houd je het echt niet meer hoor.
Wtf :? Dat is toch helemaal niks als een of andere vreemde gast die je nog nooit hebt gezien je zo uit het niets zo vastgrijpt? Sorry hoor, maar je brengt de jongens hier misschien op verkeerde ideeën (ja, wie weet?) :D dus ja, dat moest ik even kwijt :N
pi_96420471
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 07:10 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Wtf :? Dat is toch helemaal niks als een of andere vreemde gast die je nog nooit hebt gezien je zo uit het niets zo vastgrijpt? Sorry hoor, maar je brengt de jongens hier misschien op verkeerde ideeën (ja, wie weet?) :D dus ja, dat moest ik even kwijt :N
Als iemand die je goed kent en/of jou leuk vindt, dan is het niet zo erg zeker :P
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 08:16:57 #38
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96420726
Zou het toch maar niet proberen heren, dat wordt over het algemeen niet gewaardeerd. :N
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_96420765
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 08:16 schreef MeraViglioSa het volgende:
Zou het toch maar niet proberen heren, dat wordt over het algemeen niet gewaardeerd. :N
Niet?!? Goh, dacht dit nu net zaterdag in de stad eens uit te proberen..
Hmm heb nu dan toch ineens mijn twijfels ;)
pi_96421042
Ik heb zelf moeite met dingen ondernemen, om buiten wat te gaan doen. Iemand anders ook?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 09:15:11 #41
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96421578
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 01:06 schreef BlakeGriffin het volgende:
Haha. Lijkt me ook wel leuk om te doen. :P Maar waar haal je als man het lef vandaan? Ik zou zoiets pas durven als ik zeker wist dat het meisje in kwestie me ziet zitten en wil, en zelfs dan zou ik twijfelen of dat niet averechts zou werken.
Tip: doe het gewoon niet. Ik zou niet proberen af te lezen hoe je je moet gedragen aan posts van Lanter.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96421630
Een vreemde man die mij vol bij mn derierre grijpt kan echt een wats in zijn gezicht krijgen.
Heb 1000 maal liever een stuntelende verlegen man die wat moeite heeft een gesprek gaande te houden als die brutale vlerken die denken dat mijn lijf publiek bezit is.
En wat gaan we allemaal doen vandaag?
pi_96421770
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 08:44 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb zelf moeite met dingen ondernemen, om buiten wat te gaan doen. Iemand anders ook?
Ik ben veel alleen geweest in het verleden maar wilde het wel leuk maken voor mezelf.
Ging dan ook gerust wel alleen uit eten.
Nam iets lekkers te lezen mee en zocht een leuk tentje uit.
In het begin was dat heel erg wennen en voelde me echt bekeken maar ik leerde er snel van genieten.
Ook alleen even terrasje pikken.
Ik baalde zo tov mijzelf dat ik mezelf al die leuke dingen ontnam puur omdat ik alleen was.
Probeer gewoon eens als je een boodschapje gaat doen om eens een kopje koffie in een lunchroom te gaan drinken alleen.
Daar ligt altijd wel een krantje ofzo.gewoon even zitten, kijken hoe je het ervaart.

Honden schijnen het ook altijd goed te doen om contact te maken en buiten te komen en dingen te ondernemen.
je kan bijv eens naar het lokale asiel gaan en je aanmelden als vrijwilliger om bijv eens per week met een hond lekker naar het park te gaan als je zelf de verantwoording of financien niet kan dragen voor eigen hond
pi_96421902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:24 schreef missyB het volgende:

[..]

Ik ben veel alleen geweest in het verleden maar wilde het wel leuk maken voor mezelf.
Ging dan ook gerust wel alleen uit eten.
Nam iets lekkers te lezen mee en zocht een leuk tentje uit.
In het begin was dat heel erg wennen en voelde me echt bekeken maar ik leerde er snel van genieten.
Ook alleen even terrasje pikken.
Ik baalde zo tov mijzelf dat ik mezelf al die leuke dingen ontnam puur omdat ik alleen was.
Probeer gewoon eens als je een boodschapje gaat doen om eens een kopje koffie in een lunchroom te gaan drinken alleen.
Daar ligt altijd wel een krantje ofzo.gewoon even zitten, kijken hoe je het ervaart.

Honden schijnen het ook altijd goed te doen om contact te maken en buiten te komen en dingen te ondernemen.
je kan bijv eens naar het lokale asiel gaan en je aanmelden als vrijwilliger om bijv eens per week met een hond lekker naar het park te gaan als je zelf de verantwoording of financien niet kan dragen voor eigen hond
Ja das wel een goed punt..
Ga zelf ook nooit alleen de stad in om wat te drinken..
Is toch een soort drempel denk ik. Maar ja kameraden hebben allemaal vriendin (met kind) en gaan vaak hun eigen weg..
pi_96421997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:29 schreef Spijker83 het volgende:

[..]

Ja das wel een goed punt..
Ga zelf ook nooit alleen de stad in om wat te drinken..
Is toch een soort drempel denk ik. Maar ja kameraden hebben allemaal vriendin (met kind) en gaan vaak hun eigen weg..
Die drempel had ik ook wel hoor, maar ik had echt zoiets ja jeetje ik kan nog wel 3 jaar alleen zijn en wil ik dat op deze manier? nee, want het leven gaat aan mij voorbij zo en dat heb ik niet verdiend.Dus wel zelf heel bewust die keuze gemaakt om alleen dingen te ondernemen waarvan ik wist dat ik die leuk vond om bijv ook met anderen te doen, zoals een simpel kopje koffie op een terras.
Ik ben gek op lezen en deed dat veel maar altijd thuis en dan geen zin om voor mij alleen te koken, dus de volgend estap werd een uitsmijter in een cafeetje met mn neus in een boek, weer later werd dat een volledig dinertje.
Er kan je niets gebeuren als je het eens probeerd, je kan je hooguit wat ongemakkelijk voelen
pi_96422110
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:34 schreef missyB het volgende:

[..]

Die drempel had ik ook wel hoor, maar ik had echt zoiets ja jeetje ik kan nog wel 3 jaar alleen zijn en wil ik dat op deze manier? nee, want het leven gaat aan mij voorbij zo en dat heb ik niet verdiend.Dus wel zelf heel bewust die keuze gemaakt om alleen dingen te ondernemen waarvan ik wist dat ik die leuk vond om bijv ook met anderen te doen, zoals een simpel kopje koffie op een terras.
Ik ben gek op lezen en deed dat veel maar altijd thuis en dan geen zin om voor mij alleen te koken, dus de volgend estap werd een uitsmijter in een cafeetje met mn neus in een boek, weer later werd dat een volledig dinertje.
Er kan je niets gebeuren als je het eens probeerd, je kan je hooguit wat ongemakkelijk voelen
Hmm nou ga het eens proberen. Wel met kloppend hart uiteraard (want het gevoel "iedereen-kijkt-natuurlijk-meteen-naar-mij" komt dan weer omhoog.. :P)
pi_96422214
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:39 schreef Spijker83 het volgende:

[..]

Hmm nou ga het eens proberen. Wel met kloppend hart uiteraard (want het gevoel "iedereen-kijkt-natuurlijk-meteen-naar-mij" komt dan weer omhoog.. :P)
Of je kan een broodje (oid) halen en dan door de stad lopen, beetje mensen kijken :P
pi_96422270
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:39 schreef Spijker83 het volgende:

[..]

neem anders iets mee om je beetje houvast te geven zoals een krantje.
Voor je het weet zit jij verdiept in je krantje en je lunch.
En ik heb daar ook wel eens op gelet he maar niemand scheen het eigenlijk op te merken of raar te vinden dat ik alleen was.
Later bij een dinertje weleens maar dan zei ik dat het mijn eigen verwendag was en ik dus niet op een tafelgenoot wachtte.
Dat leverde dan vaak wel weer leuke gesprekken met serveersters en kelners op!
pi_96422358
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:43 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Of je kan een broodje (oid) halen en dan door de stad lopen, beetje mensen kijken :P
Haha eens! Top idee..

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:46 schreef missyB het volgende:

[..]

neem anders iets mee om je beetje houvast te geven zoals een krantje.
Voor je het weet zit jij verdiept in je krantje en je lunch.
En ik heb daar ook wel eens op gelet he maar niemand scheen het eigenlijk op te merken of raar te vinden dat ik alleen was.
Later bij een dinertje weleens maar dan zei ik dat het mijn eigen verwendag was en ik dus niet op een tafelgenoot wachtte.
Dat leverde dan vaak wel weer leuke gesprekken met serveersters en kelners op!
Ik zal het eens proberen.. Alleen de term "mijn eigen verwendag" laat ik denk ik wel even achterwege of iig anders verwoord ;)
pi_96422448
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 09:49 schreef Spijker83 het volgende:

[..]

Haha eens! Top idee..

[..]

Ik zal het eens proberen.. Alleen de term "mijn eigen verwendag" laat ik denk ik wel even achterwege of iig anders verwoord ;)
Zou ik ook doen ja hahahahahaha

Als je de opmerking krijgt, bent u alleen hoer of wacht u op een tafelgenoot?
Dan kun je zeggen: ik eet alleen wel net zo lekker rustig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')