abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96401933
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 7

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: 'Ilse', dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
9 februari 2011: 'Dottir', dochter van Vanyel
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)
pi_96402134
Mooie curve zag ik.

Leia naar de KNO arts wat sneu.

Verder nog slaapperikelen.

En slechtetende Amy, wat naar Sola!

Ik volg mijn gevoel en we gaan niet voor een aerosleep, we zingen het uit tot ze kan draaien en dan kan ze zelf op haar buik draaien! Verder doet Sarah het erg goed en lijkt de piek qua krampjes voorbij. Ze zit nu ook op 5 flesjes van 150cc per dag.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_96402318
Ik realiseerde me dat ik hier vaak voornamelijk kom vertellen dat het niet goed gaat maar Puck is heus echt lief, leuk en schattig. Hij huilt gewoon meer dan gemiddeld (en volgens het cb met een meer dan gemiddeld luide stem :P ), slaapt momenteel erg weinig en houdt mij daardoor eigenlijk de gehele dag bezig.
Ik kom nauwelijks toe aan bijlezen maar ik ga wel proberen ook positief over mijn mooie man te posten.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_96402446
Goed dat je je gevoel volgt, MP! Dit soort beslissingen zijn ook niet eenvoudig, hè? De kans dat er iets gebeurt is héél klein, maarja.

Wat heerlijk dat ze 5 flesjes per dag drinkt! Lena drinkt hier 7-8 keer per dag, al was het gister 10 keer. Als ze flesjes krijgt van mijn vriend of op het kinderdagverblijf dan drinkt ze nu ongeveer 150 ml. Ik heb het idee dat ze meer uit de fles drinkt dan uit mij. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96402540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:02 schreef Claudia_x het volgende:
Leentje heeft besloten dat ze genoeg heeft gehad van al dat liggen. Ze is druk bezig om te gaan zitten. :o Ze doet een hoop buikspieroefeningen en ze kan zelfs al een beetje los zitten. Ivan was ruim 5 maanden toen hij zover was!
Lena :D
Jelle doet dat ook, als je hem op schoot hebt, tegen je aan zeg maar gaat hij gewoon zelf zitten. En hij valt ook niet direct als een plumpudding in elkaar als je hem even zelf neer zet (heel even natuurlijk maar hoor ;))
Ik heb daarstraks geprobeerd z'n tandjes te poetsen met alleen een tandenborstel maar hij vond het maar niets ;) Tandpasta laten we nog even achterwege hebben we besloten, wel het poetsen een beetje proberen voor het wennen en toch het idee van poetsen ;)
pi_96402681
Puck kan nu zijn hoofd goed ophouden als je 'm op zijn buik legt. En sinds hij dat kan komt hij ook telkens met zijn hoofd en schouders naar voren als hij tegen je benen aan ligt :D

Lena is vlug zeg :o

Door het veelvuldig op zijn beiden zij-en en de laatste tijd achterhoofd liggen heeft Puck een kale streep rondom zijn gehele hoofd :')
The way you rock'n'roll
pi_96402690
Wij hebben overigens een aerosleep. Al aangeschaft bij Lotte (ook nog onwetend en alles en makkelijk alles aan te smeren ;)). Ik heb er nu nog eentje via marktplaats bijgekocht zodat we hem ook kunnen afwisselen en kunnen wassen. Naar de creche gaat er nu ook eentje mee
pi_96402798
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik realiseerde me dat ik hier vaak voornamelijk kom vertellen dat het niet goed gaat maar Puck is heus echt lief, leuk en schattig. Hij huilt gewoon meer dan gemiddeld (en volgens het cb met een meer dan gemiddeld luide stem :P ), slaapt momenteel erg weinig en houdt mij daardoor eigenlijk de gehele dag bezig.
Ik kom nauwelijks toe aan bijlezen maar ik ga wel proberen ook positief over mijn mooie man te posten.
Het is best lastig om je voor te stellen dat baby's heel verschillend kunnen zijn tot je een andere baby ziet. Mijn nicht was hier pas met haar dochtertje; zij zit precies tussen Ivan en Lena in. Ik weet nu dat het eigenlijk niet zoveel voorstelt als Ivan krijst. Het gegil van dat meisje ging door merg en been.

Ivan was net als Lena een rustige baby, maar ik besef nu pas, als ik hier bijvoorbeeld schrijf over het speenploppen of de Puckababy, dat er ook wel lastige dingen waren. Lena is veel tevredener dan hij was (en we vonden hem al zo tevreden). Ze kon al meteen langer in de box liggen of in een wipstoel zitten, we hebben haar nooit hoeven leren om in haar eigen bed te slapen en ze valt na een nachtvoeding meteen weer in slaap.

Anyway, kindjes hebben al zo jong een eigen temperament! Heel bijzonder is dat. Niet dat alles aan temperament toe te schrijven valt natuurlijk. En sommige dingen veranderen ook wel weer als ze ouder worden. Ivan begint een boefje te worden en zjin grotere neef is nu zo'n voorbeeldig kind dat hij het lievelingskleinkind is geworden. }:|
pi_96403033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:30 schreef mrien het volgende:

[..]

Lena :D
Jelle doet dat ook, als je hem op schoot hebt, tegen je aan zeg maar gaat hij gewoon zelf zitten. En hij valt ook niet direct als een plumpudding in elkaar als je hem even zelf neer zet (heel even natuurlijk maar hoor ;))
Ja, precies! Jullie moeten je er niet bij voorstellen dat ze in de box ligt en ineens gaat zitten, hoor. :D Maar ze komt wel echt uit platte stand helemaal omhoog. Ik vind het wel een maf gezicht. Ze is zo'n scharminkeltje. :Y) Bij Jelle kan ik het wél helemaal voor me zien, je grote beer.

Jemig, dat je gewoon alweer moet poetsen, joh! :o Dáág, baby'tje.
pi_96403282
ja maar het vraagt natuurlijk wel om een foto claudia :P

Vanmiddag was een eenmalige actie geloof ik. Ze is nu weer aan het huilen. Tegen me aan slaapt ze wel, en diep ook, maar zodra ze neergelegd wordt is ze weer wakker, of het nou op de zij, op de rug/buik of in een hangmat is maakt geen klap uit. Ik vind het lastig omdat we geen flauw idee hebben wat het is of waar het aan ligt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96403393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:42 schreef huuphuup het volgende:

Vanmiddag was een eenmalige actie geloof ik. Ze is nu weer aan het huilen. Tegen me aan slaapt ze wel, en diep ook, maar zodra ze neergelegd wordt is ze weer wakker, of het nou op de zij, op de rug/buik of in een hangmat is maakt geen klap uit. Ik vind het lastig omdat we geen flauw idee hebben wat het is of waar het aan ligt.
Dat lijkt me ook echt heel lastig. :{

Het liefst heb je natuurlijk dat je gewoon een verbetering ziet, al dan niet gestaag. Maar het lijkt me wel heel veelbelovend dat ze vandaag 3 uur (!) geslapen heeft.
pi_96403510
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:42 schreef huuphuup het volgende:

Boh stom is dat hè. Ik ken het gevoel ;(
Maar toch, die drie uur van vanmiddag is in the pocket en wie weet gaat ze het toch vaker doen.
The way you rock'n'roll
pi_96403668
DML, ik snap wel dat je ook positief wil schrijven, maar tussen de regels door was al wel te lezen dat je een high maintenance jochie hebt geproduceerd dat daarnaast ook gewoon een lief babietje is hoor.

Hier zijn we dus opeens van 7 à 8 voedingen per dag naar 5 à 6. Ik vind het wel lekker rustig zo, maar ben ook bang dat mijn productie ervan gaat kelderen. Had ik de eerste twee dagen echt een ploftiet tegen de tijd dat eruit gedronken werd, vanmiddag was dat opeens niet zo en had s ook echt niet genoeg aan een (de goeie) borst. :{
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96403757
Huup, ik herinner me nog dat je je bij de tweede zwangerschap bewuster was van wat er mis kon gaan en dat je je bijvoorbeeld ook meer zorgen maakte om de 20-weken-echo. Bemerk je zoiets nu ook nog bij jezelf? Ik merk aan mezelf dat ik sinds de bevalling van Lena angstiger ben geworden. Ik vraag me af meer moeders dat hebben, vooral bij een tweede/derde/...?
pi_96403822
Ik ben een beetje traag :')
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96403867
Leia, lekker spekkie! Wel eng dat ze in je meisje gaan snijden maar inderdaad liever nu als later!

Sola, wat vervelend toch dat je meisje zo slecht eet. Helaas kan ik je ook niet helpen..

Lena, wat ben jij snel zeg! Als ik J. Rechtop zet blijft ze redelijk zitten maar uit zichzelf doet ze niks.. Rollen kan ze ook nog niet..

Jammer dat Elin weer boven op je ligt, Huup. Hopelijk wordt het snel beter!

Dml, logisch dat je vaak alleen de moeilijke dingen post maar fijn om te lezen dat ie toch de allerliefste is!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_96403935
Oh en arme huup (en Elin)!
pi_96404255
Nou ik ben juist ontspannender nu bij Sarah en was bij Jaël veel angstiger...
pi_96404539
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies! Jullie moeten je er niet bij voorstellen dat ze in de box ligt en ineens gaat zitten, hoor. :D Maar ze komt wel echt uit platte stand helemaal omhoog. Ik vind het wel een maf gezicht. Ze is zo'n scharminkeltje. :Y) Bij Jelle kan ik het wél helemaal voor me zien, je grote beer.

Jemig, dat je gewoon alweer moet poetsen, joh! :o Dáág, baby'tje.
Ja inderdaad, daaag baby :'(

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk aan mezelf dat ik sinds de bevalling van Lena angstiger ben geworden. Ik vraag me af meer moeders dat hebben, vooral bij een tweede/derde/...?
Niet angstiger, wel ben ik sinds de ziekenhuisopname alerter bij ziek zijn. Dat ken ik niet van bij Lotte, maar ik wijt dat dus echt aan de opname en hoe heftig hij het te pakken had.
pi_96405094
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:00 schreef mrien het volgende:

Niet angstiger, wel ben ik sinds de ziekenhuisopname alerter bij ziek zijn. Dat ken ik niet van bij Lotte, maar ik wijt dat dus echt aan de opname en hoe heftig hij het te pakken had.
Dat kan ik me goed voorstellen! Het is nogal wat wat je met Jelle hebt meegemaakt, zeg.

Het is hier heel irrationele angst. Er is niet echt een reden voor, ook niet de moeizame start van Lena. Ik praat mezelf gewoon stomme dingen aan. :{ Ik heb het gevoel dat het leven almaar kwetsbaarder wordt naarmate ik meer heb om van te houden en gelukkig mee te zijn. Ik vind het lastig om dat van me af te zetten.
pi_96405254
Dat gevoel heb ik (gelukkig) niet. Of misschien heb ik er nog niet zo over na gedacht, kan ook ;)
pi_96405342
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook echt heel lastig. :{

Het liefst heb je natuurlijk dat je gewoon een verbetering ziet, al dan niet gestaag. Maar het lijkt me wel heel veelbelovend dat ze vandaag 3 uur (!) geslapen heeft.
oh er is sowieso al een hoop verbeterd hoor, ze huilt niet meer 10/12 uur op een dag, dat scheelt al een boel.
Maar ze blijft bovengemiddeld onrustig en bovengemiddeld veel huilen vooral als ze op haar rug ligt. Ze lijkt nog ergens last van te hebben, mijn gevoel zegt dat er nog iets is maar ik weet niet wat. Misschien is ze wel weer toe aan wat ophoging van de zantac. Wie weet.

Ik was angstiger voor de 20 weken echo omdat we bij Amelie slecht bericht kregen toen en doorgestuurd werden en een medische controle-molen ingingen. Die onzekerheid toen heeft er best ingehakt en maakte dat ik best de zenuwen had.
Verder ben ik niet angstiger met Elin, wel alerter inderdaad, wat Mrien zegt; Ik merk wel dat ik meer vertrouw of misschien wel meer durf te vertrouwen op mijn (moeder)gevoel dan destijds toen Amelie baby was. (zeg maar het idee van dat je aan de kraamverzorgster vraagt of je je eigen kindje op mag pakken :') )
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96405860
Ja dat laatste dus Huup zo voel ik het ook een beetje!

Ik ben de mama en ik weet hoe het moet en vertrouw op mijn gevoel!
pi_96406109
Ow en Huup :*
Ik vind het zo rot voor jullie dat het niet zo gaat als je eigenlijk verwacht had met je meisje
Wanneer mag ze een nieuwe zantac ophoging?
pi_96406437
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:11 schreef huuphuup het volgende:
(zeg maar het idee van dat je aan de kraamverzorgster vraagt of je je eigen kindje op mag pakken :') )
Haha. Nee, dat heb ik ook niet deze keer.

Nou ja, het is misschien ook niet echt een onderwerp voor dit topic. Het kan zijn dat ik gewoon nog wat in de knoop met het plotselinge overlijden van mijn vader of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')