abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96400268
AMSTERDAM - Vergeet de midlife crisis, want een dipje duikt al op veel jongere leeftijd op. De zogenoemde quarterlifecrisis komt vooral voor bij jonge mensen van een jaar of 25.

Jongvolwassenen krijgen paniekaanvallen en ze beginnen aan zichzelf te twijfelen. Al de keuzes wekken stress op, waardoor de kans op een depressie groter wordt. Dat blijkt althans uit een onderzoek van Oliver Robinson van de universiteit van Greenwich (Londen). Hij onderzocht vijftig mensen tussen de 25 en 35 jaar over de moeilijkheden waar ze mee dealen.

,,De druk om te voldoen aan de eisen van ouders kan een crisis verergeren bij jonge mensen. Ze voelen de druk om een hectische job te nemen, geld te verdienen en snel succesvol te worden. Deze generatie wil het allemaal'', zo vertelt de onderzoeker aan de Britse krant The Daily Mail.

Bron: Telegraaf.nl
AccountKiller
pi_96400625
gelukkig leg ik mezelf niet teveel op
pi_96401016
Oud nieuws
pi_96402224
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:00 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Oud nieuws
Dit idd, er bestaat ook al jaren een wikipedia pagina over met symptomen enzo.
pi_96402585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:00 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Oud nieuws
Idd

Ik zit er al jaren in.. :(
I feel kinda Locrian today
pi_96403168
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:31 schreef starla het volgende:

[..]

Idd

Ik zit er al jaren in.. :(
Bekijk het positief: je komt er sterker uit.
pi_96403811
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:41 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Bekijk het positief: je komt er sterker uit.
Bron?
pi_96403843
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:50 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Bron?
Levenservaring... Daarin schiet jij misschien nog tekort.
pi_96404099
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:51 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Levenservaring... Daarin schiet jij misschien nog tekort.
Ken genoeg mensen die een "Crises" achter de rug hebben, maar enkel hebben geaccepteerd dat het leven zo is. Dat noem ik niet "sterker" er uit komen, dat noem ik genoegen nemen met het leven en het opgeven van dromen.
pi_96404282
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:54 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ken genoeg mensen die een "Crises" achter de rug hebben, maar enkel maar hebben geaccepteerd dat het leven zo is. Dat noem ik niet "sterker" er uit komen, dat noem ik genoegen nemen met het leven en het opgeven van dromen.
Dat heb je nog altijd zelf in de hand, maar die discussie ga ik niet met jou voeren... Sommige mensen denken volgens mij dat elke (levens)vraag beantwoord kan worden via een of andere 'bron' op het internet... Echt :')
pi_96404306
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:56 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Dat heb je nog altijd zelf in de hand, maar die discussie ga ik niet met jou voeren... Sommige mensen denken volgens mij dat elke (levens)vraag beantwoord kan worden via een of andere 'bron' op het internet... Echt :')
Wat vies ook, die wetenschap.
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:58:50 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96404420
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:54 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ken genoeg mensen die een "Crises" achter de rug hebben, maar enkel hebben geaccepteerd dat het leven zo is. Dat noem ik niet "sterker" er uit komen, dat noem ik genoegen nemen met het leven en het opgeven van dromen.
Accepteren dat het leven is zoals het is betekent dus niet dat je ook je dromen opgeeft. Het betekent alleen dat je het beste van de huidige situatie maakt. Wat dus niet wil zeggen dat je niet alsnog kunt proberen je dromen te vervullen. Maar tot die tijd ben je ook gelukkig en tevreden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_96404451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:57 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Wat vies ook, die wetenschap.
Vooral alleen maar leunen op wat anderen zeggen en niet zelf nadenken, daar ga je het ver mee schoppen.
pi_96404925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Accepteren dat het leven is zoals het is betekent dus niet dat je ook je dromen opgeeft. Het betekent alleen dat je het beste van de huidige situatie maakt. Wat dus niet wil zeggen dat je niet alsnog kunt proberen je dromen te vervullen. Maar tot die tijd ben je ook gelukkig en tevreden.
Ik bedoelde meer dat het tot deze tijd tevreden zijn met het leven vaak wel iets te maken heeft met je verwachting te veranderen over de toekomst. Maar je hebt gelijk dat het niet zo simpel is als ik ik mijn post stelde.
pi_96419025
Bron: Telegraaf.nl :')
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_96437288
Ah, dat verklaart het...
  maandag 9 mei 2011 @ 10:39:36 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_96537905
Jezelf een crisis aan laten praten :').

Beter kweek je een ruggengraat..
Behulpzaam als een waterkraan.