Ja ik/wij hebben er niet genoeg verstand van ook om te bepalen of dit nou duur is of niet, maar goed het is evengoed een hoop geldquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:32 schreef JK1982 het volgende:
Wat een geld zeg.. Als ik dat zo zie zou ik overwegen er mijn beroep van te maken
Familie van me heeft dit onlangs gedaan in hun voortuintje en die dachten van te voren het zelfde. "Gewoon ff wat grind halen en uitspreiden, klaar." Dit bleek heel vies tegen te vallen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:45 schreef JK1982 het volgende:
Maar even serieus.. Daar ga je toch niet iemand voor inschakelen?
Bigbag grind bestellen, oude rotzooi/planten etc verwijderen, egaliseren, worteldoek erop, paadje leggen en grind verdelen over het worteldoek. Mijn idee is dat dat zo gebeurd is eerlijk gezegd.
Heb je foto's van de tuin?
quote:
Met 'zakjes' grind werken valt altijd tegen ja. Het heeft daarom ook totaal geen zin om naar de kilo's te kijken, je moet naar de inhoud kijken. Als je grind nodig hebt kijk je toch ook hoeveel vierkante meter tuin je moet doen en hoeveel kuub je daarvoor nodig hebt? Die kilo's zijn onbelangrijk, het staat alleen wel leuk op de zak.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Familie van me heeft dit onlangs gedaan in hun voortuintje en die dachten van te voren het zelfde. "Gewoon ff wat grind halen en uitspreiden, klaar." Dit bleek heel vies tegen te vallen.
Zo hadden ze VEEL MEER nodig dan ze dachten. Ze dachten: een zak of 15. Dit bleek dus ruim drie keer zoveel te worden. Let wel: 25KG per zak. Dit was zelfs met twee flinke auto's niet te vervoeren, ze hadden nog geluk dat ze niet door de assen zijn gezakt. Het uitspreiden zelf was ook een takkewerk. Het ziet er nu mooi uit maar achteraf zeiden ze: dit nooit meer.
Ziet er toch redelijk rechttoe, rechtaan uit. Je zal er heus wel wat werk van hebben, maargoed..quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:07 schreef Trusten het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En denk dat dat 'effe' grind leggen enzo erg tegenvalt als een professional al aangeeft er minimaal een dag mee bezig te zijn...
Als we dachten dat het haalbaar was het zelf te doen hadden we geen offertes aangevraagd voor redelijk 'simpel' werk. M'n vader heeft twee linkerhanden en rugklachten. Verder zitten we ook nog met het hier krijgen van de spullen (kleine Kia Picanto, geen trekhaak etc).quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:18 schreef JK1982 het volgende:
Als ik die prijzen zo zie zou ik het wel weten, lekker zelf doen. Dat is toch snel verdiend??
klinkers kun je vaak gratis ophalen. kijk maar op marktplaats.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:18 schreef Ireth het volgende:
Tip uit eigen ervaring: ga op een mooie zaterdagmiddag eens bij het grofvuildepot staan! Heul veul mensen die dan met de tuin bezig zijn gooien daar hun tuintegels weg! Gewoon lief vragen of ze het niet bij jou neer kunnen gooien ipv daar in de container! Op die manier ben ik afgelopen weekend aan een aanhanger vol klinkers gekomen!
Klopt, alleen moet je dan wel de mogelijkheid hebben om ze te halen en die hadden wij afgelopen zaterdag dus niequote:Op woensdag 11 mei 2011 12:05 schreef gianni61 het volgende:
[..]
klinkers kun je vaak gratis ophalen. kijk maar op marktplaats.
wat mij trouwens opvalt op die offerte:
betonbandjes voor 5,50 per stuk. waar ik ze normaal haal zijn ze iets van 2 euro.
ook aan en afvoer vind ik aan de dure kant. Loon (mits wit) is weinig van te zeggen
als je hier in de buurt zou wonen zou ik het best aandurven om voor 500 euro je voortuin in orde te maken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |