abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96387902
Zover ik begrijp zijn er vijf maten, L1 tot L5. Hoe weet je nou welke voor jou geschikt is? Via google kwam ik op deze methode:
quote:
Hoe de gripmaat bepalen (methode 2)?

De meest nauwkeurige methode om de juiste gripmaat van een tennisracket te bepalen is door de lengte tussen de top van de ringvinger van de slaghand en de tweede handlijn te meten. Deze lengte in mm komt dan overeen met de omtrek van het tennisracket en bepaalt uw ideale gripmaat. Maak een keuze uit ons assortiment tennisgrips.
http://www.tennisplanet.n(...)-tennisracket-kiezen

Is deze methode aan te bevelen?
pi_96388141
Ik heb vroeger altijd geleerd om hem vast te pakken met normale grip alleen dan je duim omhoog. Dan moet de wijsvinger van je andere hand tussen je vingertopjes en handpalm passen.
pi_96390474
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:40 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik heb vroeger altijd geleerd om hem vast te pakken met normale grip alleen dan je duim omhoog. Dan moet de wijsvinger van je andere hand tussen je vingertopjes en handpalm passen.
Mja, hoe doe je je wijsvinger dan, recht op het handvat of kan het ook diagonaal. Mijn vingers staan nogal schreef :P diagonaal past de wijsvinger er wel tussen, maar ik denk ook dat mmijn grip iets te dun is.

De beste methode is lijkt mij gewoon uitproberen en niet met een of ander theoretisch riedeltje.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_96391719
Loop even een sportzaak binnen. Die kunnen je binnen 1 minuut laten zien welke gripmaat je nodig hebt :)
pi_100851552
je zou via een online website je grip kunnen bepalen bijvoorbeeld via http://www.tennisplanet.n(...)-tennisracket-kiezen, maar het blijft ook afhankelijk van het gevoel. Ik houd meestal als tennistrainer aan dat er in ieder geval 1 vinger ruimte moet zitten. Met je duim omhoog is ook een goed principe. Je voelt gauw genoeg of een grip te breed is.
pi_105763678
De gripmaat is erg belangrijk en zoals de tennistrainer hierboven al aangeeft, je voelt al snel genoeg dat een grip te klein of te groot is. Bij de aanschaf van een tennisracket kan je vaak wel aangeven wat voor gripmaat je wil hebben, zoals deze webshop bij hun tennisrackets ook iedere keer de optie aangeven welke gripmaat je wil hebben.

Ik zelf heb een tennisracket met gripmaat 2, maar heb door een extra undergrip de grip dikker en zo naar wens gemaakt.

Ik heb drie dezelfde rackets waarvan 1 dus nog met een kleinere gripmaat, maar wanneer ik de juiste grip gebruik speelt het veel beter, dus het is zeker van belang!
pi_105763702
Laat je dus gewoon goed informeren door je leraar of schiet gewoon ff de lokale topper aan op je club!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')