abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96374550
Hallo allemaal!,

Ik kreeg een bestaand topic over dit onderwerp niet gevonden dus open ik er nu een.

Het gaat over het volgende:

Vorig jaar april heeft mijn zus besloten haar relatie na 11 jaar te beeindigen. Omdat zij veel gezamelijke vrienden had met haar ex hield ze een enkele vriendin over. Die tijd heb ik haar zoveel mogelijk gesteund en op sleeptouw meegenomen zodat ze leuke dingen ging ondernemen en weer haar zelf kon zijn. Dat is gelukt en ze is een nieuwe liefde tegen gekomen waar ze ontzettend gelukkig mee is.

Al die tijd heb ik een hele goede vriendschap met een vriendin van mij opgebouwd en vele leuke dingen ondernomen en we spraken elkaar dagelijks. Op mijn verjaardag is mijn zusje in contact gekomen met die vriendin en hebben ze gezellig gekletst.

Ik vond dat op dat moment erg prettig omdat ik het fijn vind als mijn afzonderlijke vrienden het ook leuk hebben met elkaar.

Ik regel nogal avondjes thuis waarbij ik afzonderlijke vrienden uit en ook mijn zusje of ze kwam er bij zitten.. Altijd gezellig en het klikte onderling maar dan bleef het ook bij die avonden.

Later ging mijn zusje heel veel contact opzoeken naar mijn goede vriendin en hadden ze veel mail contact. Daarna zijn ze paar keer op stap gegaan of naar een cafeetje en werd ik altijd mee gevraagd en dat was gezellig. Omdat ik geen liefhebber van de sauna ben zijn zij ook meerdere keren samen naar de sauna geweest. Ik had hier verder geen moeite mee en vrienden van me bleven dat vragen. TOT het moment dat hun contact zo werd dat ik mijn goede vriendin minder zag dan dat mijn zus haar zag, ik ins en outs en belangrijke dingen hoorde via mijn zusje ipv haar, ze samen een fotoshoot gingen doen, na 2 maanden goed contact, voor hun vriendjes en ook gezamelijke fotos, er gekookt werd voor elkaar en nu kookt mijn zusje morgen voor haar en de partners.

Ik heb het lang niet erg gevonden zoals ik dat nu wel vind. Ik moet er ook aan wennen denk ik maar vind het ook wel raar om te zien dat ik al die dingen ook met haar deed en het nu overkomt alsof mijn zusje zo claimt en het klikt tussen die 2 dat ik me zelf nu afvraag of ik hier wel iets over mag of kan zeggen. Ik merk dat het etentje wat ze morgen hebben met partners me wel wat doet en dat ze weinig tijd over lijkt te hebben voor mij?. En ik moet ontzettend wennen dat ik na 27 jaar een gezamelijke vriendin heb met mijn zusje voorheen hadden wij ieder ons leven en vrienden.

Mischien dat iemand op dit forum ook zoiets heeft meegemaakt? of herkent?
  donderdag 5 mei 2011 @ 02:26:32 #2
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96374587
Neem je zelf nog wel veel initiatief?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_96374617
Dat is een goede vraag,

Tot aan deze week nog wel. Ben er over na gaan denken en daardoor heb ik wat minder initiatief genomen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 02:32:27 #4
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96374661
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 02:29 schreef Harkez het volgende:
Dat is een goede vraag,

Tot aan deze week nog wel. Ben er over na gaan denken en daardoor heb ik wat minder initiatief genomen.
Ga gewoon nog eens een paar keer wat doen met die vriendin alleen, zonder je zus. Misschien heeft zij er geen benul van dat jij het niet leuk vindt en gaat ze alleen maar vaker met je zus mee omdat zij het eerst vraagt.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_96374698
Dat is echt een goede tip!. Dat ga ik zeker doen. Al denk ik dat het van beiden kanten aan elkaar gevraagd wordt ook.

Door al het gedenk deze week hield ik me op afstand en voelde wat irritaties naar mijn zus toe doordat zij zich zo claimt aan haar. en op het punt was om er wat van te zeggen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 02:40:12 #6
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96374733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 02:36 schreef Harkez het volgende:
Dat is echt een goede tip!. Dat ga ik zeker doen. Al denk ik dat het van beiden kanten aan elkaar gevraagd wordt ook.

Door al het gedenk deze week hield ik me op afstand en voelde wat irritaties naar mijn zus toe doordat zij zich zo claimt aan haar. en op het punt was om er wat van te zeggen.
Erover praten kan nooit kwaad he, dat bedoelde ik ook deels met mijn vorige post
pi_96374762
Ok!!.. Bedankt voor je tip.

Ik twijfelde daar dus over omdat ik zelf niet jaloers of claimerig over wil komen. Even laten rusten en dan uitleggen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 02:45:17 #8
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96374770
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 02:43 schreef Harkez het volgende:
Ok!!.. Bedankt voor je tip.

Ik twijfelde daar dus over omdat ik zelf niet jaloers of claimerig over wil komen. Even laten rusten en dan uitleggen.
Dat ligt aan je eigen toon. Niet aanvallend zijn, maar gewoon op een volwassen manier informeren.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
pi_96374810
Dat is ook de manier waarop ik het wil gaan brengen. Ben benieuwd naar wat ik daarop terug krijg of dat wel gewaardeerd wordt. Die vriendin heeft eerder in zo'n situatie gezeten en voelde zichzelf toen aangevallen dat ze niet iemands bezit is.

Ik ben 27 en die vriendin 28. en mijn zusje is 25
  donderdag 5 mei 2011 @ 07:50:58 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96375581
wat ben je lief voor je zus O+

vriendschappen migreren nou eenmaal, dat is een natuurlijk proces, maar je kunt het natuurlijk altijd even aankaarten, niet te zwaar aanzetten natuurlijk want het blijven vrouwen he :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_96375585
Waarom vertel je je vriendin niet gewoon dat je haar een beetje mist en je ook wel een beetje vervangen voelt. Beschuldig haar niet maar zeg gewoon dat dat is hoe je je voelt nu. Praat ook met je zusje. Ik denk dat ze het wel begrijpt als je haar verteld dat je erg blij bent dat ze weer uit sociaal isolement gekropen is, maar dat je wel het gevoel hebt dat ze jouw vriendschap overneemt.
It is only when you refuse to give in with all your heart that you begin to transcend your humanity.
pi_96375977
Je bent erg goed voor je zus maar ze moet uiteindelijk wel haar eigen vrienden gaan zoeken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_96377030
Ik heb zoiets meegemaakt met 2 vriendinnen. Ik was met beide meisjes al jaren bevriend, op mijn verjaardag kwamen ze met elkaar in contact en een half jaar later gingen ze ineens met zn 2-en op vakantie.
Ondanks dat ik het een beetje naar vond dat ik niet mee werd gevraagd heb ik er niets mee gedaan. Nu zijn zij goede vriendinnen en ik zie ze allebei nog regelmatig en af en toe spreken we met z'n 3-en af. Dus geef het gewoon een beetje tijd en uiteindelijk merk je dat er eigenlijk helemaal niets is om je zorgen over te maken.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_96385417
Hallo allemaal bedankt voor jullie reacties.

Deze situatie heb ik ook vaker mee gemaakt met vrienden onderling en dat is toen op ruzie uitgelopen (toen ik jonger was haha). Ik neem vaak mensen mee op sleeptouw en dat gebeurd automatisch. Dus ook bij mijn zusje.

Ik ga het morgen aankaarten bij mijn zusje dan zie ik haar weer. Ik heb gemerkt dat er nog meer irritaties spelen bij mij over haar. Ik geef in ieder geval aan dat ik het gevoel heb dat ze mijn plaats in de vriendschap overneemt en sluit me aan bij de reactie van HSG dat ze haar eigen vrienden moet zoeken of tijd moet steken in haar eigen vriendinnen.

Ik vind het wel lastig zoiets maar het moet er wel uit net toen mijn moeder er over begon merkte ik dat ik daar echt geirriteerd over ben
pi_96397760
Hallo,

Ik heb zo´n zelfde vriendschap. Vanaf mijn 15e ging ik erg veel om met een meisje en we waren al gauw beste vriendinnen. Nu, 12 jaar later nog steeds.
Op een gegeven moment nam ik mijn 1,5 jaar jongere zusje ook wel eens mee en zo is dat meisje ook haar beste vriendin geworden. We spraken veel met zijn drieeen af. Het enige nadeel hieraan was en is dat als mijn zusje en ik onenigheid kregen en krijgen, dat meisje er altijd tussen staat. Ze kan, en wil natuurlijk, nooit partij trekken. Wat erg goed is.
In het begin had ik er wel eens moeite mee maar nu niet meer. Ik vind het zelfs eigenlijk leuker zo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')