abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96369769
Hallo allemaal,

we hebben een huis gekocht en willen graag de tuin opknappen.
In eerste instantie stond er een coniverenhaag en die vonden wij niet zo mooi.
We hebben met de buren gepraat over het plaatsen van een schutting. Daar hadden ze wel oren naar omdat zij de haag een beetje zat werden.
Foto laten zien (onder het genot van een bakje koffie) en dat vonden ze mooi. Afgesproken dat we zo'n schutting gaan plaatsen en dat ze de helft van de schutting meebetalen.
De schutting komt te staan op de erfafscheiding. Nu zijn we bezig met het plaatsen van de schutting en achteraf gezien vinden ze de schuttingdelen wel mooi, maar de palen er tussen niet. Dit zijn hardhouten palen van goede kwaliteit. Nu willen de buren palen van mindere kwaliteit omdat dit mooier in het geheel van de schutting past. De schuttingdelen zijn wat lichter van kleur dan de palen. Nu hebben de buren aangegeven dat ze niet mee willen betalen want de kleur is volgens hun niet goed. Wat kan ik hiermee? Zijn er stappen die ik kan ondernemen? MOET ik eventueel de schutting verplaatsen naar mijn eigen helft? Graag jullie reactie. Gr.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:46:29 #2
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_96369946
verplaats hem maar gewoon naar je eigen helft, je krijgt anders altijd scheve ogen. Als er 1 iets wil ophangen aan de schutting en slaat de spijker te ver door , krijg je ook geouwehoer.

Of wie zet hem in de beits bijvoorbeeld , misschien wil je hem volgend jaar aan jouw kant wel bruin beitsen en zit er een spetter aan hun kant. Nu gaat het al om een stel palen...

Als je dit samen had willen doen , had je beter ook samen naar de bouwmarkt kunnen gaan.
Dan maar twee schuttingen tegen elkaar aan op de afscheiding en geen gezeik .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_96370045
De palen staan diep in de grond en daar omheen heb ik beton gegoten. Ik krijg ze niet meer zo makkelijk uit de grond. Zou het een oplossing zijn door aan te geven dat ik de schutting helemaal betaal?
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:52:02 #4
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_96370163
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:48 schreef hak1981 het volgende:
De palen staan diep in de grond en daar omheen heb ik beton gegoten. Ik krijg ze niet meer zo makkelijk uit de grond. Zou het een oplossing zijn door aan te geven dat ik de schutting helemaal betaal?
Hebben ze je eerst die hele schutting laten zetten en toen pas klagen :S . Dat is wel zuur!
Dan hadden ze dat echt wel even eerder kunnen aangeven. Staat hij precies in het midden of toch nog wel op jouw afscheiding?
pi_96370316
Bij mijn weten staat de schutting op de afscheiding. Ik weet wel dat de schutting verplaatsen naar mijn helft (al is het maar 1cm) alles oplost, maar zoals ik zei alles staat muurvast in de grond. Alles is net klaar ook de betegeling, en dan moet ik alles opschuiven waardoor ik tijd/geld verlies. Dit doe ik liever niet (hoop dat je dat begrijpt ;-) )
pi_96370437
waarom een topic er over openen terwijl je ook ff met je buren een bakkie leut kunt doen en samen een oplossing zoekt? aangezien de palen van hout zijn zou je er een kleurtje over kunnen gooien?
Gewoon, omdat het kan.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:57:56 #7
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_96370444
ja dat begrijp ik , daarom vind ik het ook zo zuur . probeer eerst te kijken of het redelijke mensen zijn . Hoe is de afspraak tot stand gekomen . Hebben ze het volledig aan jullie overgelaten of heb jij het er een beetje doorheen gedrukt .

Misschien hebben ze een beetje het gevoel van : Jij kiest de schutting uit die je mooi vind en wij kunnen meelappen. Probeer te kijken of ze akkoord gaan als je de palen voor eigen rekening neemt? Dus dat ze wel de delen voor de helft meebetalen .
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:59:28 #8
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_96370512
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:57 schreef -AnneX- het volgende:
waarom een topic er over openen terwijl je ook ff met je buren een bakkie leut kunt doen en samen een oplossing zoekt? aangezien de palen van hout zijn zou je er een kleurtje over kunnen gooien?
Niets is erger als een sluimerende burenkibbel om een lullige schutting , kan me voorstellen dat je dan even wil nadenken of hardop denken (in dit geval tikken ) .
  FOK!fotograaf donderdag 5 mei 2011 @ 00:00:25 #9
17893 Forno
pi_96370562
Je zou de meerprijs, het verschil tussen jullie en hun keuze palen, zelf kunnen betalen. En in het vervolg een tekeningetje en prijsafspraak maken vooraf. Voorkomt dit soort gedoe.
pi_96370613
Ik wil zeker geen ruzie met me buren. We wonen hier net en naar alle tevredenheid!
Ik vind het jammer dat de buren nu zo reageren. Als het aan hun ligt komen er palen in die dezelfde kleur hebben, maar die na een paar jaar wegrotten.
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:04:07 #11
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_96370767
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:01 schreef hak1981 het volgende:
Ik wil zeker geen ruzie met me buren. We wonen hier net en naar alle tevredenheid!
Ik vind het jammer dat de buren nu zo reageren. Als het aan hun ligt komen er palen in die dezelfde kleur hebben, maar die na een paar jaar wegrotten.
dan is het simpel , neem de palen gewoon lekker voor eigen rekening en niet meer over nadenken . zij blij , jij blij . Het is een uitgave die je eens in de zoveel jaar doet met dit keer wat leergeld erbij.
pi_96370842
Daar zat ik ook aan te denken, jammer dat het zo zou gaan. Als ik dit van te voren geweten had, had ik de schutting op mijn erf gezet. Stel ik zou voor die keuze gaan, denk ik toch dat je scheve gezichten houd. Tenminste van mijn kant hoeven ze verder niet aan te kloppen...
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:09:28 #13
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_96371008
je had beter een paar weken eerder een topic kunnen openen met de titel: Schutting delen met de buren , verstandig?

Vaak is het ook geen probleem , maar dan moet je gewoon hele duidelijke afspraken maken. Helaas kunnen mensen nog steeds slecht delen , meer van mij dan van jou iets :) .

Ben je blij met je schutting? ja? gewoon lekker genieten van je tuin en woning en er verder niet meer over druk maken .
pi_96371153
Ben blij dat je dat zegt op een een of andere manier. Ik ga het denk ik voorstellen en zie wel wat er uit komt. Ik ben erg blij met het resultaat. De tuin leek eerder op een stukje Tjernobyl, maar nu is het een overzichtelijke tuin geworden!
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:14:34 #15
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_96371222
Je kan het ook anders bekijken , als je buren al in het begin een eigen schutting hadden gewild dan had je hem alsnog zelf kunnen kopen . Dus het veranderd niets, je krijgt alleen de helft minus de palen .

Plus het wordt het weekend lekker weer, veel fijner om dan met een goed humeur in je tuin te zitten .
pi_96371293
Dat vind ik ook. Ik heb hier helemaal geen zin, en zeker niet als het van dat mooie bbq weer wordt!
Bedankt voor je reacties. Ik ga er wat mee doen!
pi_96371367
Je kunt ze overigens gewoon verplichten om mee te betalen maar dat terzijde.
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:19:12 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96371411
Pics or it didn't happen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:20:24 #19
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_96371463
Graag gedaan :* . Geniet van de BBQ!
pi_96383776
Hardhout vergrijst vanzelf. Stel voor om het even 1 á 1,5 jaar aan te kijken, dan wordt het contrast minder groot. Beitsen kan wel maar donker hardhout kleuren naar lichter met een beits is erg lastig natuurlijk.
met een koekje
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 20:35:18 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_96402814
TS, ben je op zoek naar een klustechnische oplossing ? Of wil je gewoon weten of je in je recht staat oid. ?
In dat laatste geval schop ik hem wel richting WGR ;)
pi_96406067
Schroef een losse plank op de paal en laat latten zagen die de zijkanten van de paal afdekken en klaar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96420187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:22 schreef densmee het volgende:
Schroef een losse plank op de paal en laat latten zagen die de zijkanten van de paal afdekken en klaar
Zou nog een stap verder gaan. Geen idee of je schermen hebt tussen de palen. Maar dan kan je ook...........
Als je een paal hebt van 70 mm twee beugeltjes van 25. Er een plank op schroeven van 120 mm. De boel, palen en plank afschuinen. En er boven op een plank onder ongeveer 15 graden plaatsen over de hele schutting. Eventueel kan je er ook, van twee planken die schuin zijn gezaagd, een dakje van maken.
Jeroentje.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 06:30:51 #24
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_96420248
Die buren zijn wel erg flauw om achteraf niet mee te willen betalen zonder dat ze iets hebben gedaan maar wel kunnen profiteren van een nieuw hek. Alles wat jij nu verzint om hun tevreden te houden is coulance van jouw kant en niet andersom.

Maar buiten dat, ik zie het wel vaker, HH palen in combie met een geimpregneerd hek, het valt een beetje op, maar je palen moeten gewoon goed zijn, het hek kan je nog gewoon beitsen in een donker kleurtje, en de buren mogen daar gewoon aan meebetalen, ze zijn met je in zee gegaan, maar waren er zelf ook bij.

Als ze dat ook niet willen zijn het K-buren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')