abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96364123

De 5 fasen van liefdesverdriet

Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

'You don't have to but eventually, you will want to.'

[ Bericht 62% gewijzigd door FireFox1 op 05-05-2011 09:46:16 ]
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_96364620
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:03 schreef FireFox1 het volgende:
En weer verder...

[..]

Inderdaad. Al die leuke dames hier :P
zeker weten, dat is nu echt de kunst van het loslaten van je ex, op een forum met andere mannen flirten, je ziet niets, je ruikt niets, dus kan niet echt fout gaan !
pi_96364924
Haha lach me kapot hier.. _O-
Fijn om te zien dat hier een gezellig sfeertje hangt. :D
pi_96364928
he missconfessions plaats jij ook anders ff je foto als avatar
pi_96365596
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:15 schreef Pinguino81 het volgende:
he missconfessions plaats jij ook anders ff je foto als avatar
jij eerst!

heb dit een tijdje terug ook gedaan in een depri bui en ik werd meteen voor gek verklaard, of ik een fotootje uit een tijdschrift had geplaatst van een mooie dame, werd me lachend gevraagd. Yep, ga zeker een foto uit een tijdschrift plaatsen, dus niet. Maar nu durf ik dus niet meer.
pi_96365987
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:25 schreef missconfessions het volgende:

[..]

jij eerst!

heb dit een tijdje terug ook gedaan in een depri bui en ik werd meteen voor gek verklaard, of ik een fotootje uit een tijdschrift had geplaatst van een mooie dame, werd me lachend gevraagd. Yep, ga zeker een foto uit een tijdschrift plaatsen, dus niet. Maar nu durf ik dus niet meer.
maak een fotoboek aan, net als ik ;)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_96366289
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:32 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

maak een fotoboek aan, net als ik ;)
ik ga meteen kijken, ben benieuwd :D
  woensdag 4 mei 2011 @ 22:38:15 #8
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_96366353
Geslacht Man

?? :P
Nothing is what it seems
pi_96366458
letop.gif"Reageren op dit fotoboek is niet mogelijk."

;(
pi_96366483
maar ff ontopic hoe laat ik mijn ex los? :+
pi_96366724
Ik zit weer in een dipmomentje, mijn ex is foutgeweest maar negeert me daarna compleet wat mij achterlaat met vragen. Ben zo stom geweest berichtjes te sturen. Morgen feesten en hopelijk kan ik me gedachten bij het feest houden. Wat is nu het slimste om te doen.. back to verwerken en haar laten stikken me dunkt, maar hoe doe ik dit zonder steeds te wachten op bericht?:(
pi_96367263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:40 schreef Pinguino81 het volgende:
maar ff ontopic hoe laat ik mijn ex los? :+
Door met missconfessions te daten ^O^ Ze heeft je al min of meer uitgenodigd ;)
pi_96368350
quote:
17s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:52 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Door met missconfessions te daten ^O^ Ze heeft je al min of meer uitgenodigd ;)
hallo, praat effe voor jezelf, pinguin heeft mij lang geleden al uitgenodigd, remember ?
pi_96368480
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:13 schreef missconfessions het volgende:

[..]

hallo, praat effe voor jezelf, pinguin heeft mij lang geleden al uitgenodigd, remember ?
Oh ja. :@
pi_96368481
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:44 schreef WitteHamster het volgende:
Ik zit weer in een dipmomentje, mijn ex is foutgeweest maar negeert me daarna compleet wat mij achterlaat met vragen. Ben zo stom geweest berichtjes te sturen. Morgen feesten en hopelijk kan ik me gedachten bij het feest houden. Wat is nu het slimste om te doen.. back to verwerken en haar laten stikken me dunkt, maar hoe doe ik dit zonder steeds te wachten op bericht?:(
je moet effe door de zure appel bijten, ik heb gewoon zoveel mogelijk gekeken, gevolgd op twitter en toen alle puzzelstukjes in elkaar gezet. Toen ik er eindelijk achter was dat het een ijskoude kikker is, toen was ik er klaar mee. Doet nog steeds pijn, zeker als ik zie dat hij alweer leuke dingen doet en met andere meiden aan het rommelen is, maar tegelijkertijd ook weer back in reality, je kan het niet afdwingen. Sterkte !
pi_96369135
Ben jij écht diegene in je Fotoboek missconfessions? :o
pi_96369156
Volgens mij kan je je ex pas loslaten als je diegene niet meer terugwilt. Wat dus het moeilijkste is.
pi_96369188
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:28 schreef FireFox1 het volgende:
Ik betwijfel het.
pi_96369207
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:28 schreef FireFox1 het volgende:
:') :')

er staat geslacht man bij haar fotoboek :X
pi_96369226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:30 schreef Pinguino81 het volgende:

[..]

:') :')
Het kan toch? }:|
pi_96369253
nee, da's halle berry, kom op mensen, natuurlijk ben ik dat niet, I wish !
pi_96369283
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:31 schreef missconfessions het volgende:
nee, da's halle berry, kom op mensen, natuurlijk ben ik dat niet, I wish !
Waar is dan een foto van jezelf? ;(
pi_96369635
Hou eens op dit topic te verneuken met dat geflirt. Ga lekker PM'en ofzo. Ik snap dat het afleid, maar het is irritant om te lezen voor anderen en niet het doel van dit topic.
pi_96369676
quote:
13s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:39 schreef Cactus1 het volgende:
Hou eens op dit topic te verneuken met dat geflirt. Ga lekker PM'en ofzo. Ik snap dat het afleid, maar het is irritant om te lezen voor anderen en niet het doel van dit topic.
True. OT vanaf nu.
pi_96369924
quote:
13s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:39 schreef Cactus1 het volgende:
helemaal mee eens, back to reality !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')