De verantwoording voor een relatie ligt toch echt bij de partners zelf.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:29 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Die relatie was waarschijnlijk al naar de klote, maar ik vind niet dat dat laatste haar vrijpleit. Zij wist dat hij een vriendin had, en had het dus ook kunnen afkappen, ongeacht de kwaliteit van hun relatie.
Ze wist heel goed waar ze mee bezig was, maar was teveel bezig met haar eigen roze wolkje om daar nog enig respect voor te hebben.
Ben ik niet met je eens. Zij draagt wel degelijk verantwoordelijkheid voor wat zij doet, tegenover die kerel en zijn vriendin, en tegenover zichzelf. Naiviteit als disclaimer vind ik te makkelijk.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De verantwoording voor een relatie ligt toch echt bij de partners zelf.
Volgens mij was ze te naïef om verantwoordelijk gehouden te kunnen worden. Als ze wist wat ze deed had ze er ook geen topic over geopend.
Klopt. Hij verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, maar ik vind niet dat het 100% aan hem ligt. Zij werkt hier toch aan mee? Het feit dat hij het wil is niet doorslaggevend, de medewerking van een andere persoon wel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En had die jongen een ander slachtoffer gezocht, trouwens.
Het zou een schitterende parodie wezen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:29 schreef BrandX het volgende:
[..]
jah, maar slaat in relatie tot dit topic als een tang op een varken
Hoe zie je dat voor je? Het enige wat dat boek en deze situatie / dit topic met elkaar gemeen hebben is de naam van de hoofdpersoon.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het zou een schitterende parodie wezen.
Niet beter weten is overmacht en zeker geen uitvlucht.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:40 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Zij draagt wel degelijk verantwoordelijkheid voor wat zij doet, tegenover die kerel en zijn vriendin, en tegenover zichzelf. Naiviteit als disclaimer vind ik te makkelijk.
Ik vind 'niet beter weten' in dit geval gewoon echt niet van toepassing. We worden het niet eensquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Niet beter weten is overmacht en zeker geen uitvlucht.
Anders anders kunnen we
het wetsartikel over 'ontucht met misbruik van gezag/vertrouwen' ook wel schrappen.
Ik zie een personage voor me dat in haar eigen wereld leeft en een circus vol verminkte wijsheden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:51 schreef BrandX het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Het enige wat dat boek en deze situatie / dit topic met elkaar gemeen hebben is de naam van de hoofdpersoon.
Ik had op een gegeven moment zelfs het gevoel dat TS en de vriendin van Elias iets samen kregen..quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:55 schreef Scorpie het volgende:
Hoog Viva gehalte, of ligt het nu aan mij
Ik ging uit van de goede trouw van het meisje. Maar ja, ik was er niet bij..quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:54 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Ik vind 'niet beter weten' in dit geval gewoon echt niet van toepassing. We worden het niet eens
quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:59 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik had op een gegeven moment zelfs het gevoel dat TS en de vriendin van Elias iets samen kregen..
Kvind het knap... stomme klote players.:P Wilk ook kunnen (maar met veel macht komt veel verantwoordelijkheid hè, zeggen ze)quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:06 schreef DemonRage het volgende:
Vrouwen die een zwak hebben voor de charmes van een vieze player en daardoor blind worden voor het leed wat hij ze aan doet.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:11 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik moet bekennen dat Scandinavische boys wel hot zijn.
wow mooi verhaal. Alleen is het verschil tussen jou en hem misschien dat jij niet zo'n asociale lul was die dat meisje waarschijnlijk alleen voor sex gebruikte (ofwel?) en toen jij in dat moment van zwakte voor die baardvrouw koos, ben je toen ook uitgeflipt op dat meisje? (denk t niet he?quote:Op donderdag 5 mei 2011 08:43 schreef Keep_Walking het volgende:
SOFIETOFIE, LUISTER NAAR MIJ. Ik heb jarenlang in een circus gewerkt, in zweer het. Serieus. No homo.
Wanneer je in een circus werkt, houdt bijna niemand van je. Geen enkele meisje wilt je hebben omdat ze denken dat je toch weggaat. Ook al ben je spontaan, grappig en lief voor hun, durven ze geen relatie met je aan te gaan omdat ze bang zijn voor de avontuur en romantiek. De meeste meisjes houden niet van dat soort dingen.
Daarom ging ik, toen ik in de circus zat, tegen mijn zin daten met de akelige en slechtgehumeurde baardvrouw. Na een show scheert ze altijd haar baard weg, maar geloof me het is niet lekker zoenen met een baard vrouw.
Op een gegeven moment heb je een broer/zus relatie met die baardvrouw (of een broer/broer relatie). Maar ja, je raakt aan elkaar gewend maar je mist het echte liefde. Maar doordat je rondreist en bijna alle meisjes niet van romantiek en echte liefde houdt, heb je geen andere keuze dan de baardvrouw.
Ik had een keer in mijn jongere jaren en meisje ontmoet die zo dapper en lief was om toch van mij te houden. We hadden een week lang het meest intieme relatie ooit. Toen mijn vriendin erachter kwam, had ze zichzelf bijna gesneden tijdens het scheren uit woede. Ze werd razend en ik, in een moment van zwakte, koos voor haar in plaats van dat lieve stadsmeisje.
Tot op de dag van vandaag heb ik er spijt van. Ik heb mijn baan als circus trapeze opgegeven en ik werk nu als postbezorger voor DHL en verder die ik klusjes en breakdance trucjes om geld te verdienen. Ik ben weer aan het sparen zodat ik naar dat meisje in Kopenhagen kan gaan en hopelijk zal ze mij vergeven voor de blunder die ik heb gemaakt. Verder ben ik ook begonnen met een studie en zodra ik dat heb afgerond ga ik haar vragen om met mij te trouwen en in een villa te gaan wonen.
Ik denk dat jouw Deense circus jongen hetzelfde denkt als ik nu denk.
En jij gelooft dat verhaal?quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:04 schreef Sofiesofie het volgende:
[..]
wow mooi verhaal. Alleen is het verschil tussen jou en hem misschien dat jij niet zo'n asociale lul was die dat meisje waarschijnlijk alleen voor sex gebruikte (ofwel?) en toen jij in dat moment van zwakte voor die baardvrouw koos, ben je toen ook uitgeflipt op dat meisje? (denk t niet he?) wel echt mooi, ik hoop dat t voor je gaat lukken!
[...]
quote:
quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:04 schreef Sofiesofie het volgende:
Weet echt wel dat ik best naief ben...
Nee ik begrijp maar al te goed hoe de hele situatie zit. Dit topic helpt me goed alles in te zien. zeker is hij een achterbakse. Uit al deze berichten van jullie ben ik een mooi verhaaltje in mijn hoofd aan het maken dat hij dalijk van mij te horen krijgt. Ik zal hem niet meer opzoeken met het idee om hem terug te winnen, maar om even de feiten hardop onder zijn neus te drukken. Deze jongen gaat echt nooit van zijn leven liefde vinden...ben benieuwd hoe hij kijkt als ik m dat ga vertellenquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:07 schreef Canillas het volgende:
Niet vervelend bedoelt maar het klinkt alsof je voor de volle 100% gelooft in hoe hij zich als persoon heeft neergezet toen jullie samen waren, jij daar heel blij mee was en graag daarin wil blijven geloven en daarom negeert dat hij een spelletje met je speelde, zijn vriendin bedroog (en zij vermoedde al dat dat soort dingen vaker gebeurde), hij gebaren maakt dat je moet liegen tegen zijn vriendin (is dat niet heel erg achterbaks?) en hij naar je schreeuwt en zegt dat je psychisch ziek bent wanneer zijn toneelstukje in elkaar dreigt te storten.
Het lijkt wel er heel erg op dat je te graag wil geloven dat het is zoals jij hoopte en daarom alle duidelijke tekens dat dat niet zo is negeert, je geeft em zelfs nu nog een soort van compliment dat je niet meteen de 1e avond met em naar bed hoefde, hoop voor je dat wanneer je alles weer wat helderder kan bekijken zelf ook ziet verdraaid je de situatie momenteel bekijkt.
Wat ben jij erg. Wat jij vindt zal hem wat interesseren, de feiten die jij hem zogenaamd onder de neus wil drukken, slaapt ie echt niet slechter van. Hij zal zich weer gedragen als een klootzak, of je weer in bed (de bosjes) proberen te krijgen. Je wil hem gewoon zien.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:16 schreef Sofiesofie het volgende:
[..]
Nee ik begrijp maar al te goed hoe de hele situatie zit. Dit topic helpt me goed alles in te zien. zeker is hij een achterbakse. Uit al deze berichten van jullie ben ik een mooi verhaaltje in mijn hoofd aan het maken dat hij dalijk van mij te horen krijgt. Ik zal hem niet meer opzoeken met het idee om hem terug te winnen, maar om even de feiten hardop onder zijn neus te drukken. Deze jongen gaat echt nooit van zijn leven liefde vinden...ben benieuwd hoe hij kijkt als ik m dat ga vertellen
En jij wel, Sofie? Ga jij wel liefde vinden?quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:16 schreef Sofiesofie het volgende:
[..]
Nee ik begrijp maar al te goed hoe de hele situatie zit. Dit topic helpt me goed alles in te zien. zeker is hij een achterbakse. Uit al deze berichten van jullie ben ik een mooi verhaaltje in mijn hoofd aan het maken dat hij dalijk van mij te horen krijgt. Ik zal hem niet meer opzoeken met het idee om hem terug te winnen, maar om even de feiten hardop onder zijn neus te drukken. Deze jongen gaat echt nooit van zijn leven liefde vinden...ben benieuwd hoe hij kijkt als ik m dat ga vertellen
@ Kippiedippie: jawel voel me nu ook wel schuldig tegenover de (ex) vriendin, want tuurlijk wist ik waar ik mee bezig was. Alleen wist hij het weer zo mooi te spelen "ja ik heb een relatie zo ongeveer" en zat ik inderdaad op een roze wolk...waardoor je soms niet nadenkt over het feit dat het niet mag. Vooral dat dat meisje het voor mij opnam maakt me een beetje schuldig voelen. Maargoed...hoop dat hij zich nog velen malen schuldiger voelt. Al betwijfel ik of zo iemand zich uberhaupt schuldig kán voelen...
quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:19 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Wat ben jij erg. Wat jij vindt zal hem wat interesseren, de feiten die jij hem zogenaamd onder de neus wil drukken, slaapt ie echt niet slechter van. Hij zal zich weer gedragen als een klootzak, of je weer in bed (de bosjes) proberen te krijgen. Je wil hem gewoon zien.
Mijn hemel.
Jij bent zelf gewoon stom bezig. Waarom zou je ons in godsnaam zogenaamd voor de gek willen houden? Het is iedereen wel duidelijk dat dit een puinhoop is, inclusief jouzelf blijkbaar, en iedereen probeert jou hier juist wakker te schudden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:25 schreef Sofiesofie het volgende:
[..]
jullie zijn best slim. Ja tuurlijk wil ik hem zien, maar het zou vooral zo lekker voelen als ik hem iets kan flikken waardoor hij zich ook eens schuldig gaat voelen. Dat is de manier waarop ik het kan verwerken. Iedereen heeft wel een zwakte, of moet ik er nou van uitgaan dat deze duivel zich nergens slechter door gaat voelen..
Als zij niet alsnog overstag gaat en toch weer aan zijn trapeze gaat hangen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:33 schreef Silenus het volgende:
Maar als je voor 'm gaat staan en hem 'de waarheid vertelt' denkt ie 'haha prima' en morgen ligt ie een ander meisje in de bosjes te wippen.
Zigeunerzaadquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:33 schreef Silenus het volgende:
Laat je inderdaad niet kennen. (Je kunt eventueel stiekem wat olifantenpoep in zijn caravan gooien of hem uitschelden voor zigeuner.)
Maar als je voor 'm gaat staan en hem 'de waarheid vertelt' denkt ie 'haha prima' en morgen ligt ie een ander meisje in de bosjes te wippen. Hij is dan wel acrobaat, maar bedenk goed...hij zit vol kattenkwaad.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:41 schreef Silenus het volgende:
TS, zing dit lied voor hem.
God morgen is goeiemorgen, godnat is goeienacht
graede, dat is huilen, le, dat is een lach
venligst is alsjeblieft en een Klotzaek ...dat ben jij
luister heel goed naar dit liedje
want na die schop in je ballen ben je echt niet blij
*kick*
weglopen.
Het is beide rondtrekkend rapalje, tuig van de richel, addergebroed!quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:51 schreef BrandX het volgende:
[..]
Zigeuners en circusvolk is wel een wereld van verschil he
Nope.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het is beide rondtrekkend rapalje, tuig van de richel, addergebroed!
(hohoho, wat een taalgebruik)
Haha, dat weet ik wel.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:58 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nope.
Zigeuners hebben geen vaste woon- of verblijfplaats, en (volgens hun wetten) geen nationaliteit zoals wij dat kennen, circuslui wel, die hebben gewoon een vaderland zoals jij en ik.
Ook hebben circuslui geen eigen regels en wetten, maar gewoon dezelfde als jij en ik, waar zigeuners naar hun eigen regels en wetten leven.
Zigeuners trekken alleen maar rond, circuslui af en aan, afhankelijk van werk, standplaatsmogelijkheden.
Circusmensen (evenals kermismensen) zijn mensen die wonen op vaste (en vastgestelde, in overleg en met goedkeuring van gemeenten) woonwagenkampen en worden woonwagenbewoners genoemd, betalen ook gewoon alles normaal zoals jij en ik. Hun woonwagens zijn relatief eenvoudig verplaatsbaar.
En dan hebben we nog de categorie kampers, die wonen op woonwagenkampen waarvan de woonwagens niet meer verplaatsbaar zijn, veelal niet betalen wat ze moeten betalen, en zijn veelal asociaal tuig wat de wet wil ontduiken.
True, je scheld hem er wel echt mee uit iddquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:01 schreef Silenus het volgende:
[..]
Haha, dat weet ik wel.Daarom moet ze 'm ook uitschelden voor zigeuner. Er hangt een negatieve connotatie aan dat woord,
och ik zeg nergens dat alle circusmensjes lieverd zijn hoor, daar zit net zo goed tuig tussen als tussen elk ander soort volkquote:terwijl circusartiesten natuurlijk ook gewoon billige harries zijn die in ABBA-kleren rondlopen.
Stop eens met liegen tegen jezelf.....je hebt gewoon hoop dat wanneer je hem ziet er een mirakel gebeurt, zo dat je met hem kan zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:25 schreef Sofiesofie het volgende:
[..]
jullie zijn best slim. Ja tuurlijk wil ik hem zien, maar het zou vooral zo lekker voelen als ik hem iets kan flikken waardoor hij zich ook eens schuldig gaat voelen. Dat is de manier waarop ik het kan verwerken. Iedereen heeft wel een zwakte, of moet ik er nou van uitgaan dat deze duivel zich nergens slechter door gaat voelen..
@ Silenus: nja hij is naast paardentrainer ook nog de zoon vd directeur en de olifantentrainer/acrobaat enz, dus zegmaar een beetje van alles
Daar is geen mirakel voor nodig hoor, alleen een beschutte plek langs de weg.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:03 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Stop eens met liegen tegen jezelf.....je hebt gewoon hoop dat wanneer je hem ziet er een mirakel gebeurt, zo dat je met hem kan zijn.
Dat je hem iets wilt ''flikken'' voor schuldgevoel is bullshit, stop met liegen.
Verbreek gewoon alle contact , wat is daar zo moeilijk aan?
Hij is acrobaahaattt...quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:06 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Kan ie ook z'n clownsneus voor gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |