Daar moet je niet over twijfelen; gewoon meenemen. Je kunt bij de psycholoog moeilijk een gesprek gaan houden over het lekkere weer... Je komt daar met een reden en dat heb je hier in de OP toch vrij duidelijk op papier gezet. Door die te laten lezen, zal hij/zij ook meteen een goed beeld hebben van de situatie en valt er fatsoenlijk over te praten. Je komt er niet veel verder mee als je informatie achter gaat houden.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:32 schreef summer2bird het volgende:
Morgen ga ik dus naar de psygioloog. Ik zit nu al weer te twijfelen of ik de OP wel echt geven zal, omdat mijn moeder ook zo iets had van dat elk kind wel gepest wordt en ben een beetje bang voor de reacties eerlijk gezegd.

quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:30 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dat is echt een ontzettend goed idee.
En dat idee moet je niet laten varen, en niet morgen of overmorgen over gaan twijfelen hoor. Echt uitprinten, meenemen en laten lezen!

gewoon meenemen! Daar is een psycholoog voor. Het pesten komt inderdaad bij meerdere kinderen voor, maar in jou geval is het zo ver gevorderd dat je voor de psycholoog wel een uitzondering zult zijn. Niet iedereen gaat naar de psycholoog. Over je pijn op de borst, ga naar de dokter. Het is overigens niet een hartaandoening, lijkt me niet aannemlijk aangezien je dat pas op veel latere leeftijd krijgt. De pijn op de borst (even snel gegoogled) is een symptoom van depressie, stress en paniekstoornis. Je bent veel gepest dus dit is wel erg aannemelijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:32 schreef summer2bird het volgende:
Morgen ga ik dus naar de psygioloog. Ik zit nu al weer te twijfelen of ik de OP wel echt geven zal, omdat mijn moeder ook zo iets had van dat elk kind wel gepest wordt en ben een beetje bang voor de reacties eerlijk gezegd.
Morgenochtend moet ik een presentatie houden voor de klas, ik ben hier ook bang voor, niet zozeer voor de presentatie maar ik stotter nog wel eens.
Maar dat zie ik morgen wel weer.
Ik heb ook steeds vaker last van die pijn in mijn borst, begint zich nu dagelijks te vertonen.
Morgenmiddag da ik naar de psygioloog. Ik zal dan wel weer even een update geven.
Bedankt weer voor de lieve reacties en pm's, die gaven mij al de moed om de OP aan mijn moeder te laten zien. Ik hoop dat ik morgen niet in een sombere bui beland, want als dat gebeurt zit er een grote kans in dat ik de OP helemaal niet laat zien aan de psygioloog.
Dat soort dingen zijn mij al vaker gebeurt.
Nou ja, morgen dus weer een update.
 . Ga dan proberen teamsporten te doen, Daar bouw je sociale contacten op.
 . Ga dan proberen teamsporten te doen, Daar bouw je sociale contacten op.  

En gefeliciteerd met je 9
 En gefeliciteerd met je 9  ik had vroeger nooit zo'n hoge punten voor presentaties, verlegen enzo.
 ik had vroeger nooit zo'n hoge punten voor presentaties, verlegen enzo.  

Zo te lezen een goed bezoek geweestquote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:38 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb ook verteld dat ik een beetje teleurgesteld was in de manier hoe mijn moeder reageerde, zij zei dat mijn moeder waarschijnlijk tijd nodig had om het te 'verwerken'
De psygiologe heeft mij gezegd er over 2 weken pas echt op in te kunnen gaan aangezien het best wel wat velletjes papier zijn en ze alles goed moet doorlezen. Haar zie ik over 2 weken weer.
De psygiater heeft ook nog gebeld, ik moest een afspraak maken, waarom weet ik niet, daar ga ik begin juni heen.
Ps: de presentatie ging goed, heb een 9 gekregen

In het forum R&P is het niet zo "netjes" om personen openbaar op hen grammatica fouten te wijzen, misschien zou je daar voortaan rekening mee kunnen houden? avbquote:Op woensdag 11 mei 2011 08:54 schreef BeffJeck het volgende:
het is psycholoog geen psygioloog. Veel sterkte..

Nee, je kan beter iemand voor lul laten staan door niets te zeggen!quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
In het forum R&P is het niet zo "netjes" om personen openbaar op hen grammatica fouten te wijzen, misschien zou je daar voortaan rekening mee kunnen houden? avb
Jij ook veel sterkte

Zo onvriendelijk was dat bericht toch niet? Ik vind het juist wel sympathiek eigenlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
In het forum R&P is het niet zo "netjes" om personen openbaar op hen grammatica fouten te wijzen, misschien zou je daar voortaan rekening mee kunnen houden? avb
Jij ook veel sterkte

Als het je echt om haar gevoel te doen is, haar op deze fout te wijzen, kan dat ook in een pm of dm toch....quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Nee, je kan beter iemand voor lul laten staan door niets te zeggen!
En voor TS, neem de tijd voor jezelf om te herstellen

ja man kwam pas zon jongen uit de 3e tege die ik altijd peste realiseerde me toen pas wa voor effect da had hij zat er soms nog steeds over in ontdanks dat ie nu echt zelfverzerkerd geworde wasquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:42 schreef Knavia het volgende:
Weet je wat het met pesten is? Diegene die pest snapt echt niet dat wat hij doet zoveel invloed heeft. Daar ben ik achter gekomen door na eerst op de middelbare school zelf wel eens te zijn gepest, nu te ontdekken dat ik op het werk juist een pester blijk te zijn. Terwijl ik het echt waar gewoon een leuk grapje vind. Blijkt dat degene ten koste van wie de grap ging, er na 6 jaar nog mee zit. Hij heeft het ervaren als een persoonlijke aanval, echt bedoeld om hem te kleineren. Terwijl ik het op dat moment onschuldige vrolijke lolbroekerij vond.
 toch ng maarr  ff sorry gezegd
 toch ng maarr  ff sorry gezegd  

Dit is een goeie tip. Wel is het ook weer zo dat uit de slachtoffer rol komen heel lastig kan zijn omdat het als 't ware een survival strategie wordt die er lastig weer uit slijt omdat dit onbewust gebeurt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:14 schreef Swiffer het volgende:
Stop met slachtoffer zijn, en ga praten. kom uit voor wat mensen jou hebben aangedaan, niets waar JIJ je schuldig om moet voelen. Praat ECHT met je hulpverleners, anders kom je hier nooit uit.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |