abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2011 @ 16:58:59 #76
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_96553151
Echt wel meenemen! Is ook een stuk makkelijker om het gesprek op gang te laten komen, dan weet zij al waar ze naar moet vragen etc en jij hoeft niet meteen alles te vertellen omdat je het al op papier hebt gezet!
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_96560498
Als ik iets geleerd heb over pesten en vmbo T is het dat je er erg makkelijk vanaf komt,
Ik werd in het begin van het jaar wel eens gepest.
1 bloedneus bij de grootste pestkop, en je bent voor de rest van het jaar klaar, en weten ze dat ze je niet moeten fokken.
Bij mij werkte het dan.
Je hebt het zelf in de hand, en jij laat je pesten.
Als je die "Bob" wel van de trap had geduwd was je nu waarschijnlijk wel van die pesterijen af.
Ik zeg niet dat iedereen pestkoppen van trappen moet gooien, maar jou situatie is wel erg extreem.

Dar is wat ik erover te zeggen heb, maar ik weet natuurlijk niet wat je beperkingen inhouden, en waar je allemaal tor instaat bent en hoe je tegen dingen aankijk.

En ff offtopic: oldschool gangstarap is cool :D
  maandag 9 mei 2011 @ 19:33:46 #78
216584 Trevland
Bad Spellers ofthe World Untie
pi_96560729
Ik zou toch wel de OP meemenen en de psygioloog hem laten lezen.
pi_96560998
Beste TS, dit is teveel om alleen te verstouwen. Zorg voor goede hulp! Want ook jij heb recht op een leuk leven. De geschiedenis kan je niet veranderen, de toekomst heb je zelf in de hand. Maar je kan wel wat hulp gebruiken. Laat je toekomst niet verkloten door je verleden!
pi_96561884
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:32 schreef summer2bird het volgende:
Morgen ga ik dus naar de psygioloog. Ik zit nu al weer te twijfelen of ik de OP wel echt geven zal, omdat mijn moeder ook zo iets had van dat elk kind wel gepest wordt en ben een beetje bang voor de reacties eerlijk gezegd. :@
Daar moet je niet over twijfelen; gewoon meenemen. Je kunt bij de psycholoog moeilijk een gesprek gaan houden over het lekkere weer... Je komt daar met een reden en dat heb je hier in de OP toch vrij duidelijk op papier gezet. Door die te laten lezen, zal hij/zij ook meteen een goed beeld hebben van de situatie en valt er fatsoenlijk over te praten. Je komt er niet veel verder mee als je informatie achter gaat houden.

Eerlijk gezegd heb ik er al respect voor dat je de OP aan je moeder hebt laten lezen; als ik in jouw situatie had gezeten, zou dat voor mij persoonlijk een grotere drempel zijn geweest dan de psycholoog de OP laten lezen. Dat is immers iemand die ervoor doorgeleerd heeft, en elke dag geconfronteerd wordt met nog veel gekkere verhalen. Praat jezelf dus ook niet aan dat je uitgelachen zult gaan worden o.i.d. want dat is niet zo.

Overigens kan ik me ook niet echt aan de indruk onttrekken dat je moeder het een beetje bagatelliseert... Niet elk kind wordt gepest en zeker niet zo erg als jij het beschrijft. Eigenlijk is het ook niet belangrijk of anderen ook gepest worden of hoe anderen met pesterijen omgaan, het gaat erom hoe jij je eronder voelt en daar heb je het gesprek met de psych voor. Zorg dus ook dat de psych volledig op de hoogte is en hij/zij niet slechts de helft van het verhaal kent omdat je de rest achterhoudt. De OP laten lezen lijkt me dan een handige eerste stap.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:32:02 #81
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_96590056
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:30 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Dat is echt een ontzettend goed idee.
En dat idee moet je niet laten varen, en niet morgen of overmorgen over gaan twijfelen hoor. Echt uitprinten, meenemen en laten lezen!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_96594835
-edit-

[ Bericht 75% gewijzigd door Jordony op 10-05-2011 13:44:49 ]
pi_96595535
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:32 schreef summer2bird het volgende:
Morgen ga ik dus naar de psygioloog. Ik zit nu al weer te twijfelen of ik de OP wel echt geven zal, omdat mijn moeder ook zo iets had van dat elk kind wel gepest wordt en ben een beetje bang voor de reacties eerlijk gezegd. :@

Morgenochtend moet ik een presentatie houden voor de klas, ik ben hier ook bang voor, niet zozeer voor de presentatie maar ik stotter nog wel eens.
Maar dat zie ik morgen wel weer.

Ik heb ook steeds vaker last van die pijn in mijn borst, begint zich nu dagelijks te vertonen.

Morgenmiddag da ik naar de psygioloog. Ik zal dan wel weer even een update geven.

Bedankt weer voor de lieve reacties en pm's, die gaven mij al de moed om de OP aan mijn moeder te laten zien. Ik hoop dat ik morgen niet in een sombere bui beland, want als dat gebeurt zit er een grote kans in dat ik de OP helemaal niet laat zien aan de psygioloog.
Dat soort dingen zijn mij al vaker gebeurt. :@

Nou ja, morgen dus weer een update.
gewoon meenemen! Daar is een psycholoog voor. Het pesten komt inderdaad bij meerdere kinderen voor, maar in jou geval is het zo ver gevorderd dat je voor de psycholoog wel een uitzondering zult zijn. Niet iedereen gaat naar de psycholoog. Over je pijn op de borst, ga naar de dokter. Het is overigens niet een hartaandoening, lijkt me niet aannemlijk aangezien je dat pas op veel latere leeftijd krijgt. De pijn op de borst (even snel gegoogled) is een symptoom van depressie, stress en paniekstoornis. Je bent veel gepest dus dit is wel erg aannemelijk.

Je hebt het ook vaak over het feit dat je sloom bent en niet wilt gymen. Om zelfvertrouwen om te bouwen in sporten juist heel erg belangrijk. Ik weet niet hoe oud je nu bent maar begin bij een individuele sport of ga fitnessen. Dit brengt je lichaam weer in goede conditie en hier kun je je frustratie en argressie richting anderen in kwijt (lekker een bal meppen helpt :P . Ga dan proberen teamsporten te doen, Daar bouw je sociale contacten op.

Ikzelf ben op de basisschool en middelbare school ook gepest, zelfs op het HBO. Op HBO kan je niet meer echt spreken van pesten maar ik wordt naar mijn gevoel als minderwaardig beschouwd door de manier zij omgaan met mij. Dit is niet dagelijks en niet iedereen doet het, (zijn een aantal kutgasten) maar blijft vervelend. Is meestal omdat ik vaak hoge cijfers haal en gelijk als nerd wordt beschouwd.

Omdat je zolang gepest bent en gewoon elke dag naar school gaat, zelfs als je oma overleden is, is een teken dat je heel sterk bent. Laat die pestkoppen maar in de grond zakken. Zij zijn zwak. Gewoon schijt aan hun hebben, jij zit op hoger niveau en je moet zeker niet naar dat van hun gaan verlagen.

Ik ben heel benieuwd naar het gesprek met je psycholoog.

Ik ben overigens geen psycholoog ofzo hoor dus wat ik boven schrijf is maar wat ik denk :s)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:34:19 #84
327765 BasBron
De Neger Des Heils
pi_96597629
Ik ben heel benieuwd hoe het gesprek met de psych gegaan is TS.
Jouw verhaal raakte me en ik ben oprecht geïnteresseert en hoop ook dat dit een soort van nieuwe start is waardoor je het allemaal een plekje kan geven en het geluk gaat vinden waar je ongelooflijk veel recht op hebt!
Is er een biertje in de zaal voor Bas Bron...laat je horen
Het mag een kleine zijn, het mag een warme zijn, het maakt niet uit... het maakt niet uit
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:45:11 #85
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96603603
Ik ben ook benieuwd hoe 't bij de psycholoog ging. :)
Hallon!
pi_96605806
Jouw verhaal is, om het zo te noemen, heartbreaking TS. Zelf heb ik een soortgelijke situatie meegemaakt, maar lang niet zo erg. Een paar keer heb ik het lef gehad (2 of 3 keer) om gewoon naast iemand te zitten en een praatje te maken, dat zijn nu vrienden voor het leven.
Ondanks dat jij werkelijk hulp en steun nodig hebt, is er altijd een deel dat uit jou moet komen. En je hebt het in je! Ook al lukt het niet de eerste keer, je zult heus wel echte vrienden vinden.

Misschien geen beste aanrader, maar ook via het internet heb ik gouden mensen leren kennen. Intussen meerdere malen gezien en dagen mee doorgebracht, intussen al 7 jaren lang. :)

Ben erg benieuwd naar je gesprek met de psycholoog, heb het lef om hem/haar alles te vertellen! Daar zijn die lui namelijk voor. ;)

Succes!!!
pi_96608717
Ik ben naar de psygioloog geweest. Heb haar na wat praten over koetjes en kalfjes mijn verhaal gegeven, ik had er nog wat bijgetyped wat ik in de OP allemaal vergeten was dus het waren 4 velletjes papier.
Ze las het even snel door en zei dat ze niet alles had gelezen, als ze dat deed was de tijd namelijk op.
Ze begon over mijn onzekerheid over mijn lijf. Ze vroeg hoe ik dat dan in de zomer deed met zwemmen enz.
Ik zei dat ik dan een handdoek altijd voor mijn lichaam heb als ik een bikini aan heb, ze vroeg mij waarom ik dan geen zwempak aandoe, toen antwoordde ik dat ik dat niet meer doe sinds de tijd dat ik op kamp was in groep 8, de hele klas ging zwemmen en ik in badpak ging en een paar meisjes continu zeiden met mij in de buurt, ik lag gewoon naast ze, hoe lelijk mensen met badpakken wel niet zijn en hoe dom je dan wel niet moet zijn als je er een draagt.
Was ik ook in de OP vergeten. Zulke dingen. :@

Ik heb ook verteld dat ik een beetje teleurgesteld was in de manier hoe mijn moeder reageerde, zij zei dat mijn moeder waarschijnlijk tijd nodig had om het te 'verwerken'

De psygiologe heeft mij gezegd er over 2 weken pas echt op in te kunnen gaan aangezien het best wel wat velletjes papier zijn en ze alles goed moet doorlezen. Haar zie ik over 2 weken weer.

De psygiater heeft ook nog gebeld, ik moest een afspraak maken, waarom weet ik niet, daar ga ik begin juni heen. :?

Ps: de presentatie ging goed, heb een 9 gekregen :)
Twiddel
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:59:39 #88
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96613089
Kun je die psychiater niet gewoon vragen waarom je 'n afspraak moest maken? Ik zou wel willen weten hoe zoiets precies zit. Verder goed dat je dat hele verhaal aan de psycholoog hebt verteld. ^O^ En gefeliciteerd met je 9 ^O^ ik had vroeger nooit zo'n hoge punten voor presentaties, verlegen enzo. :@
Hallon!
pi_96614153
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:38 schreef summer2bird het volgende:

Ik heb ook verteld dat ik een beetje teleurgesteld was in de manier hoe mijn moeder reageerde, zij zei dat mijn moeder waarschijnlijk tijd nodig had om het te 'verwerken'

De psygiologe heeft mij gezegd er over 2 weken pas echt op in te kunnen gaan aangezien het best wel wat velletjes papier zijn en ze alles goed moet doorlezen. Haar zie ik over 2 weken weer.

De psygiater heeft ook nog gebeld, ik moest een afspraak maken, waarom weet ik niet, daar ga ik begin juni heen. :?

Ps: de presentatie ging goed, heb een 9 gekregen :)
Zo te lezen een goed bezoek geweest :D

Vaak is het zo dat de psychiater eindverantwoordelijke is en hij/zij altijd na intake of soms tijdens, een psychiatrisch onderzoek doet en wat meer op de somatiek zal ingaan.Vaak willen ze ook weten hoe je t.o. medicatie staat enz. Niet iets om je druk over te maken, maar het is wat medischer gekleurd zal ik maar zeggen, maar is een onderdeel van de intakefase.

Je moeder heeft ook haar verdriet hierin en zal het ook een plaats moeten geven en zij zal het w.s. niet op dezelfde manier doen als die jij gekozen hebt, maar probeer haar erbij te betrekken zodat ze weet dat je goed bezig bent :)

Gefeliciteerd met het behalen van de presentatie met zo'n goed een cijfer :D
pi_96636628
het is psycholoog geen psygioloog. Veel sterkte..
pi_96636954
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2011 08:54 schreef BeffJeck het volgende:
het is psycholoog geen psygioloog. Veel sterkte..
In het forum R&P is het niet zo "netjes" om personen openbaar op hen grammatica fouten te wijzen, misschien zou je daar voortaan rekening mee kunnen houden? avb
Jij ook veel sterkte :X
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:13:36 #92
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96637025
Goed bezig ^O^
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:14:24 #93
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_96637052
Stop met slachtoffer zijn, en ga praten. kom uit voor wat mensen jou hebben aangedaan, niets waar JIJ je schuldig om moet voelen. Praat ECHT met je hulpverleners, anders kom je hier nooit uit.
pi_96640592
quote:
13s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

In het forum R&P is het niet zo "netjes" om personen openbaar op hen grammatica fouten te wijzen, misschien zou je daar voortaan rekening mee kunnen houden? avb
Nee, je kan beter iemand voor lul laten staan door niets te zeggen!

En voor TS, neem de tijd voor jezelf om te herstellen
pi_96640996
quote:
13s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Zo onvriendelijk was dat bericht toch niet? Ik vind het juist wel sympathiek eigenlijk.

TS, ik vind het ontzettend knap dat je deze stappen tot nu toe hebt gezet. Er is veel moed voor nodig om je OP aan je moeder te laten lezen. Ook al was haar reactie misschien niet helemaal zoals je verwachtte, het is voor haar ook een klap en waarschijnlijk heeft ze - zoals je psycholoog ook zegt - even de tijd nodig om het te laten bezinken. Ik wens je heel veel sterkte met het verdere verloop. Je hebt hier zeker goed aan gedaan!
pi_96645324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:06 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Nee, je kan beter iemand voor lul laten staan door niets te zeggen!

En voor TS, neem de tijd voor jezelf om te herstellen
Als het je echt om haar gevoel te doen is, haar op deze fout te wijzen, kan dat ook in een pm of dm toch.... ;)
Dat ge......... over schrijffouten :6
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:42:29 #97
297443 Knavia
Enjoying the ride
pi_96675606
Weet je wat het met pesten is? Diegene die pest snapt echt niet dat wat hij doet zoveel invloed heeft. Daar ben ik achter gekomen door na eerst op de middelbare school zelf wel eens te zijn gepest, nu te ontdekken dat ik op het werk juist een pester blijk te zijn. Terwijl ik het echt waar gewoon een leuk grapje vind. Blijkt dat degene ten koste van wie de grap ging, er na 6 jaar nog mee zit. Hij heeft het ervaren als een persoonlijke aanval, echt bedoeld om hem te kleineren. Terwijl ik het op dat moment onschuldige vrolijke lolbroekerij vond.

De overeenkomst met jou is dat deze persoon ook iemand is die op zichzelf is, en het liefst een prikkelarme omgeving heeft. Ik denk dat door dit karakter, hij er nooit van heeft gezegd. Ook niet in 1 op 1 momenten, in alle rust met bakkie koffie erbij. Misschien uit angst. Ik weet het niet. Had ie dat wel gedaan, dan waren er ook geen vervolggrappen gekomen. Geen uitlokkerij van respons..

Ik kan je verder niet helpen, maar misschien helpt het als je weet dat de mensen die zo gemeen kunnen doen, eigenlijk heel aardig zijn of i.i.g. kúnnen zijn. En dat hun doel in het leven niet is om jou kapot te maken. Maar dat het grapje wat wordt gemaakt over je ook echt niet meer is dan dat. Een grapje. Dat maken ze ook onderling onder mekaar.
What the superior man seeks is in himself; what the small man seeks is in others - Confucius
pi_96675713
sterkte ts klinkt kut allemaal

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:42 schreef Knavia het volgende:
Weet je wat het met pesten is? Diegene die pest snapt echt niet dat wat hij doet zoveel invloed heeft. Daar ben ik achter gekomen door na eerst op de middelbare school zelf wel eens te zijn gepest, nu te ontdekken dat ik op het werk juist een pester blijk te zijn. Terwijl ik het echt waar gewoon een leuk grapje vind. Blijkt dat degene ten koste van wie de grap ging, er na 6 jaar nog mee zit. Hij heeft het ervaren als een persoonlijke aanval, echt bedoeld om hem te kleineren. Terwijl ik het op dat moment onschuldige vrolijke lolbroekerij vond.

ja man kwam pas zon jongen uit de 3e tege die ik altijd peste realiseerde me toen pas wa voor effect da had hij zat er soms nog steeds over in ontdanks dat ie nu echt zelfverzerkerd geworde was :P toch ng maarr ff sorry gezegd :D
Ne mutlu Türküm diyene
pi_96697648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:14 schreef Swiffer het volgende:
Stop met slachtoffer zijn, en ga praten. kom uit voor wat mensen jou hebben aangedaan, niets waar JIJ je schuldig om moet voelen. Praat ECHT met je hulpverleners, anders kom je hier nooit uit.
Dit is een goeie tip. Wel is het ook weer zo dat uit de slachtoffer rol komen heel lastig kan zijn omdat het als 't ware een survival strategie wordt die er lastig weer uit slijt omdat dit onbewust gebeurt.

@TS, heel veel strekte! P.s., 1x in de 2 weken vond ik zelf heel weinig.
summer2bird, even een vraagje:
Ben je verder wel "stabiel"? Of ben je iemand die makkelijk kan terug vallen?
pi_96707947
Of ik stabiel ben, ik denk van niet.
Ik ben vaak echt depressief geweest en had ook zelfmoordneigingen.
Ik heb nu wel eens hele sombere buien, kan dan de hele dag stil en somber zijn terwijl ik echt probeer vrolijk te zijn, ik kan die bui simpelweg niet wegduwen.
:@
Dat gebeurt vaak onverwacht en dan denk ik ook zeer negatief over van alles.

Ik kan mij ook vaak heel goed voelen en als er iets naars gebeurt (bijv. een stel pubers op het station lachen mij uit terwijl ik voor ze sta) kan ik weer helemaal somber worden.
Ik probeer het niet te doen maar soms heb ik het totaal niet onder controle, ik slik ook medicatie tegen die somberheid, dat is begonnen toen ik echt suïcidale gedachtes kreeg.

Maar ik heb die buien niet onder controle en ben dan ineens zo boos en zo verdrietig. :@

Is dit een goed antwoord op je vraag? :@
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')