abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:25:18 #1
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_96351568
Hallo, ik heb al wat gezocht over het anti kraak wonen dat ik waarschijnlijk volgend jaar ga doen (studeren).

Een vriend zoekt ook een huisje en we waren van plan dan samen in zo'n huske te gaan wonen.

Alleen ik las ergens over een vage regel dat dat niet mag, en als je het dan al doet moet je ieder de volle mep betalen ipv 50-50...

Hoe zit het nou echt?
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:29:53 #2
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96351781
Dat is per antikraak vereniging anders, dus gewoon een kwestie van navragen.
an urge to help mankind overcomes me
pi_96351804
Je mag niet samenwonen.
pi_96352018
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:30 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Je mag niet samenwonen.
Wel waar.

Het ligt eraan welke organisatie je uitzoekt, maar er zijn tijdelijkbeheercontracten waarbij je bijvoorbeeld elk ¤70,- per maand betaald en de nutskosten deelt. Schrijf je wel op tijd in en begin op tijd met zoeken. Vaste (meestal dan) regel: geen kinderen of huisdieren. :)
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_96352143
Anti kraak kan je zo op straat komen te staan..
The world of SKA music
pi_96352244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:37 schreef strikeforce het volgende:
Anti kraak kan je zo op straat komen te staan..
jups, had mijn zus ook.. 2 weken voordat de sloophamer tegen de gevel ging kreeg ze het bericht, helaas was er voor haar op dat moment geen vervangend anti-kraak pand.

dus dikke pech, ze stond op straat met haar inboedel
The autist, formally known as Tjibbe
pi_96352295
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:34 schreef Like-a-Bunny het volgende:

[..]

Wel waar.

Het ligt eraan welke organisatie je uitzoekt, maar er zijn tijdelijkbeheercontracten waarbij je bijvoorbeeld elk ¤70,- per maand betaald en de nutskosten deelt. Schrijf je wel op tijd in en begin op tijd met zoeken. Vaste (meestal dan) regel: geen kinderen of huisdieren. :)
Huisdieren mag wel. Organisatie die ik ken mag je echt niet samenwonen.
pi_96352298
Hangt van je antikraakvereniging af. Ik woonde alleen antikraak, voor bedrag X per maand "administratiekosten" (eigenlijk gewoon huur maar dan zonder huurdersrechten), plus bedrag Y aan servicekosten (voor de stroom van de lampen in de hal en dat soort dingen).

Toen kwam mijn vriendin bij me wonen, en nu betaalt ze ook X per maand "administratiekosten". Je betaalt dus niet elk de helft van X, je betaalt echt X per persoon. Hoe meer mensen ze in een huis proppen, hoe meer zij er aan verdienen dus. Alleen de servicekosten Y, die zijn per woning, dus die betaal ik als "hoofdbewoner", en mijn vriendin helemaal niet.
pi_96352310
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:40 schreef GroeneGod het volgende:

[..]

jups, had mijn zus ook.. 2 weken voordat de sloophamer tegen de gevel ging kreeg ze het bericht, helaas was er voor haar op dat moment geen vervangend anti-kraak pand.

dus dikke pech, ze stond op straat met haar inboedel
En toen?
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:14:34 #10
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_96361039
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:41 schreef Pulsy het volgende:
Hangt van je antikraakvereniging af. Ik woonde alleen antikraak, voor bedrag X per maand "administratiekosten" (eigenlijk gewoon huur maar dan zonder huurdersrechten), plus bedrag Y aan servicekosten (voor de stroom van de lampen in de hal en dat soort dingen).

Toen kwam mijn vriendin bij me wonen, en nu betaalt ze ook X per maand "administratiekosten". Je betaalt dus niet elk de helft van X, je betaalt echt X per persoon. Hoe meer mensen ze in een huis proppen, hoe meer zij er aan verdienen dus. Alleen de servicekosten Y, die zijn per woning, dus die betaal ik als "hoofdbewoner", en mijn vriendin helemaal niet.
wow, wat een uitzuigers dan!
Welke toko is dat?
pi_96394983
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:41 schreef zaanse-mayonaise het volgende:

[..]

Huisdieren mag wel. Organisatie die ik ken mag je echt niet samenwonen.
Misschien bij die ene die jij kent wel, maar bij de meerderheid niet. Geloof me, ik hoor het te weten. ;)

Opzegtermijn is inderdaad vaak twee weken dus daar moet je rekening mee houden. Misschien is voor het geval van wat meer zekerheid tijdelijke verhuur iets waarop je kunt zoeken. 'Antikraak'-bedrijven bieden dit tegenwoordig ook geregeld aan.
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:17:49 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_96395120
Het verschilt echt enorm per vereniging, ik heb ook anti-kraak gewoond, netjes in een huis waarvan de huurprijs verdeeld werd over het aantal inwoners.
Ik ben één keer verhuisd, toen kreeg ik 2 maanden van te voren bericht en werd er actief met mij naar andere woonruimte gezocht (en gevonden: ook weer een leuk anti-kraak huis).
Ik mocht trouwens gewoon huisdieren.
KuikenGuppy
pi_96407866
Als je AK gewoond hebt weet je vast ook dat je geen -huur-prijs betaald hebt...toch?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 02:51:01 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96419741
Ligt er maar net aan bij wie je anti-kraakt woont.
Ik heb zelf bij een woningbouwverening anti-kraak gewoont en betaalde gewoon huur (ook als huur omschreven), samenwonen mocht met zijn tweeën, huisdieren mocht weer niet.
So we just called him Fred
pi_96420268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:14 schreef blaffende_visjes het volgende:

[..]

wow, wat een uitzuigers dan!
Welke toko is dat?
Uitzuigers? Je woont er voor een appel en een ei. :')
pi_96421758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:41 schreef zaanse-mayonaise het volgende:

[..]

En toen?
niets.. ze stond op straat... heeft uiteindelijk haar zooi bij iemand in een garage kunnen dumpen en heeft 3 maanden bij diverse vrienden geslapen....
The autist, formally known as Tjibbe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')