abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96349802
Waar men in de West-Europese landen het heeft gepresteerd om de meest kanslozen immigranten aan te trekken, doen de VS, Canada een Australie het anders. Ik hamer al jaren dat W-Europese landen het linkse beleid moeten laten varen en een ander immigratiebeleid moeten opzetten: elke immigrant is welkom, mits je wat aan de samenleving toevoegt.

Hoeveel excellerende immigranten hebben we in Nederland? Ze zijn slechts op één hand te tellen. Toeval of ongeluk? Nee, dit is het gevolg van een falend immigratiebeleid.

Immigranten moeten waarde toevoegen. Door bijv. te excelleren in hoogwaardige banen of door juist banen te scheppen. Een veelgehoorde gedachte is dat allochtonen de banen inpikken. Dat kan deels waar zijn, maar allochtonen kunnen óók banen scheppen. Door bijvoorbeeld ondernemende immigranten toe te laten, die een eigen bedrijfje opstarten en dus banen creeeren. win-win situatie lijkt mij.

In de VS hebben ze zo'n regeling opgezet. Immigranten die een innoverend idee hebben, moeten een investeerder zoeken, en daarna mogen ze naar de VS immigreren. Voor de VS brengt het geld in het laatje en creeert het banen.

quote:
Under the proposed legislation, instead of the visa going to an investor, a startup company founder or entrepreneur who receives a minimum equity investment of $250,000 could qualify as an EB-5 visa recipient. At least $100,000 would have to come from a sponsoring US investing entity.

Overall we hope to make it easier for more entrepreneurs to start businesses in the US and create jobs.

http://www.startupvisa.com

====================================================

Stelling: weg het met linkse beleid, beperk de uitgebreide verzorgingsstaat, verlaag je belastingen, waarmee je vooruitstrevende en goed-gedragende immigranten kan aantrekken.
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:48:01 #2
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96349892
Ik ben benieuwd wat hier voor inhoudelijke reacties op komen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_96349924
Aha angst voor immigranten gebruiken om de gewone werkmensen hun bestaanszekerheid kapot te maken. Typische rechtsconservatieve gewoonte.

Btw je bent ook nog een smerige leugenaar. Er zijn best wat succesvolle immigranten.
pi_96349947
Buitenlanders worden hier alleen maar gediscrimineerd... zou als buitenlander liever naar ander land gaan zoals de VS, Australië, Canada enz...
pi_96349993
Je hebt gelijk, maar Amerika heeft net zoveel problemen met immigranten als dat wij dat hebben. Waarschijnlijk nog meer ook. Doordat wij ze allemaal toelaten zitten hier weinig illegalen (naja..) en worden oplossingen gezocht voor een groot gedeelte. De grens van Amerika met Mexico heeft een percentage van boven de 90% bewoond door illegalen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:50:59 #6
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96350028
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:48 schreef Arolsen het volgende:
Aha angst voor immigranten gebruiken om de gewone werkmensen hun bestaanszekerheid kapot te maken. Typische rechtsconservatieve gewoonte.

Btw je bent ook nog een smerige leugenaar. Er zijn best wat succesvolle immigranten.
Noem ze eens op.
pi_96350052
quote:
Zakenmensen
Rasttan Cadha - Oprichter Mexx - India
Atilay Uslu - Oprichter Corendon - Turkije
Sherita Narain - Mede-eigenaar Thermen Holiday - Suriname
Melek Usta - Directeur Cocurful People - Turkije
Aysel Erbudak - Zakenvrouw/ziekenhuisdirecteur - Turkije
Ashkan Mossafaian - Zakenman House of Caviar - Iran
Rahma El Mouden - Eigenaar schoonmaakbedrijf MAS - Marokko
Rob Zuiverloon - Parner Deloitte - Suriname
Meryem Kilic-Karaaslan - Adviseur Twijnstra & Gudde - Turkije

Topbestuurders
Marilyn Haime - Directeur bij ministerie VROM - Suriname
Mohamed El Achkar - Topman TNT Post - Marokko
Sadik Harchaoui - Voorzitter Forum - Marokko
Lilian Goncalves-Ho Kang You - Voorzitter Amnesty International - Suriname
Lilian Callender - Directeur School of Economics - Suriname

Wetenschap
Yücel Yesilgöz - Criminoloog - Turkije
Ruben Gowricharn - Hoogleraar - Suriname
Majid Hassanizadeh - Hoogleraar - Iran
Sevil Sariyildiz - Hoogleraar TU Delft - Turkije

Politici
Nebahat Albayrak - Staatssecretaris Justitie - Turkije
Ahmed Aboutaleb - Staatssecretaris Sociale Zaken - Marokko
Khadijia Arib - Lid Tweede Kamer PvdA - Marokko
Laetitia Griffith - Lid Tweede Kamer VVD - Suriname
Ahmed Marcouch - Amsterdams politicus - Marokko
Ayaan Hirsi Ali - Ex-politica, publiciste - Somalië

Entertainers
Ali B(ouali) - Rapper - Marokko
Jörgen Raymann - Televisiepersoonlijkheid - Suriname
Touriya Haoud - Actrice - Marokko/Macedonië
Najib Amhali - Cabaretier - Marokko
Mimoum Oaissa - Acteur - Marokko
Chazia Mourali - Televisiepresentatrice - Tunesië
Denise Jannah - Zangeres - Suriname
Maryam Hassouni - Actrice - Marokko
Ruth Jacott - Zangeres - Suriname
Stanley Burleson - Musicalacteu, choreograaf - Suriname
Humberto Tan - Televisiepresentator - Suriname

Topsporters
Lornah Kiplagat - Atlete - Kenia
Gregory Sedoc - Hordeloper - Suriname
Li Jiao - Tafeltennister - China
Andruw Jones - Honkballer - Ned. Antillen

Literatuur
Abdelkader Benali - Auteur - Marokko
Hafid Bouazza - Auteur -Marokko
Lulu Wang - Auteur China
Moses Isegawa - Auteur - Oeganda
Kader Abdolah - Auteur - Iran

Overige
Mohammed Elharrouchi - chef-kok sterrenrestaurant - Marokko
Azra Akin - Miss World 2002 - Turkije
Aziz Bekkaoui - Modeontwerper - Marokko
Martin Sitalsing - Plv, Korpschef Friesland - Suriname
Gerard Spong - Advocaat - Suriname
Ruud Winder - Voorzitter College van Beroep voor het Bedrijfsleven - Surniame

Hier een lijst succesvolle allochtonen. Laat duidelijk zien dat de TS liegt.
pi_96350083
Met andere woorden: je moet het voor kanslozen, kansarme immigranten onaantrekkelijk maken en voor kansrijke, hardwerkende immigranten aantrekkelijk maken. Dit door je door de verzorgingsstaat de beperken en de belastingen te verlagen. Want welke vooruitstrevende immigrant wil nou 52% belasting betalen, terwijl je in de VS of Canada < 30% hoeft te betalen?

Ik ga misschien ook emigreren. Nederland is een zeer mooi land, en ik ben Nederland veel dankbaar, maar ik erger me constant aan het linkse beleid. Ook met oog op een potentieel toekomstig immigratieconfllict, zie ik mijn toekomst liever in Canada of de VS. Ik heb eveneens plannen voor start-ups, waarmee ik dus banen creeer. Normaalgesproken zouden deze gecreeerde banen Nederland dus geld opleveren, maar nu zal dat hoogstwaarschijnlijk naar de VS gaan.

Toeval? Nee, de VS trekt dit aan.
pi_96350152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:51 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Hier een lijst succesvolle allochtonen. Laat duidelijk zien dat de TS liegt.
Dat zijn er dus maar een handvol. Op een populatie van 1.5 miljoen (!) niet-westerse allochtonen.

In de VS doet de gemiddelde immigrant het beter. Van toonaangevende functies in de grote multinationals, tot ondernemers die banen creeeren.
pi_96350186
quote:
3s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:51 schreef Zienswijze het volgende:
Met andere woorden: je moet het voor kanslozen, kansarme immigranten onaantrekkelijk maken en voor kansrijke, hardwerkende immigranten aantrekkelijk maken. Dit door je door de verzorgingsstaat de beperken en de belastingen te verlagen. Want welke vooruitstrevende immigrant wil nou 52% belasting betalen, terwijl je in de VS of Canada < 30% hoeft te betalen?

En daarbij ook de autochtone normale werknemer het leven zuur maken. Dubbele agenda.

quote:
Ik ga misschien ook emigreren. Nederland is een zeer mooi land, en ik ben Nederland veel dankbaar, maar ik erger me constant aan het linkse beleid. Ook met oog op een potentieel toekomstig immigratieconfllict, zie ik mijn toekomst liever in Canada of de VS. Ik heb eveneens plannen voor start-ups, waarmee ik dus banen creeer. Normaalgesproken zouden deze gecreeerde banen Nederland dus geld opleveren, maar nu zal dat hoogstwaarschijnlijk naar de VS gaan.

Toeval? Nee, de VS trekt dit aan.
Ga lekker weg dan.
pi_96350217
Arbeidsmigratie was juist een rechts idee, meen ik.
pi_96350260
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Inderdaad.

En nu probeert hij er door mensen bang te maken zijn rechtsconservatieve agenda door te drukken.
pi_96350308
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zijn er dus maar een handvol. Op een populatie van 1.5 miljoen (!) niet-westerse allochtonen.

In de VS doet de gemiddelde immigrant het beter. Van toonaangevende functies in de grote multinationals, tot ondernemers die banen creeeren.
Je bedoelt dat Indianen het minder goed doen dan de blanken? Of bedoel je dat het zwarte deel van de bevolking ook allochtoon is?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_96350311
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:53 schreef Arolsen het volgende:

[..]

En daarbij ook de autochtone normale werknemer het leven zuur maken. Dubbele agenda.
Onzin. Het gaat om de instelling die een land heeft. Sociaal zijn en riant met uitkeringen strooien? Prima. Maar dan moet je niet gek opkijken dat:

1. je luie autochtonen in de onderklasse krijgt
2. een immigratieprobleem creert, want je trekt kansarmen aan en de kansrijken trekken weg.

quote:
Ga lekker weg dan.
Ik zal niet de enige zijn ben ik bang. De Turkse economie trekt ook aan, wat er weer voor zorgt dat sommige Turkse hoogopgeleiden daarnaartoe emigreren.

Zit je opgeschept met een stel uitkeringstrekkende, criminele allochtonen. Lekker dan.
pi_96350380
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onzin. Het gaat om de instelling die een land heeft. Sociaal zijn en riant met uitkeringen strooien? Prima. Maar dan moet je niet gek opkijken dat:

2. een immigratieprobleem creert, want je trekt kansarmen aan en de kansrijken trekken weg.
Waarom niet alleen restrictiever mensen toelaten? Waarom ook de autochtoon pakken?
pi_96350382
De EU doet juist ook de VS na, door landsgrenzen op te heffen wordt de arbeidsmigratie zo makkelijk mogelijk gemaakt.
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:58:01 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_96350420
Ik ben benieuwd of TS vanavond heel hypocriet 2 minuten stilte in acht neemt voor de gevallen slachtoffers van dit soort haatzaaiing...
pi_96350425
quote:
En die immigranten kan je triggeren door alles uit zichzelf te halen. Dwz. uitkeringen beperken en ze op scholing te zetten.
pi_96350468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De EU doet juist ook de VS na, door landsgrenzen op te heffen wordt de arbeidsmigratie zo makkelijk mogelijk gemaakt.
Ja, voor onopgeleide Polen en Roemenen ja. Krijg je immigratieprobleem Deel II :')
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:00:30 #20
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96350537
quote:
Arbeidsmigranten houden is een links idee :)
pi_96350551
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

[..]

Ik zal niet de enige zijn ben ik bang. De Turkse economie trekt ook aan, wat er weer voor zorgt dat sommige Turkse hoogopgeleiden daarnaartoe emigreren.

Zit je opgeschept met een stel uitkeringstrekkende, criminele allochtonen. Lekker dan.
Er is ook wat te zeggen voor sociaal beleid. Het maakt een land stabiel, waarmee je buitenlandse investeerders kunt aantrekken.
pi_96350605
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:57 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Waarom niet alleen restrictiever mensen toelaten? Waarom ook de autochtoon pakken?
Die vooruitstrevende mensen komen niet als je hoge belastingen heft.

Economische immigranten kijken waar ze het beter kunnen krijgen. In een land waar je de helft van je belastinggeld aan uitkeringstrekkers moet uitgeven of in een land waar je < 30% belasting moet betalen, de beste universiteiten ter wereld hebt (de VS) en je mooie huizen kan kopen.

Immigraten die gevlucht zijn voor oorlogen e.d. is een ander verhaal. Maar dit is niet de groep die ondernemend is en dus banen creeert.
pi_96350633
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er is ook wat te zeggen voor sociaal beleid. Het maakt een land stabiel, waarmee je buitenlandse investeerders kunt aantrekken.
Stabiel? Er is toch geen oorlog.

Communistische landen trekken geen investeerders aan, dus je punt klopt niet.
pi_96350656
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Arbeidsmigranten houden is een links idee :)
Dat zou ik eerlijk gezegd niet direct weten..
pi_96350687
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:58 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben benieuwd of TS vanavond heel hypocriet 2 minuten stilte in acht neemt voor de gevallen slachtoffers van dit soort haatzaaiing...
Welke haatzaaiing?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')