Fokkers,
ik wilde jullie mijn situatie voorleggen.
Op mijn vereniging hebben wij een ruimte die als computerruimte wordt gebruikt. In die ruimte ligt een mooie houten parketvloer, die gelakt is opgeleverd. Nu zijn er echter een paar kale plekken ontstaan, niet verwonderlijk na 10 jaar zonder enige vorm van onderhoud (

). Nu is mijn vraag, of het mogelijk is om alleen de kale plekken aan te pakken, zonder dat er een kleurverschil te zien is ten opzichte van de goede delen. Ik vermoed van niet, en het plan is dan ook om de vloer geheel kaal te schuren.
Daarna is het huidige plan om de vloer opnieuw te lakken. Het betreft een vloer van ongeveer 35-36 m2. Daarover heb ik ook een aantal vragen:
- wat zijn ongeveer de kosten? (manuren kosten niks, verder: huur schuurmachine, schuurpapier, rollers/kwasten, lak, beits. Mijn eigen grove schatting ligt rond de 500 euro.)
- Ik heb er twee weken voor uitgetrokken, is dit genoeg? (1e week leegruimen en schuren , 2e week elke dag een laklaag/beitslaag)
-Is het misschien beter om te kiezen voor het oliën van de vloer? (Hou daarbij in gedachte dat ik het niet zie gebeuren dat die vloer in de toekomst vaker wordt geolied dan 1 keer per jaar)
Alvast bedankt voor de reacties