abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:57:22 #1
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_96343050
Fokkers,

ik wilde jullie mijn situatie voorleggen.

Op mijn vereniging hebben wij een ruimte die als computerruimte wordt gebruikt. In die ruimte ligt een mooie houten parketvloer, die gelakt is opgeleverd. Nu zijn er echter een paar kale plekken ontstaan, niet verwonderlijk na 10 jaar zonder enige vorm van onderhoud ( :') ). Nu is mijn vraag, of het mogelijk is om alleen de kale plekken aan te pakken, zonder dat er een kleurverschil te zien is ten opzichte van de goede delen. Ik vermoed van niet, en het plan is dan ook om de vloer geheel kaal te schuren.

Daarna is het huidige plan om de vloer opnieuw te lakken. Het betreft een vloer van ongeveer 35-36 m2. Daarover heb ik ook een aantal vragen:

- wat zijn ongeveer de kosten? (manuren kosten niks, verder: huur schuurmachine, schuurpapier, rollers/kwasten, lak, beits. Mijn eigen grove schatting ligt rond de 500 euro.)
- Ik heb er twee weken voor uitgetrokken, is dit genoeg? (1e week leegruimen en schuren , 2e week elke dag een laklaag/beitslaag)
-Is het misschien beter om te kiezen voor het oliën van de vloer? (Hou daarbij in gedachte dat ik het niet zie gebeuren dat die vloer in de toekomst vaker wordt geolied dan 1 keer per jaar)

Alvast bedankt voor de reacties :)
Ok stelletje hokboeren
pi_96347003
Ik heb mijn begane grond volledig laten schuren, en laten oliën (50m²). Ik was in totaal ¤ 630,- kwijt inclusief de plinten in de zelfde kleur. (http://www.eduardkelder.nl/pages/indexpag.html)

Alleen de kale plekken aanpakken gaat niet mooi worden.

2 weken is zat, het feitelijk schuren en lakken is in een dag gedaan.

Lak is harder, en meer krasbestendig. Infomeer eens bij verschillende partijen of Lak of Olie beter is voor een vloer welke veel gebruikt wordt. In mijn geval maakt het niet uit, het is slechts een 2 persoons huishuden
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:15:21 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_96371257
1 dagje schuren is denk ik wat krap, aangezien de vloer noch waterpas noch vlak is
Ok stelletje hokboeren
pi_96376234
quote:
12s.gif Op donderdag 5 mei 2011 00:15 schreef padlarf het volgende:
1 dagje schuren is denk ik wat krap, aangezien de vloer noch waterpas noch vlak is
Maakt niks uit. Mijn 50m2 hebben ze in 2,5 uur geschuurd.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:11:33 #5
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_96379874
Dat professionals dat kunnen, dat zal ik niet ontkennen. Maar we hebben 'helaas' alleen beschikking over vrijwilligers. En omdat de vloer niet vlak is kun je niet zo'n grote unit huren. Nou ja kan wel, maar dat werkt niet zo best.

En over het lakken in een dagje ben ik het ook niet zo mee eens, aangezien elke laag een tijd moet drogen.

Maar sowieso bedankt voor je reacties :)
Ok stelletje hokboeren
pi_96399260
Ik heb net mijn vloer gelakt en geschuurd ongeveer 40m^2.

Huur schuurmachine 1 week was 105 euro kan ook in dag maar ik had alleen avond uren. Schuurbandjes nog keer 40 euro.

Lak 60 euro per pot 2 potten.

Droogtijd watergedragen PU lak 2 uur. Dus kan je op 1 dag makkelijk 5 lagen aanbrengen.

Schuren kosten me ongeveer 4 uurtjes. Voor de randen had ik kleine roterende en band schuurmachine.
pi_96432969
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:11 schreef padlarf het volgende:
Dat professionals dat kunnen, dat zal ik niet ontkennen. Maar we hebben 'helaas' alleen beschikking over vrijwilligers. En omdat de vloer niet vlak is kun je niet zo'n grote unit huren. Nou ja kan wel, maar dat werkt niet zo best.

En over het lakken in een dagje ben ik het ook niet zo mee eens, aangezien elke laag een tijd moet drogen.

Maar sowieso bedankt voor je reacties :)
Als je het zo goed weet, informeer dan niet naar de mogelijkheden. Als je al rekening houd met ¤ 500 als je het zelf gaat doen, geef ik alleen maar aan dat het ook mogelijk is om het voor dat geld het te laten doen.

En daarbij geef ik aan, dat ze dat makkelijk in 1 dag kunnen doen. En wat Schaapie ook zegt, drogen is geen probleem. Na 2-3 uur is het droog genoeg om over te lopen. Echte belasting van de vloer kan na 12-24 uur afhankelijk van het type, de temperatuur enz enz.

En schuren over een niet vlakke ondergrond, kan wel degelijk, als je een goede schuurmachine fixed, en weet waarmee je bezig bent.
Ik zou je adviseren het niet met de hand te gaan doen (onder het mom van, de vloer is te scheef voor een machine), want dan weet je zeker dat je vloer alleen maar schever gaat worden, en je op sommige plekken meer weg haalt dan op andere plekke, waardoor de lak op olie ook weer anders gaat opdrogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')