Tja, een VOG is niet zolang geldig als een paspoort. Vandaar waarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:29 schreef mymoodfentje het volgende:
dat je dat niet gratis bij je paspoort krijgt
Hij weer hoorquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:31 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem aan dat er toestemming verleend is voor deze vraag?
Saabquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:02 schreef fruityloop het volgende:
Een topic op fok openen is nou niet echt onderzoekend in mijn ogen..
Ja ik weer ja. Een vraag stellen op Fok vind ik nou niet bepaald onderzoek doen.quote:
Haha, daar gaan we weerquote:Op woensdag 4 mei 2011 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja ik weer ja. Een vraag stellen op Fok vind ik nou niet bepaald onderzoek doen.
Dan is toestemming ook niet nodig.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja ik weer ja. Een vraag stellen op Fok vind ik nou niet bepaald onderzoek doen.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:58 schreef El_Liberaliste het volgende:
Voor welk blad/site/medium werk je TS?
Iets meer achtergrondinfo over je onderzoek?
Goed onderzoek... dat is namelijk een feit. Althans; een VOG leidt niet tot een bestraffing, maar een HALT-straf als alternatief voor een 'strafrechtelijke' maatregel leidt in de praktijk tot problemen bij sollicitatie naar functies bij bijvoorbeeld leger of politie. (de reden waarom agenten in de praktijk afzien van een HALT-straf en ouders kiezen voor het betalen van een boete.)quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:20 schreef EVELINE1983 het volgende:
. Ook vraag ik mij af of bij kleinere delicten bij jongeren de VOG juist leidt tot een dubbele bestraffing voor jeugdzondes doordat zij niet aan de slag kunnen.
Het feit dat er hiervoor een VOG is afgegeven, zegt natuurlijk helemaal niets over het al dan niet goed functioneren van de VOG. (sowieso die Pavlov-reactie bij als er een keer iets gebeurt, waardoor zogenaamd alles omgegooid moet worden is te knullig voor woorden. Zijn we in Nederland altijd erg goed in.)quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:41 schreef rene90 het volgende:
En natuurlijk het voorbeeld van Alphen aan de Rijn kan je pakken.
Uiteraard, maar het lijkt me wel voor haar een belangrijk punt om mee te pakken in haar onderzoek. Waar ze allemaal naar kijken bij een VOG, en waar ook niet naar en waarom dan.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het feit dat er hiervoor een VOG is afgegeven, zegt natuurlijk helemaal niets over het al dan niet goed functioneren van de VOG. (sowieso die Pavlov-reactie bij als er een keer iets gebeurt, waardoor zogenaamd alles omgegooid moet worden is te knullig voor woorden. Zijn we in Nederland altijd erg goed in.)
Was niet de Ombudsman maar VPRO themaquote:Op zaterdag 7 mei 2011 14:56 schreef EVELINE1983 het volgende:
is zeker een belangrijk punt, maar ik vind wapenvergunningen en psychiatrisch verleden twee bijzondere aspecten van de VOG. Ik wil eigenlijk m.n. kijken wat werkgevers verwachten van zo'n papiertje, en wat het in werkelijkheid voorstelt.
kent iemand voorbeelden van jongeren die klem zijn komen te zitten (dus niet een baan konden krijgen waarvoor VOG vereist was) door een relatief klein delict?
@das phantom; de aflevering van De Ombudsman vond ik niet zo sterk. Begreep van de betrokken instanties dat de jongeren in kwestie in werkelijkheid meer op hun kerfstok hadden.
Alle hulp blijft welkom!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |