abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:11:14 #151
297051 schaal_9
Caissière B
pi_96427779
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:57 schreef fruityloop het volgende:
UWV biedt je van alles aan, tot een baan in de prostitutie aan toe, maar dat was een eennmalig foutje volgens mij. :Y

Beter is het om buiten het UWV om werk te zoeken, mijn vriendin boden ze een baan in een koekjesfabriek aan, dit terwijl ze een bachelor in de commercie heeft, en frans, duits en engels vloeiend spreekt, en kan schrijven. :N
Voor de overheid is uitstroom uit de uitkeringen in principe voldoende. Werk op niveau is mooi meegenomen, maar dat maakt voor de cijfers niet uit.
Afhankelijk van de afstand tot de arbeidsmarkt is het vrij goed mogelijk dat je dom werk aangeboden krijgt. Dit verschilt uiteraard per geval.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_96427852
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Voor de overheid is uitstroom uit de uitkeringen in principe voldoende. Werk op niveau is mooi meegenomen, maar dat maakt voor de cijfers niet uit.
Afhankelijk van de afstand tot de arbeidsmarkt is het vrij goed mogelijk dat je dom werk aangeboden krijgt. Dit verschilt uiteraard per geval.
Er is niet zo iets als dom werk. Daarnaast mag verwacht worden van iemand die een universitaire opleiding heeft gedaan, dat ie buiten het UWV om werk kan zoeken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:15:28 #153
297051 schaal_9
Caissière B
pi_96427975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is niet zo iets als dom werk. Daarnaast mag verwacht worden van iemand die een universitaire opleiding heeft gedaan, dat ie buiten het UWV om werk kan zoeken.
Dat is natuurlijk waar. Vaak is begeleiding bij solliciteren gericht op het zoeken van vacatures en het schrijven van een brief. Dingen die iemand met een universitaire opleiding prima zelf kan. Voor TS ligt het lastiger, vanwege autisme. Dan kan andersoortige begeleiding van pas komen (bemiddeling).
pi_96429781
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:15 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk waar. Vaak is begeleiding bij solliciteren gericht op het zoeken van vacatures en het schrijven van een brief. Dingen die iemand met een universitaire opleiding prima zelf kan. Voor TS ligt het lastiger, vanwege autisme. Dan kan andersoortige begeleiding van pas komen (bemiddeling).
Ik kwam laatst een bureau tegen welke hoger opgeleide mensen met autisme of andere belemmeringen bemiddeld, zal eens zoeken of ik het nog kan vinden, zag er erg profesioneel uit.
pi_96430399
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:21 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

[..]

Dit is het frusterende Bij mij komt het wel uit. Ik ben in staat prima mijn werk te doen en ben niet heel vreemd. En dan zou ik ook kansloos zijn? Kom op zeg, het moet mij toch wel lukken aan een fatsoenlijke baan te komen? (niet aan jou gericht hoor Mwanatabu )

Waar jij en andere rechtse users misschien wel een punt hebben is dat het qua erfelijkheid niet handig is om als persoon die niet in staat is zichzelf in onderhoud te voorzien, kinderen op de wereld te zetten.

[..
Ik rechts? Deze ga ik in mijn sig zetten :D
Geloof me, ik sta aan jouw kant en probeerde met mijn voorbeelden juist te laten zien hoe mensen ten onrechte afgeschreven raken ondanks hun (onorthodoxe) kwaliteiten en ik wilde je attent maken op de valkuilen waar ik veel mensen in heb zien lopen door hun beperking.

Verder weet ik als geen ander wat erfelijke belasting in deze kan betekenen, want mijn beide ouders hebben een ass_stoornis en hebben mij dit cadeau gedaan wat voor mij betekent dat ik drager ben en voor mijn oudste zoon dat hij zwaar autistisch is. In mijn directe omgeving zie ik dus dagelijks de praktijk. Elk mens en dus elke autist is anders natuurlijk, dus misschien doe jij het allemaal wel lachend en dat hoop ik ook voor je.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_96433712
Het probleem is denk ik dat mensen op school allemaal etiketjes kunnen claimen en daarmee allerlei voorkeursbehandelingen krijgen. Zo werkt het in het echte leven helaas niet. Vrijwel iedereen heeft z'n sterke en z'n zwakke punten. Dat er voor sommige van die zwakke punten toevallig een etiketje bestaat waarmee van alles geclaimd kan worden is eigenlijk een slechte zaak. Hierdoor raken mensen er namelijk aan gewend dat ze hun zwaktes als excuus kunnen gebruiken; je kan er beter maar gewoon mee leren omgaan.
pi_96434199
Het probleem van TS is gewoon dat ze veel te veel wil en dit allemaal al van tevoren uitgedacht wil hebben. Ik lees dat je al dertig bent, een flinke studieschuld hebt, het liefst wil promoveren, een kind erbij wil, autistisch bent, amper concessies wil doen, je partner ook nog carrièrewensen heeft.. and the list goes on. Hoe wil je dat allemaal aan elkaar breien? En hoe denk jij dit allemaal al van tevoren te kunnen uitdenken?

Zelf ben ik ook filosofiestudent en ik word met dezelfde soort problemen geconfronteerd als jij. Binnenkort begin ik (waarschijnlijk) aan een research master en ga ik later misschien promoveren, maar een zekerheid is dat nooit. Zelfs niet een quasi-zekerheid. Hoewel ik de docenten goed ken, via medezeggenschapsraden en simpelweg via via wel een 'naam' opgebouwd heb, is het bij lange na niet zeker of ik ook wel een promotieplek zal krijgen (niet eens per se een ambitie van me). Zo'n promotieplek is ook maar net een specifieke plek, met een specifieke promotor over een specifiek onderwerp waar je voor moet solliciteren. Dat je nu al er min of meer vanuit gaat dat je zo'n plek wel kan bemachtigen vind ik vind ik wel erg voorbarig. (Voor de volledigheid: ik ben 24 jaar oud, alleenstaand en lichamelijk/psychisch helemaal in orde. Doorsnee student dus.)

Persoonlijk snap ik wel dat je wil promoveren. Naast dat dit natuurlijk een enorm verdiepende activiteit is, is de universiteit ook een zeer beschermde omgeving bevolkt met superintelligente mensen die zich in kunnen leven in jouw gedragsstoornis. Maar het is vechten voor een plek. Als je denkt dat je de enige bent die wil promoveren binnen de filosofie kom je nogal bedrogen uit. Daarbij komt ook nog dat een academische carrière keihard aanpoten is; 60-urige werkweken zijn geen uitzondering. Bovenop komt ook nog eens dat het maar vraag is of je na zo'n promotie aan de slag kunt.

My two cents: het leven is kiezen. Je bent nu al dertig en zit met tig ambities en wensen in je hoofd die naar mijn mening zeer moeilijk verenigd kunnen worden. Verder denk je nu al ontzettend ver vooruit en probeer je nu al je leven te 'maken'. Dat lukt gewoon niet, je hebt niet alles in de hand. Probeer realistisch te blijven. Het leven is niet en-en, maar of-of.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2011 20:44:48 ]
pi_96441782
quote:
Je kiest niet voor kinderen om deze vervolgens 5 dagen per week naar de opvang te brengen. Daar krijg je kinderen a-la Tristan van der Vlis van omdat deze te weinig liefde en aandacht hebben gehad.
Dus je impliceert nu dat 95% van alle kinderen in Scandinavië "a-la Tristan van der Vlis" zijn ;(
pi_96441867
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:43 schreef Friek_ het volgende:

My two cents: het leven is kiezen. Survival of the fittest
...Survival of the fittest is een term die oorspronkelijk is bedacht door Herbert Spencer in zijn boek Social Statics uit 1851. Spencer stelde dat als de overheid niet zou ingrijpen de bekwaamste (rijkste) mensen uiteindelijk zouden overblijven en er een superbeschaving zou ontstaan waaruit de zwakkere groepen geëlimineerd zouden zijn.

We zijn we ook met zijn allen een stelletje achterlijken dat we eigenlijk op dit punt nog geen streep verder zijn. Twee eeuwen verder. :')
pi_96442096
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:44 schreef EchtGaaf het volgende:
...Survival of the fittest is een term die
Open een eigen topic. Die reactie van Friek was een heel goeie, waar de TS veel aan kan hebben.
pi_96442910
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:51 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Open een eigen topic. Die reactie van Friek was een heel goeie, waar de TS veel aan kan hebben.
Eens, ik bedoelde eigenlijk het zelfde te zeggen, maar was iets minder subtiel :+
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 18:23:37 #162
45833 crew  Fogel
pi_96443112
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:42 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dus je impliceert nu dat 95% van alle kinderen in Scandinavië "a-la Tristan van der Vlis" zijn ;(
Voor het gemak vergeten mensen dat je in Scandinavië vaak al om 15 of 16u thuis bent van het werk, in tegenstelling tot Nederland waar je blij mag zijn als je om 18u de file in mag en met veel geluk je kind nog kan zien net voor die naar bed gaat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_96443191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Voor het gemak vergeten mensen dat je in Scandinavië vaak al om 15 of 16u thuis bent van het werk, in tegenstelling tot Nederland waar je blij mag zijn als je om 18u de file in mag en met veel geluk je kind nog kan zien net voor die naar bed gaat.
Je hoeft natuurlijk geen kinderen te nemen.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 18:38:23 #164
45833 crew  Fogel
pi_96443553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hoeft natuurlijk geen kinderen te nemen.
Er is weinig wat echt moet tijdens een leven. Veel mensen denken veel te moeten, maar eigenlijk zijn daar vooral wensen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Fogel op 06-05-2011 19:08:25 (dubbelquote is nu weg) ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_96443642
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:51 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf wel uit. Ik ga over mijn eigen inbreng.
pi_96443702
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Eens, ik bedoelde eigenlijk het zelfde te zeggen, maar was iets minder subtiel :+
Subtiel ben je nog nooit geweest. :')
pi_96448432
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

"Van de Deense kinderen tussen 1 jaar en de basisschoolleeftijd gaat 95 procent naar de kinderopvang. Vijf dagen in de week, en als de ouders het handig indelen – de een brengt en de ander haalt – hooguit een uur of zeven per dag. Zelfs kinderen van vrouwen die niet werken, gaan naar de crèche, want die wordt niet beschouwd als een plek om een kind te stallen omdat de moeder carrière wil maken."
(Naar: De Volkskrant)

Tja, 7 uur of 8 uur per dag. Ik denk niet dat een kind van dat ene uurtje extra per dag gelijk "a-la Tristan" wordt ;)
Beetje off topic, ik weet het, maar ik erger me gewoon aan dat conservatieve "moederideaal" in NL.
pi_96452352
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Subtiel ben je nog nooit geweest. :')
Wel duidelijk, sorry maar als TS hulp nodig heeft bij vinden van een baan kan ze me dat laten weten, ben niet te beroerd om me vrije tijd te steken in het vinden van een baan vor haar.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:07:39 #169
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_96470517
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb nergens kunnen lezen of TS al werkervaring heeft. Of op z'n minst stage gelopen. Mooie diploma's zijn leuk, maar veel werkgevers vinden het ook fijn als je al eerder (fulltime) gewerkt hebt. Werken en studeren zijn wel twee verschillende dingen. Verder kun je je afvragen of het financieel aantrekkelijk is om een master te volgen. Als je er zeker van bent dat je een wereldbaan met die opleiding krijgt, moet je het gewoon doen, maar vaak krijg je die mogelijkheid ook wanneer je bij een bedrijf werkt.

Overigens is lang wachten met werken ook niet bepaald aantrekkelijk voor wanneer je later met ouderdomspensioen gaat. :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik kwam laatst een bureau tegen welke hoger opgeleide mensen met autisme of andere belemmeringen bemiddeld, zal eens zoeken of ik het nog kan vinden, zag er erg profesioneel uit.
Dat klinkt interessant. Bedankt voor de info. Zal zelf eens achteraan gaan.
signatuurloos
pi_96472541
quote:
Overigens is lang wachten met werken ook niet bepaald aantrekkelijk voor wanneer je later met ouderdomspensioen gaat. :{
Of misschien wel, als je dan toch pas op je 67e mag :P
(Maar qua geldvoorziening op je oude dag is het niet zo handig nee).
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:43:10 #171
297051 schaal_9
Caissière B
pi_96486040
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:07 schreef Captain_Maximum het volgende:
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb nergens kunnen lezen of TS al werkervaring heeft. Of op z'n minst stage gelopen. Mooie diploma's zijn leuk, maar veel werkgevers vinden het ook fijn als je al eerder (fulltime) gewerkt hebt. Werken en studeren zijn wel twee verschillende dingen. Verder kun je je afvragen of het financieel aantrekkelijk is om een master te volgen. Als je er zeker van bent dat je een wereldbaan met die opleiding krijgt, moet je het gewoon doen, maar vaak krijg je die mogelijkheid ook wanneer je bij een bedrijf werkt.

[..]

Dat klinkt interessant. Bedankt voor de info. Zal zelf eens achteraan gaan.
Ik weet denk om welk bureau het gaat, zo ben ik zelf op een wonderlijke wijze aan werk gekomen. Zonder hen zat ik nu waarschijnlijk op het minimumloon (in een zogeheten instapbaan). Autisten zijn de intelligentste schoffelaars ter wereld, stelde iemand in dit draadje al. Andere hoogopgeleiden komen niet zo gauw in bijstand of Wajong.

Wellicht kan TS eens kijken welke functies ze denkt te kunnen gaan uitoefenen, rekening houdend met autisme. Ofwel, arbeidsmarktkansen inventariseren.
pi_96486196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wel duidelijk, sorry maar als TS hulp nodig heeft bij vinden van een baan kan ze me dat laten weten, ben niet te beroerd om me vrije tijd te steken in het vinden van een baan vor haar.
Dan heb ik je verkeerd begrepen als dat je strekking van je opmerking was. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')