Voor de overheid is uitstroom uit de uitkeringen in principe voldoende. Werk op niveau is mooi meegenomen, maar dat maakt voor de cijfers niet uit.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:57 schreef fruityloop het volgende:
UWV biedt je van alles aan, tot een baan in de prostitutie aan toe, maar dat was een eennmalig foutje volgens mij.![]()
Beter is het om buiten het UWV om werk te zoeken, mijn vriendin boden ze een baan in een koekjesfabriek aan, dit terwijl ze een bachelor in de commercie heeft, en frans, duits en engels vloeiend spreekt, en kan schrijven.
Er is niet zo iets als dom werk. Daarnaast mag verwacht worden van iemand die een universitaire opleiding heeft gedaan, dat ie buiten het UWV om werk kan zoeken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Voor de overheid is uitstroom uit de uitkeringen in principe voldoende. Werk op niveau is mooi meegenomen, maar dat maakt voor de cijfers niet uit.
Afhankelijk van de afstand tot de arbeidsmarkt is het vrij goed mogelijk dat je dom werk aangeboden krijgt. Dit verschilt uiteraard per geval.
Dat is natuurlijk waar. Vaak is begeleiding bij solliciteren gericht op het zoeken van vacatures en het schrijven van een brief. Dingen die iemand met een universitaire opleiding prima zelf kan. Voor TS ligt het lastiger, vanwege autisme. Dan kan andersoortige begeleiding van pas komen (bemiddeling).quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is niet zo iets als dom werk. Daarnaast mag verwacht worden van iemand die een universitaire opleiding heeft gedaan, dat ie buiten het UWV om werk kan zoeken.
Ik kwam laatst een bureau tegen welke hoger opgeleide mensen met autisme of andere belemmeringen bemiddeld, zal eens zoeken of ik het nog kan vinden, zag er erg profesioneel uit.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:15 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk waar. Vaak is begeleiding bij solliciteren gericht op het zoeken van vacatures en het schrijven van een brief. Dingen die iemand met een universitaire opleiding prima zelf kan. Voor TS ligt het lastiger, vanwege autisme. Dan kan andersoortige begeleiding van pas komen (bemiddeling).
Ik rechts? Deze ga ik in mijn sig zettenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:21 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
[..]
Dit is het frusterende Bij mij komt het wel uit. Ik ben in staat prima mijn werk te doen en ben niet heel vreemd. En dan zou ik ook kansloos zijn? Kom op zeg, het moet mij toch wel lukken aan een fatsoenlijke baan te komen? (niet aan jou gericht hoor Mwanatabu )
Waar jij en andere rechtse users misschien wel een punt hebben is dat het qua erfelijkheid niet handig is om als persoon die niet in staat is zichzelf in onderhoud te voorzien, kinderen op de wereld te zetten.
[..
Dus je impliceert nu dat 95% van alle kinderen in Scandinavië "a-la Tristan van der Vlis" zijnquote:Je kiest niet voor kinderen om deze vervolgens 5 dagen per week naar de opvang te brengen. Daar krijg je kinderen a-la Tristan van der Vlis van omdat deze te weinig liefde en aandacht hebben gehad.
...Survival of the fittest is een term die oorspronkelijk is bedacht door Herbert Spencer in zijn boek Social Statics uit 1851. Spencer stelde dat als de overheid niet zou ingrijpen de bekwaamste (rijkste) mensen uiteindelijk zouden overblijven en er een superbeschaving zou ontstaan waaruit de zwakkere groepen geëlimineerd zouden zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:43 schreef Friek_ het volgende:
My two cents: het leven is kiezen. Survival of the fittest
Open een eigen topic. Die reactie van Friek was een heel goeie, waar de TS veel aan kan hebben.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:44 schreef EchtGaaf het volgende:
...Survival of the fittest is een term die
Eens, ik bedoelde eigenlijk het zelfde te zeggen, maar was iets minder subtielquote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:51 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Open een eigen topic. Die reactie van Friek was een heel goeie, waar de TS veel aan kan hebben.
Voor het gemak vergeten mensen dat je in Scandinavië vaak al om 15 of 16u thuis bent van het werk, in tegenstelling tot Nederland waar je blij mag zijn als je om 18u de file in mag en met veel geluk je kind nog kan zien net voor die naar bed gaat.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:42 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Dus je impliceert nu dat 95% van alle kinderen in Scandinavië "a-la Tristan van der Vlis" zijn
Je hoeft natuurlijk geen kinderen te nemen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten mensen dat je in Scandinavië vaak al om 15 of 16u thuis bent van het werk, in tegenstelling tot Nederland waar je blij mag zijn als je om 18u de file in mag en met veel geluk je kind nog kan zien net voor die naar bed gaat.
Er is weinig wat echt moet tijdens een leven. Veel mensen denken veel te moeten, maar eigenlijk zijn daar vooral wensen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk geen kinderen te nemen.
Dat maak ik zelf wel uit. Ik ga over mijn eigen inbreng.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:51 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Open een eigen topic. Die reactie van Friek was een heel goeie, waar de TS veel aan kan hebben.
Subtiel ben je nog nooit geweest.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens, ik bedoelde eigenlijk het zelfde te zeggen, maar was iets minder subtiel
"Van de Deense kinderen tussen 1 jaar en de basisschoolleeftijd gaat 95 procent naar de kinderopvang. Vijf dagen in de week, en als de ouders het handig indelen – de een brengt en de ander haalt – hooguit een uur of zeven per dag. Zelfs kinderen van vrouwen die niet werken, gaan naar de crèche, want die wordt niet beschouwd als een plek om een kind te stallen omdat de moeder carrière wil maken."quote:Op vrijdag 6 mei 2011 18:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten mensen dat je in Scandinavië vaak al om 15 of 16u thuis bent van het werk, in tegenstelling tot Nederland waar je blij mag zijn als je om 18u de file in mag en met veel geluk je kind nog kan zien net voor die naar bed gaat.
Wel duidelijk, sorry maar als TS hulp nodig heeft bij vinden van een baan kan ze me dat laten weten, ben niet te beroerd om me vrije tijd te steken in het vinden van een baan vor haar.quote:
Dat klinkt interessant. Bedankt voor de info. Zal zelf eens achteraan gaan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kwam laatst een bureau tegen welke hoger opgeleide mensen met autisme of andere belemmeringen bemiddeld, zal eens zoeken of ik het nog kan vinden, zag er erg profesioneel uit.
Of misschien wel, als je dan toch pas op je 67e magquote:Overigens is lang wachten met werken ook niet bepaald aantrekkelijk voor wanneer je later met ouderdomspensioen gaat.![]()
Ik weet denk om welk bureau het gaat, zo ben ik zelf op een wonderlijke wijze aan werk gekomen. Zonder hen zat ik nu waarschijnlijk op het minimumloon (in een zogeheten instapbaan). Autisten zijn de intelligentste schoffelaars ter wereld, stelde iemand in dit draadje al. Andere hoogopgeleiden komen niet zo gauw in bijstand of Wajong.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:07 schreef Captain_Maximum het volgende:
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb nergens kunnen lezen of TS al werkervaring heeft. Of op z'n minst stage gelopen. Mooie diploma's zijn leuk, maar veel werkgevers vinden het ook fijn als je al eerder (fulltime) gewerkt hebt. Werken en studeren zijn wel twee verschillende dingen. Verder kun je je afvragen of het financieel aantrekkelijk is om een master te volgen. Als je er zeker van bent dat je een wereldbaan met die opleiding krijgt, moet je het gewoon doen, maar vaak krijg je die mogelijkheid ook wanneer je bij een bedrijf werkt.
Overigens is lang wachten met werken ook niet bepaald aantrekkelijk voor wanneer je later met ouderdomspensioen gaat.
[..]
Dat klinkt interessant. Bedankt voor de info. Zal zelf eens achteraan gaan.
Dan heb ik je verkeerd begrepen als dat je strekking van je opmerking was.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel duidelijk, sorry maar als TS hulp nodig heeft bij vinden van een baan kan ze me dat laten weten, ben niet te beroerd om me vrije tijd te steken in het vinden van een baan vor haar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |