abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97522956
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Gut gut, wat een hooghartigheid weer. Wat loop je nou te bazelen over principes? Aan het einde van de dag moet je gewoon doen waar je voor ingehuurd bent. En als je niet wilt doen waar je voor ingehuurd bent, dan moet je je niet laten inhuren. Maar ga niet superieur lopen doen tegenover politieambtenaren die voor dat vak gekozen hebben en dus wél doen waarvoor ze ingehuurd worden. Dat heet loyaliteit en verantwoordelijkheid. Mensen die menen dat ze alles wat ze uit hoofde van hun functie moeten doen, langs hun eigen principiele meetlat moeten leggen, die kunnen inderdaad maar het beste voor zichzelf beginnen. Zijn sowieso altijd nogal vermoeiende mensen. En ja, één van de leuke kanten van het politievak lijkt me volk als jij aanspreken op hun onbetamelijke gedrag.
Ja!
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_97523036
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:49 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Ik praat bijna dagelijks met rechercheurs en medewerkers van justitie. Ben namelijk strafrechtadvocaat. En na vele jaren ben ik me steeds meer gaan irriteren aan het feit dat de waarheidsvinding geen prioriteit heeft, maar enkel het feit zoveel mogelijk veroordelingen te verkrijgen. En dat heeft gewoon te maken met de mentaliteit die heerst bij de politie.
Ownee........ De Vijand! boehhhhhh Salduz!
pi_97523148
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 17:17 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Ik moet je hierin een beetje gelijk geven. Dit heeft ook te maken dat de laatste 20 jaar de eisen voor een politieagent steeds lager zijn geworden. De drang om snel te scoren.

Ook zijn er een heleboel rechercheurs die spelen dat zij rechercheur zijn.

Overigens heeft de positieve discriminatie voor vrouwen en minderheden ook niet bepaald in het voordeel van de politie gewerkt(uitzonderingen daargelaten). Personen die niet geschikt waren werden toch aangenomen. Dit zuiver om de percentages aan te vullen.
Baantjer?
pi_97523459
Ik snap de houding tegen agenten vandaag de dag echt totaal niet. Uiteraard baal ik als ik een boete krijg voor zonder licht fietsen, maar ben ik de enige die dan denkt 'godverdomme had ik maar licht op mijn fiets gedaan' en niet 'godverdomme hebben die agenten niets beters te doen'? Het zou wat worden als geen enkele overtreding nog berecht wordt, behalve als het om zware criminelen gaat.
pi_97528523
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 00:02 schreef Tchock het volgende:
Ik snap de houding tegen agenten vandaag de dag echt totaal niet. Uiteraard baal ik als ik een boete krijg voor zonder licht fietsen, maar ben ik de enige die dan denkt 'godverdomme had ik maar licht op mijn fiets gedaan' en niet 'godverdomme hebben die agenten niets beters te doen'?
Nee hoor, ik denk er net zo over. Fout is fout, dan had ik me maar aan de wet moeten houden, zoals iedere Nederlander hoort te doen. Die stompzinnige houding waar jij het over hebt, heeft voornamelijk te maken met het IQ van die mensen, en dan vooral het gebrek er aan.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97537622
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 06:51 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk er net zo over. Fout is fout, dan had ik me maar aan de wet moeten houden, zoals iedere Nederlander hoort te doen. Die stompzinnige houding waar jij het over hebt, heeft voornamelijk te maken met het IQ van die mensen, en dan vooral het gebrek er aan.
Inderdaad. Totaal gebrek aan respect voor autoriteit, veroorzaakt door een soort doorgetrokken populisme dat je in de posts hierboven ook al heel goed kunt merken.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:26:33 #182
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_97555412
Oke, fuck it. Ik wil het hier echt niet bij laten. Heb net een heel A4'tje volgekalkt in met waarom ik bij de politie moet. ( een soort smeekbede voor een mogelijke tweede kans, maar wel in formele taal).

Morgen gaat hij aangetekent op de post. Als daden het niet doen dan maar met woorden. Want ik ben ervan overtuigt dat bij een tweede keer binnen een maand tijd ik het WEL haal.
*Hosselcopter*
pi_97555694
That's the spirit! ^O^
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:15:19 #184
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_97558231
Je komt er wel Dibble.
pi_97559206
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:26 schreef Dibble het volgende:
Oke, fuck it. Ik wil het hier echt niet bij laten. Heb net een heel A4'tje volgekalkt in met waarom ik bij de politie moet. ( een soort smeekbede voor een mogelijke tweede kans, maar wel in formele taal).

Morgen gaat hij aangetekent op de post. Als daden het niet doen dan maar met woorden. Want ik ben ervan overtuigt dat bij een tweede keer binnen een maand tijd ik het WEL haal.
Inderdaad, goed zo!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:35:46 #186
80382 manny
30 is best veel
pi_97559318
opschieten, want ze gaan er tigduizend man uitgooien bij defensie en die zullen, denk ik, ook voor onze vrienden in blauw in aanmerking komen
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_97564713
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:35 schreef manny het volgende:
opschieten, want ze gaan er tigduizend man uitgooien bij defensie en die zullen, denk ik, ook voor onze vrienden in blauw in aanmerking komen
Niet zo zeker van zijn. Vacatures bij het korps Noord-Nederland gaan binnekort zelfs weer open.

En dan is mijn tijd om te shinen. :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:27:12 #188
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_97565271
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Inderdaad, goed zo!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik laat hem eerst nog door m'n zus controleren. Die zit op de uni.
*Hosselcopter*
  Boks-Chick dinsdag 31 mei 2011 @ 23:34:12 #189
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_97565617
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:26 schreef Dibble het volgende:

_O_ Vind dat echt gaaf en goed van je! Ik duim :*.
lolwut
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:47:17 #190
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_97566080
Dat wordt vast een pluspunt voor doorzettingsvermogen.
Tics van je petten.
pi_97566730
Even voor de goede orde: het korps wijst af of neemt aan. Ik hoop dat je het naar hen stuurt (al zou ik gewoon bellen, trouwens). Het koprs kan dus best besluiten je aan te nemen, ondanks je sporttest (zoals ik al meldde) en dat kan dus ook op basis van die brief.

Verder ben ik het trouwens niet eens met de opmerking over de mensen van defensie: het feit dat je bij defensie zit, maakt je absoluut niet direct een goed politieman. (ik denk dat het je zelfs tegenwerkt, eerlijk gezegd, als we het gewoon over infanterie hebben)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_97570040
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Even voor de goede orde: het korps wijst af of neemt aan. Ik hoop dat je het naar hen stuurt (al zou ik gewoon bellen, trouwens). Het koprs kan dus best besluiten je aan te nemen, ondanks je sporttest (zoals ik al meldde) en dat kan dus ook op basis van die brief.

Verder ben ik het trouwens niet eens met de opmerking over de mensen van defensie: het feit dat je bij defensie zit, maakt je absoluut niet direct een goed politieman. (ik denk dat het je zelfs tegenwerkt, eerlijk gezegd, als we het gewoon over infanterie hebben)
Ik heb heeeeeel veeeeeeel collega's die een defensie achtergrond hebben.
pi_97571576
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:15 schreef Dibble het volgende:
Het is me niet gelukt jongens. Kwam door de cognitieve test maar faalde voor de sporttest. 10 seconden te laat in 3.19 afgelegd. Ik baal hier nu onwijs van :N . Al die jaren roken en een te snelle start, tsja.....
Maar het goede nieuws is dat een cognitietest een stuk moeilijker te verbeteren is dan een conditietest. Heel veel succes met trainen *O* Je weet nu wat je doen moet :)

En jammer dat het nu niet gelukt is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_97571938
Succes TS :)
  zondag 5 juni 2011 @ 17:16:37 #195
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_97743733
Ik heb het eigenhandig woensdag afgeleverd bij het korps gebouw aan de balie met in grote letters 'Persoonlijk t.a.v. De Korpschef regio Kennemerland. Nou maar hopen dat ik van de week een bericht terug krijg. ;(

Naar mijn mening heb ik een goede brief geschreven. Als iemand het wil inzien stuur pm me. Feedback kan ik altijd gebruiken. Maar let niet teveel op fouten enz alhoewel ik er zeker van ben dat ie tip top in orde is.
*Hosselcopter*
pi_97744274
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:54 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Ik heb heeeeeel veeeeeeel collega's die een defensie achtergrond hebben.
Dat kan (ik ken er eentje (marinier) en die loopt we tegen een hoop dingen aan), maar het maakt je niet meer geschikt, zeg maar. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 5 juni 2011 @ 17:46:46 #197
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_97745086
Politie wil absoluut geen machocultuur, wat bij defensie helaas wel een beetje het geval is.

Alhoewel in sommige buurten en wijken een machoagent niet zou misstaan :-)
pi_97841171
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat kan (ik ken er eentje (marinier) en die loopt we tegen een hoop dingen aan), maar het maakt je niet meer geschikt, zeg maar. :)
Het lastige voor iemand die van defensie afkomt is dat je in het begin van je opleiding er eigenlijk heel terughoudend wordt gedaan met studenten die net begonnen zijn met de opleiding. Terwijl bijv iemand met een defensie achtergrond en eventueel al uitzendingen dat niet nodig heeft. Maar bij de studenten zitten ook de 18 jarige die net van de havo of vmbo afkomen.

Ik zeg: Mentale training voor de ex-defensie man/vrouw haha
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:03:05 #199
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_97948515
A4 formaat envelop vorige week woensdag persoonlijk afgeleverd aan een agent aan de balie in het korpsgebouw met in koeie letters t.a.v. De Korpschef Regio (......). Maar dus nog steeds geen bericht terug. Raak een beetje mijn hoop kwijt -O-
*Hosselcopter*
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:06:21 #200
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_97948651
Geduld :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')