En hier ga je de fout in. Waarom zou je de taak uitvoeren die je is opgedragen als deze overduidelijk fout is, zoals het inhakken op onschuldige demonstranten. Simpelweg omdat het je is opgedragen? Of omdat je bang bent anders je baan te verliezen? In mijn ogen ben je dan gewoon een lafaard.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:47 schreef Argento het volgende:
[..]
Die mentaliteit leeft bij jou kennelijk net zo goed. De 'politie' is per definitie fout omdat zij de regels handhaaft. Ook de regels waarvan jij meent dat die het handhaven niet waard zijn. Dat is dan jammer voor je, maar wat jij daarvan vindt is niet zo interessant en dat betekent dus ook niet dat iedere politieambtenaar in het diepst van zijn wezen 'fout' is enkel en alleen omdat hij de taak uitvoert die hem is opgedragen. Zoals iedereen die in loondienst werkt (ambtenaar of niet) de taak uitvoert die hem is opgedragen of dat in ieder geval behoort te doen.
Dan kan ik nu al zeggen dat je een hele slechte strafrechtadvocaat bent, want je verzuimt in je betoog onderscheid te maken tussen de politie als ordehandhaver (dat is waar je tegen ageert als je de politie verwijt 'domme' regelvolgers te zijn) en de politie als opsporingsapparaat (waar je het gezien je verwijzing naar waarheidsvinding ineens over hebt). Dat zijn twee wezenlijk verschillende politietaken die je niet zomaar op één hoop kan gooien. Daarnaast is het sowieso nogal mager om de politie te verwijten geen oog te hebben voor de waarheidsvinding. Uiteindelijk is de politie in dat opzicht enkel van instrumenteel belang en ligt de werkelijke waarheidsvinding bij het OM en uiteindelijk bij de rechter.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:49 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Ik praat bijna dagelijks met rechercheurs en medewerkers van justitie. Ben namelijk strafrechtadvocaat. En na vele jaren ben ik me steeds meer gaan irriteren aan het feit dat de waarheidsvinding geen prioriteit heeft, maar enkel het feit zoveel mogelijk veroordelingen te verkrijgen. En dat heeft gewoon te maken met de mentaliteit die heerst bij de politie.
Hier irriteer ik me aan....quote:
Nee, dat heeft te maken met professionele verantwoordelijkheid en vanuit die verantwoordelijk zul je wel vaker iets moeten doen waar je zelf niet achterstaat maar wat gewoon moet gebeuren omdat het tot je taken behoort. Als iedereen zelf ging bepalen welke taken hij wel en welke taken hij niet ging uitvoeren, dan zou het sowieso een zooitje worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:53 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
En hier ga je de fout in. Waarom zou je de taak uitvoeren die je is opgedragen als deze overduidelijk fout is, zoals het inhakken op onschuldige demonstranten. Simpelweg omdat het je is opgedragen? Of omdat je bang bent anders je baan te verliezen? In mijn ogen ben je dan gewoon een lafaard.
Een sterk politieapparaat betekent effectieve ordehandhaving. Ook in een democratie. Denk daar maar ns over na.quote:Alle totalitaire regimes in de wereld bestaan alleen omdat er een sterk politieapparaat aanwezig is. Denk daar maar eens over na. En kom dan niet met het argument dat dat in Nederland niet kan gebeuren, want uit de tweede wereldoorlog blijk wel anders.
Terechte opmerking, en ik heb hier ook een bron voor, maar dit is geen taaltopic of taalforumquote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:00 schreef 1299 het volgende:
[..]
Je kan je enkel ergeren aan, of je bent geïrriteerd.
Gast, BNW is verderop, hoepel op man.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:53 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
En hier ga je de fout in. Waarom zou je de taak uitvoeren die je is opgedragen als deze overduidelijk fout is, zoals het inhakken op onschuldige demonstranten. Simpelweg omdat het je is opgedragen? Of omdat je bang bent anders je baan te verliezen? In mijn ogen ben je dan gewoon een lafaard.
Alle totalitaire regimes in de wereld bestaan alleen omdat er een sterk politieapparaat aanwezig is. Denk daar maar eens over na. En kom dan niet met het argument dat dat in Nederland niet kan gebeuren, want uit de tweede wereldoorlog blijk wel anders.
Ik moet je hierin een beetje gelijk geven. Dit heeft ook te maken dat de laatste 20 jaar de eisen voor een politieagent steeds lager zijn geworden. De drang om snel te scoren.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:49 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Ik praat bijna dagelijks met rechercheurs en medewerkers van justitie. Ben namelijk strafrechtadvocaat. En na vele jaren ben ik me steeds meer gaan irriteren aan het feit dat de waarheidsvinding geen prioriteit heeft, maar enkel het feit zoveel mogelijk veroordelingen te verkrijgen. En dat heeft gewoon te maken met de mentaliteit die heerst bij de politie.
Dan zal de trias politica eerst goed en zuiver moeten werken! Jammer genoeg is er in de hogere regionen een gebrek een democratie maar geen gebrek aan ego's!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, dat heeft te maken met professionele verantwoordelijkheid en vanuit die verantwoordelijk zul je wel vaker iets moeten doen waar je zelf niet achterstaat maar wat gewoon moet gebeuren omdat het tot je taken behoort. Als iedereen zelf ging bepalen welke taken hij wel en welke taken hij niet ging uitvoeren, dan zou het sowieso een zooitje worden.
En ja, demonstranten die de openbare orde in gevaar brengen, kunnen op ordehandhaving rekenen en daarvoor is het inderdaad volkomen irrelevant of ze in hun primaire standpunt gelijk hebben.
[..]
Een sterk politieapparaat betekent effectieve ordehandhaving. Ook in een democratie. Denk daar maar ns over na.
Waarom zou ik het cursief gedrukt hebben en enkel dat stukje eruit gepakt hebben, denk je?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:00 schreef 1299 het volgende:
[..]
Je kan je enkel ergeren aan, of je bent geïrriteerd.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:15 schreef Dibble het volgende:
Het is me niet gelukt jongens. Kwam door de cognitieve test maar faalde voor de sporttest. 10 seconden te laat in 3.19 afgelegd. Ik baal hier nu onwijs van. Al die jaren roken en een te snelle start, tsja.....
Nouquote:Op maandag 30 mei 2011 19:15 schreef Dibble het volgende:
Het is me niet gelukt jongens. Kwam door de cognitieve test maar faalde voor de sporttest. 10 seconden te laat in 3.19 afgelegd. Ik baal hier nu onwijs van. Al die jaren roken en een te snelle start, tsja.....
Balen man! Gaan trainen en binnenkort nog eens proberen? Hoelang moet daar tussen zitten, een half jaar dacht ik?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:15 schreef Dibble het volgende:
Netjes, vergis je niet, de beste sportman verzuurt bij die test. Gewoon nog 'n keer :-)quote:Op maandag 30 mei 2011 19:15 schreef Dibble het volgende:
Ja, een half jaar ja. Ik vind zelf dat ik het zwaar onderschat heb. Als ik dit had geweten was ik na de voorlichting wel even elke avond een half uur gaan rennen ofzo. Die ballen hebben me ook echt gesloopt. Was te lang bezig ze goed op het matje te leggen omdat ik bang was dat ze eraf zouden rollen wat dus niet mag.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:22 schreef nattermann het volgende:
[..]
Balen man! Gaan trainen en binnenkort nog eens proberen? Hoelang moet daar tussen zitten, een half jaar dacht ik?
Dat je nu ff de motivatie kwijt bent snap ik heel goedquote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ja, een half jaar ja. Ik vind zelf dat ik het zwaar onderschat heb. Als ik dit had geweten was ik na de voorlichting wel even elke avond een half uur gaan rennen ofzo. Die ballen hebben me ook echt gesloopt. Was te lang bezig ze goed op het matje te leggen omdat ik bang was dat ze eraf zouden rollen wat dus niet mag.
Echt bagger dit. Hele motivatie is nu weg. Alhoewel d'r waren mensen bij die het voor de tweede keer aflegden en deze keer wel slaagden. Mjah, tot November duurt nog lang.
Dat! De tweede keer ben je dus ook een stuk zekerder van jezelf want niet alles is nieuw en je weet waar je moet wezen en alles. Een groot gedeelte van de aspiranten is er bij de eerste keer ook niet doorheen gekomen en de tweede keer wel juist door die enorme motivatie die ik bij jou (TS) proef. Kop omlaag en doorhalen!quote:Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dat je nu ff de motivatie kwijt bent snap ik heel goed![]()
Dat is je eerste reactie op de teleurstelling.
Gewoon in november nog een keer proberen. Als ik je topic zo nog eens terug lees, vind ik het echt super tof zoals je er over praat en doet. Het is volgens mij echt je ding.
Nu gewoon even lekker flink balen, neem een biertje en dan ga je ergens volgende week gericht beginnen met trainen. Je hebt nu het grote voordeel dat je precies weet wat je moet kunnen van ze. dus ga lekker trainen en laat ze een poepie ruiken in november!
Ik heb de test destijds ook zwaar onderschat. Totaal geen conditie, wel gehaald, hetzij letterlijk kruipend over de finishlijn. Intervaltraining gaat je helpen!quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ja, een half jaar ja. Ik vind zelf dat ik het zwaar onderschat heb. Als ik dit had geweten was ik na de voorlichting wel even elke avond een half uur gaan rennen ofzo. Die ballen hebben me ook echt gesloopt. Was te lang bezig ze goed op het matje te leggen omdat ik bang was dat ze eraf zouden rollen wat dus niet mag.
Echt bagger dit. Hele motivatie is nu weg. Alhoewel d'r waren mensen bij die het voor de tweede keer aflegden en deze keer wel slaagden. Mjah, tot November duurt nog lang.
Nu gewoon verder gaan met mijn opleiding beveiliging.![]()
Ja precies. Ik doe zeg maar dagelijks dingen waar ik zelf niet achtersta? Als ik ergens niet achtersta doe ik het niet.... simpel?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Tja.. een baan waar je zonder tegenspraak alles moet uitvoeren ook al gaat dat tegen je persoonlijk principes in.
Wat een zelfrespect heb je dan... Anyway veel plezier bij de politie. Als je maar niet de illussie krijgt dat je iets voorsteld in de maatschappij omdat je de wet letterlijk probeert te handhaven.
Als het kon zou ik jou een keer willen uitnodigen om een week met mij op pad te gaan. Misschien dat je vooroordelen over ELKE agent dan misschien minder worden. Je zegt telkens dat wij ALTIJD moeten doen wat ons gezegd wordt ook al ben je het er niet mee eens. Ik denk dat je het over het verkeerde beroep hebt. In het leger krijg je orders die je moet opvolgen. Als mijn baas zegt dat ik moet gaan laseren en ik wil iets anders gaan doen wat ik op dat moment nuttiger vind dan leg ik dat uit en ga ik dat doen. Ik heb in 5 jaar tijd nog nooit 1x gehoord dat dat niet kon. Als je het uitlegt en bespreekbaar maakt kan er heel veel.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inderdaad een beetje jammer dat het topic die kant op gaat en dat men meteen weer ingaat op het voorbeeld wat ik noemde over verkeerscontroles.
Ik zou welleens willen weten waarom iemand een job zou willen waar eigen principes onderschikt zijn aan die van de werkgever.
Je ziet ook vaak dat agenten niet meer als mens redeneren, enkel uit authoriteit. Zeer verwerpelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |